CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Punk Floid: Underground

Punk Floid: Underground

Mám před sebou poslední Punk Floid, kteří vyšli u Papagáje, a pořád nevím, jak se k tomu postavit. Už to poslouchám zhruba čtrnáct dní, nějak se nemohu chytit a nic mě nenapadá. Hledám ta správná slova, abych nikoho zbytečně nenasral, pročítám si rozhovory, které v poslední době udělali, snažím se vcítit do jejich pohledu na věc.... Ale, abych se přiznal, pořád se mi to nedaří, něco mi v tom všem prostě skřípe.

Takže do toho nakonec přece jen praštím, co se dá dělat. Deska mě nijak nezaujala. Jedná se o osobní pohled a neznamená to, že je špatná, prostě jen neoslovila jednoho týpka, co občas píše recenze, nic víc.

Deska je výborně nahraná, má dobrý zvuk, je dobře zazpívaná, profesionálně zmixovaná, obal je stručný a esteticky velmi dobře zvládlý. Z tohoto pohledu se jí nedá nic vytknout, naprostá profesionalita v mezích našich punkových možností. Není to ani v tom, že by byla na můj vkus příliš perfektní. Ani to není tím, že jsem se špatně vyspal, nebo mi přestalo stát péro a podobně, kterážto nemilá příhoda se už v mém věku může klidně přihodit. Prostě mi připadá tak nějak příliš normální, moc pěkná, taková umělohmotná hudba z hypermarketu, docela si ji dovedu představit jako nikoho nerušící kulisu při sobotním nákupu v Kauflandu. Nevadí mi, že je hodně melodická, chybí mi v tom ten punkový náboj, ta zkurvená masa energie, která ti dokáže rozdupat palici na sračku. Hmmm, no jo, to bude asi tím, nebo co.

Takže nad tím zase sedím a znovu, už nevím po kolikáté, si ji zase pouštím. Je to pořád to samé, popový punk, který mi nic neříká. Starší věci od Floidů beru, cd Underground už ne. Ještě jsem si stačil k tomu všemu všimnout, že celá deska je pouze pěkně zazpívaná, prostě žádné emoce, žádný řev, žádná živočišnost. To i taková Lady Gaga se do toho dokáže opřít s větší vervou a navíc ještě na scéně vysune kozy s lepící páskou na špuntech, přičemž startér si rafinovaně zakryje jen jakýmsi kusem bílé hadýrky. Všimni si, že vlastně i Iveta Bartošová v božském Šimiho songu "Heja heja!" do toho dala více šťávy. Si říkám, jestli to nakonec není mnohem větší nářez, než údajně legrační poslední flák z desky "Pomeje". Těžko se to rozhoduje, že? No a hledat inspirace pro punkový song v limonádách ikon českého šoubyznysu v Blesku, to je také kapitola sama pro sebe.

Nuda, asi největší zklamání roku 2010.

 

Abych nebyl úplně negativní, šoupnu ti tady ještě recenzi, kterou by třeba mohl napsat týpek, jenž je z té desky úplně hotový. Ahojky lidičky. CD Underground jsem si koupil hned, když vyšlo. Je naprosto suprovní, prostě parádička. Vždycky se mi líbil punkáček, který nic neřeší a kašle na nějakou politiku. Prostě punkáček, který je tady jen od toho, aby byla pohodička. Zkrátka jen zábava a žádné starosti, vždyť život je právě o tom, nééé? Nemá cenu si ho nějak komplikovat. Ty obejdy, co chodí otrhaní jak somráci a buď se ožerou a usnou v parku na lavičce, nebo nechlastají, nekouří, žerou jen salát a myslí si o sobě, že jsou Bůh ví co, fakt nemůžu. Chtěl bych fakt mít jejich starosti, ty bláho, fakt opruz.

Na cédéčku najdeš dvanáct písniček a jedna je lepší než druhá. Songy jsou zazpívané čistě a textům je rozumět. Floidíci si dali práci s vokály a musím uznat, že jsou docela vymakané. Výborně podkreslují jednotlivé pecky, dalo by se říct, že je posouvají k ještě větší melodičnosti. Refrénky nemají chybičku a můžeš si je prozpěvovat při poslechu desky. I celá rytmika je výborná, kapelce to šlape a songy jsou tak akorát, ani moc rychlé, ani žádné ploužadla. Texty jsou ze života, takové ty věci, co prožíváš s děckama z gymplu, kluci a holky, láska, troška alkoholu a zábava. Hodně si cením toho, že v textech nejsou žádné sprosťárny, teda kromě jedné: "sráč".  Fuj!!!! Myslím si, že vulgarita je v punkáčku zbytečná a jsem rád, že se od ní kluci z Floidíků skoro odpoutali.

Nedokáži říct, která píseň je nejlepší. Líbí se mi všechny, fakt, nekecám. Underground je nejlepší punková placička roku 2010 a jsem šíleně zvědavý, kam se kluci posunou na dalším albu. Fukínek pupínek! Hihihi.

 

Stránky kapely Punk Floid

mrtvola ©


23.11.2010   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 121   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,5
jde to 2,5
 

Diskuse ke článku - Punk Floid: Underground

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-121
sid.vicious88
sid.vicious88 - 24.11.2010 17:03

Naprostej souhlas s mrtvolou! Deska mě zklamala. Čekal jsem to co dělali dřív a ne tohle. Jinak stejně jako Sanovak si příště rozmyslím něž na PF půjdu. Zduř

 
mikesh
mikesh - 24.11.2010 16:55

pekne napsany... kdo zna PF a to jak se vyvijeji tak si dokaze predstavit jak to CD bude vypadat smajlik - 5

 
Houda?
Houda? - 24.11.2010 15:45

Souhlasím s Alexem, to co napsal Mrtvola nepatříd pod kolonku recenze, ale spíš literární fabrika. Krom toho ty dva poslední odstavce si mohl autor odpustit. Totálně o ničem, jen trapas....

sexploited: Chlapče ty to asi taky nemáš v hlavě v pořádku že jo? Nadávat do debilů umí každej. To že je tu Alex v opozici a tobě se to nelíbí, není důvod abys tu psal takový nesmysli, jen to vypovídá něco o tvém IQ smajlik - 11

A furt nechápu, proč cpete PF mezi punkáče, však jste mohli číst rozhovor snima kde říkali že slovo "Punk" mají v názvu jen z recese. To co hráli dřív hráli proto, že je to bavilo. Dnes je baví asi něco trošku jiného, proto to hrají. Je to přirozený vývoj kapely.
Třeba Houba, také je považována na punkáče i když na koncertě tvrdí to že z nich punkáče udělalo jen to, že neuměli pořádně hrát. Kdyby ti "drsní Pankáči" se o to trošku zajímali, věděli by to. Holt jen nadávat a pomlouvat umí každej :-)

Jinak k desce, líbí se mi. Podle mého názoru je to nejlepší deska od nich a zařadil bych jí i k nejlepším česky nazpívaným deskám vůbec. Jen tak dál kluci! smajlik - 5

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 24.11.2010 13:44

punkie:já kritizuju to, že názor vydává za recenzi. Copak se z tohohle dozvíš něco o desce a písničkách? dozvíš se led,a že se mu tp nelíbí no. Pak ale nechápu smysl toho. No nic, zas sem špatnej já. jdu radši pracovat:=)

 
punkie
punkie - 24.11.2010 12:46

nebudu tady hodnotit desku, protože jsem ji ještě neslyšel...
Ale, Alexi, v tomhle se musim mrtvoly zastat. Hned na začátku píše, že jde ryze o osobní názor.
Navíc, ikdyž je muzika dobře zahraná, zazpívaná i nahraná, pořád to neznamená, že je dobrá.
Ostatně Alexi, mohl bys napsat svou recenzi. V tom ti přece nikdo nebrání...

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 24.11.2010 12:35

Medvěd:no já měl včera blbej večer, tak sem se rozohnil drobet víc a prchlivost cloumala mim majestátem...Nicméně i tak.

Myslim si, že názor na kapelu nemá absolutně co dělat s recenzí na desku, a recenze na desku má bejt objektivní. A hlavně nějaká. Z téhle se čtenář nedozví o desce NIC. Snad jen, kolik je tam písniček. Joo a taky, že je skěvle nahrnaá, zmixovaná, ej tam parádní zpěv-ale je to propadá...to snad i ty pochopíš a vidíš, že to jaksi taksi nejde k sobě něco chválit a pak napsat propadák.
A nepiš to tamto, jsou tady debilové co by tomu ještě uvěřili:=))
A co mě se na ní líbí? No to by bylo na delší výpisky a to bych mohl rovnou napsat recenzi celou. Ale jak jsem psal víceméně v rozhovoru, deska psobí svěže, uvolněně, má drive, má nápady, nejsou každá písnička na jedno brdo, o tej technickej stránce tu psla už mrtvola. Velmi ve zkratce se mi to na česképoměry prostě líbí.

Jo a jinak ano, to je možná ten rozdíl. Já se snažim když něco zveřejnuju pod hlavičkou report, recenze a webu, aby to mělo uroven a necpat tam osobní názory, antipatie, nebo naopak. A jsem rád, že se to hodně lidme líbí. A i ty si poznal rozdíl, což teda docela čumim:=) Leč mrtvola udělal přesnej opak.

No nic, gabba gabba hey! jdu něco dělat.

 
Kripl
Kripl - 24.11.2010 9:14

plne souhlasim s mrtvolou. pri poslechu jsem se nak nemoh naladit na tu spravnou vlnu a vubec me nebavilo to poslouchat.
Jinak teda pri psani ty druhy recenze jses do toho teda vzil poradnesmajlik - 1
byl by z tebe dobrej pozersmajlik - 10

 
Medvěd
Medvěd - 24.11.2010 6:24

sexploited: Teď se ho musím zastat.Jeho reporty z akcí se například mě dost líběj.Dřívávějc spíš komentoval to co se "nepovedlo" no nepovedlo :-) Spíš v jeho očích se to vědšinou nepovedlo,že Alexi :-))))) Všude hledal jen samá zápory a ták,o něčem pozitivním si slyšel tak leda,když to byli jeho "oblíbenci"... Ale už nějakej ten pátek má recenze a reporty dobrý.Dál má dost v klidu i rozhovory.Líbí se mi,že nezačíná jako 90% lidí,co se do rozhovorů pouští něco ve stylu "tak nám řekni Josko,jak jste vznikly atd"... to u něj nenajdeš.Celkově to od minulejch dob začal psát všechno s vědšímn nadhledem a i mě osobně se to například lépe čte.Si třeba přečti recenzi na fest Rock na Valníku a uvidíš,že to není marný.smajlik - 10
Ták a už přestávám s chválou nebo nám tady Alex zase spadne do "starejch" kolejí.smajlik - 1
sexploited: Napiš něco ty,ať si taky můžeme počíst,popřípadě porovnat...smajlik - 10Hlavně tady nerozebírej,jak by měl punk vypadat,páč to už tu néjednou bylo.Každej má svůj punk.Pro mě je třeba punk už jen to,že můžu zarytýmu pravičákovi,pořvávajícímu a obhajujícímu USA ,kterej má kecy na levičáky prodat ložisko,na kterém je jěště vyražený made in SSSR,který pak namontuje do svýho západoněmeckýho Mercedesa a že jich tam skladem ještě máme!! To je pro mě třeba taky punk !!!!

 
sexploited
sexploited - 24.11.2010 5:52

Mrtvola, naprosto souhlas s recenzí č1 Alex: už di fakt do p...., proč takovej diskoušek chodí na server punk.cz nechápu, a proč nás přesvědečuješ o p....., ty tvoje receznze jsou přiteplený, tady jde o punk a ne diskárny, punk byl vždy proti něčemu a ne o pohodičce, zkus si někdy přečíst texty třeba sex pistols, daed kennedys, exploited, ... to co dělají punk floid není punk!!!!! A chceš li tvrdit že ano tak seš na omylu sex pistols, clash atd.. v podstatě vymysleli punk a to že nějací kokůtci si pod tím pojmem představují něco jinýho je trapný. FUCK

 
Medvěd
Medvěd - 24.11.2010 5:41

Lord.Alex: Ale tak si to zase tak moc neber :-))) Já ty jeho důvody chápu,a jak tak koukám,všichni zřejmě též.Jinak.My se z toho slova punk neposerem,neboj.Holt každej si pod tímto slovem představuje něco jiného,nic víc.Ano,muzika je pro nás zábava (teda alespoň pro mě,když mluvím za sebe),ale ta deska je opravdu o ničem.Ono tady ve finále ani nejde o desku,jako spíš o celkověj projev kapely na kterej jsme byli z dřívějška "zvyklý/í".POslední dva tři roky se kapela úplně změnila (a i vyměkla) a jak můžeš sledovat,teda pokuď nejsi slepej,tak vidíš,že ve vědšině se to jejím posluchačům nelíbí...Nevím no :-) Ale zase.Je to jejich věc,ať si dělaj a tvořej muziku jak chtěj,to jim nikdo nemůže brát.Jediný co tak může je vyjádřit se k tomu jejich počínání,což se děje,jak vidíš... ale že by převažovaly klady,to jsem si dvakrát nevšiml :-))))

Co se třeba tobě Alexi na té desce konkrétně líbí,smím li se zeptat ??? Mrtvola to napsal seriozně a souhlasím s ním.Jinak jsi na webu,kterej si tvoříme my sami,takže to co se tady objeví je jen věc spolutvůrců nemyslíš ?

Sanovak: Tu druhou půlku recenze psal tady mist bukvoň Alex.Kdyby jsme mu jí nepohanili,tak to prošlosmajlik - 1smajlik - 10

 
Sanovak
Sanovak - 24.11.2010 0:10

jj vsichni sme magori a vydle,si nam to zase vysvetlil vid :-))
jo a jestli se ti punk nelibi tak sem nemusis chodit :-p
nikdo nikdo nechce nechce ke me do kanalu...

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 23.11.2010 23:56

Ty voe mrtvolo, pošli mi příště nějaké desky a já na to napíšu RECENZI!!!!!!!!!!!! sám, protože tohle neni RECENZE ani náhodou, stejně jako ta tvá minulá. Navíc dvody proč se ti nelíbí deska jsou zcela mimo...přestan se ohánět slovem punk, ježišmarjá tohle by mě lda nasralo vždy, ste magiři všichni? se z toho punku poserte asi,nějaké náboženství? Muzika má bejt zábava a je to zábava! A kritizovat desku, protože je málo nasraná??? Navíc když o řádek vejš prkticky chválíš všechno možný, abys ve finále napsal, přes všechny ty pozitiva cos vypsal, že je to největší propadá roku? No logik for me!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mj.deska je nejlepší jakou kdy udělali z OBJEKTIVNIHO hlediska. Ne z pohledu někoho kdo si honí u kanálů, áček atd.
Mrtvolo nejsi přece blbec jak někteří zde, tak proboha alespon drobet seriozně...když už je to na veřejnym webu..furt dokola.

 
mravenec
mravenec - 23.11.2010 23:00

recenze č. 2 nemá chybu smajlik - 10 (btw. mrkněte na můj punkovej blogísek pure-anarchy.blog.cz, kde jsou i texty jednotlivejch peciček z céda)smajlik - 7smajlik - 7
jinak souhlas s recenzí č. 1 smajlik - 5

 
Sanovak
Sanovak - 23.11.2010 22:42

100% Souhlas s mrtvolou napsal to presne jak ja to cejtim
Hlavne me vytocila ta druha recenze pac sem myslel ze ji nekdo fakt napsal jenze pak sem si to precet a zjistil ze to psal mrtvola :-)) pochvala za to jak umis psat smajlik - 5

nebejt tam napsany :Abych nebyl úplně negativní, šoupnu ti tady ještě recenzi, kterou by třeba mohl napsat týpek, jenž je z té desky úplně hotový...
tak si myslim ze je to doopravdy :-))
jinak uz vim ted az budou u nas PF s houbou ze tam urcite nebudu,radsi si pustim kazetak v kanale....

 
Majkl-Klose
Majkl-Klose - 23.11.2010 22:33

je fajn, když mě recenze přiměje k tomu, že si to album pustim, za to palec hore smajlik - 5

 
stylish_MA
stylish_MA - 23.11.2010 22:20

vidím spíš negativa - mě se CD libí a rád ho poslouchámsmajlik - 5

 
Medvěd
Medvěd - 23.11.2010 22:07

Jinak se tu jen potvrdilo,co jsem o převážně poslední tvorbě kapely psali....nic moc...

 
Fritoll
Fritoll - 23.11.2010 22:06

Souhlas to cd je nuda. Snad se dočkám od Mrtvoli i recenze na ten náš CirguZ a vůbec mi nebude vadit když by to taky pořádně a objektivně sjel!!! Co vy na to pane Mrtvola?

 
Medvěd
Medvěd - 23.11.2010 22:06

To psal nějakej bukvičák né ?smajlik - 10

 
Berny
Berny - 23.11.2010 21:57

no tyvole, jestli to ten týpek co psal tu pozitivní recenzi myslel vážně, tak bych ho chtěl vidět, co to je za piču, dneska asi už i šampóni poslouchají "punk"smajlik - 14 Takovej slovník jestli neska používajou borci, tak to sou fakt borci tedasmajlik - 5

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-121