CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Kinder punks? proč odsuzovat...

Kinder punks ?

   Víte, taky sem kdysi odsuzoval tuhle punkovou mládež > 15-ti letý prckové, který se navlečou do hadrů zakoupených na metalshop.cz a když pak vyjdou na veřejnost dělají ze sebe všelijaký machry. Ale zamyslete se všichni, tyhle lidi sou budoucností punkovýho hnutí tak bysme s tim měli něco dělat sakra ne?! Nebo chcete aby se z punku stalo disko..?

 

 

Vy všichni i já jsme se k punku nějak dostaly > ať už přes komerční kapely nebo kamarády, a taky jsme o tom věděli hovno. Pak jsme viděli poprví pankáče a chtěli bejt jako oni. Začali jsme schánět nový kapely, zajímali jsme se o punkový koncerty a poznávali nový lidi, se kterejma jsme nikdy ve styku nebyli. Najednou zjistíte, že si s pankáčema rozumíte a rozhodnete se bejt taky takový... Možná to každej zažil jinak, ale zamyslete se jaký jsou možnosti dostat se k punku teď ! Všude v televizi vidíte jenom odpornej POP, jenom nám cpou nějaký sračky na který neni nikdo zvědavej, navíc nám absolutně nic neřikaj. Pořád okolo sebe vidíme jak tenhle bohatej vošukal tohodle bohatýho, jak tamta má takový a takový kozi. Ve všech médiích potom najdete, že punk-rock jsou ty skvělí sračko pop-punkový kapely, co tohle hnutí akorát okrádaj a těží na tom peníze > hlavně jim je uplně jedno co se děje s mládeží. Teď nedávno se objeví kapela Tokio Hotel a média jí představí jako skvělou punkovou kapelu, kterou kdo neposlouchá je OUT. Vážně k smíchu co z našeho hnutí chtěj dělat za sračky..... Pak tu slyšíte z každýho rohu, že punk-rock a punk je rozdíl a podobný nesmysli > z toho se musí Sid Vicious obracet v hrobě (ikdyž ho rozprášili po hřbitově..) a mě to taky dost hejbe žlučí. Ty dnešní mladí punkové nemaj ponětí o punku z těchto důvodů! Média jim cpou něco uplně jinýho a pravej punk se snaží vytlačit.

 

Tak sakra něco s tim dělejme! Když uvidíte mlaďocha co se tváří jako pankáč a vlastně o tom nic neví > tak ho sakra poučte, dejte mu poslechnout co nejvíc kapel > vypalte mu CDčka, povyprávějte mu o čem ten punk je, jak to tu bylo dřív, kde to vzniklo a zajímejte se o tyhle lidi. Odkazujte je na punkový weby ať poznaj nový lidi, nový kapely a pořádnou hudbu, ať si zajdou na koncerty kde punk pořád je.

 

Nadávat na ostatní umí každej vypatlanec, ale něco udělat pro změnu, to už né co? Takže doufam, že si s těchhle sraček něco vezmete a nehodíte kinder pankáče zahlavu, se slovama 'nic o tom punku nevědí tak je kopnem do zadku'.

 

A diskuze je tu od toho aby se k tématu vyjádřil každej, je snadný číst názory ostatních a přijmout je za vlastní. Přemejšlejte!

 

autor: špína


16.11.2006   Rubrika: Články   |   Komentářů: 14944   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,5
jde to 1,5
 

Diskuse ke článku - Kinder punks? proč odsuzovat...

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Pavel S.
Pavel S. - 18.2.2007 18:45

Já bych se k tomuhle rád vyjádřil - dost se mě to týka neb je mi necelejch 15let.
S autorem článku souhlasim. Přiznám se, že sem ještě do nedávna poslouchal komerční rádoby rockové kapely - co jinýho, když sem k ničemu jinýmu neměl přístup - MTV2 je plný EMA, Ocko je ultra popik.... Disco, Pop, a podobné šmejdy sem nikdy nemusel, poslouchal sem jedině "rockové" kapely, veděl sem že táta za mlada hrál něco na kytaru, tak sem se snažil bejt aspon trochu jako on.
Ale jednoho krásného sem s otcem někam jel, a ten mi (u puštěných F.P.B.) vyprávěl, jak to bylo s punkem za komancu. On v te dobe taky zkousel hrat, zná se s některými bývalími členy F.P.B. a některých dalších kapel, s kterými se potkal. Vyprávěl mi o chování komunistů, o razijích, zatýkaní..... v tu chvíli mi svitlo, a uvědomil sem si, že komercí cesta nevede. Táta mi dal, to co mi chybělo - odhodlání odlišit se od davu ! Začal sem si vyhledávat informace o kapelách, o dění v mém okolí. A ted ? Kapely které sem dřív poslouchal odsuzuju z komerce. Chápu už rozdíl mezi Punkem a "Punkem".
Neřikám že sem teď nákej ultra mega punkáč, ale snažim se držet se dál od komerce. A hlavně nehrát si na velkýho punkáče, a nebejt žádnej drsoň.
To co vídám na ulicích - lidi v mim věku, nagelovaný číro na hlavě, a v přehrávači My Chemical Romance a podobne EMO shity.... sem opravdu rád že takovej nejsem, ač bych určitě byl, nebýt toho krásného dne osvícení...
Dělit na kinder a nekinder punk nevim jestli je hloupost nebo ne, ale myslim že je lepší 15letej člověk co se snaží bránit komerci, nebo 15ti letej člověk co si hraje na drskýho punkáče, a přitom je to otrok komeční módy "drsoň"....

 
verisek
verisek - 9.2.2007 21:32

energie G: jj, teda momento jsem rozmontovala kazeťák, páč furt hajzl namotával, tak bůhví, jestli si to budu moc přehrát. Já sem totiž technickej typ jako hovado, už vím v čem byla chyba...ale dát do dohromady....budu se muset pořádně snažit....no kazety ještě náký mám, tak při nejhorším koupím novej...

 
energie G
energie G - 9.2.2007 20:41

verisek: jasný, o sobotě je proberu a něco vyberu....jestli budeš na icq, tak mě kontaktuj a já ti to pošlu....:)

 
verisek
verisek - 9.2.2007 20:28

energie G: myslíš na mě s těma maďarama?

 
energie G
energie G - 9.2.2007 20:05

často se pak stává když se někoho ptám jestli má to a to, on že jo, já se zeptám jaký to je a on že neví....je to absurdní tohle...hlavně že toho má mraky...

 
energie G
energie G - 9.2.2007 20:02

verisek: však nic neřikám...jen řikám jak to dnes je u většiny případů...kolik lidí na mě koukalo jak na debila když jsem jim nabízel kazety...

 
energie G
energie G - 9.2.2007 20:01

Nemá cenu se v tomhle hádat, já winďase chápu...možná nejsem sám, ale to je jedno, v tomhle se stejně všichni neshodnem...

 
verisek
verisek - 9.2.2007 14:26

energie G: no mě se teda kliďas stává že něco scháním rok a to teda potom radost mám, a jakou....

 
Radovan
Radovan - 9.2.2007 10:27

for myšak:

kdybyses pohyboval v punku jako takovem tak to pochopíš. ja se k netu dostal někdy loni. (bez ironie)

 
energie G
energie G - 9.2.2007 8:17

Anonym: vim že to neni problém jen punku...

 
energie G
energie G - 9.2.2007 6:51

Winďas tim chtěl říct že punk dnes ztrácí absolutně svoje kouzlo a já s nim naprosto souhlasim...kdo má dnes radost z toho že dostal nebo sehnal jedno album od nějaké kapely? vůbec nikdo, kdo si to všechno stahuje z netu, má to stáhlý za pár minut jednou dvakrát sposlechne a jede další, víckrát už se k tomu nedostane protože toho má tolik a je to vše tak snadno dostupné...když po mě chce někdo nějaký album a já ho mám jen na kazetě tak ohrnuje akorát nos tak co to kurva je? znám tolik lidí který stahujou mraky aleb za jeden den a polovinu, někdy i víc z toho ani neslyšeli...s tima názorama taky souhlasim, ale to už je mi celkem u prdele jestli si někdo přečte něčí názor na netu, zdá se mu ok a pak s tim názorem někde chytračí na jinýho....

 
SID12
SID12 - 8.2.2007 23:51

Ten příspěvek podtimhle jemuj

 
Radovan
Radovan - 8.2.2007 23:35

co přišel net tak punk šel do piči. ten net a TV těm mladym blbne hlavu. Snadno se sice dostanou k (tenkrat) těžko schánitelné hudbě a nazory si přečte tady a tam každy evženek, je to pase. a proto to nema to kouzlo. S MC´s a vinylama tě každy dnešní punk pošle do pički a najednou a strašně moc rychle jsou všichni všeho přežrani protože se ktomu všemu dostavají v dnešní době moc rychle a to je časem znudí a jdou jinam či rychlejí dale. Vždyt tyx dnešní punky co znam co u nas začli před dvouma rokama na Aqvě silentii či sex pistols dneska jedou Agnostic Front ska apod. . Ktomu (my starší ročníky:)) docházeli (ještě před internetovou generací) několik let, a tak by to podle mě mělo být ne?a ja se ptam....

 
Radovan
Radovan - 8.2.2007 23:30

stejně tu dnešní punkovou havet moc nechapu. před deseti lety se neřešilůi TV kapely typu Tokio Hotel. Dnešní punx na netu otom furt melou a za dva tři roky budou stejně jinde. Vždyt otom to kurva neni.

 
AdamAss
AdamAss - 7.2.2007 20:27

je mi 10 a posloucham punk smajlik - 1

 
kikirikííí
kikirikííí - 7.2.2007 13:22

jo me je treba 14 posloucha punk kazdou chvilku a snazim se o tom vedet vic.
urcite kdyz potkam nekoho kdo ma punk taky rad tak mu ukazu vo cem to je dam mu poslechmout treba E!E atd.
a nemam rad machirky kteri si mysli ze kdyz tamhle nosi roztrhany hadry poslouchaj tokio hotel a mlati bezbramy prcki ze sou frajeri?
chce se mi z nich blejt a rikam jim to

 
energie G
energie G - 6.2.2007 19:09

ale jinak je to celkem o hovně o tomhle debatovat protože se stejně těžko může někdo shodnout kdo je kinder punk a kdo ne...

 
energie G
energie G - 6.2.2007 18:53

Black_Dona: já si ve čtrnácti taky myslel že už jsem "velkej" punkáč, všemu rozumim a ono hovno...necítil jsem se jako kinder punk ale teď musim říct že jsem kinder punk byl....člověk na sobě nemůže sám poznat jestli je kinder punk nebo ne, jak to pozná? každej nebo většina patnácti čtrnácti letých si myslí že už ví všechno a že už je ten správnej punkáč, už jsem to tu četl tak stokrát, pořád to samý, je mi patnáct, poslouchám to a to a myslim si že už kinder punk nejsem, když si to ten dotyčnej myslí, proč ne, ale později z odstupem času si řekne že byl za mlada hroznej kokot i když to v těch patnácti nevnímal....neřikám že je to tak u každýho ale je to tak často...kinder punk je taky spekulativní pojem, každej si ho vykládá jinak, já třeba řikám kinder punk i lidem (já teda používám spíš výraz malej punkáč, nejsem Němec), o kterých jinej tvrdí že jsou to "hotový" punkáči protože už jsem třeba zase trochu jinde než ten člověk, který je posuzuje...třeba sedmnáctiletej si o někom může myslet že je to "klasik" punkáč a čtyřicetiletej si o tom samym může myslet že je to kinder punk, je to kurva těžký tohle posuzovat...

 
Black_Dona
Black_Dona - 6.2.2007 18:04

podle mě to není na věku nebo na tom kolik má odpunkovaného, ale jde o to jak se ten člověk cítí...jo najdou se nějací namedění debílci, co si myslí, že když si dají kanady tak sou něco, ale já osobně mám v hlavě mnohem víc než před takovýma dvouma třema rokama...a tudíš myslím, že by to měl na sobě každý poznat

 
energie G
energie G - 5.2.2007 16:59

pokud se má někdo nazývat Kinder punk, tak bych řekl že spíš podle toho kolik let má odpunkováno než podle věku a taky dle názoru a postoje....já v patnácti ještě asi kinderpunk byl, měl jsem zasebou jen dva roky pravidelného chození na koncertů, dva roky se stýkal a znal s punks a jen dva roky mě brali jako punkáče, punk jsem poslouchal tak čtyři roky ale zdaleka jsem neměl takový názory jak později v šestnácti sedmnácti, v těch patnácti jsem ještě pořád pár věcí dobře nechápal, nebo spíš chápal jinak, nosil jsem účes a zámek jak Sid a dle Sida, střídal barvy na vlasech jako Rotten, taky se mi tak říkalo, v tý době jsem si myslel že punk je to jediný co kdy budu, nevyšel jsem z domu jinak než v punkovym a chodil na všechny akce, na kterých hráli punk, i když mnohdy za moc nestály, bral jsem to snad jako povinnost tam být, od těch šestnácti sedmnácti už jsem to začal brát trochu jinak, čili v patnácti jsem byl ještě Kinder punk, aspoň v porovnání s pozdějšim věkem...smajlik - 1