PROČ JE PUNK MRTVEJ?

PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Dovolte mi sepsat pořádně nasranej článek. Předem upozorňuji, že se jedná pouze o blití mých názorů, tudíž se mnou nemusí všichni souhlasit a pravděpodobně mě budete považovat za naivního staromódního snílka, ale zkuste se zamyslet nad tím, co zde napíšu, a až poté mě rozcupujte v diskuzi. Takže proč ten nadpis?

Punk je v dnešní době pouze zábavou a byznysem. Mladí se stávají punkáči jen proto, že se jim líbí hudba nebo kvůli tomu, že to frčí či proto, že si myslí, že jim to dodá patřičnou drsnou image, ale kdo z nich má tušení o tom, co punk představuje? Popravdě to zcela přesně nevím ani já sám, ale myslím si, že to není to, co by mně řekl každej kindroš - revolta pičo, provokovat voe a tak podobně. Ovšem, kdo ví, co je to revolta? Kdo provokuje jinak, než dírama v kalhotách a blbejma kecama? Příklad za všechny.

Jeden nejmenovaný punkáč, který byl před půl rokem největší ghetto hip-hop nigga, si nechal narůst čírečko, pořídíl nášivky s punk’s not dead a začal fušovat do punku. Na první pohled nic zvláštního. To, že vystřídal kabáty se dá pochopit, ale to, jak si vyložil onu revoltu a provokaci, která přece kua k tomu punku patří ne voe je to, o čem bych chtěl mluvit. Jednoho krásného dne se v jednom menším městě konal pohřeb se vší parádou. Tlupa důchodců černě oděných, rakev a živá smuteční hudba. K tomuto průvodu se přiblížil onen zmíněný punkáč, jdoucí ze školy zcela střízlivý a zařval cosi ve smyslu: „Tak, kurva zahrajte ňákej punk na tohle se nedá ani pogovat!“

Docela se divím, že nedostal přes hubu, rozhodně by si to zasloužil. Možná namítnete, že provokoval, to ano, ale k čemu tato provokace byla? Byl to pouze výsledek pubertální snahy na sebe strhnout pozornost. Podle mého názoru tohle není ten pravý způsob revolty. Takže znovu se vrátím k otázce, co to teda je. Provokovat znamená taktéž v římském právu odvolání občana proti rozhodnutí úřadu. Ano bojovat proti autoritám, represi, bojkotovat a protestovat, to je ta provokace a revolta, která má být spojena s punkem. Takže když říkám, že je punk je mrtvej, je to kvůli tomu, že ho čím dál tím více tvoří lidé, kteří se chtějí pouze bavit na koncertech a lemtat u toho hnusný europivo za 30 Kč z plastovýho kelímku. Málokoho z mladší generace punkáčů trápí problémy dnešního světa. Někdo o nich třeba vůbec neví a některým jsou prostě úplně ukradený.

Takže vycházím z předpokladu, že punk není pouze o muzice a když se řekne životní styl, tak se k němu váže mnoho myšlenek a způsobů jednání. Vůbec to nemá co dělat s čírem a se sichrama, za to je to o tom aktivně se podílet na změně ve společnosti. Nehromadit majetek, neutrácet za zbytečnost, nepropadat konzumu a tím pádem nepodporovat globalizaci. Zajímat se o práva lidí a zvířat, nezavírat oči před rasismem a xenofobií. Tohle by měl mít každej punkáč na mysli, když se řekne revolta.

 

Blog autora článku: http://krocovo.blog.cz/

filip


6.6.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 108   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,2
PUNK 1,2
 

Diskuse ke článku - PROČ JE PUNK MRTVEJ?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 7.6.2009 22:06

možná by se mohla i sekce Literární fabrika rozdělit na to co se otiskne a co nesmajlik - 1

 
Houda?
Houda? - 7.6.2009 20:26

Lord.Alex: no to ze si koupis to co ty chces a to co se ti hodi...dojisty miry mas mozna pravdu...ale nerikej mi ze ze ses nenechal ovlivnit oklni spolecnosti.....dam priklad...to co ted nosis za obleceni a zda se ti uplne normalni v tyhle spolecnosti ...(.zda se ti to normalni jen protoze to spolecnost toleruje)....kdyby si v tom samim obleceni prisel uplne nikam jinam.(dejmetomu uplne na jinou planetu) kde by byla uplne jina mentalita lidi a tohle tvoje obleceni tam neakceptovali......zacal by ses oblikat podle nich panc by ses musel prizpusobit ostatnim(nemas na to povahu aby ses lisil aspon ne vzhledove (usuzuju podle toho jak se tu prezentujes))...takze co z toho vypliva ...to ze si kupujes jen veci ano ktery se ti libej..ale hlavne ktery akceptuje spolecnost......
a to ze si myslis ze je divny ze si clovek na sebe vezme to co se zrovna nenosi a neco tim vyjadruje to mas pravdu ...divny to muze prijit tobe...jemu vsak ne....snaz se pochopit taky druhy. kazdej ma uplne jiny mysleni ...ty mas zriovna to mysleni jako drtiva vetsina lidi...jestli uz je to dobre nebo spatne cert vi:-))) .....muj nazor je ze ne:)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.6.2009 19:57

23punky23:jj taky sme bejval takovej. dneska by mě to spíš hrozně sralo, ale v 18 člověk myslí jinak, každej tim prošel.

Houda:jakou věc? To je jen fráze.
A tim, že si člověk musí oblíct jinak aby dal najevo nějakej svůj "názor" je divný, to máš udělat tim jakej seš a co dokážeš a ne tim, že s evohákneš nějak.,

 
Houda?
Houda? - 7.6.2009 18:14

Lord.Alex: jo jinze ntohle rekne kazde clovek kdyz mu tohle reknes:-))).....a proc myslis ze je smutny kdyz se chce clovek lisit oblecenim a vubec tim jak vypada?....davaj tim jak vypadaj okoli najevu urcitou vec.

 
23punky23
23punky23 - 7.6.2009 17:56

Lord.Alex: a nečumí na me jak na idiota ale jako na smašku

 
23punky23
23punky23 - 7.6.2009 17:55

Lord.Alex: neodlišuju se jen formou učesu obleční ale hlavně názorem nejsem si jistej ve všech vecech co delam ale delam to protože to chci udelat

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.6.2009 17:45

23punky23:celkem smutný, že máš potřebu se odlišovat formou hadrů:-) to nenahrává moc velkej jistotě z tví strany.-)

 
23punky23
23punky23 - 7.6.2009 17:40

Lord.Alex: dobrej pocit že se lišim od ostatních nemužu za to jak na mě koukaj jsem takovej jakej jsem a jekej chci bejt

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.6.2009 16:03

Houda:hehe tohle je takovej populistickofylozofickej kec cos napsal na konci, ale bohužel neuspěje v širší debatě:-) já si kupuju nový věci proto, že se mi bud za A líběj, nebo za B se mi hodí. A rozhodně ne, kvuli tomu, že to po mě někdo chce, nebo, že to má můj soused atd:-) tohle je přece strašná blbost:-) to neni o konzumu, ale o dobrym pocitu - případně pohodlí:-)

23punky23:heh a tobě něco dává to, že na tebe lidi čumí jako na idiota?

 
23punky23
23punky23 - 7.6.2009 13:01

Ja stebou plne soucitim a mas pravdu že by se lidi mohli vice zajímat o globe problemy ale nemužeš nikoho nutit pokud si onen punk chtěl na tom pohřbu něco dokázat mužeme si jen zaklepat na čelo slušnej člověk by to neudělal
hele ja si to taky straduju po meste v rostrhanejch jensach koženy bunde a lidi na me cumi jako na nejvetší smašku ... proč ? s tvrdejma drogama krom jedny skušenosti s crackem nic nemam a odsuzuju tu slabost užívat pervitin nebo heroin .. neprijde mi že by ti to neco dalo ... punk je o vyjádření a postoji takle to chápu ja (nenutim nikomu svuj názor ) takže chlastat pivo a jezdit na koncerty držet pri sobě a řvat punk smajlik - 3not deat

 
Skunx
Skunx - 7.6.2009 10:40

áá už jsou tady životní filozofie :-D...

 
Houda?
Houda? - 7.6.2009 9:40

Lord.Alex: vis kazdej ma asi jiny zivotni hodnoty proto konzum muze nikomu prijit jako nesmysl a neni pro nej v zivote dulezitej. zamyslel ses nad tim proc porad kupujes neco novyho? neco lepsiho? protoze bys to opravdu chtel??...neee:-) protoze to po tobe chce spolecnost aby ses vyrovnal ostatnim....jakmile tak neucinis budes vcerejsi

 
Houda?
Houda? - 7.6.2009 9:37

Medvěd: k cemu ti to je? pro dobrej pocit ne?:-)) kdyby ses takhle priblble porad ptal k cemu ti to je, tak zachvilku dojdes k otazce k cemu je ti tvuj vlastni zivot ?:-) sou otazky nad kterejma se proste nepremejsli.

 
Medvěd
Medvěd - 7.6.2009 7:31

A nebo je ještě dobrý,že to o čem tu třeba ty píšeš,tak si myslím,že plnně vystihu třeba klip Visacího zámku - Známka punku.Ten taky jen tak někdo z prvu nepochopil a povědšinou nadával,že je to pouze a jen sračka.Kluci z VZ mají pod čepicí :-))))))

 
Medvěd
Medvěd - 7.6.2009 5:29

Squat_the_world: Já taky a k čemu mi to je ???

Jinak článek v klidu a dá se s tím i souhlasit...

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 7.6.2009 4:09

Lord.Alex: protože jakejkoliv majetek je iluze, pouhá myšlenková konstrukce vole, jediná důležitá věc je láska a tu já mám!!!smajlik - 1

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.6.2009 1:40

Jen poznámka:co je špatný na hromadění majetku, propadání konzumu a utrácení za "zbytečnosti" ??? Tohle nedělat, tak sem asi v nějaký sektě thyo:-)
To nemá přece s nějakym punkem pranic spoelčnýho ne:-) to je o tom si užít co to jde.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 6.6.2009 21:41

Vzkaz pro všechny, kteří mají v plánu něco napsat pro punk.cz:

"Pokud chcete posílat články na punk.cz a máte zároveň vlastní blog, nebo web stránky, pošlete mi na ně odkaz v textu.

Se k tomu pak nemusím znovu vracet a tak, - - - - -- jasné :-))))))"

 
bohém
bohém - 6.6.2009 21:23

Se až často zhrozím s jakými lidmi jsem to vlastně byl na koncertě.smajlik - 6smajlik - 1

 
Kroc
Kroc - 6.6.2009 21:23

jo ještě poznámka s vysvětlením (a taky, abych se nehanbyl s reklamou smajlik - 6)
Tento kus do wordu nablitejch vět nepřímo navazuje na tyto dva články
http://krocovo.blog.cz/0906/desatero-spravneho-punkace
a http://krocovo.blog.cz/0904/punk-pro-mlady

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-108