CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Report: BARVY LÉTA, DŽBÁN, PRAHA

BARVY LÉTA, DŽBÁN, PRAHA

Druhý den po jedinečném zážitku z Adicts sem byl již domluvený s kamarádem, že mrknem na Barvy léta...no, snad sem měl radši bejt doma... Stavili jsme se odpoledne ještě v Londonu a pak jeli na Džbán, náš Ford prosvištěl Prahou jak nic a byli sme na Džbáně, přišli do areálu a dali pivko. Akorát začali hrát SPS, my sedli do stanu a kecali s kámoškou co jsme potkali. Prudukce SPS byla jedním slovem příšerná. Do značné míry i proto, že pan zvukař se opravdu nevytáhl, protože to, že kapela má dvě kytary, by nepoznal asi nikdo. Vlastně byla slyšet jen basa a kytara tak nějak lehce v útlumu v pozadí. Produkci jsme po očku sledovali z onoho stanu z povzdálí a celkem jen kroutili hlavou... Navíc kapelu stíhaly i technické problémy na pódiu, netuším kolik písniček kapela nakonec zahrála, ale víc jak 10 jich dle mě nebylo. Nic, co by stálo za nějakou aktivitu. Po nich přišli na řadu Fast Food Orchestra - odebral sem se pozdravit Mucha a nechal skáčko skáčkařům, nebaví mě moc tento styl muziky, ale nebylo to až tak zlé, zvuk už byl poměrně dobrý a hlavně druhý zpěvák kapely měl perfektní hlas. Chlapci hrát uměli a produkce nebyla opravdu zlá, nicméně na sólo koncert bych určo nešel a očividně ani moc lidí to nebralo... Při bližším pohledu zde byli jen tzv.ultrapunx, někteří velice komičtí - osobně mě nejvíc pobavil týpek celý v maskáčovém, včetně kanad a zeleným čírem:-) Nicméně punkerky byly hezké a tak jsem se díval na holky a povídal s kamarádkou Moničkou.

Pak měli hrát Plexis, na které sem si koupil pivko a šel si je poslechnout. Překvapil mě Zdenál, že zde byl, ale jen dobře řekl sem si. Zvuk byl víceméně průměrný, takový klasický syrový ve stylu "ono to nějak dopadne, hlavně, že nahlas a rychle" jak říká Předseda čuráků Dugan:-) Nicméně jsem od kapely slyšel už o dost lepší vystoupení... koncert byl i na punkové poměry celkově hodně průměrný, Mucho tomu zpěvu moc nedával, zvuk průměr, Zdenálova kytara nebyla prakticky slyšet a tak mě to ani moc nebavilo.... Nicméně lidi pařili, ikdyž si myslím, že ti, co pařili, by tak činili, ikdyby tam hrála muzika z kazetáčku (což se prakticky potvrdilo o hodinu déle). Nové tři songy od Plexis jsem očekával se zvědavostí, ale byl sem jimi velmi zklamán. Hudebně zcela nevýrzaný songy, ničím nápadité, textově velmi slabé, bída. Zpívat v refrénech "Co čumíš jako péro z gauče", nebo "My pijeme pívo..", no, nevím pánové, ale tohle je natočený prostě jen proto, aby něco bylo, tohle je totiž jen za účelem kvantity, nikoli kvality. Zklamání.

Od Visacího zámku sem opravdu nečekal nic zásadního...Nicméně první tři písničky byly celkem slušné, až jsem se divil, zvuk fakt super a docela mě to i bavilo - chvíli - od 4. skladby už to začla bejt nehorázná nuda. Skladby, co byly zvolený dál, už byly už hraný s dosti chybama a nikterak výrazně, navíc i potenciál těch písniček sám o sobě byl nulovej, shrnul bych to však slovy kámoše: "To je tak strašně špatný, až je to dobrý." No, něco na tom asi bude, lidi se bavili dobře, ale já jen čuměl, jak je možný si vydělávat takový prachy za takovouhle bídu:-) Pro náročnějšího posluchače tohle oprvadu neni, pro pankáče, co o víkendech tvrdě rebelujou, je to ale výborný. Co na tom, že kapela je jedna velká fabrika na prachy, to punx, co nemaj rádi komerci, nevadí a paří si, ale proč ne. Deset minut před koncem kapele vypadl zvuk - dodnes nevím, co se stalo...??? Takže fungovaly jen odposlechy, nicméně kapele to nevadilo a hrála dál a lidem to taky nevadilo - teda těm vepředu a pařili na odposlechy. Tomu jsme se jen zasmáli a řekli si, že úroven českých kapel a českého mladého publika je opravdu na nulovém bodě a že tihle fanoušci by opravdu pařili na cokoli, hlavně, že to má nálepku punk... Pak je má někdo brát vážně a nesmát se že:-) Radši jsme odjeli na Dejvickou do baru na Stellu:-)

Druhý den jsme se vyspali u kámíka a jeli na oběd a pak zpátky na Džbán. Šokovala nás už v odpoledních hodinách několik desítek metrů dlouhá fronta na lístky, neuvěřitelný! Prošli jsme dál, akorát začali hrát Totální nasazení. První výsměch byla cena piva, oproti pátku se zvýšila o 2 korunky české:-) No, jo, vydělávat se musí, ale dejme tomu, že to ti lidi opravdu dělaj jen z lásky k muzice a pro lidi a opravdu na tom nechtěj rejžovat... Pak se ale ptám, co, že to těm punkáčům, co tak nenávidí komerci, nevadí a podporujou je dokonce...nevídané... Ony ty ideály nejsou až zas tak horké, ale hesla jsou to pěkný, že milí mladí punkoví přátelé:-))) No, nic, dali jsme pivko (celkem příšernej Gambrinus, ale co se dalo dělat) a poslechli Totáče. Hráli dobře, měli nejlepší zvuk, co byl zatím na fesťáku . Dle mého velmi chybí šukecova druhá kytara, ale i tak se to dalo. Tahle kapela ani neumí hrát špatně, maj svoje písničky skvěle nacvičené a nechybují při hraní. Pěknej koncert, lidi hodně pařili a bylo to fajn.

Mezitím se množili lidi a alkohol v krvi a začaly i první provokace. Někteří tvrdí punx začali machrovat na "obyč" lidi. Jiní začali chrápat všude možně po zemi, opilci na každém kroku, no, nic moc... Záviše a jeho produkci já nikdy nepochopim, tohle je dle mě dobrý 10 minut, ale poslochat 45 minut stejné věci postavené jen na sprostých slovech, je dle mě nuda. Po něm vystoupili E!E. Viděl sem je live cca po roce a půl, byl jsem zvědavej, jestli mě překvapí, ale... Hned, jak jsem zjistil, že zde není Bořek, jsem věděl , že je zle, a bylo... Zpěv Bakarova - strašná bída - zapříčíněná za (a) jeho opilectvim a za (b) tím, že prostě neumí. Produkce Eeček byla jedním slovem příšerná a po druhej písničce jsme šli s kámošem stát frontu na dobroty z mexické kuchyně v jednom stánku a stát frontu na pivko. Zvuk, zpěv, isntrumentální výkon, všechno na veliké podúrovni a fakt se divím, že někdo, kdo má rád muziku a drobet pozná rozdíl mezi kvalitně zahranou hudbou a totálním neumětelstvím, může na tohle chodit... Kdyby mi bylo 15-16, tak si tam asi zařádím, ale teď už jen kroutim hlavou... Nicméně pro věkovou skupinu náctiletých a několik punkerů, co striktně odmítají cokoli jinýho, co neni punk, Eečka hrajou, takže i jejich produkce byla oceněna....

Pak už byli Sestry, ty jako vždy velmi kvalitní. Sice jejich hudba není vůbec nic objevného, v dnešní době celkem průměr, ale pořád je to na Českou republiku vysoká úroveň. Zahrané skvěle, bez chyb a dobrý playlist, jiný, než když jsem je slyšel posledně, pěkný to bylo. Areál byl již zcela zaplněn a lidi zpívali a tančili po celém areálu - maličké srovnání s Futurem - ovšem zde bylo při pohledu na lidi jasné, že více jak polovina jsou pouzí pozéři, sedláci a sváteční lidi, co vyšli na kapelu, co hraje rock, páč jinou ani moc neznaj. Něco, jako, když vesničané a maloměštácký paničky jezdí na bigbeatové zábavy po sokolovnách s tím, že si užijí nějaký ten "rokec" :-) Nicméně to neni problém Sester, ty dělají, co se po nich chce a tak to má bejt. Po skončení jsme sedli do auta a hurá do KFC a párty na Andělu, pozdravuju Moniku..:-)

Celkově shrnuto, po vynikajicím koncertě ve čtvrtek přišel pád do reality českého punkového a festivalového prostředí...

Za 470 korun lidi mohli slyšet několik veskrze podprůměrných uměleckých souborů, nebo třeba dvě opravdu špičkové a kvalitní kapely. At si každej řekne, co je pro něj lepší. Ale pro mě rozhodně klubový koncert vyzrálé kapely, která nepřijde na pódium zlitá jak prase, aby zapomínala texty, akordy, mlela nesmyslný a trapný kecy do mikrofonů a tvářila se, jak je drsná. Z lidí na Adicts a z kapely samotné bylo vidět nadšení a radost, na barvách léta jsem viděl lhostejnost ze strany hudebníků, odfláknuté výkony stylu, "jim je to stejně jedno, nějak to odehrajem a jde se kalit" a lidi ve stylu "hlavně že pogujem voe a házíme po sobě pivo". Dvě zcela odlišné úrovně punku, ale naprosto reálné ztvárnění současné scény. Kde byli ti, co tak pařili na SPS, Visáče atd ve čtvrtek??? Kde byli, když tu hrála legenda legend? Doma, aby pak mohli hrozit pěstičkami a zpívat si fuck the systém, nu, i to je známka punku.

Viva la revolution!

 

 

Lord.Alex


25.5.2009   Rubrika: Články   |   Komentářů: 155   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,8
normálka 2,8

Související odkazy:

barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009 barvy léta džbán 2009  

Diskuse ke článku - Report: BARVY LÉTA, DŽBÁN, PRAHA

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-149
Kilčo
Kilčo - 27.5.2009 7:03

hazzard: děkujeme, myslím že sám autor tady ten odkaz už dal o pár odstavců níže.

 
hazzard
hazzard - 27.5.2009 6:32

Takhle podle me ma vypadat objektivní report festivalu...http://musicserver.cz/clanek/25945/Tri-sestry-24-let-Open-Air-koupaliste-Dzban-Praha-15-16-5-2009/

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 27.5.2009 0:08

plusminus:nevim o tom, že bych v článku jakkoli nadával na punkery, kde myslíš?
DO huby si neseru, protože přečteš-li si to pozorně, zjistíš, že píšu, že brát takový prachy za to, že hrajou bídu mě zaráží, kdežto Sestry chválim, za to, že hrají dobře,beru to z pohledu nabídka - poptávka. A taky to srovnání, že punx paří na "komerční" kapelu:-)
Nedotknul ses mě.

 
plusminus
plusminus - 26.5.2009 23:25

Lord.Alex: ty vole, vetsi sracky sem snad jeste dneska necetl. Mysli si o me, ze su pozer a ja nevim co, ale kdyz pisu clanek na punk cz, tak nadavat v nem na punkery je trochu picovina,nemysis? Ale to jen tak na okraj smajlik - 3 Me vic zaujala ta tovarna na prachy ...? Souhlasim,ze visaci stojijou za hovno a sou to hamiznici smajlik - 1 ale pak tady chvalis tri sestry, ktery sou podle me teda spis tou "tovarnou na prachy".Skupina naprosto vo hovne, co umi zpivat jenom vo chlastu.Jejich bubenik,kterej je kolikrat tak vylitej,ze nevi ani, jestli uz odehrali koncert nebo teprv budou. Tak me prijde,ze si celkem seres do hubysmajlik - 11. A jeste by me zajimalo,co si predstavujes pod pomerem ultrapunk? smajlik - 10 to slovo je fakt pekny smajlik - 10 smajlik - 14 PANKS NOT DET! smajlik - 15 Jinak promin,pokud sem se te nejak dotknul.I kdyz myslim,ze ja, takovej pozer, co ma rad sps,plexis a dokonce i eecka a pogo, se nekoho, kdo ma nadhled, jako ty, dotknout nemuze smajlik - 12

 
Kikuse
Kikuse - 26.5.2009 19:19

super, na třetí fotce je moje hlava s kolíčkem :D

 
krishniczka
krishniczka - 26.5.2009 19:07

tu hudbu poslouchám a celkem o ní stojím a trochu jí možná rozumímsmajlik - 1: http://musicserver.cz/clanek/25945/Tri-sestry-24-let-Open-Air-koupaliste-Dzban-Praha-15-16-5-2009/

 
Medvěd
Medvěd - 26.5.2009 18:15

Tak o tom tady nepochybujem,ted' myslím ten tvůj nadhled...

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 26.5.2009 14:19

hazzard:tu hudbu poslouchám řadu let, ale recenzent by měl mít nadhled a ten já myslim mám a hudbě rozumim neboj, právě proto píšu, že po hudební stránce mě to nebavilo většinou. Pokud se to tobě líbilo, tak dobrý, já to z pohledu člověka co neni zaměřenej jen na punk a pogo viděl takto, MUJ NAZOR. howgh

 
hazzard
hazzard - 26.5.2009 12:58

Jen si myslim, ze takovejhle report by měl psát někdo, kdo tu hutbu poslouchá, stojí o ni a rozumí jí, čehož si myslim ty nejsi schopen, soudě podle toho absolutně zápornýho výtvoru který jsem četl. Já bych taky nemohl psát kritiku na Káju Gotta. Myslím si, že jsi ten tip člověka, který na všem hledá jen to špatné. Promiň, jestli sem se tě nějak dotknul...

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 26.5.2009 12:19

hazzard:heh, podle čeho vycházíš, že jsem proti komerci? Mně komerce vůbec nevadí a neřešim takový hlouposti, protože žiju v dnešní době, kdy to jinak nejde.
to za A.
Za B:cena piva mi nepřišla drahá, jen vtipná, že na jednom festu je jeden den 25,- a druhý den 27,-
mikesh:přesně tak. Je to názor na fest a hudbu na něm. A taky tam nikde nepopírám, že hafo lidí ty kapely bavily a to je dobře.

 
mikesh
mikesh - 26.5.2009 10:07

fantomas: jj smajlik - 10 voe jeste nakonec budem brecet, ze muzikanti nehrajou jako virtuozove... ale ber to tak, ze je to nazor "nepunkace", kterej sel poslouchat hudbu a proste utrpel kulturni sok :))

 
fantomas
fantomas - 26.5.2009 9:33

Já si neodpustím ještě dodat osobní pocit ... na Adicty přišla zběř všehosi, lidi co jim vadí, že do nich někdo strčí a hned se perou a proto jsem si to "neužil" a vypadl k baru ... na Džbán v pátek přišli pohodáři co se přišli bavit a užít si pogo, chlast a kámoše ... tam mi bylo fajn ! Punk je svoboda, provokace, individualita, nepřizpůsobivost ... hrát ho může každý ... viz. super článek od špíny tady (http://www.punk.cz/index.asp?menu=3&record=5632) ... Ať si to každej přebere po svým, učni, vysokoškoláci, popeláři, prezidenti ! smajlik - 3
Howgh II. F.

 
hazzard
hazzard - 26.5.2009 8:08

Co na to rict? Nijak objektivní kritika... Jenom nadávat umí každý. Jen mne chytlo za nos, že člověk zaměřený proti komerci, jakým se zdá autor být, si po skoncení festivalu odběhne na jídlo do KFC. To si trosku protiřečí s tím jak se mu nezdála vysoká cena piva na Džbáně. Nemluvě o tom, že z toho článku úplně sálá namyšlenectví a všeznalectví autora! Promiň, ale tahle kritika stojí za HOVNO! Howgh...

 
SID12
SID12 - 26.5.2009 7:12

Kikuse: tak si debil vole!!!mě to vůbec nenapadlo že tam budeš ne?já sem tam byl úplně mimo už z dní předtim...a tam sem pak byl uplně na sračku!!!škoda mohla si mi koupit panákatak jindy

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 26.5.2009 7:09

Lord.Alex: no, tak to se právě pleteš kámo, mám k dispozici celkem rozsáhlý výzkum, ze kterého vyčteš i poměr vzdělání na současné české punkové scéně a realita vypadá trochu jinak. Ono je těch učňů samozřejmě dost, ale vysokoškoláků taky není nijak málosmajlik - 1

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 26.5.2009 4:46

mrtvola:asi máš recht, ostatně drtivá většina z nich jsou učni:) hehe

Majkl-Klose:no představa je to reálná:-) ten kontrast byl fakt směšný:-)

Bradavice:na ty tvoje kraviny ragovat nemá smysl:-) ano máš pravdu Adicts nejsou legenda a já jsem punker:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) LOL

 
Skunx
Skunx - 25.5.2009 22:52

Jo a pokud jde o ty Adicts tak je to podle mě jedna z mála hodně dobrejch kapel s nápadem ať už jde o punk bo ne na to sere polární alík :-)

 
Skunx
Skunx - 25.5.2009 22:48

bradavice: Tak s tim bzencem je to pěkný Ale pro dnešek už trochu nepoužitelný :-D...... Ty lidi co tam učinkovali jsou dneska už někde jinde a dá se říct že i starší a určitě plno z nich má dneska v tomhle našem "systému" jiný náhledy na věc jak kolikrát v tom roce 1991 a pokud jde o ty kapely co tam vystupovali tak hele asi takhle neonacistickej byl jen Krátkej Proces a to v uvozovkách (jako neonacistickej se projevil hlavně o mnoho let později) Jinak pokud vim tak tři sestry tam ty hajlovačky nadávali pokud jsi ten koncert viděl tak bys měl koukat pozorněji .....Ba dokonce s Braníkem tam myslim ještě hrál Nikotin a braník taky nácky neměl nějak moc rád (ale neříkám že to neni WP jako hovado) jen stačí koukat taky na to co ty hudebníci prohlašujou

 
fukyu
fukyu - 25.5.2009 22:23

bradavice: Koukám, že ty českej panker taky moc nejsi, když se podívám na tvůj pravopis :-D Jinak nemůžeš srovnávat Fanánka před 18ti lety a dnes. Tenkrát byla uplně jiná doba a kdo by to byl řekl, i lidi mění svoje názory...

 
Kikuse
Kikuse - 25.5.2009 21:43

SID12: Tyyyyy sydouši já si myslela celou dobu že jsi si nějakej podobnej... Aspoň jsi mě mohl pozdravit, neboť já bez brejlí vážně nevidim, a po různých zkušenostech kdy jsem se pochybnýma způsobama hlásila k cizím lidem radši jenom čekám kdo přijde ke mě... smajlik - 12

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-149