CO PANKÁČ,TO SORTA...

TOP RECENZENTŮ PUNK.CZ

TOP RECENZENTŮ PUNK.CZ

Tak mě napadl takový hodně originální nápad, nebo co. Spočívá ve velmi neobvyklé myšlence, novinka jak cyp, úplná revoluce na našem česko-moravsko-slovenském hudebním netu :-))) Je to jednoduché, týpci, kteří tady letos psali recenze (jasně, že jen ti nejplodnější), si vyberou a nagrcají do web prostoru, ty vole, céda a kapely, které je letos sejmuly. Tak nějak neformálně, každý si to udělá jak chce. Tož a taku cypovinu sme z toho zgómli, ty bejku :-)

Rok 2010 je pryč. Níže je to, co mě potěšilo i zklamalo, Cecek:

Osobně mě nejvíc oslovili desky od 2 ska kapel.
První je od PUB ANIMALS z českého Krumlova - jejich CD Safar-i. Druhé je nové CD vynikající partičky z Prahy THE SPANKERS. Tahle kapela je složená z ex členů FAST FOOD ORCHESTRA, DISCOBALLS, GREEN SMATROLL a dalších...  Jejich nové CD se jmenuje Boom! Bang! Pow! You Know... Obě kapely mě zaujaly svým upřímným zápalem pro hudbu, profi přístupem k hudbě takové, smyslem pro humor, kvalitní instrumentací a energii z pódia, která při jejich setech " sálá ". Myslím, že obě mají budoucnost a že budou šlapat na paty už zajetým, někdy bohužel okoukaným a ze jména žijícím " slavnějším " kolegům.

Z punku mě zaujala LP deska INNOXII CORPORY -  Je stále těžší otočit prst proti sobě. Tahle kapela prostě umí a na téhle třetí desce to jen potvrdila. Další kapelou, u které je vidět a především slyšet vzestupná tendence,  je NEŽFALEŠ z Prahy a jejich CD Pár lacinejch triků.

Největší zklámání je pro mě CD ÁDY VITÁČKA - Je to hra. Podle mě úplně zbytečná deska, na které se autor ztrapnil nejen hudebně, ale i textově. Další trefou vedle je split CD 3 v 1, které zvukově padá do podprůměru. Bohužel ani tři  kdysi vynikající skupiny na něm nepředvádí nic jiného, než udržovačku, žití ze jména a minulosti.
Trochu z jiného soudku je nové CD INSANIE- Kult Hyeny, která opět předvedla, že i v ČR máme kapely, které jdou proti proudu a které si zachovávají svůj osobitý styl a vyjadřování.

Z koncertů mě nejvíce nakopnul koncert DEFTONES v Praze v Roxy.

Do nového roku 2011 všem přeji hlavně zdraví. Nadhled a smysl pro humor. S pozdravy Jakub Cecek.

mrtvola ©

Úvodem bych chtěl poděkovat týpkům, co to tady všechno vymysleli, založili a dali dohromady, no a také majiteli webu, který celý ten provoz serveru punk.cz solí ze svého. No a potom všem, co se nějakým způsobem podílejí na tom, že to tady pořád ještě žije.

Letos se toho sešlo celkem dost a naštěstí se v té kvantitě dala najít i výborná kvalita, což je pro scénu povzbuzující. Za nejlepší punkovou desku tohoto roku považuji "W.W.B.L.O." od MAD PIGS. Mám dojem, že je tak dobrá, že po ní nastává dlouhé, velmi dlouhé prázdno, a až pak přijdou ty ostatní, které jsou na naše podmínky také skvělé, ale prostě mají smůlu, že spatřily světlo světa letos. Prasata nasadily laťku kurevsky vysoko.... Takže, další v řadě jsou dvě, nedokáži se rozhodnout, která je lepší, páč jsou obě dvě dokonalé. Je to jednak sběratelský skvost, anarcho-punkový hardcore od THALIDOMIDE, na stejné příčce zvukově, textově a hudebně parádní INNOXIA CORPORA a jejich LP "Je stále těžší otočit prst proti sobě". No a z jiné oblasti mě hodně oslovili NEŽFALEŠ, "Pár lacinnejch triků", nejlepší letošní počin (samozřejmě jen podle mě), na hranici oi-pop-punk, kdy to ještě zůstává rokenrol a nesklouzává to do popových sraček.

Co se týče singlů a EP, tak mě nejvíce zaujal split RISPOSTA / DEFY, který vyšel se zinem Smrt č.4 (hlavně ta strana s Ripostou, to jsou fakt hustí mlátiči), no a potom MOTHER a jejich singl, na kterém mi vlastně vadí jen to, že nezpívají česky. Vynikající námrd je také "maybe tomorrow" od DEMARCHE.

Za obrovské překvapení z DIY scény volně dostupné na netu letos považuji anarcho-punkáče TUPAK AMARU a jejich výtvor "Fuck the System!!!...A co dál?" Tato kapela má nejen vynikající texty (nesouhlasím s obsahem, ale co se týče formy, tak klobouk dolů), ale i pořádnou punkovou energii. Doufám, že se jim jednou podaří sehnat nějaký label, který to hodí na LP, okamžitě bych si ho koupil. Velký respekt.

Ze scény, která je punku blízká, mne tento rok dostaly tři kapely, INSANIA a její LP "Kult hyeny", MALIGNANT TUMOUR a LP "Earthshaker" (jsou to sice takoví crustoví Mötorhead a zpívají anglicky, což mě sere, ale šlape jim to jak sviňa), no a MOTHER s LP "Through This Disappearing Land", které vyšlo zhruba před týdnem. Momentálně ho neustále vstřebávám, vrátím se k němu začátkem příštího roku.

Z hc-punkové literatury, která se mi letos dostala do rukou, za nejkvalitnější na poli zinů považuji "Trhavinu" číslo 3, překvapivě dobře je udělaný i poslední "Ohníček". Jsem sice ideologicky na druhé straně barikády, ale vážím si lidí, kteří ve svém volném čase dokáží udělat tolik věcí pro scénu, prostě týpků, kteří tím opravdu žijí jako třeba Albánec. Respekt chlape. Hodně jsem se nasmál nad poslední "Smrtí", taky výborný zin, škoda, že Mira neměl kvůli EP s Brazilci čas na to, aby i zin dotáhl do podoby, jak si ji představoval. Doufám, že mu to vyjde příště. Sbírku poezie jsem dostal k posouzení jen jednu, stejně jako punkový román. Obě dvě díla tedy nemají letos konkurenci a jasně vítězí, obě dvě jsou navíc kvalitní a stojí za přečtení. Mike DeLongpre, kterého znáš z rubriky Literární fabrika, si sám vydal sbírku veršů "Květiny z galanterie", recenzi na román Jaroslava Rudiše "Konec punku v Helsinkách" najdeš na našich stránkách.

Místo s největší letošní punkovou vibrací je tento rok určitě Radhošť, jenž majestátně vévodí nad Zemí létajících seker, kde se nachází již legendární šenkovna Vrah a fůra osobitých kapel jako třeba TELEFON, INNOXIA CORPORA a podobně. Jako nejprapodivnější událost tohoto roku vidím vyhřeznutí temného Big Bossova falického orloje na Svoboda placu v Brně, Aleister Crowley z toho má určitě velmi pekelnou radost. No a největší punková chmura tohoto roku je konec AQVY SILENTIA a taky to, že se zdražilo pivo. Ta druhá depresivní událost nás bude, jak jsem se dozvěděl, čekat i příští rok.

Tak se měj co nejlíp, punková prasnice, i ty, punkový kanče, pořádně se spolu na Silvestra ožerte a všechno to poblijte, poserte a rozmrdejte. Chachacháá.

Parádní nový rok, FUCK OFF!

Medvěd

Zdar! Nebudu to nějak prodlužovat a rovnou se zařadím za mrtvolu, kterej mě i mimochodem poprosil, zda bych se k němu a například ještě k Cecínovi nepřipojil a tak neuvedl, co za rok 2010 mne na naší scéně zaujalo. Ono je to celé vlastně mtvolova práce, ten tohle vymyslel a zpunktoval. Nic, seru na nějaký vokecávačky a jdu rovnou na věc.

Co mě asi nejvíc letos oslovilo..... Budete se i divit, že nejde o nějaký hudební nosič,cha chááá, ale je to "obyčejná" kniha, která mi přímo na mé narozeniny udělala neskutečnou radost.Ta kniha je od legendární kapely N.V.Ú a nese název "Ze všech Beatles mám nejradši Napalm Death!!!!" Když jsem se dozvěděl, že se něco takového, jako je jejich sepsaná biografie, poflakuje na trhu, tak jsem ani chvilku nelenil a musel jsem jí mít, páč tuhle bandu mám velice rád a jsou to i mí kamarádi (ale o to tu teď vlastně nejde), muziku maj perfetní a koncerty jsou zážitek, takže jsem Jyřýčka vybláznil, aby mi ji co nejrychleji zaslal :-) Nebudu to protahovat a rovnou napíšu, že je to opravdu supr počin, a tím bych to ukončil, páč víc netřeba!!! Určitě doporučuju!!! Tak a vrhneme se na muziku. Asi jako první bude u mě vést soubor TREST SMRTI - "Beznaděj", páč jejich muziku mám rád a vůbec mám rád kapely, který znějí syrově a s ničím se dvakrát neserou. Někdo (víme kdo, he héééé...), bude namítat, že tahle muzika je jen pro "sedláky, vidláky a jiné", ale mně se zamlouvá, takže sem si jí doma dal na viditelné místo, kde po ní můžu hned sáhnout :-)

Je pravda, že kapely se letos činily a vydalo se neskutečné tvorby. Co mne tak napadá dál, tak to bude taky INSANIA - "Kult hyeny", ti mě také moc potěšili s tím jejich pro ně klasickým repertoárem, který se moc pojmenovat nedá, protože je to kapela mnoha stylů a tváří. Nejlepší songy vyberu tyto: "Volný radikál" a "Potkan v hlavě". A na ty se opravdu těším, až je uslyším live! Další, co mě zaujalo, no zaujalo, těšil jsem se prostě, až si to poslechnu, tak je kompilace, kde vystupují tři kapely a to: ČERTŮV PUNK - DO ŘADY - ŠANOV 1,které hrají každá čtyři fláky, z toho dva od zbylejch dvouch kapel. První dojem byl takovej zvláštní, ale po pár dalších posleších už mě to i vzalo, a já tuhle kompilaci taky zařadil na viditelný místo ve stojanu, stejně jako TREST SMRTI, S.A.S + SOCIÁLNÍ TEROR, tak to jsou další věci do sbírky. Klasická syrovost, přímočarost s dobrými texty (vidlákovi srdce zaplesá, he héééé......). Když si tak vzpomenu na další rychle uběhlej rok v mém prachbídném životě, tak jsem toho v tištěné podobě moc nepřečetl. No jo, krom knihy o N.V.Ú a deníků Práva nic, takže v tomhle mám velikou letošní absenci. Ani nějaký ziny jsem letos nekoupil (A - kontra a ták), prostě nic. Doufám, že jsem to alespoň "nahrazoval" těmi nahrávkami. Poslední, kterou bych vyzvednul, tak je album od strakonickejch LIBERTY JAIL - "The End", což je pro mě překvapení jak hrom. Holt Strakonice se nezapřou a jen potvrzují, že tam měly vždycky dobrou základnu na tuhle muziku. Ještě jsem si nakonec vzpomněl na NAČO NÁZOV - "Fucking Lies!", ale to už je myslím rok 2009, takže nic :-) Mimochodem, u mě by to jasně vyhráli jako deska roku!!!!!

Ale abych jen nechválil! Od čeho jsem čekal zdaleka víc, tak bylo album od ADY "Baudeho" VITÁČKA - "Je to hra", a tam jsem byl s tím, co s Tarantinem a Hoškem vyplodili, hodně zklamanej. Prostě slaďárny a celý to bylo takový vlažný a ani mi to k nim vůbec nesedělo - jasně palec dolů! Další je od SOUKROMÝHO POZEMKU - "Rouhání", kde jako u předchozího alba, tuším "Slepého vítězství", se opakují skladby, což jsem trochu nechápal. Jasně, jsou tam i světlé momenty, ale tohle mě zamrzelo. Mám z toho zkrátka smíšenej pocit, to je celé... Ták a to je asi vše a budu končit. Ono, určitě bych si na něco ještě vzpoměl za delší dobu, ale si myslím, že takhle by to mohlo stačit.

Punku zdar!!!

Nakonec se ozval i Lord.Alex. Nepatří sice k letošním nejplodnějším recenzentům, ale musím uznat, že zase do všeho velmi plodně kecá :-))) A navíc píše reporty a patří ke starému nábytku našeho webu. Udělal si to trochu jinak, než jsem zamýšlel (česko-slovenská scéna), ale budiž...

Lord.Alex

Vezmu to stručně.

Best album roku 2010:

neuvedu pořadí, protože to bych nedokázal. Letos mě nic asi vyloženě nechytlo z novinek, spíš celej rok poslouchám všechno možný, ale neujížděl jsem na něčem novém, nebo si alespoň nevybavuju :=) Určitě zaujala deska od EVIL CONDUCT - Rule O.K. Výborná deska od výborné kapely, které věřim, která má přirozený projev a umí napsat chytlavé melodické písničky, které ovšem maj "drsňáckej" nádech. Jednoznačně kvalitní album a dobrá volba pro všechny skinheady i normální lidi:=)

Pak bych určitě zmínil novinku od NEŽFALEŠ - Pár lacinejch triků. Co dodat, na české mizerné scéně pro mě nejlepší deska, zas o stupínek lepší, než minulá, a zas tam nenajdu slabou písničku. Pro milovníky českého punkrocku, co nehledaj jen nasranost, jasná volba. Zajímá záležitost je také deska ANBERLIN - Dark Is the Way, Light Is a Place. Je to kytarová onanie, hraní se zvukem a k tomu přesně to, co se dalo čekat, čili dobrá deska :=) Dále bych asi už nic konkrétního nevyzdvihl, spíše to splývá v průměr. Nebo si prostě teď nic nevybavuju :=)

Nejlepší koncert roku:

Tady už sestavit pořadí neni problém.

1.Zcela bezkonkurenčně GREEN DAY! Jejich tříhodinová show v červnu byla prostě výborná a královsky jsem se tři hodiny bavil. Profesionální práce, ani špetku odfláknutá a k tomu nálož výborně zahraných písniček. Vynikající frontman, není co dodat.

2.STREET DOGS - čekal jsem, že mě budou bavit, ale ne až tolik. Ačkoli jsme se střetl s názory, že tohle vystoupení nebylo z jejich nej, mě osobně bavilo ten večer více, než Bones, kteří hráli po nich onehdá na jaře ve Futuru. Z projevu kapely jsem cítil energii a úplně jsem se během té hodinky přenesl na předměstí Bostonu do doků a nějakého místního baru. Výborná práce.

3.AEROSMITH - sice to neni punkrock v pravém slova smyslu, ale podle mě je to kapela, co musí mít uznání u každýho gramotného milovníka hudby. Ačkoli jsem čekal ještě lepší kulturní zážitek a bylo vidět, že Tyler už nezvládá ten zpěv jak zamlada, tak i přesto to byl zážitek s naprostou precizností hudebníků. Pohled na živoucí legendu světového rock´n´rollu uchvátil poslední červencový den celou Sazka arénu.

Nejlepší písnička roku:

1.EVIL CONDUCT - Home sweet home

2.GREEN DAY - Last of the American girls