CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

CO JE KAMPAŇ GNWP?

CO JE KAMPAŇ GNWP?

Good Night White Pride

Co se děje ?

Ultrapravicová scéna prodělala v poslední době néjen organizační, ale i optickou proměnu. Na scénu nastupuje nejen nová taktika působení na veřejnost, ale i nová móda, symbolika a značky. Trend posledních let se nevyhnul ani České republice. Naopak, náckové jsou čím dál tím více aktivnější, organizují provokativní pochody, pronikají mezi subkultury a šíří štvavé myšlenky prostřednictvím hudby. A právě hudba je často hlásnou troubou neonacistické propagandy, kvůli které se obrací k myšlenkám nacismu mnoho mladých lidí.

Good Night White Pride!

Tolerance a benevolence k aktivitám neonacistů jsou pověstnou vodou na čím dál tím rychleji se točící hnědý mlýn. Nacismus má ve své historii na svědomí miliony obětí. Ani to ovšem nebrání novodobým Hitlerovým příznivcům propagovat tuto zvrácenou ideologii. Kampaň Good Night White Pride (GNWP) říká: "Je potřeba dát neonacistům jasně najevo, že mezi námi nemají místo. A to nejen v hudbou a na poli kultury, ale kdekoliv na veřejnosti." Myšlenka kampaně je neoddělitelně spjata s angažovanými postoji a přístupem k životu. Už od svého vzniku je o rázném odmítání určitých názorů a vyjadřování se ke společenským problémům současnosti jako je nacionalismus, rasismus, diskriminace kvůli barvě pleti, či sociálnímu postavení, fašismu, nacismu a všem snahám svázat životy lidí pod dohledem všudepřítomných kamer, či pravidel chování i myšlení. GNWP původně vznikla v prostředí hudebních subkultur jako jsou hardcore a punk. Postupem času se však vyprofilovala a dnes jí podporuje široké spektrum hudebních skupin subkultur, labelů, promotérů. Je proto zcela otevřená všem, kteří chtějí její myšlenku podpořit a uvést ji v praxi!

Jak na to ?

Kampaň GNWP není žádnou centralizovanou organizací s pevným vedením. Je to tzv.DIY (Do It Yourself - Udělej si sám) projekt, který není svázán žádnými pravidly a omezením. Kampaň je proto přístupná naprosto každému a bude vypadat tak, jak si ji my všichni uděláme. Celý projekt vychází z myšlenky, že jej vytváří každý, kdo jej podporuje. Je jedno jaký způsob si vybere. Část aktivit vzejde ze strany správců webových stránek GNWP, samotná podpora a praktické naplnění kampaně je ale na nás všech. Webové stránky kampaně by tak měly fungovat jako informační server, kde se může kdokoliv dozvědět o konkrétních aktivitách. Posílejte proto správcům stránek informace o koncertech, které pořádáte pod hlavičkou GNWP. Posílejte vaše vlastní reporty z takových akcí, nebo z akcí, na kterých vystupovaly kapely podporující GNWP. Posílejte informace o všech aktivitách, které mohou mít nějakou spojitost s kampaní. Pište články. Dělejte rozhovory s kapelami - prostě bud'te aktivní a kreativní. Dělejte to, co vás baví.

Co můžete konkrétně udělat?

Propagujte antifašismus! Distribujte antifašistické materiály, popřípadě vytvářejte vlastní. Pokud pořádáte koncert, dejte na leták a plakát logo GNWP jako podporu této kampaně a antifašistických myšlenek. Stejně tak, pokud jste nezávislý zine, label a tvoříte tiskoviny nebo LP/CD. Stáhněte si náš leták nebo samolepku, nakopírujte je a rozdávejte na svých koncertech. Vytvořte si vlastní GNWP leták. Udělejte trička, nebo jiné hadry s logem GNWP a prodávejte je ve svém distru. Výtěžek potom věnujte do tvorby jiných antifašistických materiálů. Udělejte GNWP benefit a peníze věnujte nějaké antifašistické skupině. Skládejte písničky o tématech jako rasismus, neonacismus nebo nacionalismus. Vyzývejte během vystoupení z podia publikum, aby k těmto tématům nebylo slepé. Umístěte reklamu na projekt na svých stránkách. Používejte značku GNWP ... !!!

Kampaň GNWP není jen logo! Tím by to nemělo končit. GNWP nejsou jen další a další grafické modifikace loga "s panáčkem", ale především má inspirovat k netolerování nacionalistických, rasistických a xenofobích názorů a chování v běžném životě. Všude, kde se nacionalisté pokouší získat jakýkoli prostor pro svojí činnost a kázání jejich paranoidních a zvrácených názorů, vedoucích k teroru, je nutné dát jim jasně najevo, že tady pro ně není místo. Logo samo o sobě to ovšem nevyřeší. Řešením jsou vždy jen činny. GNWP má hlavně motivovat a inspirovat. Proto, pokud chceš GNWP podpořit, dělej to také svými činy!

Netoleruj ty, kteří tolerance sami nejsou schopni. Netoleruj naci(onali)smus! Je jedno, co posloucháš, důležité je, co děláš !!! Je nutné dát neonacistům jasně najevo, že mezi námi nemají místo !!!!

Kam pro podrobnější informace a kontakty?! GNWP nabízí několik míst, kde seženeš, co potřebuješ. Internetové stránky GNWP, které obsahují podrobnější informace, loga ke stažení a formulář pro nahlášení vaší činnosti podporující myšlenku GNWP najdete na: http://www.gnwp.cz/ 

 

Profil GNWP na Bandzone.cz :  http://bandzone.cz/fan/goodnightwhitepride

Email - info@gnwp.cz 

Přepsal Medvěd

 

ds

POZNÁMKA K TEXTU (mrtvola):

Jak už asi víte, nejsem zrovna vyznavačem toho, aby se na stránkách punk.cz objevovala nějaká politická propaganda (můj pohled na věc, nevím, jak se k tomu staví zbytek redakce). Hnutí GNWP je úzce spojené s naší hc-punkovou scénou a nejedná se o žádnou politickou stranu, ani organizaci, myslím si tedy, že má smysl podporovat jejich boj za dobrou věc. Koneckonců je na punk.cz propagujeme a zařadili jsme sem jejich reklamní banner.  I já mám obavy z rostoucího vlivu národního socialismu (nacismu) v ČR a z toho, jak jeho stoupenci inteligentně využívají mezery v našem právním řádu k tomu, aby se zviditelnili a oslovili veřejnost.

 

logo S článkem se dá až na některé faktické detaily souhlasit. Jen mi není jasné, jestli si jeho autor, či autoři uvědomují, že nejde dávat rovnítko mezi fašismem a národním socialismem. Jedná se totiž o dva rozdílné systémy. No a pak je tu ta skutečnost, kterou se vám již pár let snažím vysvětlit a doložit za pomocí nejrůznějších argumentů. Národní socialismus toho má málo společného s pravicí, protože se proti ní vymezuje např. bojem proti kapitalismu, a už vůbec nemá nic společného s ultrapravicí. No a nakonec bych chtěl podotknout, že nacismus není pouze nacionální, zkratka "naci(onali)smus" použitá v textu, se mi z toho důvodu zdá zavádějící. To, že má někdo rád svou vlast, ještě neznamená, že by okamžitě musel být náckem.  Vlastenectví je podle mne normální lidská vlastnost, což se již nedá říct o vypjatém nacionalismu, tedy ultranacionalismu.

K zamyšlení vám přikládám pár fotek z oslav prvního máje v Brně, které letos pořádala Dělnická strana (masmédii označovaná za ultrapravici...), a doporučuji vám, abyste si je opravdu pozorně prohlédli.

 

ultracelo

 

 

 

 


19.5.2009   Rubrika: Články   |   Komentářů: 207   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,7
jde to 1,7
 

Diskuse ke článku - CO JE KAMPAŇ GNWP?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 12:38

mrtvola: Více méně souhlas... kdy přijedeš do ČR ??????

 
mrtvola ©
mrtvola © - 23.5.2009 11:57

Medvěd: policie jen dělá svou práci. Jsou tam proto, aby to nepřerostlo do nějakého těžkého bordelu. Ti říkám, náglové to dělají chytře, jsou disciplinovaní a dávají si bacha na to, aby nezavdali žádnou příčinu ke konfliktu.

To je prostě politika, už jsou jinde, než horda naciskins, kteří se mlátí na fotbalu, o to je to právě horší. Odehrává se to v mediální sféře a DS získává politické body.

 
punkie
punkie - 23.5.2009 11:35

jééé, píšu jako lama... doufám že to chápete... předbíhaj se mi písmenka :-D

 
punkie
punkie - 23.5.2009 11:35

letos poprvé budu volit malou stranu, bo z těch velkejc už se vybírat nedá... kdyby, ti všichni, co nevolí, by naednuo púřišli a volili neparlamentní strany, možná by se Paropraseti i Topolovi zkřivila huba...
PS: samozřejmě tím nemyslím, nějaký extrémistický strany jako DS či NS.... Třeba Zeman teď podporuje Wolfovou, ODS i KDU-čsl se štěpí, myslím, že bude z čeho vybírat... ostatně já už mám vybráno... aspoň pro Evropský volby... ikdyž v kampani se to očividně neodlišuje...

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 11:20

Bible16st: Promiň,trochu jsem ustřelil,omlouvám se.Ale vidíš,to je to samé,že třeba malý romský dítě si taky nevybralo to,kde se má narodit,tak proč má trpět buzeraci nějakejsh idiotskejch,vymletejch fašek a jim podobnejch exotů v tomhle "skvělým" státě !!!

 
Bible16st
Bible16st - 23.5.2009 11:13

medved:pises spoustu pravdivych veci ale myslim ze oba mluvime o necem jinem. peace. ps a k ty soudrznosti, je velmi tezke byt soudrzny napriklad s nekym, kdo napise ze moje mama je zaryta odsacka (tri vykricniky).Ikdyby mela moje mama prijmeni vandasova nebo topolankova, ja si svoje rodice nevybral. howgh

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 11:07

....ještě bych jen dodal,že taky pokavad' za nimi stojí a podporuje je policie,která místo aby je perzekuovala automaticky sama,tak jim ještě dává tu možnost v podobě ochrany před "levicovými živly",co víc dodávat.... Je to běh na dlouhou trat',to je jasný.Ale taky se proti tomu dá hodně věcí udělat,jenže koho se to netýká,toho to nezajímá že ...

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 11:00

Bible16st: TaK popořadě.Myslím si,že tihle idioti,at' DS či Dělnická mládež revoluci dělat nebudou a ani na to nemají.Můžeš říci zatím,ale já ti s ledovým klidem řeknu,že žádné zatím nebude a kdo to tady bude vést,o tom se bude rozhodovat úplně někde jinde a v jiných sférách,než se nachází třeba ta vymrdaná DS.Bude se zase rozhodovat mezi ČSSD a ODS,to by mělo být snad každýmu jasný.Mezi těmito stranami se zase jako je to dnes moda najde nějakej ten přeběhlík a vyhraje to bud' ČSSD a nebo ODS.Žádné jiné strany nemají tolik voličů jako právě tyhle dvě.

To že se ted' pernamentně řeší DS a jim podobný spolky (Strana práce) je taky velkou zásluhou medií,která to sledují a vysílají mezi lid všelijaké informace.Je to zkrátka obrovsky medializovaná záležitost.Já třeba chodím na ty demonstrace proti fašounům a jim podobnejm,páč s tím taky nesouhlasím a už mi to co tady dělají leze krkem.Vždycky mě tyhle národovci,už za dob kdy tu byla Vlastenecká fronta a nebo ty republikáni,co si je oblíbil a získal Sládek větou "Všechny cikány bych poslal na Ukrajinu !" ,pili krev a mám proti nim averzi.O tom žádná.Jediný co mě tak nějak dlouhodobě mrzí je to,že jak sem proklamoval to slovo SOUDRŽNOST,tak ta by byla v tomhle hodně potřeba.Jen si vem,že kdyby se spolu dali dohromady lidi ze scény a je jedno jestli by to byli punx,SHARP,technaři,anarchisti atd,třeba i lidé,kteří se nehlási k žádnému hnutí (Mrtvolův standartní Pepa Novák z kolchozu).A šli by na nějakou takovouhle seanci,kde má například DS demonstraci je rozprášit,tak by byl už dávno pokoj a nemuselo by se to takhle řešit,jenže dokavad' se jakýkoliv problém lidí netýká,tak si řeknou,že to řešit nemusejí a že je jim to jedno.To ale není pravda.Nikdy nevíš,co tě třeba po tom co půjdeš z hospody domů po cestě potká.Znám plno lidí,co než se jim stalo to,že jim bezdůvodně hákoš natlouk,tak to neřešili,ale po té,co se jim tahle příhoda stala se začli angažovat.To je špatně !!! Angažovat se měli sami od sebe a né po nějakém jimi zažitém konfliktu.Přece tak by to mělo být.Měli by se úplně narmálně a neustále eliminovat vrazi z řad nacistů a nebo komunistů,to je stejná pakáž,která by tady po tom co tu kdysi předváděla neměla mít místo !!! Logický né ? Jo je to logický,ale pokavad' není podpora a soudržnost,tak se nedá realizovat nějaká akce !!!

 
Bible16st
Bible16st - 23.5.2009 10:31

mas pravdu balbinova strana nebo hellas ostrava se bavi nebo NEI(dolly buster) sou presne ty strany kam je mozny dat svuj hlas a nic se tim "nezkazi", hlavne ten hlas dat. U DS kdyz bude mit to 1% rozhodne neni neskodna ,jak sem psal za jeden hlas je 300kc 1%- 25000*300=750000 korun a kam si myslis ze ty penize pudou a na ci podporu. treba na pechance, nebo na dalsi tentokrat uz zrealizovany "den svobody" kde budou vystupovat mrdecci typu zpevak z Brutal atacku apod, nebo na rozvoj Delnicke mladeze...

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 10:20

Bible16st: Ty vole,o tý DS ti řekla včera máma né,zarytá ODSačka !!!

Popravdě,radši budu trpět jednoprocentní DS,která tam bude s tím jedním procentem prakticky neškodná a bude jen bazírovat a zbírat podporu u takovoj idiotů,co nesouhlasí s cikánskou problematikou,než ZASE vládu,která mě bude všude buzerovat,vymešlet na mě různý pakárny v podobě třikrát ročního zdražování píva a cigaret a další jinou kupu,pro mě zásadních věcí,vládu,která každej druhej tejden nebude vyřvávat do světa jakej je náš průměrnej plat a jak mi se tu máme dobře.Vládu,kde se mi každo denně nebude tlemit do ksichtu trouba s bradavicí a nebude se mě snažit voblbovat debilníma kecama,alá volte mě,my to změníme a ty se budeš mít dobře !!! To už jsem slyšel mockát tohle :-)

Stranu DS bych na nějakým tom jejím mítingu projel tankem a bylo by po prdeli.Stejně tak i tu Paroubkovu partaj blbců.A zas mě tady nezapomeňte nazvat komunistou,vy idioti !!! Plky,plky,nic víc od vás,než jen plky !!! Jeden radši bude volit Balbínovu,jen proto aby se DS nedostala do parlamentu a tak dá příležitost nenažrancům z ČSSD a ODS a druhej by chtěl spasit svět klackem z druhý části Evropy.Vy jste se kluci povedli,jen co je pravda :-)

 
Bible16st
Bible16st - 23.5.2009 10:07

medved: NEVOL PODPORIS DS !

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 10:05

Medvěd: To byli náckové,co tenkrát seřezali technaře !!!!!

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 10:04

Bible16st: VOL SOCANY TY VOLE,PODPOŘÍŠ DEMOKRACII !!!!!!

 
Bible16st
Bible16st - 23.5.2009 9:58

to mrtvola: Ne nadarmo se rika ze nejtemnejsi kouty pekla jsou urceny pro ty, ktery se v rozhodujicich chvilich zachovaji neutralne.A taky se rika ze historie je matka moudrosti, a narod ktery nezna svou historii je nucen si ji zopakovat.Ale k veci a jednoduse ja k volbam pujdu a budu volit naprosto cokoliv(vyjma Kscm a DS) , treba si stranu vyberu pomoci ententyky dva spaliky, protoze vim ze at ten hlas dam komukoliv uskodim nacismu.

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 9:45

mrtvola: Nejrozumnější byl ten tvůj !!! Uděláme něco jako družbu a vyřešíme DS :-))))) ....bohužel nejsmutnější na tom bylo to,že jsi s tím přišel právě ty,kterej to tady má z Francie totálně na háku a jenom volí komentáře místo činnů...

 
Medvěd
Medvěd - 23.5.2009 9:39

Bible16st: Hele jako,já bych třeba i k těm volbám šel,ale musel bych bejt přesvědčenej,že to co hodlám volit,tak pak bude ku prospěchu věci a bude to pro ostatní užitečné.Když budu mluvit za sebe,tak ti řeknu,že já už minimálně dvě období volit nechodím.Proč ? Myslím že není koho.Mám volit tu rádobydemokratickou ODS,kde když už jsme u toho,Langer nebyl schopnej víc makat na tom,aby DS byla zrušena ??? A měl možnost to udělat,né že né !!!! Hele,ale stejně kdyby se mu to povedlo,tak je to vlastně jedno.Ty šmejdi by se začli jmenovat jinak a bylo by to samé,ideologie a program stejnej,jen by ho hlásali pod jiným názvem.Dál si nemyslím,že ikdyž se DS dostane do parlamentu,tak se bude něco dít,takovejch stran už tam bylo,viz Republikáni Míry Sládka a podobný paka(heh,ted' jsem si vzpoměl na to jak jsme v '97 škubali v Praze jejich bilbordy,do toho nás tam přišli napadnou jejich hákoši,no prdel jak hrom :-))))) ) ... ale to sem se dostal zase někam jinam :-)

Ještě k těm volbám.Lidi jsou úplně tupí.Stači se kouknou,co si tenkrát v 98 ? zvolili za pakáž,ted' mám namysly tu Paroubkovu (tehdy ještě s premiérem Zemanem a pobočníky mašinfírou GrSSem,mimem Špidlou,vyžraným prasetem Škromachem a jim podobnejm kreténům),ten Zemam ještě docela ušel a některé jeho názory měly i hlavu a patu (třeba jeho přístup a otevřené věty typu"Nelezme USA do prdele !!!"),to bylo v pořádku a i jsem s ním v tomhle souhlasil.Ale co jsem tim chtěl říct je to,že opět náš národ naletěl na nějaké populistické tlachy(tehdá dobrá propagace z jejch strany a taky smůla,že to ODS zase posrala a kampaň stále za vyliž prdel),prostě to co tady ty zasraný socani předvedli za jejich osmi leté vlády (ted' mám třeba namysly to jak zadlužili republiku a podobně),tak to KSČM nesvedla za 40.let !!! Prostě osmiletej humus a otevřenej výsměch obyčejnejm (jejich tehdá věrnej voličům)občanům tohodle zkurvenýho,korupcí prolezlýho státu !!! Tenkrát jim ty lidi opět a zase sedli na lep,ale to už je dnes vlastně tradice...

Já ted' třeba taky volit nejdu,až budu mít jistotu,že tomu co dám hlas,tak bude mít nějakej význam,tak půjdu a udělám to,zatím mi tam ta jistota chybí,Fuck off !!!

Do 90.let bych to klidně hodil a to jen třeba z jednoho důvodu a ten se nazývá slovem SOUDRŽNOST,myslím,že komentář k tomuto slovíčku a tehdá velkýmu pojmu není potřeba,jenže,kde že loňské sněhy jsou :-)))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 23.5.2009 9:35

Bible16st: tak toto je ten nejrozumnější názor, který se tady objevil. Běžte volit a volte kohokoliv, kromě extrémistů. Hitler se dostal k moci naprosto legálním způsobem a nechci kecat, ale tuším, že mu k tomu stačilo kolem 30% hlasů.

 
Bible16st
Bible16st - 23.5.2009 8:47

Mohu vam take prispet do diskuse. podle me je nejvetsi problem v apatii potazmo nespravne taktice. Apatie v tom ze lidi kterych se to netyka na to serou , nebo nejdou volit. Co chcete zmenit kdyz ne volbama ?logicky ?! A tim to prechazi do nespravne taktiky, demonstrace, poulicni rioty apod kokotinky scenar jaroslav foglar rychli sipy a bratrstvo kocici pracky.Nekde sem vycetl ze pri soucasne volebni ucasti (respektive neucasti) staci Delnicke strane POUHYCH!!! 25000 hlasu aby prekrocila hranici 1% a tim zacala za hlasy dostavat dotace myslim 300 za jeden hlas.Kdyz sectete vsechny nacky(no), naciciky(an), lidi z jinych organizaci (pas...) + lidi co uverily jejich agitkam(mezi starsimy je jich bohuzel hodne) tak cislo 25000 neni vubec ale vubec nerealne.Vzpomenme kolik meli republikani kdyz se dostali do vlady.Takze co dal? Podle me by se lidi meli vysrat na naky demosky rioty apod a meli by spis zacit presvedcovat lidi ze sviho okoli aby SLY K VOLBAM a volili cokoliv krome DS a KSCM(mmch: byvale predlistopadove bolseviky nenajdeme ani tak v kscm ale v ODS).Volenim cehokoliv se zmeni stav potrebnych hlasu k prekroceni 1% a DS utre hubu -> nedostane prachy a rozpadne se jako vsechny kokotinky typu narodni korporativismus apod protoze kdo by do toho porad ty prachy rval . Myslim ze je dost jasny ze zijou minimalne na dluh. Vim pisu dost chaoticky, prominte.. Zhrnuto prestante mlet hubou a dete k volbam protoze kdo nevoli usnadnuje cestu DS do vlady. Za kazdyho punkace kterej da svuj hlas cemukoliv je potreba o dalsiho nacka navic aby to DS vyslo. A ted k punku: nezda se vam ze se omalu zacina vcacet scenar 90 let ?"nahota na prodej" "valka barev", nazi punkaci zase vylejzaj z kanalu ?Prave tedka nastala chaoticka situace....

 
Štěpán
Štěpán - 22.5.2009 19:42

Mě by přišlo zajimavý udělat besedu na základních a středních školách o současnym nacismu, fašismu a rasismu. Problém je ale v tom, že jakmile přijdeš za nějakym ředitel školy a jen vzdáleně připomínáš člena týhle subkultuiry tak s tebou okamžitě vymete. A pak dělat protidemonstrace, já vím, že se jich dělá dost ale problém je v tom, že se uveřejňujou pouze na alternativních webech ke kterejm se tolik lidí nedostane. A taky o nich neni slyšet od tý doby co je přestala dělat AFA

 
mrtvola ©
mrtvola © - 22.5.2009 18:14

punkie: sorry, tak to jo. No, jak vidíš, není to tak růžové.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana