THE NEUNIKNEŠ - Ty nemáš den!

Recenze: THE NEUNIKNEŠ - Ty nemáš den!

7 člená kapela z Ostravy nahrála debutní CD na kterém najdete 15 skladeb, kterým neuniknete. Studio Mrož, kde nahrávka vznikala a kde proběhl i mastering se pravděpodobně snažilo o zachování syrovosti a atmosféry koncertů The Neunikneš. To se podařilo tak napůl. Nahrávce chybí větší  " koule " / dynamika, ale nepostrádá tah na bránu. Jenže před velkým vápnem chybí zakončení a tolik toužený gól.

Texty kapely tepají do sociálních témat jak horník v OKD. Myslím, že místní politici si kluky na svoje předvolební kampaně naštěstí nepozvou, protože The Neunikneš se textově s ničím nepářou. Obal CD obsahuje všechny texty a je velmi hezky graficky proveden. Nechybí fotky z koncertů a veselých večírků. Fandy komixů poteší vnitřek CD jež má komixovou atmosféru a styl.

Hudebně se jedná o rychlý agresivní punk se zdravým nábojem. Zpěváci mají hrubé hlasy, které pěkně od plic plivou kolem sebe. Rytmika šlape. Pogo jede, pivo teče, panáky lítaj a The Neunikneš hrajou jako o život. Vtipná intra a vsuvky ze starých filmů dodávají náhrávce ponůrý charakter. Co je ovšem velká deviza kapely je trubka, která řadu písní spestřuje. Jenže tahle trubka písně nezjemňuje ba naopak dává jim tolik potřebné grády. Konečně kapela, kde trubka hraje rychle.
CD je zbytečně moc dlouhé a po určité době splývá v jednu hornickou štolu. Obecně se CD The Neunikneš povedlo. Vzduch Vám při jeho poslechu zhoustne a s tělem se něco děje. Nahrávka má sílu, atmosféru a duši. Těžko kluky někam v rámci punku řadit já v tom cítím takové špinavější staré U.K. Subs. Pokud chcete na festival či koncert přenést atmosféru Ostravy jak jí prezentoval zesnulý Jiří Wimmer tak věřte, že The Neunikneš se to na jejich debutovém CD povedlo !

Hodnocení: 6,5 / 10   Web: www.neuniknes.net

Cecek

22.12.2009   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 2   |   Vytisknout