Garage & Tony Ducháček + BLAHOBEAT+ Fish Flesh Field & Henry

Termin: 23.9.2011
Vstupné: 90,-
Místo: Loket, HRAD LOKET SÁL
http://www.facebook.com/pages/hrad-Loket/235878558249?v=wall

kapely:

Garage & Tony Ducháček
http://www.facebook.com/garagetonyduchacek?sk=wall
http://www.garageband.cz/   Historie této legendární pražské rockové kapely sahá až do roku 1979, kdy byla založena basákem Ivo Pospíšilem přímo v jedné garáži na pražském předměstí v Klukovicích. V průběhu 80.let Garage (tehdy pod názvem Garáž) patřila k nové generaci mladých nezávislých kapel inspirovaných punkem, postpunkem, pub rockem a novou vlnou.   Zatímco starší generace českých undergroundových kapel (Plastic People of the Universe,   DG 307) vytvářela ponuřejší skladby inspirované Frankem Zappou, The Fugs, Velvet undergroundem, Captainem Beefheartem, minimalistickou a experimentální klasickou hudbou, nová generace kapel, reprezentovaná Garage byla více přímým rock and rollem.   Lidé, kteří Garage zakládali milovali Iggyho Popa, Davida Bowieho ale také New York Dolls, Johnyho Mopeda, Ramones, Clash nebo Stranglers a zatímco The Plastic People of the Universe (PPU) byli inspirováni Velvet Undergroundem, Garage ale vždycky milovala Lou Reeda sólového.   Nicméně, PPU a Garage byli vždycky nějakým způsobem propojené i když PPU reprezentovala dá-li se říci starší nebo mírně starší generaci. Mejla Hlavsa, leader PPU složil v 80.letech pro Garage několik hitů, současný kytarista Jan Macháček hrál s PPU (1983-1985) a druhý kytarista Garage Joe Karafiát hraje s PPU v současnosti.   Za komunistického režimu v průběhu 80.let bylo kapele zřídka dovoleno hrát oficiálně, a pokud ano, nikdy nebylo dovoleno, aby kapela hrála za peníze, přestože byla velice populární. Garage bylo dovoleno pravidelně hrát v pražském klubu Na Chmelnici a v brněnském klubu Musilka. V těchto dvou klubech kapela směla hrát jednou měsíčně a jinak se musela zaměřit na nepravidelné hraní na předměstích, ve vesnických hospodách a na svatbách.   Skupině nebylo za komunistů dovoleno vydávat oficiální alba a tak jejich nahrávky, často nahrávané ve skutečných garážích, obíhaly samizdatově na páscích a na kazetách.   Písničky a hudba Garage jsou založené na osobnosti charismatického zpěváka Tonyho Ducháčka, který je také autorem většiny textů založených na unikátním periferním slangu se spoustou poetické imaginace. Barva Ducháčkova líného hlasu připomínajícího baryton je podobná hlasu Lou Reeda. Podobně jako on, ani Ducháček neřve a nevykřikuje.   Bubeník Tonda Pěnička se připojil ke Garage v r. 1982 a spolu s kytaristou Honzou Macháčkem jsou nejdéle hrajícími členy kapely. Zbývající členové kapely (kytarista Joe Karafiát, saxofonista Jarda Jeřábek a basák David Fikrle) se připojili ke kapele na začátku 90.let. J. Macháček a Joe Karafiát jsou autory většiny skladeb.Tony Ducháček   Po revoluci 1989 zažila Garage jakýsi vchol své kariéry. Kapela rozsáhle vystupovala a cestovala po Čechách a západní Evropě. Hrála na hlavních festivalech ve Francii, Švýcarsku, Rakousku a v Belgii. V červnu 1991 Garage koncertovala v newyorském Central Parku v průběhu festivalu Summer stage. S písní Berlin, vyhrála v hitparádě Radia France International cenu za nejlepší zahraniční píseň (1993) a následně byla pozvána na festival do Cannes a byla prezentována MTV Europe.V témže roce také předskakovala na koncertě Iggyho Popa v Praze.   Během 18 let po revoluci Garage vydala řádku alb. První na vinylu, další již na na CD.   Abychom je jmenovali: Garáž, Praha, No parking, Apogeum a dosud poslední CD Nepohádka. V letošním roce se kapela chystá nahrát své další album, které by mělo vyjít v průběhu r. 2009.   Garage stále často hraje, pravidelně v Praze a dalších větších městech a účinkují i na většině hlavních festivalů, které se v Čechách konají.   Všichni členové kapely mají v současnosti svá zaměstnání, s výjimkou kytaristy Joe Karafiáta, který se nyní hudbou živí profesionálně. Jan Macháček je novinářem (dříve Hospodářské noviny, nyní Respekt) další tři členové kapely pracují v Národním divadle.   BLAHOBEAT / SOKOLOVSKÁ BEATOVÁ LEGENDA       Fish Flesh Field & Henry $ KARLOVARSKÁ BEATOVÁ LEGENDA
http://web.me.com/jtolar/Site/historie.html
http://www.facebook.com/pages/Fish-Flesh-Field-Henry-/122528444431128?sk=wall  
Myslím, že první opravdovou kapelou v které jsem se ocitl byla PAPULA and KLEŠŤÁK`S band někdy v roce 1982. Jednalo se o klasický český garážový uderground s prvky punku. Kolem roku 1984 jsem formaci opustil.   Obsazení : Víťa Kryl - zpěv, Vladimír Pajer - basa, Karel Pelikán - bicí, Jindřich Tolar - kytara, Víťa Škorpil - housle , krátce také Libor Metelák - saxofon.  
Mezi lety 1984 -1985 jsem krátce pobýval v Praze. Zkoušel založit kapelu, ale zůstalo jen u jamování a Alešem Müllerem na domečku u Hochmanů.   1986 -1987 Jamování s Milanem Voříšlem ex. 3 Lydi   Velmi zajímavá byla karlovarsko - pražská sestava, která bohužel dlouho nevydržela. Odehráli jsme asi tři koncerty. Myslím, že by se u Caina ze ZNC mohla najít i Plzeňská nahrávka.   Le Grand Cirkus Capelé   Luboš Rychvalský - kytary, zpěv   Jiří Šimsa - perkuse   Robert Kabeš - saxofon   Jindřich Tolar - kytara, trubka  
V roce 1987 vzniká na troskách karlovarské skupiny Ignácius a jeho odporný antiband bizarní sdružení Žába s peněženkou na zádech někde známé též jako Gigantická pauza. Během tří let jsme odehráli s ohledem na dobu poměrně dost koncertů a nahráli demo snímek. Hráli jseme v obsazení :   Leon Havlíček - zpěv   Jindřich Tolar - kytara   Vladimír Zindr - kytara   Stanislav Rybář - basa   Karel Maso Koštejn - bicí, zpěv   dále hráli :   Petr Levi - bicí, kytara   Rosťa Holeček - saxofon   Tomáš Maso Koštejn - housle   Roman Málek - saxofon   Aleš Jirásek - housle  
1990 sdružení rozpouštíme. Já se ocitám díky Zešnekovi v plzeňském LOŽISKU. Ta kapela mne očarovala hned, jak jsem je poprvé uslyšel. Rád jsem přijal nabídku a 3 roky působyli s Ložiskem v sestavě :   Vlastík Průcha - zpěv, harmonika   Martináč - basa, zpěv   Petr Kohuš - bicí, klávesy, zpěv   Zešneka - kytara, zpěv   Caruso Martan - saxofon, zpěv   Jindřich Tolar - kytara, trubka, zpěv   Lucie Strejcová - zpěv, klávesy   Ema - saxofon, zpěv       Rozpad Ložiska dal vzniknout dvěma formacím. Jazzová rýma - Martináč, Petr Kohuš - bicí, Ruda Rigo - saxofon a Břach ??????   Impulsem pro vznik nové kapely bylo rozhodně setkání s Michaelem Hackerem - geniálním zpěvákem, improvizátorem a performerem z Německého Bayreuthu.   Vzájemné porozumění a souznění duší dalo vzniknout kapele. Přidali se osvědčení spoluhráči ze Žáby Stanislav Rybář a Karel Maso Koštejn. V této sestavě se kapela představila na festiválku v Lipí pod názvem F.B.A. & Henry $. Odkazům do oblastí jazzu, psychedelie nebo hutného bigbítu dodával konečnou podobu zpěvák Michael, obohacující skladby myšlenkovými poselstvími a sociálně - psychologickými komentáři i pódiovou prezentací ve formě hraných mikropříběhů. V sestavě se zanedlouho objevil také saxofonista Ruda Rigo, kytarista Roman Mikesh kterého nahradil později Richard Karas, zhruba v roce 1996 nahradil Standu Rybáře baskytarista Michal Fejt.  
Dalším prvkem zamýšleného konceptu vyjádřeného podtitulem ´spontanno performing art´ bylo v začátcích používání diapozitivů, od počátku je jedním ze znaků vystoupení prostor pro improvizaci ? improvizace a jamování zůstává důležitou součástí dodnes.  
FFF odehráli na české i německé straně řadu koncertů, v roce 1998 se tato sestava rozpadla (odchod saxofonisty a zpěváka). Zbylá čtveřice se po čase spojila s Jimem Solanem, Američanem žijícím tehdy v Karlových Varech; výrazově naprosto odlišný typ zpěváka s jiným přístupem i hutnějším hudebním směřováním nová inkarnace jménem Soul Revolutionary.  
Vystoupení byla energická, ale přes vzájemný respekt zpěváka a hráčů to nebylo dost na další společné pokračování - kapelu opustil zpěvák a kytarista Richard Karas. Přestože éra Soul Revolutionary trvala jen přes rok, měla pro další vývoj kapely svůj význam.  
Pozvolný konec éry se překryl s novými kontakty s Michaelem a výsledkem byla další etapa jménem Kolorad; obsazení se rozrostlo o kytaristu a bubeníka Andyho Pfitzera a klávesáka Dana Chmelíka. Sestava nevydržela pohromadě zejména z důvodů obtíží daných karlovarsko - bayreuthskou sestavou. Poslední koncert odehráli Kolorad v prosinci 2001, jako host se na pódiu objevil kytarista Jan Prokop, který se stal členem staronové kapely. FFF & Henry Dollar. Poprvé za celou dobu hraní nemá tato sestava sólového zpěváka, využívá veškerého potenciálu, který se v kapele nachází.  
Krátká fúze na letním turné po Česku s američanem Drewem Harrisonem  
V současné době FFF & Henry Dollar vystupuje s Michelem Hackerem i bez něj  
Jméno kapely: Michaelova záliba v používání symboliky a smyslu pro koncept: Fish spojení se jménem zakládajícího baskytaristy, Flesh Maso (bubeník), Field pole je bohatým nalezištěm fragmentů všeho možného, z čeho Michael vytváří objekty, Henry Dollar je prostým přepisem kytaristova jména; zkratky F.B.A. v prvotním názvu kapely znamenaly Fisherman-Butcherman - Ackerman.  
Obsazení:   Michael Hacker - zpěv, perkuse, kytary   Jindřich Tolar - kytary, zpěv   Jan Prokop - kytary, zpěv   Karel Maso Koštejn - bicí, zpěv   Michal Fejt - basa, zpěv   Dan Chmelík - klávesy, perkuse, zpěv   Tomáš Sokol - perkuse   někdy také :   Tomáš Maso Koštejn - basa  
 


5.9.2011   Rubrika: Koncerty & festivaly   |   Komentářů: 0   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1
PUNK 1
 

Diskuse ke článku - Garage & Tony Ducháček + BLAHOBEAT+ Fish Flesh Field & Henry

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.