CO PANKÁČ,TO SORTA...

Recenze: S.P.S. - Takhle jsme válčili, když nám bylo dvacet 1988 - 2008

S.P.S. - Takhle jsme válčili, když nám bylo dvacet 1988 - 2008Vydavatel: SPS records - www.sps.zde.cz

DVD od kapely S.P.S. jsem si pustil dopoledne na státní svátek. DVD je rozděleno do několika částí. Vemu to po částech. První část se týká let 1989 - 1992. Osobně se mě tato část líbí nejvíc. Sice kvalitou je to asi nejslabší část, ale ta atmosféra předrevolučních a porevolučních časů to dalece vynahrazuje. Je úsměvné vidět tehdejší punks jak pogují, jak pijí pivo z old schoolových půllitrů, jaké mají trika, placky, nášivky a číra ...většinou svojí výroby a svých nápadů. Je fajn vidět hrát kapelu na né zrovna moc kvalitní aparáty v klasických vesnických sálech, kde nejdůležitějším místem je výčep, WC a popelník. Zajímavý je pohled jakými vozy tehdy kapela a účastnící jezdili na koncerty. Převládají Škodovky 120 a nemocniční metalízy. Tehdejší oblečení členů kapely S.P.S. by dnes už asi patřilo do muzea, ale ve většině zkušeben to podobně naštěstí vypadá i dnes. Těžko posuzovat, protože já jsem v té době seděl v lavici na základní škole a začínal se učit místo soudružko učitelko říkat paní učitelko. Co mě, ale dostalo je tehdejší rozhovor pro nějáký magazín v TV, protože redaktor měl pořádný páčo a dnes ho můžeme vidět ve stupidní Snídani s Novou. Druhá část se týká roku 1995, kdy vyšlo pro mě osobně nejlepší album S.P.S. God Save The President. Je zde i jeho křest v pražském klubu Bunkr, který byl tehdy centrem alternativní kultury v Praze. Na tom křestu CD bylo už jasně vidět, že ubylo čír, ubylo i lidí a především ubylo spontální atmosféry koncertů, která je vidět na DVD v první části. Každopádně kapela a pár jedinců to uměli roztočit i tak. Nechybí ani manažer kapely Petr Růžička zde v dobré náladě o nějáké to kilečko hubenější, ale jinak mu kapela na DVD obecně nedala prakticky žádný prostor. Třetí část je věnována comebacku S.P.S. po 7 letech na festivalu v Trutnově v roce 2002. Je zde i  Waldemar Matuška ( nechť mu je země lehká ). Lidi kapelu přivítali výborně. Hodně srandy si užijete i ze záběrů ze šatny, protože někteří členové S.P.S. jsou i fanoušky různých fotbalových klubů. Další části jsou z let 2008 - 2009. Obecně se vše točí kolem festivalů, koncertů, šaten... Hodně netradiční jsou básničky Radka Háska, který je nejenom dotváří svým projevem, ale také především vzhledem. Nechybí rozhovor pro Alternativa TV nebo akustický pokus alá Nirvana či Metallica Unplugged. Slzu či naopak úsměv ve Vás vyvolá poměrně obsáhlá galerie fotek napříč roky a místy. Nechybí největší hity kapely jako jsou: Ruská, God Save The President, Máma, Václavák, Černá ruka, Jsme v hajzlu, Tak jako kdysi, ODS, Exhalace, Hořčice, Chuligán, Ameriko!... a další...Uvidíte zde prakticky všechny sestavy S.P.S. po různých personálních rošádách. Původní člen je pouze kytarista a zpěvák Zdeněk Růžička jehož památnou větu by si měl zapamatovat každý MPaSV: Šukejte ať je na důchody. Pokud máte rádi retro DVD, nevadí Vám snížená kvalita a oceníte autentičnost záznamu věřte, ža tohle DVD je dobrá volba. Myslím, že je trošku škoda, že na DVD chybí fotky či záznámy ze zahraničních tour a cest S.P.S. a také si zasloužil dostat trochu více prostoru bývalý manažer S.P.S. Petr Růžička. Cena DVD je 190-200,-Kč.. Pokud chcete o naší punk scéně vedět něco do hloubky věřtě, že toto DVD je k tomu velmi vhodný studijní materiál. Závěrem mě nezbývá než popřát kapele S.P.S. hodně koncertů, diváků a dalších povedených CD a DVD jako je toto.

Autor: Cecek

29.10.2009   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 2   |   Vytisknout

1.     2.     3.     4.     5.