CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Mrtvola zpovídá Smrt (výslech obskurního crustera)

Mrtvola zpovídá Smrt (výslech obskurního crustera)

Koupil jsem si poslední Smrt a je to fakt parádní čtení. Transakce proběhla ideálně a balík byl odeslán s rychlostí opravdového crustera. Distro vám mohu doporučit, nemá chybu, jen tak dál. No a tak jsem si řekl, sakra, když už jsem do té Smrti investoval, tak z toho něco vytluču i pro náš web. No a nelenil jsem a popovídal jsem si s Mirou o tom, či o onom, čímž vlastně vznikl tento rozhovor.

 

Přišlo v pořádku, dobrý zin, slušná prdel a ta tvoje kapela hustý námrd ;-)

Haha, no, na poppunk tady sou jiní experti... jo díky, su rád že chutná.

 

Jak říkám, fakt slušná palba. Dokonce jsem si stáhl z netu tu vaši desku a je to fakt dobré. Si to určitě u Papagáje koupím, až mi bude posílat další věci k recenzi, - - - - tak přísahám. To je ta výhoda netu, že nekupuješ zajíce v pytli. Jako, je mi jasné, že LP tradicionalisté mě za to pošlou do horoucích pekel, ale mně to tak vyhovuje. Jo, proč ti píšu, tak mě napadlo, že bych se tě mohl zeptat na pár věcí a udělat z toho článek na náš web. Co si o tom myslíš?

No já si zas spíš říkám, že lidi spíš aby jim to pomohlo v rozhodování, na netu hledají důvody, proč si ty desky nekupovat, já žádné desky nestahuju a těším se na každý první poslech z vinylu s grafikou a texty, připadne mi to stokrát zajímavější.

Co si pod tím článkem mám představit? Recenzi, nebo rozhovor, či jak? Jinak se ptej, to je jasné, žádný problém:)

 

Hmm, to je docela zvláštní. Jako, jsi mladý kluk a máš na to dost vyhraněný názor. Mně stahování nevadí, naopak, objevuju díky němu nové věci a co se mi fakt líbí, tak to si potom koupím. A už se mi nestane, že si pořídím desku kvůli jednomu songu a zbytek stojí za hovno. Ale zpět k tomu rozhovoru, nebo co. Ani nevím, co z toho ještě bude. Myslím, že k tomu šoupnu i něco o Risposta a o Smrti, ještě uvidím, jak se to vyvrbí. Podobný postoj máš i vůči internetu, nebo ti vadí jen ta pirátská strana věci?

Já proti stahování nic moc nemám, jen prostě nemám potřebu zaplácat si harddisk hudbou, ke které nemám žádný vztah, pokud jde o ostatní, tak ať se tím v klidu udáví, já si rád poslechnu pozorně pár věcí za měsíc, můžu si toho vážit a stačí mi to:). Proti internetu - to je moc široký pojem, to je jak kdybys řekl "proti skutečnosti"... vadí mi ta ignorantská stránka věci, všechny ty hrozně důležité kecy o oblíbených kapelách, když někdo není ochotný podpořit svou oblíbenou kapelu pár korunama za desku, protože ho zajímají jen trička a chlast, ale výborné desky za pár korun se válí roky v distrech. Když lidi mají v mp3 kompletní diskografie a ani neví nic o textech, to je docela divné, ne? Ale každý má ty priority samozřejmě jinak.

 

V něčem máš pravdu, má to dobrou i špatnou stránku. Kdysi jsem se na podobné téma bavil s jedním kámošem o psaní článků a došli jsme k závěru, že to bylo před dvaceti lety jednoduché, protože jsi měl jen dva, tři zdroje. Dnes jich máš stovky, si tím prostě zavalený a dospět k nějakému nadhledu nad věcí je snad nemožné. Mně to připadá tak, že ta doba, kdy se dalo vydělávat na deskách, už je pryč, zbývají jen koncerty. Muziku budou podle mě v budoucnu dělat jen lidi, co ji dělat prostě musí, už to asi bude míň o prachách a tak. Pochybuji, že se to nějak změní k lepšímu. Všiml jsem, že v Brně za ty roky vyrostla celkem slušná scéna. Docela by mě zajímalo, jestli spolu nějak táhnete, nebo jestli každá kapela spíš jede svůj individuální boj?

Já nevím, jak na to odpovědět, jasně je tady pár skupin a kámošů, někdo se s někým nemusí, někdo se má jiný hudební vkus, kapely se rozpadají a vznikají...stáhni si LP kompilaci "Spalte Brno na prach", na červeném vinylu i s tím obrovským bookletem:) ta je taková ilustrativní ohledně punk/hardcore/crust band, ale už je dva roky stará a už se taky pár kapel rozpadlo, aniž by něco, co by stálo za řeč, vzniklo. Je tady tuna koncertů, ale moc lidí na ně většinou nechodí. Mám tady pár kapel, které jsou tak nějak "spřátelené", ale nevím, se spoustou dalších "punkáčů" se docela míjím a to i úplně, takže někdo jiný by ti třeba napsal něco opačného. Jako neřekl bych, že je tady nějak z mého pohledu zvlášť víc aktivních lidí, možná to tak vypadá z venku, řekl bych že to jde pomalu dolů, resp. se mi zdá, že tady toho vzniká čím dál míň.

 

Ta tvoje vize brněnské scény není moc veselá, jsem si myslel, že to tam jede líp. My jsme za totáče byli rádi, že vůbec můžeme někde hrát a ty kapely se v Brně daly spočítat na prstech jedné ruky. Jo, tu kompilačku z Brna jsem si už u PHR objednal, i tu vaši desku. Víš co? Připadá mi, že žiju úplně v jiném světě, nemyslím to geograficky, ale spíš jakým stylem poslouchám muziku a tak. Všechny kazety jsem vyházel do popelnice už někdy před patnácti lety a gramec jsem si musel letos znovu koupit kvůli vinylům, co občas dostávám k recenzím. Mě to prostě sralo, že ten zvuk šuměl a praskal a ještě to člověk musel každou chvíli otáčet, tak jsem to všechno dávno vyrušil a přešel jsem na céda. LP si teď občas koupím spíš jen jako takovou raritu do sbírky českých kapel. Sakra, jsem se nějak zakecal.

No já jsem si třeba gramec kdysi pořídil prostě proto, že na deskách vycházely ty nejlepší věci, nejlíp zpracované a přijde mi že se z toho nejvíc dozvím ty věci okolo, ne jen hudbu, ale prostě nějaký ten kontext...to je podle mě nenahraditelné. Víš jako, že třeba dřívs znal těch kapel 5 a půl, ale skrz nějaké dopisy, rozhovory a nahrávky jsi o nich věděl hromadu věcí, zatímco dneska, než zjistíš, proč je nějaká kapela opravdu dobrá a stojí za to ji poslouchat (a není třeba jen klon nějaké jiné), tak to trvá dlouho a každý na to kašle, aby o tom psal. A destrukce hudebního byznysu je fajn, to určitě souhlasím, akorát podle mě škoda, že to odnáší i podzemní kapely, které ten alternativní prostor reálně tvořily i před internetem, ale tak to je právě ten moment, kdy se odděluje to zrno od plev, ne (trochu nadsázka)? No a teď už jsem si rozjel i distro, su asi již zcela závislý, haha. No ohledně těch zdrojů je to sice tak, že jich je hodně, ale valná většina zpráv jsou jen okopírované a popřípadě (ať už záměrně nebo ne) i pozměněné, zjednodušené apod.Těch opravdu relevantních zas tolik není a pokud si člověk dává bacha a trochu u toho přemýšlí, tak se dají nalézt i pravdivé informace, ale dá to trochu práce a nikdy to není v médiích.

Jinak Spalte Brno na prach je dobrá kompilace, některé kapely tam mají možná nejlepší vály a některé tam mají svoje jediné vály, co kdy vydali:) No, ale však uslyšíš. Hele, ale furt je to v Brně vcelku dobré, kapely fungují a vydávají desky (což se o spoustě částech ČR říct nedá), je tady hromada perfektních koncertů, ale říkám, trochu kolem sebe přestávám vidět nadšení pro věc a o nějakých mladých hlučných kapelách, jak tomu bylo před třemi lety, taky moc nemám ponětí..možná ale na Bandzonu něco existuje:)

 

Ještě k těm deskám a tak, stejně to směřuje k tomu, že se budou hlavně prodávat jen mp3 soubory a zbytek informací o kapele a o textech si přečteš na jejich stránkách na netu. Máš k tomu fakt velmi konzervativní přístup, ale je mi jasné, že pro určitou část udergroundu je vinyl pořád nade vše. Když jsme před pár lety dělali s bývalou kapelou novou věc, tak jsem razil přesně ten plán, že to jen šoupnem zadara na naše stránky na net a na nějaké cd a tak se vyserem. Ale hustě jsem narazil, je to tam u vás v Brně asi hodně rozšířený postoj, mám pocit, že se jedná o takovou jakousi baštu tradicionalismu. Čéče, jsme se pak nakonec stejně pohádali kvůli ideologii a celé se to zaseklo. Mám občas pocit, že jsem na té naší punkové scéně takové UFO :-)))

Jo, tys hrával ve Vzoru 60, jo? No, jako bylo by to zvláštní po těch letech vydat CD. To měly být nové vály? Jaká ideologie může být v textech kapely jako vzor? Jinak tradicionalismus...no, já nevím, spíš mi přijde, že někteří lidi nemají zrovna potřebu valit v každém trendu, který se naskytne, i když je to zadarmo, ale to mluvím jen za sebe.

 

Jo, no, i nové vály. A ideologie? Hehe, no přece jiná, než ta tradiční hc-punková, jinak by nebyl problém, ne? Mě vždycky lákalo jít tak nějak proti proudu, nebo co. Ale nechme toho, je to už pryč. Celkem dost jezdíš po Evropě. Jak ti připadá scéna za našimi hranicemi? Je více, nebo méně rozvinutá, ortodoxnější, nebo zhruba stejná, jako u nás?

Takhle - nevím, jestli jsem toho odehrál dost na to, abych alespoň částečně objektivně mohl něco tvrdit, navíc, když k tomu připočteš to, že mě nezajímá ani neopunk, pivní alko-polka-punk ani streetpunk, ale spíš ta hlučnější, obskurnější a podzemnější část hudebního spektra a to, že na některých místech se lidi obmění třeba z roku na rok, tak toho moc jednoznačně tvrdit nejde. Ale tak možná úplně nepřestřelím, když napíšu, že obecně v Německu a Holandsku je víc míst, kde se dá bez problémů hrát, nějaké autonomní centrum nebo squat je tam snad v každém menším městě, mají to pod palcem lidi, kteří zpravidla ví, oč jde, čili pohoda. Takové prostory podle mě v Česku dost citelně chybí, ale to je vždycky záležitost nějaké lokální komunity. Občas je na západě asi přesycenost vším, ale pořád jsou schopní udržet nějaké velmi dobré zázemí. Co se týče východu, tak je to se vším složitější, lidé tam zpravidla nemají všechno pod nosem, tak si toho asi víc váží, ale zas jak kde... záleží stát od státu, město od města. Já jsem na východ od ČR hrál jen v Rumunsku, Maďarsku a na Slovensku, ale píšu si z lidma ze všude možně, tak nakonec možná trochu obrázek mám.

 

risposta

 

Hodně mě zaujal tvůj zin Smrt, ale k tomu se ještě vrátím později. Jsou v něm i nějaké vegetariánské recepty, suši brzy vyzkouším, páč mám hodně rád zázvor. Chtěl jsem se zeptat, jestli jste v kapele vegetariáni a pokud jo, tak co vás k tomu přivedlo?

V Rispostě nežeru maso jen já, ostatním je to asi jedno. Jak jsem se k tomu dostal...no v zásadě skrz nějaké diskuze s několika známými. Pak nějaký proběhl impuls v podobě uvědomnění a znovu definování si nutnosti, přemýšlel jsem nad tím, jak tenhle koloběh nabídky a poptávky funguje a řekl si, že by bylo dobré, kdybych se toho účastnil co nejmíň...v současné době se snažím jíst co nejvíc vegansky, nejíst odpad a podobně.

 

Tak vegan, to mi připadá nejpoctivější, protože živými rostlinami proniká stejně "božská" energie, jako zvířaty, lidmi šutry a vlastně vším, co nás obklopuje. Já jsem byl vegetariánem zhruba osm roků kvůli duchovním důvodům, zenové meditace a tak. No a pak přišly děcka a sekl jsem s tím, protože u nás vařím já a už mně začalo jebat v bedně, když jsem musel dělat několik jídel najednou. Tak mám teď zase určitě hustě temnou karmu a opět jsem se vzdálil od mystického stupně velký zasvěcenec, nebo co.

No, tak kde začít...jo. No s tím veganstvím, je to možná taková blbost, ale tak pro pořádek (ten musí být ne:) ), já se za vegana asi ani nepovažuju, ale přijde mi to jako dobrá cesta...sice ne tak metafyzická, jak tvoje ex-, ale tak prostě tím chcu říct, že to nedělám kvůli škatulkám, jenom si posouvám hranice podle možností, čas od času si nějaký sýr dám (hlavně asi u rodičů), roky nosím kožené boty a tak podobně by se dalo pokračovat haha, ale obecně to jsou vyjímky. Jde mi o tu mou každodennost, ne o imidž.

 

No a taky by mě zajímalo, jaká je tvá reakce na názor, který pronesl jeden můj známý, když jsme se bavili o budoucnosti evropské civilizace: "Posrané názory vychovávají posrané generace. Už nejsme schopní ani zabít kapra na vánoce."

"Posrané názory vychovávají posrané generace. Už nejsme schopní ani zabít kapra na vánoce." Není to náhodou nějaký výrok pozdní společenské únavy :)? I malé dítě je schopné zabít kapra, ale proč by to dělalo, když na to máme továrnu, nebo někoho, kdo to udělá za nás, navíc levně, bez keců a kdykoliv. Ten trend je podle mě v tom reálnou smrt/utrpení vytlačovat a na místo ní dosazovat nějaký uměle vytvořený obraz, se kterým se pohodlněji manipujuje. Jakože se to dobře žere, když pro to nemusím nic udělat a nic mě to nestojí, ani emoce. Víš, jako, že pro mě je to, že někdo na vánoce kapra zabije, nebo koupí už mrtvého úplně jedno, je to jen pitomá tradice a kšeft, tak co. A s takovým tím přístupem "mě je to líto, ale musí to tak být", taky nesouhlasím, možnosti alternativy jsou docela velké a každý má možnost se rozhodnout, všichni lidé jsou svobodní i když někteří k tomu mají o něco horší podmínky. A jaké jsou podle tebe (nebo tvého kamaráda), posrané názory a v čem je generace posraná?

 

Hehe, už tři měsíce nepiju, si dávám do konce roku pauzu, to víš, těžké konce alkopunka :-)))) Bylo to trochu jinak, jsem to znovu našel, ale ten význam je stejný: "Chcípácké názory plodí chcípácké generace! Ani kapra to zabít neumí!" A pochází to z jedné diskuze na netu o procesu s jedním poslancem a předsedou politické strany v Holandsku a o militantním islámu a naší evropské civilizaci. Diskuse se nesla zhruba v tom duchu jako to ponuré intro s klavírem z vaší desky "Schválen byl nový řád" a ten chlápek se jmenuje Geert Wilders a u soudu je mimo jiné proto, že srovnává Korán s Hitlerovým Mein kampf. O tom všem se u nás také dočteš jen zkreslené informace. Ale trochu jsme odbočili od muziky, sorry, píšeš, že tě nezajímá třeba pivní alko-polka-punk. Mně osobně nevadí, protože je to občas dobrá prdel a myslím si, že je kurevsky důležité se v životě taky často od srdce zasmát, i sám sobě, to je snad ještě důležitější.... Jaký máš vztah všeobecně ke drogám? Tím samozřejmě myslím i alkohol a tabák.

Drogy...hele, takový ambivalentní vztah...na jednu stranu si říkám, že ať si toho každý užije dosytosti a třeba se tím zcela zničí, ale pak si taky říkám, jaký obrovský byznys za tím je, jaké prachy na tom nějaký zmrd vydělá, aby se třeba nějaký kreativní člověk vyřídil... samozřejmě proti trávě domácí nelze nic moc namítat, že, ale takové ty drogové kartely, malé fetující děcka a celá ta ekonomika vařičů, heren, exekutorů a zastaváren jsou na mě moc hukot a něco, co nechcu podporovat...ale zas pivo si dám, nejlépe jistých nejmenovaných brněnských minipivovarů. Je ten orosený lahváč ještě druhá strana stejné mince? Asi jo, chlast je tady droga no.1. Ten klíč je teda asi spíš v nějaké střídmosti a jakoby "uctivém" přístupu k sobě a okolí. Domácí pivo si plánuju vařit už několik let, ale zatím zůstávám u těch keců.

 

Jak už jsem psal, moc se mi líbí tvůj zin Smrt, který fakt každému doporučuji, páč je v něm spousta informací, sranda a navíc EP asfalt s brutálním hlukem. V jak velkém nákladu ho děláš, na kolik to vyjde a jaké s tím máš plány?

Díky. Smrt jsem vždycky dělal jen na kopírce okolo sta kusů. Teď s tou čtverkou jsem chtěl zkusit regulérně tištěnou verzi a hlavně jsem to chtěl spojit s mým druhým oblíbeným médiem a tím je ... tradá - sedmipalec. Ta příležitost se naskytla prakticky v dubnu, když jsme se domlouvali s DEFY z Brazílie na společném sedmipalci a muselo se to stihnout do září, kdy sem měl přijet jejich zpěvák, vyzvednout si jejich část nákladu. Hodně se s tím spěchalo, což je - teď ta pointa, proč to píšu - důvod toho, že tam není úplně všechno, co jsem chtěl, je tenčí než původně měla být atd., ale teď už s tím nic nenadělám... každopádně zinu jsem nechal dělat 300 a singlů jsem měl podíl asi na 200. Celkem mě ta moje část stála něco přes dvacet litrů (papír i vinyl) a uživatele to vyjde na 130 za zin i desku. Chtěl bych pokračovat přesně v takovémto duchu - zin + sedmipalec, všechno původní obsah, ale musím se teď vyhrabat z dluhů.

 

Rád bych se zeptal i na nějaké věci kolem Risposty. Na kdy plánujete novou desku?

Tak zhruba teď v zimě bysme chtěli poslat do lisu spit LP s ROXOR, tak snad to klapne...pak předpokládám dlouho dlouho nic...pak se uvidí, mám v hlavě nějaké dobré nápady, ale chcu se do toho pustit až budem normálně fungovat.

 

Oceňuji, že zpíváte česky a lidi tomu rozumí. Máte i anglické texty songů, když hrajete venku?

Ne, to určitě ne, za prvé jsem jediný v kapele, kdo trochu umí anglicky a nechci se moc pouštět do nějakých divokých překladů, za druhé "anglicky i pičovina zní tak nějak poutavěji", a to my asi nechceme a za třetí myslím, že by ti lidi tomu textu v tom hluku nerozumněli, ani kdybysme zpívali jejich rodnou řečí. Zpíváme tak, jak je to přirozené pro nás, i když je to občas pekelné na přízvuk a frázování.

 

Jak to vidíte do budoucnosti? Taky se trochu pootočíte směrem ke stylu Motörhead jako Tumouři?

Vyměnili jsme teď kytaristu, tak to je asi to, co nás teď v nejbližší době čeká, učit se hrát vály na nějaký stabilní set. Pak teda vydat to split LP, na jaře turné do Anglie. Ale hlavní cíl je asi bavit se tím, co nás zajímá, a tvořit tak, jak cítíme...a udělat víc nových válů! Jsem si skoro jistý, že Motörhead v tom nebude ani trochu, na to jsme málo cirkus a je to na mě moc jalové.

 

Tak jo, docela jsme si pokecali, no. Na závěr bych se tě zeptal, co zrovna čteš za knížku a které kapely tě v poslední době zaujaly. Nic, tak se měj a ať se daří.

Tak v poslední době jsem neměl moc čas na čtení, tak jen takové oddechovky. Larsson: Milénium - Muži, kteří nenávidí ženy (to mám ale půjčené od máti, haha), Haruki Murakami: Sputnik má láska (taktéž), z komixů: 130 - Odysea od Nikkarina a Spiknutí od Willa Eisnera, ze zinů nový Buryzone, Noise Master a Napalmanach. Z nějakých míň známých a současných kapel naživo asi nic, ale mám teď nové desky od AXEWIELD (Japonsko), ANXTV(Itálie), VIVERE MERDA (Itálie), GLAM (Španělsko), DAŽD (Jugoslávie), nebo COP DE FONA (Španělsko), ale nejvíc teď v poslední době poslouchám diskografní CD WRETCHED a těším se na nový TELEFON. Taky se měj.

Jinak, přemýšlel jsem proč si připadáš na punkové scéně jako ufo, tož jsem čekoval nějaké tvé články a příspěvky v diskuzích, a ani se moc nedivím, ono psát o zelených jako o fašistech a drbání do zrovnoprávnění homosexuálů heterosexuálů atd. ti asi moc kladných bodů nepřinese:). Nevím, jestli je to dobře nebo ne, ale...čemu se vlastně divíš ty? Jen tak hypoteticky - přece pokud je (měl/mohl by být), punk negací těch sraček okolního světa, tak ten, kdo se těhle věcí zastává, tak by se asi teoreticky v punku/undergroundu měl setkat s reakcí negativní, zatímco v nějaké většinové společnosti (dosaď klidně konzervativní, vládnoucí, autoritativní), by ho měli plácat po ramenech - není to ve vší obecnosti tak? Jen se ptám, nic netvrdím:)

 

ds

Mně to tak vyhovuje. Nedivím se, jen suše konstatuji. Rád provokuji a rád šťourám do sršních hnízd. Vždycky jsem zastával menšinový proud i v rámci menšinového proudu, zůstalo mi to dodnes. Navíc si myslím, že mé názory jsou menšinové i v tzv. většinové společnosti. Je to prostě tím, že je mi blízký  tradiční liberalismus a proti tomu se vymezují skoro všichni. Jak socialisté od těch národních až po internacionální, či eurofilní, tak fašisté, anarchisté i zelení a dokonce i islám a katolíci a ještě k tomu většina poslanců a senátorů údajně pravicové ODS :-))))

To, co tvrdím, mám vesměs vždy postavené na slušných argumentech, ať už se jedná o prvky fašismu u Zelených, nebo údajnou nerovnoprávnost homosexuálů vůči heterosexuálům (momentálně je opak pravdou, homosexuálové u nás mají více práv, než heterosexuálové), a jsem schopen o tom diskutovat s kýmkoliv. Starého vlka novým kouskům nenaučíš.

 

 

KONTAKTY:

Distro

Risposta na Bandzone

 

 


6.11.2010   Rubrika: Rozhovory   |   Komentářů: 14   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,3
PUNK 1,3
 

Diskuse ke článku - Mrtvola zpovídá Smrt (výslech obskurního crustera)

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Bazarov
Bazarov - 15.11.2010 17:37

Tož už to mám taky doma. Je to perfektní práca, těšil jsem se a zdání nezklamalo. Možná to chtělo trochu víc textů a míň obrázků, jak sliboval Miruus v 3. č., tuším, ale jinak fakt super. Su nadšené! :-D No, a platňa samozřejmě, jak se dalo čekat, je gulervócí :-) smajlik - 5

 
Medvěd
Medvěd - 10.11.2010 22:31

Jasně!smajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.11.2010 20:58

Medvěd: však celá naše anarchie je naštěstí jen takový úsměvný cirkus. Každý má jinou fintu na balení bab, - -- ne?

smajlik - 10 smajlik - 14

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.11.2010 20:55

nahlas: to víš, že se těším, v sobotu ráno si pro to zajdu.

 
Medvěd
Medvěd - 10.11.2010 20:01

Já když jsem ještě vegetil u Standy na Milkovicích,tak jsme si taky sami vydávali Kozí noviny,kde byly články třeba o přírodě a hlavně o zvířatech,byla tam taky nějaká ta politika a v neposlední řadě zprávy o kultuře na Kozím vršku.Jo a taky rubrika domácí kutil :-)))) Tam psali nejvíc pražáci Skřítek s Klokanem :-))) To byly kolikrát nehorázný voloviny.Ale nutno podotknout,že to tehdá krom hipíků a pár pankáčů četli i místní lidé.Teda alespoň do té doby,než je Standa svou přítomností na statku a celkovým děláním zle v obci začal srát :-)))) Jeden čas jsme měli i náběh na Kozí rádio,ale nepodařilo se nám nikoho sehnat,kdo by nám s tím pomohl a hlavně někoho,kdo by se tomu celej den věnoval,tak to padlo.Ono tam vůbec bylo spousty nápadů,které měly dobrej a rychlej začátek,ale bohužel měly taky íi stejně rychlej konec,když končili... se nedalo svítit no,ale snaha byla :-)))))

 
nahlas
nahlas - 10.11.2010 19:43

Bazarov: jojo ty ziny znám- mám. BURYZON- normálně fachá, na play fastu přímo z ruky :) +doma ještě mám slovenské ziny a pár polských.když si je koupím na konciku nebo poštou, tak jsem na to "nadržený" jak hajzl-( v dobrém!!) někdy to skoro nechápu proč..
mrtvola ©: těš se!! ;)

 
Medvěd
Medvěd - 10.11.2010 1:22

Pro me byly asi nejlepší ziny A-kontra nebo Akce.U toho prvního to ještě šlo,než tam začal psát Ondra Slačálků........To vždy byl je a bude nejvědší anarchista,když má za zády kordon policajtů :-))))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 9.11.2010 19:37

nahlas: Trhavinu už dorazila, je na poště a jen co budu mít čas, tak si pro to skočím. Objednal jsem si ji i s těmi LP, jo, ještě i Ohníček. Ten bembek Albánec mi ho nechtěl poslat, páč mám asi špatný ideologický profil :-)))), tak jsem musel zamířit k PHR. Novou Orbu si určitě na jaře koupím.

 
Bazarov
Bazarov - 9.11.2010 19:25

mrtvola ©: No, to si piš! :-)
nahlas: souhlas, i když je to víc hardcore liga, i když punku se nevyhýbají, pokud má fakt co nabýdnout.
Jinak taky Buryzone (ovšem nevím, jak je to teď s časákem), Chyba, Kazimír (údajně konec nebo delší přetávka), Drunk nach Osten (zin z Brna o punku z východu), Cerelitýda (ze severu Čech), Bloody Marry (feministpunkzin)... A to je jen tak namátkou.

 
nahlas
nahlas - 8.11.2010 23:02

mrtvola ©: sežeň si TRHAVINU- budeš čubrnět ;-) HLUBOKOU ORBU doufám znáš!!

 
mrtvola ©
mrtvola © - 8.11.2010 19:43

Bazarov: ať už je to jakkoliv, je to každopádně škoda....

 
Bazarov
Bazarov - 8.11.2010 0:03

Není oravda, že by to byl takový problém, nebo jinak - nadšenců je u nás dost, sice to dost lidí vzdá po prvním druhém č., ale ti, co se udrží, tak to je, bych řekl kvalita. Bohužel tu kvalitu moc nikdo i tak nechce, až na pár nadšenců sběratelů a fanoušků kvalitní undergr. četby. A tyhle ziny většinou na webu moc nebývají, kromě těch starých, co nejsou k sehnání a někdo je pak naskenuje. Jinak vydávají se ziny běžně s kompilačním CD se skupinami, co se o nich v zinu píše, 7palce jsou spíš výjimka.
Jako nezatracuju I-net, taky si stáhnu něco, co si myslím, že mě může zajímat a nechci kupovat případně zajdu v pytli nebo když to nejde jinak sehnat... Info z těch, co tu vychází tištěné, na netu nenajdeš a u těch internetových zinů zas nemáš pocit z toho držení papírové věci v prackách a není tam tolik zajímavých věcí, většinou jsou to překlady rozhovorů a nějaké vlastní výlpody autora plus odkazy na stránky a tak... Taková Trhavina nebo Hlboká orba, to jsou prostě punkové kroniky, sbírky povídek, vícežánrový časopis, kritikcko recnzní okénka, a já nevím co ještě, v jednom, které má fakt smysl si koupit, ale i ty tenčí stojí za to, tam je zase víc znát svébytnost autorů (jako např. i u Smrti). Prostě má to cenu, jen je to čím dál víc zapomenuté punkové médium (možná se míň čte nebo už každý jen všecko stahuje nebo radši těch pár drobných prokalí... nevím)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 7.11.2010 22:04

Bazarov: ono dělat v dnešní době jen zin vyžaduje asi fakt hodně nadšení pro věc. Na tom netu už jde sehnat skoro všechno, někdy se až nestačím divit. Třeba to Milénium, jak o něm píše Mira, se mi podařilo před měsícem najít ve formátu pdf. Teda jen první díl, ale i tak je to síla. Jsem to pak za dvě noci před PC přelouskal. Navíc má net výhodu v tom, že je interaktivní, ty koláže se dají dělat i s muzikou a filmem a tak...

Možná ještě dělat ziny s vinylama, to snad má smysl. Si říkám, že tři sta kusů přece není moc, to se snad dá prodat, ne?

 
Bazarov
Bazarov - 7.11.2010 19:32

Dobrá práce. Pěkně jsem si početl. Super. Těším se na zin, jak malé robě. Včil bude ve Štatlu koncertně dost rušno, tak se snad k němu dostanu :-)
Jinak se mi zdá, že punks ty ziny už moc neprožívají, myslím papírové časáky, ne cypoviny po netu, i když i tam je sem tam nělde kvalitní info, ale přece jen... Když to tak sleduju, bych řekl, že ziny jsou věci, na který se v distrech práší poměrně dost, přitom můžeme být rádi, že tohle někdo dělá, že píše, investuje do teho a vydává to; není jich u nás zrovna málo, ale i tak zůstávají opomíjené.
Osobně se snažím koupit vždycky nějakou tu pečatnuju bumagu (tiskovinu) a nasávat informace, kochat se ztvárněním, pojetím, nápady, číst rozhovory, povídky... Je to jiné dimenze :-)