HRDINOVÉ NOVÉ FRONTY - " NA BARIKÁDÁCH Z POPELNIC 1985 - 1988 "

HRDINOVÉ NOVÉ FRONTY -

Po zavátých stopách punku.

Ačkoliv H.N.F. existovali pouze necelé čtyři roky, zanechali v historii tuzemského punku natolik výraznou stopu, že není příhodnějšího označení než kult. Výběr z jejich tvorby vydal Monitor na LP Válečný území už dva roky po revoluci, tohle 3CD je ovšem jiný kalibr. Spojuje všechny oficiální demonahrávky jihlavského tria, i když stoprocentní komplet to také není ( kampak se poděla SKINHEADSKÁ NOC je vcelku nabíledni, ale chybí i další kusy). Archaičnost zvuku se v dané situaci stává výrazným plusem (občasné kolísání hlasitosti vyvažuje úleva, že se opravdu nemačká letitá zpuchřelá kazeta), hlavně že jsou krásně rozlišitelné party všech nástrojů a srozumitelný zpěv Petra Štěpána, řečeného v té době Biafra. H.N.F. byli v mnohém jiní než klasičtí českoslovenští punkeři, a i proto bývali osočováni z prachsprostého pozerství. Instrumentálně je převyšovali, lišili se propracovaností aranží i textovým sdělením.Neupřednostňovali prvoplánovou rebelii ani říkánky o chlastu a sexu, i když díky některým prostším úletům zcela čistý účet také nemají. Převážně se však neklišovitou formou věnovali válečným a společenským tématům a byl z toho cítit názor, umocněný Štěpánovým naléhavým projevem. Stejně jako H.N.F. vymykali scéně, vybočilo z jejich vlastní tvorby prostřední demo Obyčejní hrdinové (1987). Punkový atak šel stranou, tempo je výrazně pomalejší, nálada temnější a depresivnější. O rok starší Válka s hity jako FIAKR SMRTI, BARIKÁDY NOVÝ FRONTY, DO BOJE!, TANKY a především TO SVĚT SE POSRAL, přesto zůstala nepřekonána. I když trojdisk postrádá informačně i obrazově vyčerpávající booklet (omluvou budiž, že bratři Štěpánovi po založení XIII. století ke svému předchozímu působišti neradi vracejí), další z výrazných dluhů minulosti je splacen.

Danil Folprecht / REPORT

Tohle byl nejlepší český punk.

Hodila by se přelepka " pro pamětníky ". Jihlavští Hrdinové Nové Fronty byli v druhé půlce osmdesátých let bez debaty instrumentálně nejlepší českou punkovou kapelou. Ohrané kazety s jejich demy se šířili živelně, stejně jako popularita, která kvůli brzkému rozpadu ale nikdy nepřesáhla hranice žánru. Teprve teď - po více než dvaceti letech - vycházejí všechny slavné demáče (Válka, Obyčejní hrdinové, Dům na demolici) v remastrované podobě a hned jako troj CD. Pro milovníky dnešní podoby žánru to asi nebude událost, což je škoda. Syrový zvuk, minimalistické postupy a nihilistické protiválečné texty jsou totiž i po té době nesmírně působivé. I když se těžko odděluje sentiment ze starých zažitých nahrávek a realita, přesto tyhle věci prostě nepůsobí dojmem, že by byly mimo. A netýká se to jenom sloganů jako:To svět se posral. Pokud ten sentiment máte, obejdete se bez recenzí, zkuste si ho vybudovat nebo sorry, že otravuju.

Honza Vedral / FILTER

Na barikádách z popelnic.

Vydání tohoto 3CD bude zřejmě kdekdo kvitovat s povděkem. Především proto, že jihlavská kapela patřila mezi špičku tuzemského punku (dle mnohých dokonce představovala to nejlepší, co tu kdy bylo). Dále je pak vydání kultovních demosnímků důležité z hlediska hudebně - historického. Ale na jednu funkci alb se poněkud zapomíná - funkci, ehm, výchovnou. Zní to divně, ale je to tak! Dnes kdy punk splynul s masovou kulturou (gelové pseudočíro nosí kdekterý žvatlavý trouba z ranních vysílání) a hudebním průmyslem (mnohý puberťák má za punk Green Day), jsou HNF ukázka pravého krystalického punku. Hráli za totality, kdy být punkerem znamenalo žít bez perspektivy na okraji společnosti (LOUTKA). Hráli v době, kdy rodiče ještě nepřekonali kocovinu z roku 1968 (TANKY), kdy komunisté stresovali lidi strašákem jaderné války (BOMBARDÉRY). A hráli také v době, kdy vládnoucí garnitura ničila zdraví lidí (CHEMICKÁ TOVÁRNA), kteří před tím vším utíkali do komunit - trampské, chatařské i punkové (PUNK A POGO). Proto jejich punk působí tak depresivně, je stále ve střehu. HNF chápou svět coby globální bojiště. Jako by viděli do budoucnosti...........

Jan Šída / ROCK AND POP

 

hnf

ROCKFEST, Praha 1987


4.11.2008   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 111   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,1
PUNK 1,1
hnf HNF HNF HNF HNF HNF HNF HNF HNF HNF HNF HNF  

Diskuse ke článku - HRDINOVÉ NOVÉ FRONTY - " NA BARIKÁDÁCH Z POPELNIC 1985 - 1988 "

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-111
punk97cz
punk97cz - 10.1.2012 22:02

nejlepší čeká kapela co kdy byla, jen škoda že jsem je nezažilsmajlik - 2

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 3.1.2009 12:45

za týden vřídim.-) jdem do Sazky na Fortuna víkend šampionů.

 
Medvěd
Medvěd - 3.1.2009 9:20

Lord.Alex: Chápu.Měl si ho pozdravovat :-)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 3.1.2009 5:46

chyby a překlepy neřešme, alkohol je mazec.:ú mj.byl sem doted s Hoškem:-) aj na toto padla slova a myslim, že si rozumíme

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 3.1.2009 5:45

Medvěd:ale ode mě nepadlo ANI SLOVO, že nejsou nereálný, ale že nejsou UVERITELNY. sorry, ale prostě nevěřim lidem, který se dnes už maj dobře a žijpou v jiný době-a o tom myslim neni sporu...jak si stežujou ajko přžed 20 lety-. -asi jako kdyby sty ve 40 zpíval hjak tě sere, žes dostával 5 z češtin atd.chápeš. toto celé.nic víc nic mín

 
Medvěd
Medvěd - 2.1.2009 12:50

Lord.Alex: Docela souhlasím.Šlo mě jen o to,že si tu kritizoval ty texty,který jsou i jak sem psal ,v dnešní době hodně reálný.To je celý.

 
Skunx
Skunx - 2.1.2009 12:33

Lord.Alex: :-))))) Ser už na to

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 2.1.2009 1:48

No právě, že souvislej text je zde úplně o ničem, protože proč mi cpeš ty a brumla pořád dokola jaký to bylo? Už fakt nevim co na tom nechápete:-) máte oba pravdu, bylo to super tenkrát:-) dnes je to ale nuda, co vám na tom hlava nebere? .-)

 
Skunx
Skunx - 2.1.2009 0:30

Alexi nejsem zakonzervovanej že je Dj to vim ale to je pouze a pouze jeho věc. Tim sem ti chtěl akorát říct aby ses zeptal v jakejch podmínkách to nahrávali ale ty na to nemáš mozek. Kolikrát se mi tady zdá že souvislí texty ti nedělaji dobře :-)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 1.1.2009 23:08

Skunx:víš, on ten nick měl původně jeden maník a až pak se tak jmenovala celá kapela:-)
Medvěd:mě nějak furt uníká proč mi vysvětluješ co a jak:-))) mě zrovna:-)
Já se s tebou nehádám o tom co píšeš o těch kapelách a komouších, tak co řešíš? :-) pointa mi uniká...jedině snad, že bych měl jako uznávat HNF i ted protože kdysi něco hráli? tak to ani omylem, víš nostalgie je zrádná věc..:-) byli dobrý, ve svej době, v roce 2009 je to pro mě nezajímá kapela, která je mrtvá, tečka.
Komu s elíbí, nech je poslouchá. CO řešíš furt?
Zas se leda nsižuješ k trapáckejm urážkám, když já ti dávám za pravdu, ale ty to enchápeš holt:-) paradox:-)
Joo a Skunxy, Mucha znám neboj, jak říká Meda a KUPODIVU Mucho ted dlouhá léta hraje třeba jako Dj v housovejch klubech a pořádá taneční party atd.čim to, že by věděl, že je jiná doba už a nebyl zakonzervovanej jako ty? .-) hehe

 
Skunx
Skunx - 1.1.2009 16:12

mrtvola: je mi to uplně jasný znám to z vlastní zkušenosti dokonce znám kapelu která v začátcích měla čineli postavený na násadách od košťat. :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 1.1.2009 15:05

Skunx: to máš pravdu, já jsem ve zkušebně zpíval do maličkého mikrofonu z kazeťáku, který byl izolačkou přilepený na nějaké tyči od hrábí, nebo co :-))))

 
Medvěd
Medvěd - 1.1.2009 13:20

Skunx: Alex Hoška zná,páč spolu choděj fandit Slávii.Ale máš pravdu,že zeptat by se mohl :-))))

 
Skunx
Skunx - 1.1.2009 12:45

Jo jinak Alexi ty chytráku ty furt žiješ asi v tom že se za komančů v hospodě dala dohromady kapela a komunisti jí dovezli zesilovače typu MARSHALL ale to možná tak co no jasně Alexi velký hovno kdybysis třeba aspoň na netu přečet nějak článek nebo pokecal na koncertu s nějakým starym Punkáčem (Doporučuju Hoška nebo prostě někoho z tý první punkový generace) tak by ti řek že si většinou zesilovače stavěli z různejch součástek doma před spanim udělej to místo toho abys tu permanentně psal hovna. Jinak na Houbu ti serou holubi z Václaváku :-))

 
Medvěd
Medvěd - 1.1.2009 10:34

mrtvola: Jemu to nevysvětlíš,páč je to dement. On uznává kapely stylu Houba a Totální Nachlazení a to co se dělo dříve a kdo to tady u nás rozlížděl ho nezajímá.On v tomhle žije přítomností, inteligent...Jo a texty ho taky nezajímaj,chodí totiž na muziku...ale proč já se tady s tímhle čůrákem pořád dohaduju,on se umlátí(nebo mu spíš někdo namlátí ("hrdinovi") sám :-))))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 31.12.2008 20:00

Lord.Alex:
jako, pro mě je to osobní záležitost, to je jasné. Ale jsem přesvědčený o tom, že tato kapela byla prostě jedinečná. Možná jsi je také zažil na scéně, takže si třeba vzpomínáš na tu mocnou energii nasranosti, kterou nám vždycky natřískali do palic. Prostě v té době to bylo přesně ono. A jejich texty jsou kupodivu aktuální i dnes.

Jasně, není to taková prdel jako Stánek u Johna debila od VZ, nebo slovenské pojetí věci ve stylu Půf a Můf, či Útok na špicu hitparády od Zóny, ale nemůžeš jim upřít kvalitu. V té době to byla bomba.

 
Medvěd
Medvěd - 31.12.2008 18:47

Lord.Alex: A nanapadlo tě,že si třeba HNF za komoušů nemohly sehnat tak kvalitní aparáty a nástroje jako například Adicts a vůbec kapely které nepoznaly co je to žít za železnou oponou? Tyhle kapely co to u nás mydlily za komoušů si moc vybírat nemohly,hrály na to co sehnaly,chápeš to?

Hele a když si tak textu znalý,tak určitě víš o čem ty kapely co jsi jmenoval zpívají že :-)) Tady se v té době naráželo na zrovna dlouho aktuální problémy,na ty problémy co tebou jmenované kapely ani nezažily.I dnes ty texty HNF jsou pořád reálný! A nejen texty HNF,těch kapel je daleko víc.Ale seru na to,páč bych se tu zase donekonečna opakoval.Holt si asi ty někde jinde když to nedokážeš pochopit :-)

 
chrpa
chrpa - 31.12.2008 18:44

...chytrej...

 
chrpa
chrpa - 31.12.2008 18:43

Skunx:
to je na něj moc složitý-von je chztrej totižsmajlik - 10

 
Skunx
Skunx - 31.12.2008 16:49

Alexi teď sis trochu nasral do bot nebo jak se to říká :-) Proč ty jsi si dal nick kapely která hraje hudbu kterou hraje každej ňouma? Však je skorem rok 2009 nebo né? Tomu se říká kurwa Paradox :-)

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-111