PREZIDENT USA GEORGE BUSH

Úvodní strana / Diskuse / Vaše diskuse / Ostatní témata / PREZIDENT USA GEORGE BUSH

Založila iron maiden poslat vzkaz
Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-50 | 51-100 | 101-150 | 151-200 | 201-250 | 251-300 | 301-323
Nekrozz
Nekrozz - 7.12.2009 21:49

drazí...toho.pána.si.naopak.važte...o.kom.bysme.pak.psali.tak.krásné.písně?..:-D

viz.Kohout Plaší Smrt-Jirko!

Otevřu noviny, jó to je hustý
pravda a láska zase nezvítězí
zas někde bude to prázdný a pustý
když někdo hájí jenom zájmy svý

Už se zase serou
kde nemaj co dělat
samý kecy o svobodě
jednání na mrtvým bodě
nevidím tu vůli, cestu z krize hledat

Ref:
/:Tak tě teda Jirko pěkně zdravím
v televizi vypadáš jak férovej chlap
proto ti kamarádsky radim
radši se ke svým kravám vrať:/

Armády bojujou, umíraj lidi
první to odnesou, ty nejvíc dole
bije to do očí, i já to vidím
jediný o co jde, jsou ropný pole

 
HippieHunter
HippieHunter - 16.9.2009 8:44

Dronte: pekny, diky moc :)

 
Dronte
Dronte - 14.9.2009 21:19

HippieHunter: http://www.davekopel.com/Terror/59lzi.pdf

 
vytiskon
vytiskon - 13.8.2009 17:13

VYPATLANEJ AGRESIVNI PO MOCI TOUZICI KAPITALISTA SMRT BUSHOVI A JEMU PODOBNYM ZMRDUMsmajlik - 7

 
Sanovak
Sanovak - 22.12.2008 19:16

nejlepsi bylo jak po nem ten arab nebo co to bylo hodil pri projevu botu to je frajersmajlik - 10

 
Extra šprcka
Extra šprcka - 5.9.2008 15:52

no way to go franco un-american

 
antilaw
antilaw - 14.2.2008 23:25

Flush the Bush

 
nahlas
nahlas - 28.1.2008 20:18

obrázek - bombdark.jpg

 
HippieHunter
HippieHunter - 24.1.2008 11:25

Dronte: necetl, nemas na to odkaz? Zkusim to hodit do googlu :)

 
nahlas
nahlas - 24.1.2008 0:20

http://video.google.com/videoplay?docid=7462852758162537355smajlik - 13smajlik - 22

 
Dronte
Dronte - 17.10.2007 19:58

Fishlitt: Jasně, střední tě nakopne, ale pokud máš studovat VŠ tak to podle mě je jen vyplnění času... během studia se znalosti vyrovnají...
jak je to u absolventů SŠ je to asi trošku rozdíl... stejně si ale myslím že se to dá všechno bez větších problému dohnat v profesi... je to jen otázka míry, kterou odhaduji smajlik - 1

nějak jsme se na tomto víceméně dohodli, že? smajlik - 1

 
Dronte
Dronte - 17.10.2007 19:55

ještě jsem se k tomu nedostal...

HH: četl jsi o těch 60 (nebo kolika) lžích v Fahrenheitu 9/11? To je masooo!

 
HippieHunter
HippieHunter - 16.10.2007 8:03

Spáča: tak toho neznam, ja jenom jestli to netocil moore, tomu moc neverim ;o) neco si o nem zjistim

 
Spáča
Spáča - 15.10.2007 20:23

dylan avery ale není to jedinej dokument o tom je jich na netu spousta ...

 
HippieHunter
HippieHunter - 8.10.2007 11:46

Spáča: nevis kdo to natocil?

 
Fishlitt
Fishlitt - 1.10.2007 21:06

Dronte: ač nerad budu s tebou muset souhlasit :) doplnil bych ještě k funkci školy dát základ v určitém oboru, od kterého se člověk může odrážet dál (teď mluvim o SŠ, základku si vystih), jde-li tedy o všeobecnou střední školu s předpokladem určité nástavby,..
To doplnění je těžko soudit, ale asi máš pravdu...

 
Dronte
Dronte - 1.10.2007 20:59

Fishlitt: Málokdo využije to co se naučil na základce ve "speciálních předmětech" (dějepis, zeměpis,...) opravdu v práci a to dokonce i pokud studuje svůj obor.
Podle mě ekonom, jehož škola se zeměpisu příliš nevěnovala nebude dlouho pozadu za ekonomem, jehož škola zeměpis brala důkladně. Většinou si ty potřebné znalosti doplní během práce během několika týdnů, maximálně měsíců. Podle mě škola především od toho, aby naučila lidi přemýšlet... Pokud bude ekonom pracovat v cestovním ruchu, tak mu hloubka studia probíraná ve škole zdaleka nebude stačit na to aby dokonale zvládnul svůj job.

 
Dronte
Dronte - 1.10.2007 20:53

Spáča: teďka na to nemám čas, podívám se na to podzději...mám dojem že nám to pouštěl náš učitel v konverzaci (bez titulků :-/)
wikipedia má tu výhodu, že se tomu většinou věnují lidi kteří tomu rozumí (na en.wiki to určitě jě pravda). podle mě je tam hodno věřit článku...
Většinou tam myslím jsou věci, tak speciální, že to museli řešit technici, nebo lidé z oboru, mezi které já (a IMHO ani tvůrci "dokumentu" nejsou, ani z jejich výsledků nečerpali ze 100% /jinak řečeno vybrali si co se jim hodí/. přesněji se vyjádřím po shlédnutí.
mimochodem toto vůbec neřeší radarovou základnu (ne že byste někdo něco takovýho tvrdil)

 
Spáča
Spáča - 1.10.2007 17:20

težko říct jak to všechno bylo.. hodně věcí toho dokumentu se zase snaží vyvrátit na wikipedii..pravda bude asi někde uprostřed http://cs.wikipedia.org/wiki/Loose_Change

 
nahlas
nahlas - 1.10.2007 15:35

Spáča: je to maras a vůbec nejsem překvapený..ale jsem zvědavý co na to řekne pan obhájce dronte?

 
Spáča
Spáča - 30.9.2007 23:29

dokument dokazující "?" že 11.záři bylo naplánováno vládou spojených států pro záminku války v afganistánu a iráku.. stojí za shlédnutí celé..

http://video.google.com/videoplay?docid=2856557841553891683&q=loose+

 
Fishlitt
Fishlitt - 30.9.2007 12:21

Dronte: no možná trošku tahám no smajlik - 1 ale nic to nemění na obsahu...
To prevděpodobně budou, stejně jako zeměpisáři v oborech týkajících se cestovního ruchu nebo něčeho podobnýho žjo..:) Samozřejmě souhlasim s vyvážeností, možná trošku hrdě si myslím že o malinko lepší je - především tedy na nižších stupních vzdělání (ZŠ, SŠ), ale to může být zase daný tim, že u nich více lidí studuje univerzity a tudíž nemají třeba zapotřebí probírat věci do hloubky v širším záběru na těch nižších.. těžko říct... každopádně jsem za, co se týče širokýho záběru a tak mám možná trošku skeptický pohled na americký vyučovací systém. V žádnym případě ale netvrdim, že mám ve všem co plácnu pravdu, zvlášť když tam ani jeden nežijeme a můžeme se o všem jenom domnívat z (možná zkreslených) informací... :)

 
Dronte
Dronte - 29.9.2007 16:28

1) Ok, takže jsou třeba (!) dobří v ekonomických teoriích a v psychologii, sociologii, právu atp. Samozřejmě máš pravdu, ale zdá se mi, že mě trochu taháš za slova.
Jistě, že zeměpis a snad i sociogeografii jako třeba budoucí manažerové využijí, ale budou ve své fci lepší než ti, kteří méně brali ekonomii, ale více třeba zeměpis... Jde o to, aby byly vyučovací předměty vyvážené a já se neodvažuji tvrdit, že náš školský systém musí být lepší než jejich (netvrdím ani opak).

 
Dronte
Dronte - 28.9.2007 18:18

Fishlitt: Jsem rád, že jsme se na něčem shodli (ad 2) ). Na to první odpovím po mši ;)

 
Fishlitt
Fishlitt - 28.9.2007 17:33

Dronte: Možná je to i moje chyba, ale nepochopil si to :) Samozřejmě že v ekonomice ani ov neopakujeme látku z jinejch předmětů. To je nesmysl no uznej sám - vyprávět to samý několikrát... Ale ty předměty jako takový se prolínaj. V ekonomice bereš teorii. Pro užití v praxi potřebuješ zeměpis, právo, ... Stejně tak v politologii a sociologii užiješ rozdíly mezi státy, dané polohou historií a tak... V zeměpise si třeba řikáme kde je jaký náboženství, sociální podmínky, životní úroveň, na čem je založený hospodářství, nerostný bohatství, politický vztah státu k ostatním, vůbec celkově společenskou a ekonomickou strukturu státu, kterou samozřejmě využiješ v eko a zsv atd.. A naopak v zeměpisu vycházíš z poznatků získaných v těchtou dvou, i dalších...
2) No jo, ukecal si mě :)) Ale každopádně je u mě furt až na druhym místě.
A tak kritika je vždy na místě žejo, jedině člověk který je kritizován se může stát lepší. Proti tomu je zas přehánění no, který tu taky bylo. Každopádně v případě že nevyjadřuje stanovisko státu, může si i jako prezident říkat co chce... Odpůrci můžou být maximálně tak nasraní popřípadě se stydět. Stejně jako by fungoval vztah Já - př. Diensbier :))

 
Dronte
Dronte - 28.9.2007 16:43

Fishlitt: Po týdnu jsem zase zpět.
Ten první odstavec asi uzavřeme. Podle mě je to o sebestřednosti Američanů blbej výmysl, ale nedá se to dostupnými prostředky ani vyvrátit, ani potvrdit. Nevím co se k tomu dá dále říci.
Měl jsem za to, že na ekonomickým lyceu se především učíte ekonomický teorie, základy managmentu, marketingu atp. Ne, nic kde byste využili zeměpis (třeba, jestli má Maďarsko dobrou infrastrukturu). Myslel jsem, že se to učíte pouze obecně, ale to mám asi z toho, že mám jen 2 hodiny ekonomie týdně a to prvý rok.
Nevím, ale my v sociologii nebereme sociogeografii (ta patří pod zeměpis). Probíráme látku obecně.
2) Nevím, ale řekl bych, že když to zvládl Havel, tak by to pro plešouna Pačesa neměl být zas takový problém (a styky s veřejností, nebo s neznámými významnými lidmi jako předseda AV určitě má). Proti němu Dientsbier, nebo posledně Sokol byli hodně pozadu.
Mně by se strašně stýskalo po tom, jak ho budou ty levicoví kokůtci kritizovat za to co řekl a jim se nelíbí třeba jak posledně. Nemohl jsem z těch gum, jak říkali, že si to jako prezident nemůže dovolit. smajlik - 1

 
Fishlitt
Fishlitt - 21.9.2007 17:49

Dronte: Bylo tím myšleno to, že starší Američané vyučující na školách, nepřikládají ostatním státům takovou váhu jako své "velké USA". To už je to dýl, proto už se teď jen sklízí plody minulosti, ale někdo to začít musel, někde muselo vzniknout to, že vzdělaný Američan (původně Evropan) měl parádní informace o Evropě i světě. Ale "řekli si" my sme USA, nový lepší svět, my jsme nejlepší největší, a o ostatní země, "horší" než my, nemá smysl se tolik zajímat. A tak to v USA roste a roste jako plíseň v nevětraném sklepě, pomaličku potichoučku, zamoří celou společnost a prostě už to tak je. Mladý Američan se rodí s jasným pohledem na svět: Já jsem Američan, jsem nejlepší, co chci to dokážu a nikdo se mi nevyrovná...
Nešlo mi o gegrafii z úhlu pohledu takovejhle kravin :) , ale pro Společenské vědy, především pak sociologii, a pak pro Ekonomiku, je důležité hodně ze zeměpisu. Počínaje podnebím, povrchem, dále náboženstvím, sociální kulturou státu, životní úrovní, politickou situací, základních informací o státech, jejich zahraniční politice, sociologické historii až třeba po ekonomickou polohu státu popř. jeho transitní dostupnost, přírodní nebo historické podmínky a z nich pramenící cestovní ruch atd. atd.
Neříkám že využiješ celý zeměpis, takové věci jako topografie ( smajlik - 1 ), přírodní specifika atd. ale hodně z něj určitě.
Kolik pak v běžném životě je už samozřejmě relativní, ale jak si mi nahrál zrovna s těmahle dvěma předmětama, tak ty využiješ :)
2) Já to zas vidím ze stránky navázání reprezentativně-diplomatických přátelských kontaktů popř. reprezentace ze strany politického povědomí a tam má podlě mě coby akademik a vědec značné nedostatky, ale třeba mu křivdim no, kdo ví. Každopádně by se mi po Vencovi stejskalo :P

 
Dronte
Dronte - 20.9.2007 15:03

Fishlitt:
Ale zamysli se nad tím, podle mě by ta záměna jména firmy neměla dělat problém.
Nemyslím si, že protože mám větší zeměpisný znalosti jsem méně sebestřednej (ať v globálním, nebo osobním měřítku), nechápu souvislost.
Netvrdím, že právě v těchto předmětech, ale domnívám se, že pokud nemají dost hodin zeměpisu, tak zákonitě musí mít více hodin něčeho jiného.
Používáme učebnici Základy společenských věd (Psychologie, sociologie/první díl/, Státoprávní teorie, ekonomie a ekonomika, logika/ druhý díl/ Filosofie a etika /třetí díl/) o které mám dojem, že je nejpoužívanější v ČR. Nevím kde by se dala geografie využít. Co probíráte v ekonomii nevím, ale nezdá se mi, že by v ní bylo podstatné jaká evropská řeka má největší povodí :). Myslím že z geografie si vybíráte velmi omezenou látku, kvůli které není důležité mít komplexní znalosti zeměpisu. Se divím, že ekonom nejsi ostrej pravičák :).
2) Budiž, ale sám v tom slovíčku nevidím problém (krom ohavné délky). On prezident není zas tak politická fce jako reprezentativní. Podle mě by Pačes tam neudělal ostudu.

 
Dronte
Dronte - 20.9.2007 14:37

nahlas: Koho bys tam chtěl?

 
Dronte
Dronte - 20.9.2007 14:36

Urbi: Někdy se alespoň na jednu určitě podívám

 
Urbi
Urbi - 19.9.2007 20:12

Dronte: Sorry, že jsem ti nestačil odpovědět na naší diskuzi ohledně náboženství,protože jí asi pravděpodobně zrušily.Tak ty knihy které mě ovlivnily jsou třeba " Phillip E. Johnson -Spor o Darwina,Werner Gitt-Použil Bůh Evoluce" jejich samozřejmě víc, ale další už si nepamatuji.
Zdař Bůh

 
nahlas
nahlas - 19.9.2007 19:15

Dronte: Fishlitt: s tím vaším klausem dětě do prdele!! takový chuj - FUJ!!!

 
Fishlitt
Fishlitt - 17.9.2007 18:54

Dronte: O autech na Filipínách nevim víc než o tykvích na Marsu takže se přít nebudu... smajlik - 1
Ale vždyť já to psal už dávno, že je to daný nezájmem o geografii na obecných středních školách i základních školách. Ale v tom spatřuji sebestřednost "starších" Američanů. Mladí co maj dělat, hustí to do nich ze všech stran - zákonitě z nich vyrostou taky sebestřední Američani. A ty si opravdu myslíš že oni jsou více zběhlí v základech společenských věd nebo ekonomii? Z čeho soudíš..? PS: Ja mam na ekonomickym lyceu ekonomiku 2-4 hodiny (dle ročníku), ZSV 2krát, zeměpis taky..
A geografii jako tu obecnou pro ty oba dva zmíněné potřebuješ naprosto zásadně...(!)
2) Jde o to že to slovo mi přijde nesmyslně zformulovaný a nesprávný, to že je dlouhý až hanba je jiná věc smajlik - 16
Pačes by byl si myslim i na piču prezident vzhledem k tomu že má minimální respektive žádný politický zkušenosti. Sám taky hlasuju za Vencu, jsem s nim spokojenej..
A s tou Parkanovou - to mi fakt uniklo. Jsem nikoli levičák, ale spíše středový pravičák. I tak sem v tom našel všechno možný, jen ne tu ironii... :)

 
Dronte
Dronte - 17.9.2007 18:14

Fishlitt: Nevím... Považuji ji za lehce nadprůměrně inteligentního člověka (u otce jsem to nezkoušel, ale jsem si jist, že netuší, že vůbec nějaká Mississippi doopravdy existuje a u ostatních by dopadl stejně jak matka).
Nejsem si jist, ale myslím že právě na Filipínách pod jiným jménem. Je to ekonomicky výhodné (Když má koncern na zahraničním trhu jednu značku, která má už své jméno, tak je jednoduší udělat ze Škody Octavia /třeba/ Porsche Octavia a tím maximalizovat své zisky /málokdo bude chtít riskovat s nějakou evropskou škodovkou o které nikdy neslyšel/. Nevím kdo by proti tomu mohl něco být.)
Pokud ovšem neví tolik o Evropské zemičce (já si myslím, že je ta jejich neznalost obrovsky nadsazená) přirozeně se ptáme "Proč?". Ty tvrdíš, že je to jejich sebestředností. Proč by to ale třeba nebyla chyba školního systému? Nebo co když to chyba není a oni se nám třeba diví, jaktože nejsme tak zběhlí třeba v základech společenských věd, nebo ekonomii, což jsou mnohem užitečnější předměty (ZSV mám v sextě na gymplu jednu hodinu týdně, ekonomii jako volitelnej taky 2x a zeměpis jako povinnej taky 2x). Vždyť zeměpis je velice speciální věda, kterou nevyužiješ každý den na rozdíl od prvních dvou zmíněných. Z toho vyplývá, že mají třeba jejich velice povrchní znalosti o polohopisu jsou ospredlnitelné.
2) Určitě nejsem první kdo použil slovo antienvironmentalismus, ale hnusné je, souhlas smajlik - 1. Podle mě jsou ve světě ještě významnější kritici zelenosti a Američany tohle zrovna netrápí.
Dientsbier je chuj, to souhlasím, Pačes by byl podle mě docela fajn prezident, ale na píču vědec (už teď jako předseda AV má minimum času na výzkum). Švejnar by moc kecal do reforem a určitě by je chtěl zpravit (zpravit je od slova "pravá", ne "oprava"), takže by si nasral jak ODS (která udělá cokoliv proto aby prošla přes KDU a Zelený vůbec nějaká reforma), tak ČSSD (kteří by s jeho návrhy nesouhlasili vůbec viz. http://www.finance.cz/zpravy/finance/47158/) a to by se hádala furt PS s Hradem a to by byl tepr Kocourkov smajlik - 1. Chci aby zůstal Klaus, ten je dobrej.
Parkanová jako prezident by byla pouze populistickej tah (jak socani s Benešovou). Jinak ti asi ušel smysl "Vítej k nám prapore...". Vždyť to byla recese, je jasný, že to nemyslela vážně, mělo to být odlehčení. Jen netušila, že se toho kokoti z leva tak chytnou a udělají z toho kauzu.

 
Fishlitt
Fishlitt - 17.9.2007 16:40

Dronte: Nechci rozhodně urazit tvojí matku ani nikoho jinýho, ale musím se podivit a říct "Fakt?! No cože..? ". Ne Škodovky se neprodávají zdaleka v takovém množství, auta jsem uvedl jenom z důvodu toho, že většina aut se vyrábí v Evropě nebo alespoň jsou vlastníky obchodní značky Evropané, a tak je tam ta Evropa zas na ráně... Co se týče toho prodávání Škody pod jiným názvem v rámci koncernu, o tom hodně ale hodně pochybuju a (ačkoli si nejsem úplně smrtelně jist) dovoluju si to označit za nesmysl. V případě že Škoda coby dceřiná firma společnosti Wv má dán určitý technický postup, typologické zaměření, suverenní prototypový základ, a každý vůz Škoda je přesně takový jaký je prezentován pod názvem Škoda, je nesmysl, aby stejné auto bylo prodáváno pod jinou značkou...
Ale to já přeci vim, že tam maj rozdíly přesně v tom co si psal a ve spoustě dalších věcí. Maj to hold těžký, ale jak už po několikátý opakuju: Mě nejde o dokonalou ba ani o dobrou znalost např. ČR, to je pro normálního Američana i člověka naprosto nemyslitelné. Ale je základní věc, která mě zvedá ze židle a tou je neznalost samotné existence státu! To je to hlavní že jim vyčítám, že si "nevšlimli" za patnáct let že tu není Československo, ale dva měnší bezvýznamné státy, přesto dost významné na to, aby řadový člověk věděl o jejich existenci...
A EU jako jednotnej celek? Neblázni, v Unii jsme (jen!) tři roky.. a EU v současné podobě existuje ani ne rok...
2) Jen tak ve zkratce: Taky si myslim a doufám v to, že informovanost vzrostla a doufám že i nadále růst bude :) Skrz Vencu budem eště významnější, v tom svým antienviromentálním tažení (to tvý slovo? tfujky smajlik - 1 ) teď bude rejpat do zelenáčů ještě víc. Když se podíváme na ty argumenty tak váhu maj a když člověk nejde slepě za zelenou vírou, tak se nad nima zamyslí. Uvidíme no.. .
Každopádně, (co bych dal třeba i jako nový téma:) jedna věc by nám dle mě dost uškodila - Diensbier, nebo ten Akademik (třetího si nevzpomenu) ve funkci prezidenta. Ještě můžou navrhnout Parkanovou s tim jejim horolezeckym songem a místo Česká republika, můžeme hrdě nést název Kocourkov...

 
Dronte
Dronte - 16.9.2007 18:50

Fishlitt: No právě jsem se ptal své matky a netušila ani jedno (kde je SF/LA, kam se vlévá Mississippi,...). A není podle mě zas tak úplně blbá :) Stejně to asi není reprezentativní vzorek...
Škodovky se v USA určitě neprodávají v takovým množství jako u nás (i v blbé Itálii jsem za tři dny viděl jen 2 škodovky a to jsem se neválel u moře) a navíc je tu možnost, že se prodávají pod jménem jiné firmy z koncernu VW (tohle pro změnu určitě jde). Ve spojených státech se z českých kapel trochu prosadila jen The Ecstasy of Saint Theresa a o nich si mohli myslet že je to nějaká britská skupina (vzhledem k tomu, že zpívají anglicky), jinak ani Kája Gott tam neslaví takovej úspěch jako v Rusku.
Nj, ale pokud oni se chápou jako jednotný stát, tak všechny státy musí probrat do hloubky, tohle má dvě ostří. Mezi státy USA jsou větší rozdíly než si možná myslíš (třeba v hranici dospělosti, trestech smrti, justicí obecně atd.) Přesto tě rozhodně nechci hodnotit jako omezeného Evropana smajlik - 1. Co víš, třeba oni také vnímají EU jako víceméně jednotný celek.
2) Jak populární je atletika netuším... Ale desetiboj je jistojistě zcela okrajová záležitost (pamatuju si na rozhovor s Šebrlem, ve kterém si stěžoval, že peníze mistra v desetiboji jsou proti odměnám sprinterů k smíchu), těch pár co sledují hokej snad ví odkud je Jágr a Hašek, u ostatních bych se divil. Běžky snad nemyslíš vážně :) Ty nám zajistí respekt tak u Norů :). Klaus podle mě není v zahraniční politice, ani v antienvirionmentalistickým tažení tak významnej aby nám zajistil světovou proslulost. Roden je opravdu velice, ale velice spornej. :) Nevím nakolik radar ovlivní jejich životy, ale podle mě je to relativně zanedbatelný zásah do jejich rozpočtu. Pokud to ale nezapadne v záplavě informací (když uvážíme že jsou v Iráku, Afghánistánu,...), tak si myslím, že je velice pravděpodobné že za poslední rok se informovanost Američanů o ČR prudce zvýšila.

O tom věděli, byla to součást toho okruhu na kterej jsme psali písemku...

 
Dronte
Dronte - 16.9.2007 17:46

nahlas: Já si nenechám ujít reakci na nějakej tvůj příspěvek :)

 
Fishlitt
Fishlitt - 15.9.2007 18:07

Dronte: Kde je řeka Sv. Vavřince nevim ani já :D jinak to ostatní si myslim že sou věci opravdu obecného povědomí a najdýl po krátkém přemýšlení je většina lidí řekne... Jinak za tou mapou si stojim, pomineme-li obchodníky, státosprávní pracovníky, vojáky nebo politiky, politology, sociology atd. tak i obyčejnej člověk zná odkud mu vozej "evropský" auta, odkud jsou evropský hudební skupiny, atd. atd. A především odkud většina z nich pochází, odkud je jejich kultura, zvyky, náboženství, předci...
Problém je v tom, že oni nejsou unie ale federace a tedy jednotnej stát, zatímco EU není prakticky nic, každý evropský stát má svoji suverenitu...
2) Je pravdou že byl významější za Českoslovenka, to bude asi pravdou... A známí Češi z porevoluční doby? Začneme Jágrem, Haškem, Šebrlem, Dvořákem, Železným, Neumanovou, atd. Pokračujme třeba tim Klausem, pro ekonomicky interesovanou část obyvatelstva je poměrně významnej, túhle dostal zas nějaký ocenění za eko... Nebo Rodenem, kerej ale je takovej spornej. A přesuňme se třeba do dneška, bylo by docela divný, kdyby si nevšimli že chce jejich vláda stavět radar zrovinka u nás... :)

Třeba nevěděli že je Palestina v Izraeli.. ..?

 
nahlas
nahlas - 15.9.2007 15:27

Dronte: vzpomínáš jak jsem ti psal, že bych to raději probral u čaje neb u pivka? :D tak ted' si myslím, že by jsme se asi nedomluvili, ale bylo by to zajímavé a na dlouhosmajlik - 1

 
Dronte
Dronte - 15.9.2007 15:06

Fishlitt: Mě jde o to, že poměr hodin zeměpisu národního a světového je určitě jiný než u naší malé republiky. V něčem máš nejspíš pravdu, ale rozhodně si nemyslím, že jsou na tom tak špatně jak si většina lidí myslí. Navíc nesouhlasím s tím, že nějak dramaticky častěji se dívají na vyspělou Evropu, než třeba na zaostalejší Asii (Africe se úmyslně vyhýbám). Řekni, kolik Evropanů ví kam se vlévá Mississippi (kterou znají jen z té písničky a snad ze zpráv o hurikánech), nebo ve které části se nachází St. Lawrence River (sv. Vavřince), jak se jmenuje alespoň jednou z Velkých jezer, nebo kde zhruba se nachází San Francisco (nebo či LA- nevím který je obecně známější), což IMHO patří do základních znalostí o polohopisu druhého vyspělého kontinentu Severní Ameriky. Ještě bych podotkl, že Američané určitě vnímají USA jinak než Evropané, rozhodně mnohem více vnímají rozdíly mezi jednotlivými státy unie jako ti "zevnitř", než jako my "zvenčí" a stejně tak třeba oni vnímají Evropu, nebo Evropskou unii.
3) Havel může být třeba ještě více zavádějící, protože se o něm v době kdy byl důležitej mluvilo pouze v souvislosti s Československem ('89-'93). Koho chceš vytáhnout z doby po revoluci? Klause? Paroubka, kterej chce vládnout s komunisty? Formana, kterej natočil zásadní díla Vlasy, Přelet a Amadea před rozdělením? Toyen která zemřela 10 před revolucí a všichni ji měli za Francouzku?

To byla mapa Evropy (a samozřejmě je tam vidět až Irák. Problém je v tom, že nevěděli, že Izrael je u Středozemního moře.

 
Fishlitt
Fishlitt - 14.9.2007 16:27

Dronte: 1) Fajn, ale tady přeci vůbec nejde o to, jestli znají všech svých 50 států. Jde o to že nevědí o světě... Jasný, uznávám, musí to bejt makačka znát celou padesátku a ještě zkoušet znát všechno okolí, ale nikdo po nich přeci nechce aby znali uplně všechno, to je nesmysl. Jde mi jen o to, že člověk sledující dění ve světě nemusí vědět kde je kdejaká řiť, kde se zrovna mlátěj domorodci klackama nebo jestli se nějaký stát blíží rozpadu. Ale přeci neřikej mi, že se za 15 let nevšimnou, že na mapách (zvlášť v Evropě - na nejvyspělejšim kontinentu, jehož mapu určitě shlédnou častěji než třeba střední Afriku:) je "něco v nepořádku" a místlo Československa tam sou dvě země. O to mi de, já taky nemam žádný zázračný znalosti a v zeměpise už vůbec, ale přeci si sakra všimnu - ve zprávách, skrz sport, skrz obchod, ... - že ČR existuje... myslim že nechci tak moc :)
2) hm hm.. tam se toho nakecá, kdo ví čemu věřit no...
3) A tu ku*vu Beckhama znaj všichni :D:D Ne, vim že to neni moc populární a určitě by to bylo jednodušší kdyby (jak řikáš) sme byly dobrý v "jejich" sportech. I tak to ale není zanedbatelné a "přeci si aspoň všimnu"...
Teď mě napadá - co třeba Havel? Když vezmem jeho velkou světovou popularitu, myslíš že si ho taky nevšimli..?

Slepý mapy sou svině :D Třeba si spletli Rudý moře a Perskej záliv smajlik - 1. Taky někdy žasnu co sou lidi schopný vymyslet, asi bude něco pravdy na tom, že bych na ně neměl nahlížet tak kriticky. Vždyť je to přeci "normální"... No jo sakra, jenže mě to normální nepřichází... smajlik - 12

 
Dronte
Dronte - 13.9.2007 23:49

Fishlitt:
1) Jenže USA jsou natolik velké a rozdílné, že Američané jako občané jedné federace berou bezpochyby každý stát do hlouby. O Kadém z těch 50ti států si řeknou třeba tolik jako my o Maďarsku. A berou to snad ještě důkladněji, když si uvědomíme, že je to vlastně zeměpis jejich vlastního státu. Ve sportu jde samozřejmě o něco jiného. Asi by lépe věděli kde vlastně ležíme nebo že jsme se rozdělili, kdybychom my nebo Slováci vynikali v basketbalu, basebalu nebo U.S. fotbalu.
Můžu tě ujistit, že polovina mých spolužáků na gymplu nemá tušení o tom, že Jugoslávie neexistuje. Dokonce při zakreslování Jericha do mapy při písemce z dějepisu, udělala zhruba polovina studentů křížek někde k Eufratu (a to věděli, že se nachází v Palestině). Zajímá mě jak by to dopadlo na základce. Myslím, že máš vzhledem ke svým rozsáhlým zeměpisným znalostem trochu zkreslený pohled na "obyčejné smrtelníky".
2) Ad "Made in Czechoslovakia" - taky se mi to nezdá, jen tlumočím co jsem kdysi slyšel v TV (už se mi nechtělo připisovat vsuvku "myslím")
3) Sledování olympiády v naší zemi nijak dramaticky nezvyšuje geografcké povědomí, soccer američani téměř nehrají (vím, že je to pro nás, jako asi pro 90% lidstva nepředstavitelné, ale opravdu to u nich leží zhruba na těch místech popularity jako u nás basebal)...

 
Fishlitt
Fishlitt - 12.9.2007 17:47

Dronte: 1) fain
2) Německo je malé o tom žáných debat, Austrálie je zas prázdná, ještě si zapomněl že v Kanadě je zima :)
Šlo mi o to, že stejně jako státy USA, nefungují tyto jako samostatné celky. Tudíž jsou pro veškerý okolní svět z hlediska geograficky-hospodářského coby samostatné celky bez nejmenšího významu. V případě že jako stát v mezinárodní politice, hospodářství a mezinárodní ekonomice, obecné geografii, i například veškerých mezinárodních sportovních aktivitách funguje USA jako celek, je význam států USA pro okolní svět stejně nicotný jako význam např. německých spolkových republik
3) O tom, že by čeští obchodníci prodávali v USA zboží pod značkou "Made in Czechoslovakia" nic nevím. Nicméně je jisté že se jedná o značku historicky velmi významnou a prestižní a nebylo by se čemu divit. Na druhou stranu, pokud se nemýlím, není prodej zboží pod značkou neexistujícího státu možný z hlediska právního.
K tomu sportu. Netvrdím přeci, že musí znát kdejakého čecháčka co u nich někde mlátí tyčí do puku. Jde ale o to, že je u mě automatické, že v případě takovém, že u nás figuruje nějaký zahraniční sportovec z cizí země (teď nemyslim třeba USA, ale nějaký malý stát), znám alespoň z jakého státu je. A hokej v USA přeci jenom svojí váhu má. Ale můžeme se úplně odpoutat od sportu, uvedl jsem ho jen jako příklad.
Přeci každý snad každý člověk který není naprostým ignorantem současnosti a alespoň okrajově ví o aktuálním dění, podle mě ví, že se např. rozdělilo SČH na samostatné Srbsko a Černou horu. Stejně tak by každý měl vědět, že se rozdělilo Československo na samostatné Česko a Slovensko. Ano, Československo bylo pojem a lidé ho znali, stejně tak ale přeci musí znát Česko a Slovensko. Zvláště pak když už od rozdělení uplynulo 15 let. A když se vrátíme ke sportu (jako článku spojujícímu svět), tak přeci neni zas tak obtížný si všimnout sportovců z Česka a Slovenska, ko'd když se umisťujem tak dobře :)
A jestliže jejich omluvou má být to, že nesledují mezinárodní akce typu olympiád, MS ve fotbale, hokeji atd. a soustředí se jen na své vnitrostátní ligy, tak já to v žádném případě jako omluvu neberu. Naopak je to pro mě další důkaz amerického nezájmu o okolní svět...

 
Dronte
Dronte - 12.9.2007 14:34

Fishlitt:
1)Já jsem psal, že Británie na tom v 1938 nebyla vůbec dobře a jít do války v té situaci nebylo zrovna příjemné. Já se ale s tebou nesnažím bavit o tom, proč tady nechcou ostatní radar, ale proč ho nechceš ty. :) Snažím se přesvědčit tebe, protože nikdo jinak mě tu moc neposlouchá. Ale asi jsme se shodli, že oplácet západu Mnichov je nesmysl. Tímto bod uzavřeme (případně později přeotevřeme), souhlas?
2) Máš pravdu, že asi bychom o nich věděli více, ale o to méně bychom věděli o Laosu a JAR (a jsme velice hrdí, že víme o nich víc než Američani).
Míchat Německé spolkové republiky, nebo oblasti Austrálie a státy USA je jak se hruškama a švestkama. Německo je relativně (!!!) malé, Austrálie je prázdná (2x více obyvatel než ČR při 97x rozloze) a nečlenitá (tam mám uhlí, tam mám zlato, tam mám lesy, tam mám hory, zbytek poušť).
3) Myslím, že při naší české malosti si neuvědomujeme, že v USA nemusí být hokej tak populární jako u nás. Populárnější je US fotbal, basketbal, baseball, možná ještě další a až potom je tam hokej. Pokud se nezajímáš o českej basket, tak mi zkus říct kolik znáš Američanů v české b-balové lize (nevím kolik jich je, ale nějaký černochy tam máme), přičemž basketbal u nás zhruba odpovídá popularitě hokeje v zámoří. Československo bylo pro ně pojem, zdá se mi, že dokonce některé české firmy prodávají v USA zboží s textem "Made in Czechoslovakia". Moc jim to neusnadňujem.
4) Myslím, že tam nic důležitého nebylo... Jen jsem psal o křesťanském asketismu.

Někdy se ale k radaru vrátíme... ta témata se nám už zužují... shrnem to a projdem uličkami, kterými jsme dosud neprošli :)

 
Urbi
Urbi - 11.9.2007 21:58

Fishlitt: Ok,souhlasím,že vynucování desátku není košer.

 
Fishlitt
Fishlitt - 11.9.2007 18:16

Dronte: Heh kde sme to skončili? :D
K tomu bodu 3 alias 1: Rozhodně nebyly na válce nejvíc škodný Britové nebo jestli sem to co si psal dobře pochopil. Ale to neni zas tak důležitý. Jinak význam Mnichova jako takovýho určitě neni v problému radaru valnej :) ale de o jednoho z těch prapůvodců obav ze zapojování se do "cizích" válečných konfliktů...
2) vidis, ja byl taky v okrese 2., na kraji sem vyhořel v topografii kerou neumim doted a byl sem az 13. :D
No tak to by bylo. Sme se pochlubili a zpět... smajlik - 1 Ten argument s 50-ti americkýma státama má váhu, to musím uznat. Ale zas to vem že tady nejde jen o nás... My se učíme o kdejakym světa zadku a přinejmenším víme o jeho existenci :) A myslím a věřím tomu, že kdyby byly americké státy samostatné a měly z hlediska hospodářsky-zeměpisného samostatný význam tak o nich víme mnohem více. To už je pak takový jako když Němci znají všechny svý správní celky (nebo jak se to jmenuje :), stejně jako my známe Moravu a Slezsko, stejně jako Kanaďani nebo Australani znaj všechny svý správní území a teritoria... To je už vnitrostátní členění a tomu se nevěnujou nikde na světě.
I když připouštím teoretickou možnost (zatím nepodloženou fakty), že je to pouze moje Česká ješitnost a nepřipouštím si naší nevelkou významnost.
Na druhou stranu, když jim tam hrajou Jágrové, Hašci atd., tak by teoreticky aspoň mohli vědět že jsou to Češi, nikoli Čechoslováci. (nic proti Slovákům:)
3) Já přeci neřikám že Islamisty trápí nedůvěryhodnost církve. Její, časem až honba za majetkem, mi sloužila jenom jako opodstatnění toho, proč pochybuji o tvých slovech že věřící = nematerialista...
PS: tamty řády to už se nezobrazilo - bylo tam ještě něco za tim?

Jinak ta diskuse se, myslim, už moc něčeho jako radar moc netýká :D Nazval bych to takovým volným přechodem k dalšímu tématu smajlik - 1

 
Dronte
Dronte - 11.9.2007 16:34

Fishlitt: Radši přidej příspěvelk do naší megadiskuze ;)

 
Dronte
Dronte - 11.9.2007 16:31

Fishlitt: Kvůli neodvádění exkomunikace? :D:D Ale souhlasím, musí to být dobrovolné.
Urbi: Desátky nebyly zdaleka vždy využívány k podpoře vdov a sirotků ;) Dnes už je to něco jiného, jak jsem psal Utah je v pohodě...

 
Fishlitt
Fishlitt - 11.9.2007 16:14

Urbi: Dle mě: dobrovolný desátky který dáváš z víry jsou v pořádku, ale v případě že jsou vynucovány už zas určitě ne. V případě že člověk v tehdejší společnosti v církev víru neměl, nebo si to jednoduše nemoh dovolit tak to už přeci špatný je když je k tomu nutěj. Jasný, můžeš(te) říct že jim nikdo nevyhrožoval silou jelikož to nebylo možný, ale církev měla takovej vliv, že "na koho ukázala ten šel"... A ani to nebylo moc potřeba. Ve společnosti kde prakticky 100% obyvatel je věřících tak něco takového jako vyloučení z církve atd. mělo pro daného člověka hluboké následky a znamenalo v důsledku naprosté vyloučení ze společnosti...

 
Urbi
Urbi - 10.9.2007 21:48

Chlapi jste dobrý,ty vole ta diskuze je jenom vaše,myslím že vám nikdo nestíha.
Každej den tam jsou tak dlouhý články,a než to všechno přečtu,hruza.
Chlapi proč jsou desátky podle vás špatný,neřeknu odpusky toje dá se říct úplatek.Ale desátky jsou tu proto aby ty jsi se podělil s těmi,které potkalo osobní neštěstí,jako sirotci a vdovy.Pak tobylo samozřejmě i pro chod církve.
Když to vezmu podle mé zkušenosti,tak mi vnašem křestanském zboru používame naše dasátky,ktomu aby to fungovalo(topení,elektrika,uklid ,opravy,pomoct druhým atd.)Takže desátky nejsou vůbec špatné.Vždyť i fotbalisti dávaj příspěvky na chod týmu.
Čus

 

Zvolte stranu: 1-50 | 51-100 | 101-150 | 151-200 | 201-250 | 251-300 | 301-323