PROČ JE PUNK MRTVEJ?

PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Dovolte mi sepsat pořádně nasranej článek. Předem upozorňuji, že se jedná pouze o blití mých názorů, tudíž se mnou nemusí všichni souhlasit a pravděpodobně mě budete považovat za naivního staromódního snílka, ale zkuste se zamyslet nad tím, co zde napíšu, a až poté mě rozcupujte v diskuzi. Takže proč ten nadpis?

Punk je v dnešní době pouze zábavou a byznysem. Mladí se stávají punkáči jen proto, že se jim líbí hudba nebo kvůli tomu, že to frčí či proto, že si myslí, že jim to dodá patřičnou drsnou image, ale kdo z nich má tušení o tom, co punk představuje? Popravdě to zcela přesně nevím ani já sám, ale myslím si, že to není to, co by mně řekl každej kindroš - revolta pičo, provokovat voe a tak podobně. Ovšem, kdo ví, co je to revolta? Kdo provokuje jinak, než dírama v kalhotách a blbejma kecama? Příklad za všechny.

Jeden nejmenovaný punkáč, který byl před půl rokem největší ghetto hip-hop nigga, si nechal narůst čírečko, pořídíl nášivky s punk’s not dead a začal fušovat do punku. Na první pohled nic zvláštního. To, že vystřídal kabáty se dá pochopit, ale to, jak si vyložil onu revoltu a provokaci, která přece kua k tomu punku patří ne voe je to, o čem bych chtěl mluvit. Jednoho krásného dne se v jednom menším městě konal pohřeb se vší parádou. Tlupa důchodců černě oděných, rakev a živá smuteční hudba. K tomuto průvodu se přiblížil onen zmíněný punkáč, jdoucí ze školy zcela střízlivý a zařval cosi ve smyslu: „Tak, kurva zahrajte ňákej punk na tohle se nedá ani pogovat!“

Docela se divím, že nedostal přes hubu, rozhodně by si to zasloužil. Možná namítnete, že provokoval, to ano, ale k čemu tato provokace byla? Byl to pouze výsledek pubertální snahy na sebe strhnout pozornost. Podle mého názoru tohle není ten pravý způsob revolty. Takže znovu se vrátím k otázce, co to teda je. Provokovat znamená taktéž v římském právu odvolání občana proti rozhodnutí úřadu. Ano bojovat proti autoritám, represi, bojkotovat a protestovat, to je ta provokace a revolta, která má být spojena s punkem. Takže když říkám, že je punk je mrtvej, je to kvůli tomu, že ho čím dál tím více tvoří lidé, kteří se chtějí pouze bavit na koncertech a lemtat u toho hnusný europivo za 30 Kč z plastovýho kelímku. Málokoho z mladší generace punkáčů trápí problémy dnešního světa. Někdo o nich třeba vůbec neví a některým jsou prostě úplně ukradený.

Takže vycházím z předpokladu, že punk není pouze o muzice a když se řekne životní styl, tak se k němu váže mnoho myšlenek a způsobů jednání. Vůbec to nemá co dělat s čírem a se sichrama, za to je to o tom aktivně se podílet na změně ve společnosti. Nehromadit majetek, neutrácet za zbytečnost, nepropadat konzumu a tím pádem nepodporovat globalizaci. Zajímat se o práva lidí a zvířat, nezavírat oči před rasismem a xenofobií. Tohle by měl mít každej punkáč na mysli, když se řekne revolta.

 

Blog autora článku: http://krocovo.blog.cz/

filip


6.6.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 108   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,2
PUNK 1,2
 

Diskuse ke článku - PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108
punx222
punx222 - 8.6.2009 18:14

Medvěd: :))) na to sem uz taky kolikrat myslel to by byl pank jak tank :))

 
Houda?
Houda? - 8.6.2009 17:07

mikesh: jojo v tom s tebou souhlasim.......jen mi prijde ze medved to fkt vidi moc zaujate..ze jak se porad ohani tou svobodou a tak tem ostatnim "ovecka" bere tu svobodu bejt ovecka co kraci smele v "davu".....taky sem obcas rad za "rebele" a odlisuju se ....ale nikoliv zakazdou cenu....presne jak se mi to zda u medveda:-)

 
mikesh
mikesh - 8.6.2009 17:01

Houda: tak jako klidne budu "ovce" v necem, co si myslim, ze je spravny... nekdy je to lepsi, nez delat neco, co je ti treba i proti srsti jen kvuli tomu, abys byl "rebel" a odlisnej... v tom je kazdyho osobni punk :-)

 
Houda?
Houda? - 8.6.2009 16:48

Medvěd: ze se sobe lidi chtej vyrovnavat?.....me spis prijde ze se chtej predhanejt v tom kdo je vic cool a in nez vyrovnavat.

jo jinak prizivniku:-)))...hale prijde mi ze to vidis vsecko moc zaujate:)...jak porad mluvis o tom jak sou vsicky jak ovecky a podobny veci....tak ty ses taky jedna z tech ovecek:-)....mozna jen cerna "vsichni jsme jenom lidi a jsou nas mraky, vsicky jsme jenom lidi ty jsi v tom taky":-))

 
Houda?
Houda? - 8.6.2009 16:41

Lord.Alex: ha az budu v praci:-))..no jestli se to nekdy v budoucnu stane tak nerikam ze ne no.....ale ja a prace? fakt si prijdu jako nejlinejsi clovek na svetesmajlik - 12

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 16:10

punx222: Tak tak,až bubu mít čas,pokusím se vydat punkáčovu příručku a budu na ministerstvo školství apelovat,aby to zahrnuli pod povinnou četbu :-)))))))

 
punx222
punx222 - 8.6.2009 16:00

punk je podle me takovej volnej styl at si kazdej clovek dela co chce je to jeho vec.Rek bych ze se nad tim v tyhle dobe moc premysli a hleda se vtom neco vic nez tam vubec je....Potom se nedvim ze se kazdej bavi vo tom ze je punk mrtvej kdyz na to abych se stal pankacem tak si musim zakoupit nejakou brozurku...kazdej je original a ten punk jinak bere a chápe

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 15:08

...Ikdyž to je taky takovej Paroubek,páč ten by okradl podnikatele a dal by to dělníkům.Na druhou,kdyby to byl ODSák,tak ten by vorval ty chudý a dal by to těm bohatejm.Nejvědší provar by to byl ale,když by to bylo Grebeníčkovo dítě,to by to pak sebral úplně všem a poslal by to do Ruska :-))))))))))

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 15:02

Lord.Alex: Ha há,ty vole.Uniformy jako každej,tak to bych neřekl,to co nosí tahle kultůra já osobně nepovažuji za uniformy,jestli ty ano,tak to je tvůj boj :-) Stejný podle šablonky,to je taky perla :-) Nevšim jsem si,že by byli třeba na koncertě všichni stejní jako třeba ti co choděj na diskotéky.Takže se spíš prober ty :-)

Už jsem ti několikrát říkal,že ti v určitých případech na nějakou toleranci z vysoka seru.Proč bych měl tolerovat třeba nácky,nebo tenhle vykořist'ovatelskej systém ? No tak,řekni mi proč? A neptej se mě hlavně na to,v čem osobně mě vykořist'uje,páč už jsem ti to tu psal hned několikrát !!! Tolerance je různorodá,tam kde se tolerovat nesmí a musí se zasáhnout (opět například náckové),tam nemůže být o tomhle pojmu řeč.Proč bych měl taky tolerovat nějaký vymaštěný nacistický paka ? Já vím že ty je toleruješ,to je známá věc.Já jsem jinej a tolerovat je nehodlám !!!

Jestli si to myslím ? Ale jo,proč bych si to jako neměl myslet,vždyt' tahle kultůra tu pořád žije,tak kde je problém ? Jinak pojištění neplatím,do krámu chodím sporadicky.Ano,do práce ted' už hodím,ale pořád tomuhle státu nic neodvádím jako ty :-) Takže kde je zase problém?Ano řekl jsi to dobře.V názorech na všelijaké věci jsem jinej než ostatní,na což jsem opět a zase hrdej.Ty nejsi hrdej na to,že se řídíš,tím co ti nabízí denno denně tahle doba a děláš to sic jako všichni kolem tebe úplně stejně jako oni,ale když to děláš,tak si na to hrdej nebo né a nebo ti je to jedno a zase napíšeš tu tvojí klasiku,že problémy,která se tě netýkají,tak neřešíš ? :-) To je sobecký a je to právě příklad tvé zahleděnosti,kterou se tu co tady seš prezentuješ.Punk mám.Ty ho nemáš?Kdyby jsi ho alespoň kousek v tom tvým srdci (máš srdce Alexi vůbec ? :-) ) neměl,tak potom nevím,proč se sereš mezi tuhle komunitu.

Na Paroubka nešvihali vejce jen sedmnáctiletý děcka,to seš krapet vedle. (co máš pořád s tímhle číslem ?) se ti líbí,nebo jak ? Jinak to pivo piju,já jsem tady neříkal,že ho nepiju a nepsal jsem tu,že mi dělá problém koupit na festu pivo za tři pětky,takže co se ti opět nezdá ? :-)

Heh,bohatství pro všechny :-)))))) Ty si volil ČSSD ne ? :-) Tohle je jejich politika.A nebo ještě,že by jsi snad byl fanouškem Robina Hooda ? :-)))))

 
o.k.p
o.k.p - 8.6.2009 14:56

Lord.Alex: tahni zmrdesmajlik - 20

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 8.6.2009 14:34

Medvěd:já neznám nikoho, kdo nenosí to co s emu líb, ty jo? .-) nu a za další ty tak máš svůj styl:-) nosíš uniformy jako hafo dalších punkerů, všichni stejný jak podle šablonky:-) nášivky, roztrhaný věci, stejný motivy kapel dokolečka.-) hmm to je teda originalita a odlišení.-) chlapče prober se._)
Navíc ty jinou možnost nemáš, ale jsou lidi co by chtěli mít třeba lepší možnosti než máš ty a to pak nemužeš tak nějak jít žádat o práci jak "socka" ...ale to je zas jiná věc, z tvého pohledu je to prostě takhle, ale ta tolerance kterou ty se pyšně oháníš ti chybí ukrutně moc.-)

Ještě by mě zajímalo, jestli si v dnešní době několika stylů a různé mody myslíš, že chodit jak punker je fakt něco extra:-)))) otáčej se tak leda důchodci.-)) jinak každej mávne rukou nad tebou a rozhodně nikoho nešokuješ:-)
Mj.stádo stádo furt, ale ty chodíš do práce, platíš pojištění, nakupuješ v obchodech atd, tka fakt nevim v čem si jinej:-)))) (v názorech) odpovim si sám, bohužel opět si to myslíš i ty, ty názor ymá hafo "ovcí" jen nemaj potřebu je vyhlašovta na netu:-) spíš si hrozně mooooc přeješ bejt jinej, ono, co ti zbejvá:-) kdybys chtěl bejt "normální" si dost dole:-) takhle máš apson punk:-)

Na Paroubkla švihali vajíčka 17 letý děcka, určitě věděli hooooooooooodně moc o programu strany atd.-)))))))))))))
Jinak to pivo nepij, gambrinus je komerční produkt a komerci ty nemáš rád ne?

CHrpa:já bych dal bohatství pro všechny.-)

 
chrpa
chrpa - 8.6.2009 13:19

Medvěd: bídu na všechnysmajlik - 10

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 12:36

....v dnešní době nereálné.To by si musel bydlel někde v pralese nebo já nevím kde a to by potom byla to 100% revolta !!!!!

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 12:34

Jinak autore.Proč by neměl být punk taky o číru atd ??? To byla taky přece rekce na ty ulízlý,čistý hošíky se slečínkama.A je to jeden z mnoha způsobů,kterým se punx lišili od všech lidí a kterým je nasírali,takže asi takhle.Revoltu si každej představuje pod něčím jiným,to je fakt.Někdo v tom,že se snaží chodit co nejvíc rozdrbanej a špinavej a někdo,třeba formou anarchismu atd.To záleží na každým z nás,jak a co si pod pojmem punk představuje.A je to dobře,páč kdyby byli všichni v tomhle hnutí stejní,tak budeme spadat pod tu sortu lidí,kterou prudíme a pro kterou jsme právě její pravej opak.Kdyby jsme byli stejní,tak jsme jako ty ostatní ovce !!!

Jinak punk není mrtvej,proč ?Copak se punx neangažujou ? Já myslím,že pořád ano.Stačí se mrknout na lidi co choděj na demošky proti hákošům,za práva zvířat a i třeba na ten profláklej míting Paroubka,kde byli taky punx,kteří na něj švihali vejce.To že někdo tvrdí,že punk is dead,tak už jen tím,že to tvrdí si myslím,že ho zabíjí !!! Punk pořád žije.Jasný,prošel si jako všechno formou komercionalizace,ale to si pořád nemyslím,že by ho to nějak zabilo,ba si myslím,že ho to posílilo a díky tomu,že jak ty píšeš,se z něj stal taky kšeft,tak i vzniklo spousty kapel,který na tenhle kšeft serou a zbrojej proti němu a i v dnešní době se tomu kšeftu dokážou ubránit (viz plno kapel,který jezděj každej rok k nám na Milkovickej mejdan),to je taky jedna z mnoha forem revolty !!! Není mrtvej,ne ne né :-))) Kdyby byl mrtvej,tak by nebyly třeba koncerty,nepotkával bys punx na ulicích,nevznikaly by nové a nové kapely,nevycházely by různé fanziny a spousta dalších věcí. Dál mě zaujalo to,jak píšeš,že pijeme europivo na tři pětky na koncertech.Tak jako když tam nic jinýho netočej,tak co tam máme asi chlastat ,To že to pivo stojí třicet kaček my neovlivníme,to je tím jak jde doba dopředu a "pokrok" nezastavíš,alespoň si to myslím.Můžeš ho bojkotovat a nepodporovat ho a třeba tím,že si to pivo za ty tři pětky nedáš (taky forma revolty),je to jednoduchý,stačí jenom chtít.Hele,my jste taky srali na ten pokrok,když jsme dlouhý roky squatovali na statku.Měli jsme skoro všechno svoje a kupovali jsme jen určité věci (převážně to pivo :-)))) ),jinak i tabák jsme si pěstovali například,chleba jsme pekli svůj,maso jsme měli svoje (prase,slepice,kachny atd),ale přeze tohle všechno jsme se stejně tomu pokroku neubránili a sem tam jsme museli udělat ten kompromis a využít ho.Dá se to,ale je to de - facto

 
chrpa
chrpa - 8.6.2009 12:12

Medvěd: v jednoduchosti je krása...

 
Medvěd
Medvěd - 8.6.2009 12:05

Houda: Ty jsi mě vůbec nepobral,chlapče :-) To ale nevadí...

Jinak to je taky docela dobrý téma na článek.Myslím tím to,že lidi se sobě jeden druhému chtějí pořád vyrovnávat,aby ti druzí o nich neříkali,že jsou sto let za opicema,ale to je jejich boj.Já dělám věci jak chci a né kuli někomu,aby jsem se mu vyrovnal jako tady Alex.Nosím si co chci a né co zrovna letí.Co mě je po tom,že si lidi myslej,že jsem třeba socka a nebo,že mám zjev fet'áka,at' si to myslej.Já jsem na to,že jsi to myslej hrdej !!!! Oni jdou tupě se stádem jako ovce,já né... proto jsem rád,že tady tenhle styl jakej razím,a kterej se mi líbí je.Je to jednoduchý...

 
chrpa
chrpa - 8.6.2009 0:27

dobrej názor,jen to pytlování lidí je trochu ouzkoprsý,ale tvoje volba...

mimochodem,puňk najdeš i ve věcech,kde bys ho ani vomylem nehledalsmajlik - 10

 
Mies Van der Rohe
Mies Van der Rohe - 7.6.2009 23:18

(liboval)
PS: Článek zajímvaej a až na nějaký zjednodušující formulky vesměs souhlasim...

 
Mies Van der Rohe
Mies Van der Rohe - 7.6.2009 23:17

L.A.:
Do konce života nepochopim co lidi jako tebe k tomu punku přivedlo?
Nehodlám tady zbytečně debatovat o volovinách, ale v životě sem se nesetkal s někym kdo by si tak libyoval v něčem kde mu je tak těsno...???
..nepochopim

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.6.2009 22:25

Houda:ty voe ty me dostáváš:-) tak žiju na tejhle planetě a tak nosim co se nosí tady, ne někde v kosmíru:-))))) jetsli je tohle ovlivnění společností, tedy tim konzumem, tak to teda máš pravdu no.-)))) originálně vysvětleno.-)
A neříkám, že mi to přijde divný, spíš směšný:-)
A říkám ti, že až nebudeš na škole, ale v práci, uvidíš to taky jinak:-)

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108