CO PANKÁČ,TO SORTA...

RECENZE: Do Řady! - Myslím to upřímně

Do Řady! - Myslím to upřímně

Kurva, konečně je to tady! Deska, na kterou jsem od téhle mé oblíbené bílinské formace dlouho čekal, tak je venku. Paráda. No jak se to vezme. Já nerad kritizuju, ale od placky "Myslím to upřímně" jsem čekal trošičku víc, bohužel se tak nestalo... Čekal jsem jí daleko ostřejší a zklamání z mé strany je  "docela" velký. Ale abych tady jen nebrečel a nehanil ,tak začnu i pozitivně. Na albu jsou i velice vydařený momenty a skladby, který mě zaujaly a vryly se mi hned do palice a do uší. Kapela Do Řady! je všem pankáčům a i nepankáčům za necelou její třicetiletou karieru notoricky známá ,o tom snad může pochybovat jen málo kdo. Však kdo by neznal pecky jako Nikomu nic, Tak se přidej!, Nemám rád konzervy, Amnestie nebo například Rádio Jerevan ,což jsou si myslím dnes takové hymny týhle bandy z Bíliny. Od dob, kdy tyto vály vznikly ,tak je jasný, že už je nikdy nic nepřekoná. Třeba album z roku 2005 "Neber to osobně" taky bylo celkem vydařený, ale já pořád nejvíc poslouchám  "Join the Army ?!" a  "Amnestii." To jsou dvě placky ,které jsou pro mě kultovní - nedá se svítit .No ale k albu  "Myslím to upřímně" a skladbám + celkovému dojmu z něj. Po prvním poslechu mě jako první zaujala basa Milana Vlčka, která je ve většině skladbách naprosto dokonalá a je znát, že tenhle člověk na ní nahraje tejden :-) Nebudu brát songy postupně, jako jsem to ve většině ,mnou psaných recenzích dělával. Když jsem zmínil Vlčkovu basovku, tak asi nejlíp zní ve skladbě MTV ,která je jedna z těch, co se mi na albu líbí asi nejvíc a další je třeba Idyla na D1, kde už refrém  "Já vás všechny zabiju!" zaručuje, že to minimálně na akcích bude mít úspěch, páč je chytlavej jako svině. Co mě ale zase naopak příjde trochu slabší, tak jsou songy Spadnul a Uděláme hop. Mám takovej pocit, že už jsem něco na tento způsob od Do Řady! někdy slyšel. Sice né až tak, ale třeba na jiných počinech byly podobný vály, který znějí skoro stejně a jen se liší textovou stránkou. O proti tomu taková "Odrhovačka", kde opět vyniká basa, tak tu řadím taky mezi velice povedenou záležitost - to samé se dá říct o následující pecce, která je jak šitá na pogo a dobrej kotel pod podiem, a nese název "Prohrál jsem soud", kterou jsem měl mimochodem možnost slyšet nedávno na VIII.Punkfestu v HavlBrodě, kde kapela zahrála až skoro? - no, možná vlastně jako úplně poslední, teď si nejsem jistej :-) Tak na tuhle prdu se to jen potvrdilo a lidi už o novejch válech docela vědí, což je paráda. "Veliký kulový". To už je celkem dobře zajetá palba, která Tě solidně rozbije a pořádně kopne do prdele, abys tupě nečuměl a šel si do poga zaskákat :-) Jinak na cédu můžete, pro kapelu slyšet netradiční hudební nástroje, jako například saxofon ("Konec světa") nebo klávesy ("Super Mário") v podání Romana Paška a Hynka Volmana. Právě úplně poslední skladba uzavírající "Myslím to upřímně" -  "Super Mário", která čítá něco přes pět minut, tak se mi okamžitě vybaví CD "Neber to osobně" a taktéž poslední vál, "ploužák" "Mořem plout", he hé hé... :-) Dobrý to je .A tím bych to tak nějak celkem uzavřel.

Závěrem snad jen, že Do Řady!, když to po asi desátým poslechu zase slyším, tak nějak, jak jsem psal na začátku, kde jsem byl zklamanej, tak až tak to není. Je to prostě velice slušnej průměr, kde jsou hodně dobrý momenty a zas na druhou stranu taky slabší, což je u většiny kapel, co něco vydají jasný. Nekomentoval jsem například booklet a ani nebudu, páč je to podobný tomu předešlému - klasika a na pohodu. Mic míň - nic víc. A CD se dá sehnat třeba v Punkstore nebo někde na koncertě, kde ho prodává dlouholetej "šmelinář" Véva :-)

Punku zdar! Medvěd

Adam Pavlík

1.3.2014   Rubrika: Články   |   Komentářů: 0   |   Vytisknout