PROČ JE PUNK MRTVEJ?

PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Dovolte mi sepsat pořádně nasranej článek. Předem upozorňuji, že se jedná pouze o blití mých názorů, tudíž se mnou nemusí všichni souhlasit a pravděpodobně mě budete považovat za naivního staromódního snílka, ale zkuste se zamyslet nad tím, co zde napíšu, a až poté mě rozcupujte v diskuzi. Takže proč ten nadpis?

Punk je v dnešní době pouze zábavou a byznysem. Mladí se stávají punkáči jen proto, že se jim líbí hudba nebo kvůli tomu, že to frčí či proto, že si myslí, že jim to dodá patřičnou drsnou image, ale kdo z nich má tušení o tom, co punk představuje? Popravdě to zcela přesně nevím ani já sám, ale myslím si, že to není to, co by mně řekl každej kindroš - revolta pičo, provokovat voe a tak podobně. Ovšem, kdo ví, co je to revolta? Kdo provokuje jinak, než dírama v kalhotách a blbejma kecama? Příklad za všechny.

Jeden nejmenovaný punkáč, který byl před půl rokem největší ghetto hip-hop nigga, si nechal narůst čírečko, pořídíl nášivky s punk’s not dead a začal fušovat do punku. Na první pohled nic zvláštního. To, že vystřídal kabáty se dá pochopit, ale to, jak si vyložil onu revoltu a provokaci, která přece kua k tomu punku patří ne voe je to, o čem bych chtěl mluvit. Jednoho krásného dne se v jednom menším městě konal pohřeb se vší parádou. Tlupa důchodců černě oděných, rakev a živá smuteční hudba. K tomuto průvodu se přiblížil onen zmíněný punkáč, jdoucí ze školy zcela střízlivý a zařval cosi ve smyslu: „Tak, kurva zahrajte ňákej punk na tohle se nedá ani pogovat!“

Docela se divím, že nedostal přes hubu, rozhodně by si to zasloužil. Možná namítnete, že provokoval, to ano, ale k čemu tato provokace byla? Byl to pouze výsledek pubertální snahy na sebe strhnout pozornost. Podle mého názoru tohle není ten pravý způsob revolty. Takže znovu se vrátím k otázce, co to teda je. Provokovat znamená taktéž v římském právu odvolání občana proti rozhodnutí úřadu. Ano bojovat proti autoritám, represi, bojkotovat a protestovat, to je ta provokace a revolta, která má být spojena s punkem. Takže když říkám, že je punk je mrtvej, je to kvůli tomu, že ho čím dál tím více tvoří lidé, kteří se chtějí pouze bavit na koncertech a lemtat u toho hnusný europivo za 30 Kč z plastovýho kelímku. Málokoho z mladší generace punkáčů trápí problémy dnešního světa. Někdo o nich třeba vůbec neví a některým jsou prostě úplně ukradený.

Takže vycházím z předpokladu, že punk není pouze o muzice a když se řekne životní styl, tak se k němu váže mnoho myšlenek a způsobů jednání. Vůbec to nemá co dělat s čírem a se sichrama, za to je to o tom aktivně se podílet na změně ve společnosti. Nehromadit majetek, neutrácet za zbytečnost, nepropadat konzumu a tím pádem nepodporovat globalizaci. Zajímat se o práva lidí a zvířat, nezavírat oči před rasismem a xenofobií. Tohle by měl mít každej punkáč na mysli, když se řekne revolta.

 

Blog autora článku: http://krocovo.blog.cz/

filip


6.6.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 108   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,2
PUNK 1,2
 

Diskuse ke článku - PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108
bohém
bohém - 6.6.2009 21:22

Souhlasím s článkem.Pořád je to to samé,pak se všichni ukřivděně diví,že si hodně lidí myslí,že punkáči jsou jen prasata co umí chlastat a dělat bordel.Jinak zažil jsem i jiné podobné případy,nelíbilo se mi ani jak jsem jel na nějaký fest a všichnihni koupřili a dělali bordel v jediném vlakovém vagónu pro matky z dětmi apod.Nebo jsem zažil v Kadani jednou jak navalení punkáči na výtku at nekouří v čekárně málem napadli v 5 ráno prodavačku vlakových lístků a mávali před prodejním okýnkem zapálenými cigaretami,no někdy je to opravdu děs.smajlik - 1

 
Houda?
Houda? - 6.6.2009 21:22

Kroc: je to videt:-))....ale takovyhle lidi nejsou jenom mezi punkacema sou vsude, byli vsude a budou vsude s tim nic neudelas ...jediny co muzem je jen se nad tim pousmat smajlik - 3

 
Kroc
Kroc - 6.6.2009 21:08

Squat_the_world: jo líbí se mi jak si napsal ze diy je subkulturou v subkultuře :-) ale bohužel máš pravdu je to tak.... ostatně tenhle článek sem napsal dost nasraně když jsem se doslechl co onen "punkáč" udělal na tom pohřbu takže jsem jaksi opomenul všechna hlediska....

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 6.6.2009 19:25

Vcelku souhlas, jenom si myslím, že ne všichni punkáči dneska žijou jen tou zábavou a bysnysem, diy punk stále žije, i když je bohužel asi v menšině, subkulturou v subkultuře:) Ale zase ti můžu říct, že to není až tak otázka věku, znám pár lidí, kterým je třeba 17 a hrajou v kapelách, pořádaj dokonce koncerty, zajímaj se o dění kolem sebe a jsou aktivní ve všech možnejch směrem, na druhou stranu i dost lidí třeba o 10 let straších, kteří se skutečně nevybičují k ničemu jinému než ke chlastání krabičáků a sockování peněz, ačkoliv úplně je neodsuzuju, na dno si totiž může někdy sáhnout každej z nás:)

 
Skunx
Skunx - 6.6.2009 19:15

Kurva je tady druhej medvěd :-D....ba ne filipe v něčem souhlasim a v něčem ne jako každej normální člověk mezi náma..... Abych ti řekl pravdu v punku nebyli, nejsou a neměli by bejt určený hranice co se smí a co ne ....je to svoboda projevu a tak to sám jistě víš.....Bejval sem taky punkáč dneska sem spíš pleška ale to neznamená že nedodržuju některý nepsaný pravidla života a hlavně vztahů mezi lidmi....Jinka toho "Punka" co o něm píšeš bych nejradějis třelil mezi oči tohole je fakt humus.....Doufám že napíšeš další takový články je to zajímavý!! ... Oi!

 
Kamilax
Kamilax - 6.6.2009 18:51

mno filipe hele musim s tebou souhlasit ale to už sem ti řekla na icku smajlik - 5 jen víc takovejhlech článků, třeba si to aspon někteří kterých se to týká přečtou a třeba si vezmou ponaučení

 
Disvojtěch
Disvojtěch - 6.6.2009 18:33

Konečně trochu zajímavej a článek se kterým docela souhlasim ale nemyslim si že to o čem tady píšeš je problémem jenom mladejch pankáčů ba právě nopak. To že je někomu 16 let a ještě to nemá v hlavě srovananý bych někomu moc nevytýkal a ani ho za to neodsuzoval ale spíš něco podobnýho pozoruju u lidí který už jsou trochu straší (20-25) a punk nebo hardcore pro ně představuje taky jenom modu, kalení a kérky. A největší sranda na tom je že velká část znich se ještě směje těmhle mladejm pankáčům jaký sou to debilové ale přitom se od nich moc nelišej. Možná jsem sám byl před pár rokama taky takovej ale nastěstí jesm se změnil a dneska mi podobnej přístup hrozně vadí a nejvíc jím pohrdám. smajlik - 6
D.I.Y. Hardcore or DIE smajlik - 5

 
Houda?
Houda? - 6.6.2009 18:26

"Punk je v dnešní době pouze zábavou a byznysem. Mladí se stávají punkáči en proto, že se jim líbí hudba nebo kvůli tomu, že to frčí či proto, že si myslí, že jim to dodá patřičnou drsnou image, ale kdo z nich má tušení o tom, co punk představuje? " v tom mas pravdu....ja sem se o punk zacal zajimat cca pred 2 rokama (o historii, o tom co to vubec punk je a tak dale.)......nakonec sem dosel k zaveru ze pankac nejsem a asi nikdy nebudu....panc by zeme bylo presne to co si sem ted napsal........jo libi se mi ta muzika nevadej mi punkaci a s vetsinou nazoru se stotoznuju ale to neznamena ze sem pankac.......asi hlavni vec cim me punku ovlivnila nebo mi spis co mi ukazala je to ze nazor vetsiny nemusi bejt vzdycky spravnej, ze neni spravny se nechat ovlivnovat lidma a mediema kolem sebe, vzdycky si vsecko udelat sam podle sebe a ne podle ostatnich ...proste nezapadnout do dnesniho konzumu

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108