MILADA, REALITNÍ SHOW

MILADA, REALITNÍ SHOW

Aneb tragikomický vývoj českého anarcho-punku od ideálů The CRASS  k pražské skvaterské "anarchy" realitě styl Rybičky 48 :-)))))

Ve čtvrek brzy ráno dorazily jednotky policie doprovázené protiteroristickými komandy k autonomnímu squattu a vypukl boj. Do akce nejdříve vstoupila děla se slzotvorným plynem, jímž byla skrze okna totálně zamořena celá budova, po něm následovalo mohutné tsunami karbonové pěny, která pokryla souvislou vrstvou celou hlavní fasádu objektu a tím bylo anarchistům znemožněno, aby se bránili v oknech. Ve stejném okamžiku se slanili z helikoptéry čtyři policisté ze speciálních protiteroristických jednotek a dopadli na střechu, přičemž buldozery před domem začaly ničit barikády. Policie zatkla dvacet osob v objektu a třicet pět venku před domem a relativně rychle se zmocnila squattu. V různých částech města se rozhořela  pouliční válka a začalo se s organizováním odporu.

 

milada

S příchodem noci začaly manifestace, kterých se zúčastnilo zhruba dva tisíce nespokojenců. Policie se je pokusila rozdělit na menší skupiny a poté rozptýlit, což vedlo k tomu, že se jim to totálně vymklo z rukou. Guerilla zachvátila takřka celé město styl barikády, koktejly molotov, zapálená auta a obchody, fight & fuck the system. Kolem jedenácté večer zároveň začal povolený nenásilný pochod příznivců squattu, v jehož řadách bylo možné napočítat zhruba tisíc sympatizujících. Během čtvrtka bylo zadrženo celkem 160 bojovníků proti systému.

V pátek začaly demonstrace ve velkých městech v sousedních zemích, no a z pátku na sobotu se fronta opět přelila na místa, kde to všechno vypuko. Anarchisté zapálili v různých částech města barikády z plastových popelnic, podpálii několik aut a opět se rozpoutal zuřivý boj v ulicích města mezi nimi a policií se speciálními jednotkami ochránců veřejného pořádku. Oheň z barikád dokonce v jedné ulici přerostl na budovu jeslí a do domu, který stál vedle. Centrum města bylo celou noc ponořeno do štiplavého dýmu. Bylo zadrženo přes dvě stě příznivců squattingu. V sobotu odpoledne se zhruba tři tisíce nasraných nespokojenců zúčastnilo další manifestace.

 

milada

Boj pokračoval  i v neděli, i když jeho intenzita již poněkud upadla. Řekl bych, že policie pomalu ovládla situaci, přesto bylo zadrženo zhruba padesát lidí. V pondělí ráno pak začala za ochrany policie demolice čtyř patrové budovy squattu, jenž byl postupně srovnán se zemí.

Zdá se vám, že mi momentálně jebe v bedně? Ale ne, takto probíhal divoký víkend v dánské Kodani před dvěma lety, když byl rozhodnutím soudu vrácen původnímu majiteli objekt, který od roku 1980 obývala komunita squatterů. No a ve světle těchto dramatických událostí mne napadá, jak idylický život mají oproti tomu skvateři (typicky česká light odrůda squattingu), u nás v Praze, matičce měst, řekl bych, že ti dánští jim jen mohou hustě závidět s otevřenou hubou a nic nechápajíce kroutit hlavami. Skvat Milada vyklidila jakási soukromá agentura a policie pouze dohlížela nad spořádaným průběhem akce. Navíc se zničeho nic zjevil ministr pro práva menšin, nebo co, a nabídl skvaterům beztrestnost za útoky na veřejného činitele a čtyřpokojový byt s nádhernými sklepními prostorami v centru Prahy. Čeští bojovníci proti systému si s ním vesele plácli, páč, ruku na srdce, kdo z vás by se neodstěhoval do centra Prahy za nájemné 1Kč?

 

milada

Mluvčí skvaterů si přišel na Úřad vlády pro klíčky a ministerští skvateři z Milady se radostně nakvartýrovali do nového bytu. Hurá a sláva. Anarchy forever! Fight The System! Nová mluvčí nového skvatu,  tajemná teta Milada vystupující před médii s jakousi legrační gumovou maskou slona, nebo co, na palici (si říkám, čeho se bojí, možná je to nějaká poslankyně za Zelené, či co :-))))), nebo tak z prdele od boku pálím momentální nápad, třeba se jedná o Jiřinu Šiklovou, matku českého gender studies, hmmm..., jasně, pouhé fantasmagorie, no, tak ať tajemná teta Milada sundá tu svoji masku a tak, - - - - - ne), k tomu vydala toto zásadní prohlášení: "Mezi návrhy, pohybujícími se od úplného odmítnutí a vrácení prostor po jejich plné využití k bydlení, jsme nakonec dlouhou diskusí došli k tomu, že se pokusíme tyto prostory využít SUBVERZIVNÍM, PODVRATNÝM způsobem. Zkusíme vzniklou situaci převrátit a využít jinak, než je očekáváno...."

Subverzivní a podvratný způsob boje se státní mocí v podání českých "anarchistů" ze skvatu Truhlářská 11 spočívá v tom, že se ve sklepních prostorách pořádá výstava mladých umělců z Akademie výtvarných umění, jakýsi divadelní soubor tam zahraje nový kus, sousedé jsou pohoštěni údajně veganským žrádlem z popelnic, které jim však uvařil a dodal jakýsi dobrodinec a podobně. Navíc se toho všeho chytře zmocnili Zelení a pokouší se na tom vzhledem k blížícím se volbám vytřískat politický kapitál:

http://praha.zeleni.cz/13597/clanek/vyjadreni-ke-kauze-milada-/

 

Zkrátka, jak vidíte, systém se otřásá strachy ve svých samotných základech, asi jako ve Strasbourgu, když anarchisti z Black Bloc dělali bordel proti sumitu NATO :-))))))))))

.

Rybičky 48, Reality show (v odkazech je jejich song na YouTube)

"Musíme pochopit a uchopit svý štěstí za ruce,

jsme mladá generace, kašlem na revoluce,

každej žijeme tu svou

reality show........................................................"

 

Jo, málem jsem vás zapomněl seznámit s novým pojetím městské guerilly pražského skvaterského light typu, nebo-li squatt game bojová hra "obsaď a žij".  Jako, fakt jsem se už dlouho tak dobře nezasmál. Ten další obrázek je symbol hnutí za práva homosexuálních občanů, nebo-li gay flag. Pěkný víkend.

 

milada

 

milada

 

 

 

 

mrtvola


15.8.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 98   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,5
jde to 2,5

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - MILADA, REALITNÍ SHOW

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-98
punkretr
punkretr - 30.8.2009 19:19

Medvěd:Vzhledem k faktu,že jsem nenašel pojem komerce v internetovém
slovníku,nebudu se příliš přít.Nicméně komerce jak jí vdím já představuje
jaýkoliv projekt ,u kterého není podstatou sdělit nějaké poselství ale puze
vidělat peníze na bezduché zábavě apod.Pokud se míníš přiřadit k arogantním
jedincům tipu Lord.Alex,kteří nemají na to, aby pochopili,že nemají patent na
pravdu, tak náš rozhovor skončil.Též jsem extrémně netolerantní ale pouze vůči aroganci a omezenosti.Jsem rád za lidi jako jsou mikesh a mrtvola,kteří mají
na to, aby pochopili,že nejsou pupkem světa.smajlik - 7smajlik - 3

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 25.8.2009 23:34

Medvěd:ty voe od tebe číst tohle? vždyt ty meleš stejný kraviny jak tenhle kluk:-) nadáváš na komerce, na kapely komerční, seš levičák, tak ty bys s nim měl souhlasit ne-))))
Jinak budeš na Valníku??

punkpetr:bydlení NENI právo!!!! Bydlení nepatří mezi základní práva člověka...
Jo jsem ovce a jsme hloupej no, když to říkáš, tak asi jo:-)

 
Medvěd
Medvěd - 23.8.2009 12:38


punkretr - 18.8.2009 15:16

prezentuji anarchisticke idealy,takze bych si je byt kapitalistou na punkovym
serveru radeji nebral do huby. Hm,tak to je hustý :-))))

Smím - li se zeptat.Jakými způsoby ty ideály prezentuješ ? Tady formou na kapitalistickým netu,kterej si jako správný kapitalista taktéž platíš ? He he héé :-))) Pokud' vyděláváš a nebo něco platíš,tak si už součástí kapitalistickýho systému ty blázne,oprav mne jestli se mýlím :-) Anarchistické ideály jsou krásná věc,ale poněkud ta realizace tam v dnešní době vázne.Ano,některé se dají plnit a dá se jimi i řídit,ale povědšinou je to pouze a jen utopie ! Komercní kapely ignoruješ ? A jak prosím tebe ? to bych taky docela chtěl vidět.Chodíš třeba na koncerty,kde hrají kapely a ty platíš vstup? jestli ano,tak už i tohle je forma komerce.Dál bych chtěl od tebe slyšet,co v dnešní době není komerční,to taky bude asi fuška dát alespoň tři věci dohromady co ? :-)))) Nic jsem ted' u jedno z tvej příspěvků a hodlám Tě číst dál,páč ty tvoje nesmysly v podobě bláhových myšlenek mě docela dost bavěj :-))))) ...jdu pokračovat,kdyžtak se zase ozvu.Jo a nezapomeň mi odpovědět :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 22.8.2009 23:54

punkretr:

"A pokud se nemýlím ,neexistuje nějáká squaterská fedederace ustanovující společné cíle a pohled...."

To určitě ne, ale existují squatters a pražští ministerští light skvateři :-))))

Jinak, co se týče ucelenosti komentářů, tak si je nejdříve napiš v nějakém textovém editoru (WordPad, OpenOffice.org, AbiWord, HERI Editor............), no a pak to tady šoupni.

 
punkretr
punkretr - 21.8.2009 12:45

Kilčo:Soráč já to vždy ucelené napíšu ale pak se to po odeslání zobrazí takto.

 
Kilčo
Kilčo - 21.8.2009 11:47

punkretr: uceleně, piš aspoň normálně a ne takhle odskákaně, nejde to číst.

 
punkretr
punkretr - 21.8.2009 10:48

Sory neumím ty komentáře psát jaksi uceleně
smajlik - 2

 
punkretr
punkretr - 21.8.2009 10:47

mrtvola:Proč by měl spadat squaterský phled na právo pod všeobecně
přijímané verze?Už zpochybnění té vládní verze ukazuje celkově jiný pohled.
A pokud se nemýlím ,neexistuje nějáká squaterská fedederace ustanovující
společné cíle a pohled.Určitě se nedá ani říct,že by se za tuto myšlenku jak
ji vidí začaly schovávat ,protože si pamatuji jak jsem jim psal ohledně druhého
ubytování pro dva lidi na 1.máje(a že tam touto dobou bývalo narváno).Slíbyl
jsem jim,že zaplatíme a vzápětí mi přišel e-mail se slovy:Ačkoliv je kolem
MAY DAY vždy narváno pro dva lidi se místo vždy najde:-)Hele a s tím pacením,
jsme snad nějací posraní kapitalisti?Bydlení je právo,tak určitě dorazte,okolo
baráku určitě někoho zastihnete.A ještě k Bakuninovi.Ten přece také popíral
pouze oficiální právo.Jak říkáš současná koncepce práva spadá pod právní
systém.A jen tak bokem.Mezinárodní listinu práv a svobod bezezbytku žádný
stát nedodržuje.USA respektive některé její státy ho porušují už třeba trestem
smrti.Jak říkám kolébka novodobé pseudodemokracie,která totálně vyvrací
tu z antického Řecka jejíž nejzákladnějším heslem byla vláda lidu.Jinak
ti děkuji za konstruktivní diskuzi.:-)
Lord.Alex:Nechtěl jsem tě urážet,tak jak ty mě, kvůli politice se kterou se ztotožňuješ ale je s podivem,že to nejsem skutečně jen já a pár mých
kamarádů,kteří pod pravicovými voliči vidí pouze arogantní tupce, pro
které je názor druhého nepřijatelný.Tak jak já jsem mladík,tak ty jsi vyhořelý
tupec,který podlehl syndromu poslušné ovce.Omlouvám se všem výjimkám
v řadách ODS ale žádného nearogantního neznám.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 21.8.2009 1:18

někdo s tou bandou huličů souhlasí, někdo ne a hotovo tečka. bejt dle mě, nechám je pozavírat všechny, páč takový lidi nesnášim, někdo v nich vidí bohy a hotovo, konec. názor nikomu znhlavy nevytlučeš

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 21.8.2009 1:17

proč tohle řešít furt? co tohle má společnýho s punkrockem....

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.8.2009 0:00

No a na francouzké verzi stránek squat.net (na té české nefungují odkazy na spousty článků) se k právu na bydlení francouzští squatteři vyjadřují takto:

PETITE CONTRIBUTION AU MEETING INTERNATIONAL SUR LE DROIT AU LOGEMENT
http://squat.net/fr/index.html

Nous ne revendiquons pas un "droit" au logement car la notion de droit suppose l'existence et la reconnaissance d'une autorité qui octroie ce droit parmi d'autres : nous préférons parler de besoin et d'accès au logement. Nous ne voulons pas nous appuyer sur l'argument de la "nature" ("le logement, un droit naturel, social et constitutionnel") pour défendre ce besoin et sa satisfaction, mais sur une éthique pleinement et consciemment construite par les humain-e-s, par les sujet-te-s d'une société, sans faire appel à des principes vagues, supérieurs et transcendantaux (Dieu, la nature...).

Nevyžadujeme "právo" na bydlení, protože pojem práva předpokládá existenci a zároveň uznání určité autority, která poskytne ono právo stejně jako ostatní práva. Raději mluvíme o potřebě bydlení a o přístupu k bytům. Bráníme tuto potřebu a její uskutečnění a nechceme argumentovat přirozeným právem (bydlení jako přirozené, sociální a ústavní právo), opíráme se spíše o etiku, která je plně a vědomě vytvořena lidmi, společenskými subjekty. Neopíráme se o vágní, vyšší a transcedentální principy (Bůh, příroda...).

 
mrtvola ©
mrtvola © - 20.8.2009 22:55

Co se týče byznysu Milady, tak jsem měl na mysli tu hromadu koncertů a techno akcí, jako, na toto léto toho bylo naprogramované docela dost. Vydělávat se dá nejen na vstupném, ale i na konzumaci, no, však víš.... Prostě, kdyby to dělali jak teď na Truhlářské ve stylu výstavy obrazů, nějaké to divadlo a tak a koncerty by pořádali někde jinde za normálních podmínek jako všichni ostatní, myslím si, že by nikomu nevadili.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 20.8.2009 22:47

punkretr:

"Pro nás je právo na bydlení nadřazený soukromému vlastnictví," říká mi v kavárně galerie NOD jedenadvacetiletý Tomáš, bývalý obyvatel vily Milada, nyní přestěhovaný do domu v Truhlářské ulici."
http://www.reflex.cz/Clanek36901.html

"Podle svého mluvčího Jana Němce chtěli sobotním protestem vyjádřit přesvědčení, že právo na soukromé vlastnictví není nadřazeno právu na bydlení," článek v Hospodářských novinách. Stejným způsobem se Jan Němec vyjádřil i na on-line rozhovoru v idnes:
http://domaci.ihned.cz/c1-37688190-pravo-na-soukrome-vlastnictvi-neni-nadrazeno-pravu-na-bydleni-tvrdi-squatteri

http://zpravy.idnes.cz/mluvci-squateru-z-milady-jan-nemec-diskutuje-o-alternativnim-stylu-zivota-16f-/odpovedi.asp?t=NEMEC13&akce=

Skutečnost, že Kocáb hledá bydlení squaterům, považuje předseda ČSSD Jiří Paroubek za zvláštní a výstřední. "Možná to patří k jeho naturelu. Věřím, že bude mít stejnou starost i o ty, kteří nemají na nájemné," řekl ČTK Paroubek s tím, že Kocáb toho asi o životě moc neví.
http://zpravy.idnes.cz/dve-stovky-lidi-demonstrovaly-v-praze-za-miladu-a-squating-pod-/domaci.asp?c=A090704_151218_domaci_cen

Právo na bydlení v českém právním řádu neexistuje, respektive existuje v Občanském zákoníku, ale upravuje něco úplně jiného. Termín přirozené lidské právo je nesmysl, existují dva hlavní směry právního myšlení a to jusnaturalismus (přirozené právo-je blízké klasickému pojetí liberalismu) a juspozitivismus (pozitivní právo, které by se opravdu zjednodušeně dalo nazvat levicové). Proč tomu tak je, ti nedokáži vysvětlit v několika větách, je to námět na sakra dlouhý článek.

Listina základních práv a svobod (lidská práva) je pouhou deklarací. O tom, jestli je nějaký tvůj nárok podle ní vymahatelný, rozhoduje až v poslední instanci Ústavní soud, v dnešní době i Evropský soud pro lidská práva, ale je to záležitost na několik let....

 
punkretr
punkretr - 20.8.2009 12:45

mrtvola:Ano myslím,že chápu co jsi chtěl říct ale potom se zřejmě již
jedná o pohled na věc.Chápou věc bydlení jako přirozené lidské právo
a ne něco co spadá pod zmocněneckou kompetenci zákonů.S Kocábem
jednali ze strategického hlediska a zdánlivě se může jednat o ústupek
vůči systému.Oni však dokázali vychcané záměry Svinky,vyhnat jimi zděšené
nájemníky(staršího věkového průměru) otočit proti němu,tím,že si udělali
s nájemníky schůzi pro symbiotické soužití a dopadla dobře.Takže ještě
situaci obrátili proti Svinkovi,který jim rozhodně neposkytl prostory kvůli
sympatiím.Čistě sám za sebe přiznávám,že mi Kocáb přijde jako
jeden z mála upřímných,leč naivních politiků ale Svinka anděl rozhodně
není.Lidé Kocába obviňovali,že se nestará o lidi po povodních ale opomíjejí
fakt,že to nespadá pod jeho vliv.Ministr pro LIDSKÁ PRÁVA.Jinak jak jsi
zmínil neplacený bysnys.Squatink vznikl na západě v šedesátých letech,
kdy stejně jako u nás převážně studenti revoltovali proti tehdy aktuálnímu
systému.Ten je vlastně aktuální až do dnes.Měl řešit bytovou problematiku
a zpochybňovat vlastické práva osob,které se o majetek nestaraly.A takto
fungovala i Milada.Jejich celým bysnysem bylo dobrovolné vstupné na kulturní
akce.Navíc udržovali hodnotu baráku o který se již oficiálně nikdo starat
nemohl.

 
chrpa
chrpa - 20.8.2009 9:32

punkretr: kropotkina si strc nekamsmajlik - 10smajlik - 10

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.8.2009 0:02

punkpetr:hm, nečekaně. tak to holt nemá cenu řešit, páč jsem v 18 mlel stejný hovna a nikdo mi to nemohl vymluvit:-) za 10 let uvidíme kde budeš:-)
A mj.ty hlášky o toleranci, to je úžasný, opačnej názor je hned netolerance, to je krásné slovo tolerance, za to se dá schovávat celej život...-) nic, věři si tomu a good lucksmajlik - 16

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.8.2009 23:16

punkretr: jinak si myslím, že kdyby pouze žili na squattu Milada a nezačali si z toho dělat nezdaněný byznys, tak by tam byli ještě dodnes. Ale je to jen má domněnka, není vyloučené, že se mýlím.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.8.2009 23:12

Ne, to je v pohodě, neunavuješ. Pokusím se to podat ještě zjednodušeněji:

"Řečeno ve zkratce, odmítáme jakékoliv zákonodárství (TEDY I PRÁVO NA BYDLENÍ, KTERÉHO SE POŘÁD DOVOLÁVAJÍ), jakékoliv autority (VLÁDA A JEJÍ ČLEN MINISTR KOCÁB...), jakékoliv privilegované, oprávněné, oficiální a legální vlivy, a to i ty, které vzešly z voleb na základě všeobecného volebního práva (OPĚT MINISTR KOCÁB, SE KTERÝM JEDNALI JAKOŽ S PŘEDSTAVITELEM VLÁDY A SYSTÉMU) . Jsme přesvědčeni, že budou vždycky zvýhodňovat vládnoucí a vykořisťovatelskou většinu před zájmy obrovské zotročené většiny.

Přesně v tomto smyslu jsme doopravdy anarchisté (NEJSOU ;-) )"

Jo, podíval jsem se na ty české překlady Bakunina na internetu a je to fakt bída. Jen u "Bůh a stát" chybí snad víc jak půlka knížky. Jedná se jen o velmi zúžený výcuc.

 
punkretr
punkretr - 19.8.2009 22:46

Ne,hned na začátku jsem napsal,že Kropotkin představuje konkrétní
proud,kterí je mi blízký ale zároveň jsem napsal,že příliš rozebíral konečnou
podobu anarchokomunismu a občas díky zkostnatělosti koncepce narazil
na dilema tipu věznice apod.Marx také nevěděl,jak určit hodnotu výrobku
a nepočítal s cenou měnící se vlivem aktuálního dění na trhu.Tento problém
naopak Kropotkin vyřešil podáním konečné koncepce libertiské ekonomiky,
která už vlastně nebyla ekonomikou,protože měla dospět k výměnému obchodu
a neměla fungovat na principech zisku ale solidarity.Bakunina uznávám jeho
snahu o podnícení tvůrčí diskuze,zatímco Kropotkin podal svou koncepci jako
neměnou.Squateři z Milady fungovali mimo zákon a já Bakuninův výklad chápu
jako nulovou toleranci privilegovaných pod zákonem a to squateři nebyli,
naopak zpochybnili svatý monopol na nemovitost UIV,které se o objekt
nestará ani po vyklizení,ačkoliv jejich mluvčí se při vyklízení oháněla právě
starostí o barák.Systém možná legální záštitu má ale morální legitimitu dávno
ztratil.Dvakrát jsem na Miladě spal a když jsem tam byl poprvé tak nás policajti
bez udání důvodu zásahu,bez identifikačních čísel a s teleskopickými obušky
vyhnali do mrazu ve 4 ráno.Vzali nám občanky a mě jí vrátili roztrženou.Už vás
dál nebudu unavovatsmajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.8.2009 21:44

punkretr: nahoře jsi napsal, že uznáváš více Bakunina, než Kropotkina. Osobně nesouhlasím ani s jedním, ani s druhým, ale Kropotkin mi stylově a myšlenkově sedne více. No a tady máš ukázku z Bakuninovy knihy "Bůh a stát" jako doklad o tom, že skvateři z Truhlářské 11 už s anarchií nemají naprosto nic společného, jedná se o volný překlad z francouzštiny:

"Řečeno ve zkratce, odmítáme jakékoliv zákonodárství, jakékoliv autority, jakékoliv privilegované, oprávněné, oficiální a legální vlivy, a to i ty, které vzešly z voleb na základě všeobecného volebního práva. Jsme přesvědčeni, že budou vždycky zvýhodňovat vládnoucí a vykořisťovatelskou většinu před zájmy obrovské zotročené většiny.

Přesně v tomto smyslu jsme doopravdy anarchisté."

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-98