Bojuje vůbec Antifa proti fašismu?

Bojuje vůbec AFA proti fašismu?Antifašistická akce, jak vyplývá z názvu, by měla svůj boj směřovat proti fašismu. Ve skutečnosti se však vymezuje pouze proti národnímu socialismu (nacismu) a reálné projevy fašismu v ČR ignoruje. Nevím, jestli je to dáno tím, že i lidé v AFA nevidí rozdíl mezi oběma těmito systémy (ostatně jako většina obyvatelstva, politologů a novinářů této země), nebo tím, že AFA je již zavedenou značkou, a bylo by komplikované to měnit na nějakou Anti nacistickou akci, či co....


Národní socialismus má sice s fašismem několik společných znaků jako třeba boj proti kapitalistům a komoušům, tedy tradičnímu liberalismu a marx-leninskému socialismu, nebo také to, že se jednalo o totalitní systémy, ale přesto je považuji za dvě rozdílné ideologie. Ve zkratce je to asi tak, že národní socialismus byl budován na třech základních pilířích a to na krvi (rase), půdě (národu) a socialismu, tedy sociálním státu. Prostě a jednoduše se jednalo o jednu z dalších forem socialismu, která jako obvykle skončila tragicky. Národní socialisté vytvořili silně centralizovaný stát, jehož ekonomika byla řízena pomocí čtyřletých ekonomických plánů. Továrny sice neznárodňovali (což ostatně nemají v plánu ani dnešní socialisté a sociální demokraté), ale tržní hospodářství bylo omezeno podstatnými státními zásahy do nejrůznějších sfér, což se dělo za pomoci jak fiskální politiky, tak plánováním výroby. Židovský majetek byl zabaven (i továrny, samozřejmě). Dělnickou třídu si Hitler koupil sociálním státem, jehož úroveň neměla v té době v Evropě konkurenci. Jejich revoluce byla národně-socialistická a byli přesvědčeni o tom, že jediný správný socialismus vytvořili oni.


Ideologové fašismu vymysleli a uvedli do života úplně odlišný systém, než tradiční parlamentní demokracii, která do té doby v Itálii existovala, tzv korporativismus, nebo-li korporativistický stát. Mussolini zrušil politické strany, Parlament a vůbec parlamentní demokracii, zůstala jen Fašistická strana. Místo Parlamentu byla vytvořena Národní rada korporací. Volby do Národní rady korporací probíhaly tak, že Velká rada vytvořila jednotnou listinu 400 kandidátů, kterou mohl volič ve volbách buď celou přijmout, nebo odmítnout. Na kandidátce figurovali jak nejrůznější zástupci ekonomického, politického, sportovního a kulturního života země, tak i členové různých asociací, dnes by se dalo napsat NGO. Dělnická třída a vůbec všechny profese měly své zástupce v Korporativních radách, jež byly vrcholným orgánem každé korporace. Byli v nich zastoupeni jak představitelé státu, tedy Fašistické strany, tak představitelé zaměstnanců a zaměstnavatelů. Všech 22 korporativních rad se sdružilo v Národní radě korporací, která se stala legislativním orgánem s cílem nahradit Parlament. No a celé to zastřešovala Velká fašistická rada. Tak, dost suché teorie, ještě bych rád podotkl, že italský fašismus neměl nic společného s nějakým rasismem. Mussolini sám říkal, že mu jde pouze o národ a nikoliv o nějakou rasu.


Když někde pochodují black block náglové, nejedná se kromě několika vzácných výjimek o fašisty (na Slovensku je to možná jiné), ale o příznivce německého národního socialismu. U nás se fašismus v reálném politickém životě projevuje hlavně institutem tzv. tripartity, jež vznikla v devadesátých letech na popud ČSSD. Rada hospodářské a sociální dohody České republiky, tzv. tripartita, je orgánem kolektivního vyjednávání vlády, odborů a zaměstnavatelů. Jejím cílem je dosažení politické shody v zásadních hospodářských a sociálních opatřeních, která přijímá vláda. Výsledkem jednání jsou doporučení vládě. Složení Rady: 7 zástupců vlády, 7 zástupců odborů a 7 zástupců zaměstnavatelských a podnikatelských svazů. Předsedou Rady je ministr práce a sociálních věcí. Na podobném modelu byla u nás vytvořena i Zdravotnická tripartita. No, je třeba přiznat, že údajně pravicová ODS tripartitu (fašismus), nezrušila, takže to funguje dodnes.


S fašismem koketují také politici Strany zelených. V Parlamentním systému přímé a nepřímé demokracie, jež existuje v ČR, rozhoduje o důležitých věcech lid buď pomocí jím zvolených zástupců z nejrůznějších politických stran (Václav Havel to nazývá partajokracií), ve dvou komorách Parlamentu (ty mají ve svých rukou zákonodárnou moc), nebo pomocí referenda. Zelení usilují o další pilíř demokracie, mají to i ve volebním programu (u nás máme ty pilíře tři, moc zákonodárnou, výkonnou a soudní). No a zelení chtějí podporovat rozvoj nestátních neziskových organizací a celou tzv. občanskou společnost, aby se stala čtvrtým pilířem demokracie. Já osobně s tím mám problém v tom, že se jedná o zájmové skupiny, které nevzešly z voleb a nárokují si podíl na tvorbě práva a řízení státu. Prostě, kdybych byl fašistou, tak mi to nevadí, ale protože uznávám parlamentní demokracii, tak se mi to nelíbí.


Obloukem se tedy vrátím k tomu, o co mi šlo v úvodu. AFA, tedy Antifašistická akce, se žádným viditelným způsobem nevymezuje proti projevům fašismu v ČR. Proč je tomu tak, skutečně netuším a docela by mne to zajímalo. Nic, no, tak to by bylo pro dnešek všechno. Jako, je mi jasné, že se jedná o poněkud nudný a suchopárný text, ale doufám, že přesto podnítí věcnou diskuzi vedenou na základě hodnotných argumentů, jež nás všechny vzájemně obohatí o spoustu nových informací.

mrtvola


25.4.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 61   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,7
normálka 2,7
 

Diskuse ke článku - Bojuje vůbec Antifa proti fašismu?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 14.5.2010 20:41

absolutně souhlasim s pasáží, která se týká strany zelených...zájmové organizace, asociace, podniky, odporové nebo podnikatelské svazy, instituce nebo všechny ostatní skupiny aneb složky občanské společnosti = lobby...lobbysmus jako takový má samozřejmě i svoje výhody, avšak je potřeba ho kontrolovat...je zde i však lobby, kterému určitě nejde o obecně prospěšné aktivity a pokud by si Strana zelených vymohla zavedení tohoto programového bodu do praxe, získali by "hajzlové" vlastní exekutivní pravomoci...tak to dokonce nefunguje ani v komisi EU, kde je zhruba 15000 nezaregistrovaných lobbystických skupin a pouze zhruba 1000 registrovaných, avšak díky bohu nemá komise, jakožto hlavní předkladatel legislativy žádnou schvalovací pravomoc...bojím se dne, kdy se to otočí a tyto organizace přejdou do legality, ba co více, získají kontrolu nad našimi zákony

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.5.2010 15:47

smajlik - 1smajlik - 1no comment

 
Medvěd
Medvěd - 4.5.2010 13:51

Medvěd: A jina Sparta taky mě z kraje jara nouze o hráče a hrála pořád stejně.Holt kvalitní mančaft no.

 
Medvěd
Medvěd - 4.5.2010 13:30

Lord.Alex: No jo,ale když vám chyběj zevláci,tak proč se pořád serete mezi elitu ?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.5.2010 13:07

bez 6 hráčů základu každej zápas bych chtěl vidět ty komanče ze sparty co by hrály. Stejně jim to vyfouknou vidláci z chacharstánusmajlik - 16

 
Medvěd
Medvěd - 4.5.2010 12:02

Lord.Alex: Jako ty :-))))) Co ty sešívaná kurvo,takovou vostudu už jste v lize dlouho neudělali co ??? :-)))))))

Neboštík Franta Veselej se musí v hrobě hanbou obracet !!!!!!!!!

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.5.2010 0:37

nahlas:jestli si kokot tak grats. a ta muzika je nudná

 
nahlas
nahlas - 4.5.2010 0:07

Lord.Alex: z tebe jsem GRANDE kokotsmajlik - 17.-..posloucháš taky MUNICIPAL WASTE?
http://www.youtube.com/watch?v=xS0vqVRiSAw&feature=related

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 3.5.2010 18:28

Lidi že vás zajímaj takový kraviny furt:-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 2.5.2010 22:45

Jo, jinak paraelní diskuze k dané tématice se rozpoutala i u našich přátel z Revíru:

http://www.irevir.cz/bleskovka/may-day-2010#11015

 
mrtvola ©
mrtvola © - 2.5.2010 22:40

nahlas: na webu FNB jsem se dočetl, že do popelnic nelezou, takže jsou na tom asi s hygienou lépe, než freegani, sorry, první článek, ze kterého jsem čerpal, je patrně plný keců, což mě u bývalých klaunů z Milady a dnešních klaunů z ministersko-anarchistického "squatu" Truhlářská 11 nepřekvapuje :

http://jmz.ecn.cz/fnb.html

"Jídlo získáváme zdarma
Suroviny k přípravě jídla se snažíme získávat zdarma, neboť kolem sebe denodenně vidíme obrovské množství výrobků, které zůstávají nevyužity. Aktivisté JMZ proto žádají od obchodníků potraviny těsně před vypršením spotřební lhůty nebo s poškozeným obalem, vždy však zdravotně nezávadné. Z těchto potravin pak jídlo připravují, nebo je přímo rozdávají. "

Ale to nic nemění na tom, že podobné akce se mohou dělat jen v bohatých a spíše na kapitalismu založených zemích, ke kterým dnes již naštěstí patříme. V Severní Korei, Kubě, či Etiopii bys nějaký nadbytek jídla prostě nenašel.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 2.5.2010 22:27

oprava: "Pro večeři do popelnice"

 
mrtvola ©
mrtvola © - 2.5.2010 22:26

nahlas: hele, fakt nevím, jako, vyšel tady kdysi článek "Pro večeři do popelnice, o komunitě freeganů z Milady a o Foods Not Bombs, bylo to taky na a-punku.

http://www.punk.cz/index.asp?menu=3&record=8680

 
nahlas
nahlas - 2.5.2010 21:42

mrtvola: když nevíš co je FNB zač, tak prosím! ..nepiš pičárny- díkes!

 
Medvěd
Medvěd - 30.4.2010 12:12

mrtvola: S komentářem posledním se dá dost dobře souhlasit a jsem zvědav co ti na to tady "starej Truhlářskej" napíše :-)

Akorát ten první odstavec se nedá plně odsouhlasit,páč tady se o co nejvíc kapitalistů snažila vláda dirigovaná ODS a nějak se jim to nepodařilo a bohatší byli převážně jen manažeři a jim podobný mrdky,které ve vědšině případů mají i několikrát vědší platy,než samotnej Venda Klaus. "Obyčejnej dělník" ten tak maximálně dostal o pětikilo víc a k tomu dvakrát tolik práce.A u toho to v tom našem kapitalismu zůstalo dodnes.Jenže je to taky hlavně o lidech.O lidech co se o ten kapitalismus u nás pořád "ve svůj prospěch",snažej.Ále,to už by zas bylo na dýl.

Nic jsem v háku a jdu něco dělat :-)))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 29.4.2010 22:05

punkretr: uvědom si jednu základní věc, čím větší kapitalismus, tím je země bohatší, je tam víc peněz a chudí se mají lépe. Čím více kapitalistů a fungujících podnikatelů, tím lépe pro všechny, i pro ty nejobyčejnější uklízečky. Ti tvoji Foods Not Bombs, nebo jak se to jmenuje, kteří žerou zbytky z kontejnerů u supermarketů, by v Severni Korei našli vedle obchodu hovno a byli by rádi, že mají misku rýže, kterou jim kapitalismus poslal v rámci nějaké té humanitární pomoci.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 29.4.2010 21:56

abc: nejsem v žádné straně, ani v žádné jiné formě komunity jako církev, odbory, či vládní squat Truhlářská 11 a podobně, jsem individualista a na organizované komunity zvysoka seru :-))) Jinak jo, máš pravdu, o politice a o všem možném tady můžeme pod články kecat a tak, v tom samozřejmě nevidím žádný problém.

Mně o ideologii jde, jde mi také o to, že lidé houfně motají dohromady fašismus s nacismem, přičemž vůbec neví, že melou husté cypoviny. Proto se k tomu tématu již několik let vyjadřuji na nejrůznějších diskuzních fórech. Triparitní korporativismus umožňuje spolurozhodování o hospodářské a sociální politice státu, čímž se liší od lobbyismu, který se to všechno pouze snaží ovlivnit. Netvrdím, že je to hrozné, pouze upozorňuji na skutečnost, že se jedná o reálný projev fašismu v ČR.

Co se týče Zelených (zdá se mi, že jsi nějaký jejich skalní fanda, nebo co), tak doufám, že se brzy konečně propadnou do hlubin zapomnění. To, že je studenti sejmuli stejně jako komunisty hovoří za vše.....

http://www.novinky.cz/domaci/198916-ucitel-prozradil-vysledky-studentskych-voleb-vyhrala-top-09-cssd-propadla.html

Parlament, kde by byli Top 09, ODS a Pirátská strana by se mi docela líbil. No a Jihočeské matky se tu energetickou samostatnost ČR (jaderná energie), snažily zatím jen ovlivňovat. Naštěstí ten ekofašistický čtvrtý pilíř demokracie ještě nefunguje, takže o ní nemohly spolurozhodovat, jak se třeba podařilo šesti poslancům Parlamentu za Stranu zelených a jejich čtyřem ministrům Topolánkovy vlády (v jejich případě to bylo v rámci pravidel hry, ať už se mi to zamlouvá, nebo ne).

 
punkretr
punkretr - 28.4.2010 14:35

proto tu zkostnatelou ústavu má.Aby jí mohl uzit k prospechu svemu.

 
punkretr
punkretr - 28.4.2010 14:34

mrtvola:Lidé se naprosto bezne naserou po zvoleni sve strany kvuli neplneni predvolebnich slibu.Zeleni se usilovali tez o nejake radobyekologicke kroky ktere po volbach ani jako vedlejsi strana se nesnazili prosadit.Tak je to na celem svete.Levicove strany jako cssd se alespon snazi nalhat lidem blaho kdezto ODS predstavuje arogantni politiku ktera sice slbuje prac. mista ale i nadale budou lide pracujici chudnout a manazeri bohatnout.Loni napr. podle pruzkumu lidovych novin prumerne platy radovych pracujicich jiz tak mizerne sly o par set dolu zatimco manazerum o par tisic nahoru.Srat na demagogii soc. dem a stejne tak na aroganci a socialni segregaci a nerovnosti od ODS.Chci volit zastupce ktery prezentuje me usneseni na konkretnim kroku na mu prislusnem pracovisti a neucini-li tak odvolat ho a ne zit v iluzi ze neco zmenim volebnim listkem.

 
abc
abc - 28.4.2010 13:47

rky nácků, "extremizace" těch, co se nehodí do krámu), ale tys vybral zrovna tady tyhle, tak bych čekal, že to zdůvodníš nějak víc, než historickým exkurzem a ukážeš nějakou spojitost s dneškem. Toť asi vše.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59