Literární Fabrika: Monetární smysl života.

Monetární smysl života.

Monetální systém, nebo také měnový systém, je důmyslně promyšlený systém na jehož principu funguje celý náš svět. Peněžní transakce fungují zjednodušeně, jako univerzální hmotný majetek, který lze měnit za jiné hmotné majetky, nebo služby. Peníze jsou v dnešní době věc, bez které by se nedalo důstojně, spořádaně a bezpečně žít. Nebo snad ANO?

Jednoduché a logické. V dávných dobách, kdy ještě svět nevěděl co to peníze jsou, lidé používali barter. Vyměňovali to co měli, za to co chtěli. Přišel pán co pěstuje obilí na tržiště a potřeboval zelí. Problém byl v tom, že žena co vypěstovala zelí, neměla o obilí zájem, takže pán s obilím přišel zkrátka. Proto přišla éra peněz, které všecko zjednodušili a začali nám pomáhat. A nebo právě naopak?

Kde dnes může poctivý občan přijít k penězům? Když bude pracovat, tak je dostane od svého zaměstnavatele, jak jednoduché, že? A kde je dostane zaměstnavatel? Ať už je zaměstnavatel je stát, nebo soukromník, peníze dostane od banky. Tedy vlastně nedostane, banka jí je půjčí na úrok. Ale kde dostane peníze banka? Banka dostane peníze od takzvané organizace která se nazývá Centrální banka. V Evropě je to CEB a v Americe je to FED. Ovšem pozor, tady nastává ten největší problém, obě tyto centrální banky, a ne jen tyhle, ale veškeré na světě jsou soukromé, nebo nezávislé na ostatních institucích. Co to znamená? To znamená že tyto banky, které vlastní malá skupinka lidí, která nepodléhá zájmům žádného státu, ani celého světa, si může libovolně tisknout peníze jak se jí zachce.

Tak, teď když víme, jak se k nám peníze složitou cestou dostali, můžeme si položit otázku, co to vůbec peníze jsou a jakou mají hodnotu. Ve skutečnosti peníze neexistují, neexistuje žádné platidlo na světě, které by mělo kladnou hodnotu. Veškeré peníze co jsou v oběhu, alespoň pro nás obyčejné lidi, jsou dluhy, každý cent na světě je dluh. Kdyby se vybrali veškeré peníze co jsou na světě, pořád by jsme všichni do jednoho byli zadlužení. Řeknete si, jak to? Odpověď je jednoduchá. Díky důmyslnému systému, také by se dalo říci, díky ďábelskému systému na peníze, krytý je vytvořen onou malou skupinkou lidí, kteří celou tuhle věc řídí. Teď vezmeme postup z druhé strany. Budu se bavit převážně o USA a o amerických dolarech, protože je to nejpoužívanější světová mněna, ale věřte, že v Evropské unii a jinde na světě, je to to samé, akorát mají instituce jiné názvy, ale fungují úplně stejně.

Americký vláda potřebuje peníze, tudíž kontaktuje FED, který USA financuje. Zažádá si 10 milionů dolarů, výměnou za dluhopisy v též hodnotě ( kus papíru na kterém se USA zavazuje že těch 10 milionů FEDu splatí zpět.). Samozřejmě je splatí s nějakým úrokem a tady nastává problém, aby USA mohla splatit ten dluh s úrokem, který bude dejme tomu činit 14 milionů, bude si muset opět půjčit peníze od těch samých lidí, od FEDu. A takhle to bude chodit pořád dokola a dokola. Ovšem největší problém je BANKOVNICTVÍ ČÁSTEČNÝCH REZERV. To je nařízení, které udává zachování 10% se zažádané částky na půjčení v oné bance. V praxi to znamená to, že americká vláda si půjčí 10 milionů, proti kterému napíše dluhopis 14 milionů i s úroky ale dostane POUZE 9 milionů (ten milion, tedy 10% zůstává FEDu), se kterými může obchodovat. Těchto 9 milionů si vloží do své banky, ze které si těchto 9 milionů může půjčit kterýkoliv občan. Tak tedy, kterýkoliv občan si půjčí oněch 9 milionů s tím že kvůli nařízení o bankovnictví částečných rezerv dostane pouze 90% s požádané částky (8.1 milionů), ale i přes to všecko, je povinen splatit celých 9 milionů + úrok. Peníze, které si tento člověk půjčil, si vloží do své banky (třeba ING). A z té banky si oněch 8.1 milionu může půjčit zase někdo další s úplně stejnými podmínkami a takhle to může jít pořád dokola a dokola. Teoreticky se to může opakovat do nekonečna. Průměrný matematický výsledek je, že tímto způsobem se může vytvořit až 90 milionů.  Největší problém je v tom, že z těch10 milionů vzniklo oněch výše zmíněných 90 milionů, ovšem tyto peníze nikde na světě fyzicky neexistují, přesto se musí splatit. Ale jak tyto peníze splatit, když neexistují?

Jediný způsob, jak toho dosáhnout je inflace, jednoduše řečeno větší množství peněz v oběhu. Ovšem větší počet peněz v oběhu má za následky dvě věci: První je, že když se objeví nové peníze v oběhu klesá hodnota(cena) stávajících peněz které už v oběhu jsou. Druhá věc je že, čím více bude peněz v oběhu, tím více bude dluhů a tím rychleji dluhy porostou, což povede k další inflaci. A jestli-že to půjde takhle pořád dál a dál, celá světová ekonomika zkolabuje, a veškerý náš majetek připadne těm lidem, kteří tohle všecko řídí. Dávám se nějaké odkazy s posledních dnů, které se objevili v médiích a zkuste si je propojit s tím co jsem tu teď napsal:


http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-krize-usa-0gb-/eko-zahranicni.aspx?c=A121118_125710_eko-zahranicni_hro

http://www.novinky.cz/ekonomika/285514-banky-bez-dohledu-maji-obrat-jako-cela-planeta.html

Někdo si ovšem může říci, jak to, že soukromá osoba(osoby) mohou vlastnit centrální banky. Zkusím vám to stručně popsat. Psal se rok 1815 a právě probíhala Bitva u Waterloo. Bohatí bankéři z Německa (Rothschildové) financovali obě strany (Velkou Británii i Francii), které se v bitvě utkali. To Rothschildové všecky napálili zprávami z boje, že Napoleon vyhrál a Velká Británie padla (i když to ve skutečnosti bylo naopak). Banka Rotschíldů v Londýně předstírala, že Anglie je odsouzena ke zkáze a začala prodávat své akcie. Angličané se dostali do prodejního šílenství, aby se zbavili svých anglických bezcenných peněz. Rothschildové vyčkali, až se akcie smrsknou „na haléř“ a pak odkoupili Anglii zpět, skoro zadarmo. Když vůdcové Anglie zjistili, že jim nezbývá nic jiného než se Rotschíldům odevzdat, jejich peníze zmizeli a stali se tak otroky peněz, které si půjčili od Rothschildů na válku. Od té doby platí Angličané své národní daně přímo soukromé bance Rothschildů. Angličané o tom neměli ani ponětí. Historická citace: „Pokud mohu kontrolovat národní měnu, je mi jedno kdo píše zákony.“ M.A.Rothschild.

Po té se Rothschildové dostali do ameriky, kde ovšem narazili na americké patrioty v čele s Thomasem Jeffersnem. Po jeho smrti se uskutečnil první pokus o centrální banku, trval pouze 20 let, než byla „uzavřena“. Ale bankéři to zkusili znovu i proti Andrew Jackonsovi, kterého se zkusili odstranit, avšak neúspěšně. V roce 1836 Andrew Jackonson porazil bankéře a umírá ve věku 78. Ovšem bankéři, toužící po větší moci a více peněz, se nevzdávali. Měli plán jak jednou provždy převzít finanční kontrolu nad celými spojenými  státy.  1910 se konalo tajné setkání na pozemcích J.P.Morgana. Toto setkání bylo tajeno před vládou i veřejností. Setkání se účastnilo 10 nejbohatších můžu té doby, v USA.Mimo jiné:  J.P.Morgan, J.D.Rockegeller a  M.A.Rothschild. Zosnovali plán, jak navodit paniku v USA a po té jim ukázat řešení, s dosazenými lidmi ve vedoucích pozicích. Aby lidé opravdu uvěřili, pojmenovali centrální banku „federální“ Federální rezervní banka, FED. 23. prosince 1913 představují bankéři svůj velezrádný plán čerstvě zvolenému komplici prezidentu Woodrow Wilsnovi, který s plánem úplně náhodou souhlasil, ještě před tím, než byl zvolen. Od té doby měl FED právo si tisknou americké peníze. Půjčit tyto peníze americkým bankám a vládě na úrok, čímž ihned uvalují dluh na veškeré peníze. Tisknou další a další peníze, tím znehodnocují ty stávající. Od té doby, americké daně nedostává americká vláda, ale FED. Poslední americký prezident, který se FEDu vzepřel byl J.F.Kennedy

4. července 1963 prezident J.F. Kennedy podepsal výkonné nařízení 11110. Toto nařízení by umožnilo vydávat pravé americké vládní peníze, bez FEDu. Tento způsob by fungoval, ale o 6 měsíců později odjel Kennedy do Dallasu a už se nevrátil. Nový prezident Lyndon Johnson, zrušil Kennedyho nařízení a od té doby se nikdo nepokusil FEDu postavit.

„Pokuď Američané někdy dovolí, aby soukromé banky ovládali jejich finance, nejprve inflací a potom deflací, banky a korporace které okolo nich vyrostou, budou zbavovat lidi jejich majetku, až se jednoho dne jejich děti probudí bez domova. A to na té samé zemi, kterou jejich otcové dobili!“ Thomas Jefferson

V minulém článku jsem psal o podmaňování lidí skrze peníze, a pokud tu bude fungovat stávájící systém ekonomiky, lidé se budou muset každý den bát o svůj život, nebo pokuď vůbec bude fungovat na světě monetární systém, lidé jen stěží dokáží najít pravý smysl života.

Budou se k sobě pořád chovat jak nějaké bestyje, půjde jim jen o zisk, o hmotný majetek. V dnešním světě, který je díky penězům založen na konkurenci, se nemůžeme divit, že lidi jsou takový jaký jsou. Pomsta, chamtivost, lež a mnoho dalších špatných vlastností se začali přisuzovat člověku jako přirozené. Ale nejsou! Člověk je přirozený pouze tehdy, když se narodí, poté začne nasávat poznatky z okolního světa a když uvidí, že všem jde jen o jedno. Že všichni lžou, kradou a podvádějí, aby měli co nejvíce. A že postavení člověka se společnosti odráží pouze na tom jaký má hmotný majetek, auto, dům, oblečení, a ne podle toho jaký opravdu je. Je jasné, že dítě které takto vyrůstá, bude v lepším případě stejné, né-li horší, jako všichni kolem. Není to jeho vina, on to vidí všude kolem sebe a připadá mu to normální. Jestli to půjde takovýmhle způsobem dál, naše civilizace moc dlouho nevydrží.

Zkuste si představit, že se jednou ráno probudíte, vstanete z postele, půjdete do krámu a zjistíte, že peníze nemají žádnou hodnotu. Jak by to tu vypadalo? Co by jste dělali konkrétně vy? 

 

Houda?


1.12.2012   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 21   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,4
jde to 2,4

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Literární Fabrika: Monetární smysl života.

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-21
MMMamut!
MMMamut! - 1.1.2013 20:56

Výbornej článek!!!
Jsem rád že zde někdo něco takovýho napsal! Tento web čtu jen občas a komenty radši nepíšu, ale nechápu proč do Houdy Medvěd valí? Vždyť ten článek je dobře napsanej a vlastní názor tam taky je! Lepší je někdy víc faktů a míň blbejch kecůsmajlik - 1

 
Houda?
Houda? - 9.12.2012 19:43

Lord.Alex: ruku na srdce, ty nešíříš kopie myšlenek? :-)

 
chrpa
chrpa - 8.12.2012 22:56

komár: smajlik - 5
pointosmajlik - 1

 
komár
komár - 8.12.2012 14:30

chrpa : vobčas, nosmajlik - 1
lord.alex: ze bys rdzel hubu a krok za kazdejch okolností. pointosmajlik - 23

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 8.12.2012 5:58

Hlavně mi prostěn uniká opravdu jakejkoli minimální smysl těhle článků...ale ok, asi lepšěí něco, ikdyž nekvalitní než nic:) což dělám ted jáí...

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 8.12.2012 5:55

komár:pointa je jaká?

Houda:ne, nemá..Jen bych prostě čekal, že od chytrýho člověka-za kterýnho tě považuji-mužu čekat víc než kopie myšlenek a vět...

 
exSisa
exSisa - 7.12.2012 13:10

komár: jak dyby nešlo poznat že někdo je provokatér a má to třeba ňákou akcu a reakcu. Je pak o čem diskutovat.
medvěd mě náhodou ba :)
dyž nemá v krvi zrovna deset piv a nesedí náhodou zrovna u kompu smajlik - 23

 
chrpa
chrpa - 6.12.2012 21:05

komár: dost zjednodušuješ,ale vona je v tom krása...

 
komár
komár - 6.12.2012 13:56

chrpa : z tohohle webu.nějak zásadně se mýlim nebo co?

 
chrpa
chrpa - 5.12.2012 23:35

Lord.Alex: má pravdu,neřeš to...
komár: ty adama znáš???
Houda?: má pravdu,jen těch 95 článků denně je fakt nálož...

 
Houda?
Houda? - 5.12.2012 22:08

Lord.Alex: kdybys dával pozor, už v prvním článku jsem psal ze kterých zdrojů budu převážně čerpat, krom toho kopírování článku je něco úplně jiného, než šíření informací.

A už to neřeš, nemá to cenu. smajlik - 10

 
komár
komár - 5.12.2012 15:49

lord.alex: ty bys asi držel hubu a krok za každejch okolností vid?
medvěd: omez se na chlast a praci a nevyjadruj se k necemu, cemu nerozumis. I kdyz to by znamenalo, ze byses musel vyjadrovat jenom k pivu a s.p.s. tak já nevim

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 5.12.2012 1:30

jen když už něoc prezentuju pod svim nickem-jménem-osobou, tak byhc se snažil to anpsat celé za sebe a ne okopírovat a pak říctm, s timhle souhlasim..to tu mužu zejtar naházet 95 článků a říct, že s nima souhlasim, taky třeba recenze an nějaké desky a říct, souhlasim s nima...takže asi tak. Nebo je to jen díky mé averzi vůči těmhle píčovinám, páč nechápu jak s emužou mladý lidi zasírat takovejma kravinama zbytečnejma...

 
chrpa
chrpa - 4.12.2012 23:24

Houda?:
to my všichni...

 
Houda?
Houda? - 4.12.2012 23:15

Lord.Alex: jen me zarazi to, ze kdyz rekne medved, ze je to kopije, tak ty to beres jako fakt a pritom o tom nevis vubec nic:-). A s takovym clovekem ja se dohaduju o vlastnim nazoru;-).

Zaprvi, ja na to mam svuj nazor, zeptej se me na cokoliv a ja ti odpovim.
Zadruhy, neni to opsany text slovo od slova, jen jsem z toho vytahnul to co jsem povazoval za dulezite. Jak bych jinak mel rict historicky veci, kolem Kennesyho, Jeffersna atd. Mam si to vymyslet, nebo jak? Myslim ze resis uplny hlouposti.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.12.2012 16:06

Houda:ten celej text je tvůj osobní? :) pokud ne, je to kopie, čili o ní jde:)
No a to co píšeš v PS je neuvěřitelonej blábol..:) čeče vždyt ty si chytrej kluk ty divochu, tak co blbneš:) nezačal ses stýkat na Kladně s divnejma lidma snad:))
člověk přece má svůj názor na něco protože o tom sám přemejšlí a pak o tom sám umí mluvit. To je jak kdybych se tě zeptal na nějakou konkrétní věc z toho článku, že jí třeba chci vysvětlit a ty bys na to neodpověděl chápeš.

 
Houda?
Houda? - 4.12.2012 13:53

Lord.Alex: Můžeš mi říct o jakou kopii má konkrétně jít?
A pokud tu o to tedy není zájem, já nic psát nebudu, to je jednoduché, nechť je po vašem :-).

PS: Jak jinak chceš zveřejnit fakta? Svejma slovama? Pořád by to byla kopie, akorát zastíněná tvejma slovama a vypadalo by to ještě sobečtěji, že jsis někde něco přečetl a pak to překroutil k obrazu svému jako tvůj názor;-).

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.12.2012 11:41

No vesměs musim souhlasit s Medvědem, že jsem proti těmto článkům se všeobecně ví, ale ještě je kopírovat...? smajlik - 6 svejma slovama alespon dáš najevo názor a pokud ho neumíš formulovat, tak ho radši ani nezveřejnuj...
Ovšem nasranost mi teda rozhodně nechybí, nevim proč by měli lidi ebjt nasraný, to leda medvěd si má na co stěžovat pořád:)

 
Houda?
Houda? - 2.12.2012 20:14

Medvěd!: muj zamer byl jasnej, informovat lidi. Myslim si ze vetsina lidi o spouste veci nema ani poneti. A krom toho, napsat fakta svyma slovama? Porad by to byla kopije, ja jen interpretuju. Co muzes ty rict svejma slovama? Vubec nic, vsechno si nekde slysel, nebo cetl. A to ze k tomu pridas svoji nasranost a prezentujes to jako svoje nazory je ubohy a k politovani;-).

 
Medvěd!
Medvěd! - 2.12.2012 16:48

Tato okopírovaná záležitost je sice pěkná,ale já bych si přál slyšet to tvejma vlastníma slovama...Tohle umí každej.Houdo,nemáš na to,aby jsi a tom,co se kde děje psal.Ser na to a běž pařit - uděláš líp.Chybí mi tam ta nasranost a vůbec Tvůj vlastní názor.Ale tak zase,co máš čekat od webu,kde kámen prcá cihlu a "svobodomyslný názory" se nenosej a co ještě hůř se poslouchaj a přijímaj tvrdě.Dopadne to tady stejně,jako na Revíru - půjde to do hajzlu.A mezi náma,už aby to bylo.Alespoň bude na "pankáče" chodit víc lidí...smajlik - 5

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-21