CO PANKÁČ,TO SORTA...

BAJADÉRA JOY - Hořím

Recenze: BAJADÉRA JOY - Hořím

Kapela BJ pochází ze Strakonic, tedy města k němuž neodmyslitelně patří hudební nástroj dudy. Strakonice jsou také domovským městem legendárních průkopníků CZ punku kapely Telex. Věkem tato kapela patří spíše do střední generace kapel. 4 členové obsluhují klasické nástroje + v některých písních uslyšíte výše zmiňované dudy.

Zvuk CD patří k lepším. Studio Hellsound odvedlo dobrou práci. Obal CD je bohužel velmi slabý. Uvnitř naleznete sice texty  v domácím jazyce, ale chybí trocha odvahy graficky experimentovat a pohrát si s barvami. Textově je kapela průměrná. Nejedná se sice o texty alá Alkehol nebo Harlej, každopádně trocha nadhledu a duševní hloubky by také neuškodila. Nejčastějším tématem písniček kapely BJ jsou ženy a alkohol.

Hudebně to kapele šlape velmi pěkně. Je slyšet, že instrumentální jistota jim nechybí. Zpěvák je přesný a občas ho doplní i ostatní členové kapely. Hudebně se to ponejvíce podobá slavnějším a starším kolegům z E!E. Obrovská škoda je, že kapela více nevyužívá dudy. Zazní v písničkách Bajadéra Joy mimochodem podle mě nejlepší písnička na CD. Dále dudy spestřují písničky V pohádkách a Hořím. Všechny tyto 3 písničky patří k lepším. Zbytek je takzvaně na jedno brdo.

Kapele chyběl při nahrávání někdo, kdo by jim i kriticky poradil. Přesněji řečeno chyběl producent. Chápu, že v našich podmínkách to je obtížně realizovatelné, ale ve finále to CD zbytečně degraduje stereotyp jemuž se po 40 minutách neubráníte.  Nahrávka BJ není špatná, ale skladbou písní a pestrostí spadá do šedivého průměru naší scény. Pokud by kapela v budoucnosti více využívala dudy tak věřím, že by takový Pipes And Pints nebo Benjaming Band měli zdatnou konkurenci.

Hodnocení: 4 / 10    Web: www.bajaderajoy.ic.cz

Cecek

23.12.2009   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 2   |   Vytisknout