CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Joker Punx
Joker Punx - 31.10.2011 4:45

Psát vedle The Offspring a Green Day Avril je pěkná blbost, Avril to neni Punk ani náhodou, Greeni a Offspringové ty Punk rozhodně jsou, poslouchám obě dvě kapely, ale mám radši Green Day, abych byl upřímnej je to moje druhá nejoblíbenější kapela hned po Sex Pistols, Green Day je Pop Punk i Punk Rock dohromady, mám všechny jejich desky a Punk Rockový songy rozhodně maj, možná nikdy nebyli pankáči, ale Punk v srdci měli vždycky a to je to hlavní.

 
Poly14
Poly14 - 21.11.2010 13:05

Zdary, zajímavý článek, ale řekněte mi, kam byste zařadili třeba Anti-Flag nebo Rise Against? smajlik - 5

 
Petrrex
Petrrex - 22.3.2010 15:06

A nemůžete srovnávat Green Day s Avril Lavigne..jestli ste si nevšimli, tak green day maj ty texty vážně o politice atd...american idiot vám nepřišlo dost rebelský??? vy si řeknete´, je spousta mnohem rebelštějších písniček, ale když uvážíte to, že Si Bush pustí televizi a tam o něm někdo zpívá, že je idiot, tak mi to připadá rebelský dost smajlik - 22

 
Petrrex
Petrrex - 15.10.2009 16:21

Aby ste všici green day neposílali do shitu shlídněte tyhle fajn písně http://www.youtube.com/watch?v=uWb5rq26KO0 Platypus(I hate you) http://www.youtube.com/watch?v=5XQTgsPs_Tk&feature=related Take back
http://www.youtube.com/watch?v=pO7nQJq-Y_g St. Jimmy .......možná není tak drsná jako český písně, ale podle hodně lidí sou takovýhle písně od nich mnohem podobnější těm ze 70. let

 
Petrrex
Petrrex - 14.10.2009 15:58

Já mám teda green day ze všech nejradši. Poslouchám samozřejmně i jiný skupiny...Houba, Visací zámek atd. Dneska už sou Green Day měkký, ale narozdíl od podělanejch Rybiček jsou duchem punkeřismajlik - 3.....prostě se vyvinuli a maj vlastní styl, ale není pro ně problém zahrát normální punkovou píseň i dnes. Jestli někdo říká že sou sráči, tak zná GD asi jen z smajlik - 11mtv (kde pouštěj ty pomalý písněsmajlik - 11), ale nezná je jako kapelu která hraje 22let. A není to tak dlouho, (jak už tu na webu někdo zmínil), kdy na vystoupení jezdili sockou a spali u kdejakejch punkáčůsmajlik - 10smajlik - 3

 
Prochys
Prochys - 9.5.2009 8:47

dneska už punk není to co býval !! Generace se mění nemůžeme proto chtít aby byla stále stejná muzika. Kapely jako je Green Day, offspring nebo Blink 182 hrajou vlastní styl jak je zde na punk.cz popisovaný jako ,,neopunk" nebo ,,pop-punk". Myslím si, že je na každým co poslouchá nebo co hraje. Až se bude Eminem považovat za PUNKERA teprv si myslim že bude čas se hádat o to m co je punk nebo ne. Ale zatím podle mě není důvod se kvůli malichernostem hádat. smajlik - 14 Punkáči ať neo nebo punr rockeři by měli držet spolu. jsou tu jiné věci které stojí za povšimnutí jako napříkald NACISTÉ. O tom by se zde mělo psát a ne o rozdílu mezi PUNKEM a PUNK-ROCKEM. Já osobně si poslechnu jak neopunk tak i normalní PUNK. (můj názor) smajlik - 13

 
Ramirez
Ramirez - 12.3.2009 1:42

noisy: nejsi jediná...smajlik - 4 když už se tady dává do souvislosti s punkem Avril Lavigne, tak to už nedávám... proč kurva rock nebo metal nemá takovýhle problémy se škatulkováním, s tím co je a co není...
Asi takhle:
Punk= postoj, názor, životní styl
Punkrock= hudební styl vycházející z věcí výše psaných
Neopunk, poppunk a další bludy= neexistuje, nic takovýho prostě není
The Offspring, Green Day apod. je punk, není punk? Punk jako hudební styl se prostě musel časem nějak transformovat (stejné je to i u metalu a rocku). Kdyby dneska vylezli s tím, co se hrálo před třiceti rokama, tak se jim každej vysměje...
Avril L., Simple Plan, My Chemical Romance a podobný radosti nezaměňovat s punkem, nemají s ním nic společnýho, to, co hrají oni, je něco na pomezí popu a poprocku (u nás třeba Chinaski apod.)
A co napsat závěrem? Nenechte si od nikoho kecat, co máte a co nemáte poslouchat, pokud máte muziku rádi, tak ji poslouchejte a vybírejte srdcem a ne podle toho, co vám kdo nakecá nebo co je zrovna in. Na sichrhajzky, áčka nebo pyramidy klíďo kálejte, ale jestli se vám to líbí a chcete se tím vyjádřit, oukej, aspoń to nasere pár důchodců v MHD smajlik - 1
A pokud se vám k srdci dostala punková muzika, tím líp pro vás, páč osobitější a osobnější hudbu sotva najdete...HOWGH! Jdu spátsmajlik - 13

 
Houda?
Houda? - 24.12.2008 21:31

Jo jinak štastné a punkové vánoce;-) smajlik - 1 smajlik - 7

 
Houda?
Houda? - 24.12.2008 21:23

http://www.youtube.com/watch?v=LcmQVvWdBS8 smajlik - 3 smajlik - 5

 
Houda?
Houda? - 24.12.2008 21:17

old-school ach jo..proč to pořád rozdělujete takhle??? "Já bych to řekla takhle: Punk jsou kapely stylu jako The Exploited nebo Sex Pistols Punkrock je věc kapel typu Offspring nebo Blink 182 "???...to ste nečetli ten přízpěvek nebo co??! Já myslim že je to tam řečený dost jasně ne?

A neurážejte se tu pořád všicky ste jak malý děti. Musim ve svi podstatě souhlasit především ze špínou i když to bere celkem od podlahy, docela ho i chápu. Prostě nemá rád pozéry asi jako každej kdo zastáva ňákej styl. Ale ať se proboha semnou nikdo nehádá když o sobě tvrdí že je "Punker" a při tom rozděluje hudební styl na punk a punk rock, nebo tvrdí že je "neopunk" taky hovadina. Ten nikdy nebyl a nikdy doufám nebude. A jak tu nikdo spekuluje o tom že např: The Offspring sou punková kapela nebo ne. Asi takhle, jako garážová punková kapela začínali to atˇmi nikdo netvrdí že ne! Jinže co si budeme povídat hrajou už hodně dlouho a za tu dobu zestárli a změnili svoje ideáli jako asi každej, to je asi logický. Začali bejt komerční a co si budem povídat jejich poslední CD už ma s punkem pra málo společnýho. A taky se tu spekulovalo o tom že nikdo neni "punker" jestli nosí značkový oblečení to mi taky příjde celkem uhozený. Myslíte že by šlo chodit dneska po ulici, ucházet se o práci, zajít do restaurace a žít normální život? V křivaku rozdrbanejch džínach se spoustou našivek spínacích špendlícich a všecko co je pro "punkáče" typický? Myslim že by tenhle člověk v dnešní společnosti moc nepochodil a skončil by nikde na nádraží s flaškou levnýho chlastu a s injekční stříkačkou v ruce. (Přesne tak jak si dnešní společnost představuje Punkáče jako "pobudu") Asi ňák tak jak to řek Johnny Rotten: "To potlačovaná společnost tě dělá hrozným, já nejsem hrozný, oni mě dělají hrozným, já jsem prostě upřímný." Jen mě sere na tom že ke mě nikdo příjde a řekne mi že sem hovno punker když nemám roztrhaný kalhoty nášivky číro a podobně. Vo tom přece Punk neni ne? Punk ukázal mládeži po celém světě, že nemusí stále poslouchat co jim cpou komerční společnosti, ale to co jim mluví z duše a vyslovuje nesouhlas s dobou či s něčím jiným. NE?? A jestli niko o nikom říjka že neni Punker kvůli tomu že se mu krom kapel jako je Sex Pistols, The Unseen, Punk floid atd líbí již nikolikrát zmiňovaný skupiny jako Green day, The Offspring, Blink 182 atd. tak je to fkt dement;-) ...Myslim že cel

 
Dariusss
Dariusss - 16.12.2008 15:18

Jo a špíno, nesouhlasím s tebou v tom, že The offspring, Green day a Avril Lavigne mají společnýho s punkem jen to, že neumějí hrát na nástroje, což je nesmysl...

 
Dariusss
Dariusss - 16.12.2008 14:48

Ono je to těžký, každej má na punk jinej názor a kžadej si z něj bere něco jinýho...někdo třeba tvrdí, že nějaká kapela hraje neo-punk, přitom to je nesmysl, protože žádnej neo-punk neexistuje...

 
Dariusss
Dariusss - 16.12.2008 14:46

old-school: Jak můžeš srovnávat Blinkáče - Blitky :-))) s Offspringama? Blin jsou spíš disco punk :-)), to Offspringové hrajou punk-rock, ikdyž tohle poslední album je spíš víc do rocku...To The Sex Pistols, The Exploited nebo The Casualties hráli a ještě hrajou pravej punk....

 
bad.habit
bad.habit - 22.10.2008 15:09

ja sem chtel jenom rict at si Špína poslechne prvni album offspringu
The Offspring (1990) a pak muze rikat neco o tom kam se podela nespokojenost atd....smajlik - 2 ...Green day nebo Avril nemusim ale nepohrdam.... ....a kdyz nekdo posloucha offspring nebo GD atd. tak to ma znamenat ze je to stejny kreten co poslpocha 50'cent nebo co ??!!smajlik - 2

 
rebelie
rebelie - 20.10.2008 21:45

mno myslim ze tech kapel ktere se jako punk rock daji nazvat je mnohem vic nez jenom pistole nebo exploiti a je skutecne spousta ktery si na punk jenom hrajou ale s tim nikdo nic neudela dokud na ne budou chodit lidi

 
old-school
old-school - 16.9.2008 18:37

Já bych to řekla takhle: Punk jsou kapely stylu jako The Exploited nebo Sex Pistols smajlik - 1 Punkrock je věc kapel typu Offspring nebo Blink 182 smajlik - 1

 
noisy
noisy - 20.8.2008 16:35

No tak jsem si četla všechny ty komentáře a mám v tom takovej nehoráznej bordel, že vlastně ni nevím jestli existuje nejakej punk.-rock?No tady se to asi stejně nedozvím...smajlik - 6

 
33095
33095 - 30.6.2008 17:47

Offspring je nahodou peklo!

 
Dariusss
Dariusss - 3.6.2008 16:24

Medvěd: Však vím, proto to říkámsmajlik - 1smajlik - 5

 
Medvěd
Medvěd - 2.6.2008 16:00

Dariusss: Jasně jsou nejlepší!!!

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana