CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

CO JE KAMPAŇ GNWP?

CO JE KAMPAŇ GNWP?

Good Night White Pride

Co se děje ?

Ultrapravicová scéna prodělala v poslední době néjen organizační, ale i optickou proměnu. Na scénu nastupuje nejen nová taktika působení na veřejnost, ale i nová móda, symbolika a značky. Trend posledních let se nevyhnul ani České republice. Naopak, náckové jsou čím dál tím více aktivnější, organizují provokativní pochody, pronikají mezi subkultury a šíří štvavé myšlenky prostřednictvím hudby. A právě hudba je často hlásnou troubou neonacistické propagandy, kvůli které se obrací k myšlenkám nacismu mnoho mladých lidí.

Good Night White Pride!

Tolerance a benevolence k aktivitám neonacistů jsou pověstnou vodou na čím dál tím rychleji se točící hnědý mlýn. Nacismus má ve své historii na svědomí miliony obětí. Ani to ovšem nebrání novodobým Hitlerovým příznivcům propagovat tuto zvrácenou ideologii. Kampaň Good Night White Pride (GNWP) říká: "Je potřeba dát neonacistům jasně najevo, že mezi námi nemají místo. A to nejen v hudbou a na poli kultury, ale kdekoliv na veřejnosti." Myšlenka kampaně je neoddělitelně spjata s angažovanými postoji a přístupem k životu. Už od svého vzniku je o rázném odmítání určitých názorů a vyjadřování se ke společenským problémům současnosti jako je nacionalismus, rasismus, diskriminace kvůli barvě pleti, či sociálnímu postavení, fašismu, nacismu a všem snahám svázat životy lidí pod dohledem všudepřítomných kamer, či pravidel chování i myšlení. GNWP původně vznikla v prostředí hudebních subkultur jako jsou hardcore a punk. Postupem času se však vyprofilovala a dnes jí podporuje široké spektrum hudebních skupin subkultur, labelů, promotérů. Je proto zcela otevřená všem, kteří chtějí její myšlenku podpořit a uvést ji v praxi!

Jak na to ?

Kampaň GNWP není žádnou centralizovanou organizací s pevným vedením. Je to tzv.DIY (Do It Yourself - Udělej si sám) projekt, který není svázán žádnými pravidly a omezením. Kampaň je proto přístupná naprosto každému a bude vypadat tak, jak si ji my všichni uděláme. Celý projekt vychází z myšlenky, že jej vytváří každý, kdo jej podporuje. Je jedno jaký způsob si vybere. Část aktivit vzejde ze strany správců webových stránek GNWP, samotná podpora a praktické naplnění kampaně je ale na nás všech. Webové stránky kampaně by tak měly fungovat jako informační server, kde se může kdokoliv dozvědět o konkrétních aktivitách. Posílejte proto správcům stránek informace o koncertech, které pořádáte pod hlavičkou GNWP. Posílejte vaše vlastní reporty z takových akcí, nebo z akcí, na kterých vystupovaly kapely podporující GNWP. Posílejte informace o všech aktivitách, které mohou mít nějakou spojitost s kampaní. Pište články. Dělejte rozhovory s kapelami - prostě bud'te aktivní a kreativní. Dělejte to, co vás baví.

Co můžete konkrétně udělat?

Propagujte antifašismus! Distribujte antifašistické materiály, popřípadě vytvářejte vlastní. Pokud pořádáte koncert, dejte na leták a plakát logo GNWP jako podporu této kampaně a antifašistických myšlenek. Stejně tak, pokud jste nezávislý zine, label a tvoříte tiskoviny nebo LP/CD. Stáhněte si náš leták nebo samolepku, nakopírujte je a rozdávejte na svých koncertech. Vytvořte si vlastní GNWP leták. Udělejte trička, nebo jiné hadry s logem GNWP a prodávejte je ve svém distru. Výtěžek potom věnujte do tvorby jiných antifašistických materiálů. Udělejte GNWP benefit a peníze věnujte nějaké antifašistické skupině. Skládejte písničky o tématech jako rasismus, neonacismus nebo nacionalismus. Vyzývejte během vystoupení z podia publikum, aby k těmto tématům nebylo slepé. Umístěte reklamu na projekt na svých stránkách. Používejte značku GNWP ... !!!

Kampaň GNWP není jen logo! Tím by to nemělo končit. GNWP nejsou jen další a další grafické modifikace loga "s panáčkem", ale především má inspirovat k netolerování nacionalistických, rasistických a xenofobích názorů a chování v běžném životě. Všude, kde se nacionalisté pokouší získat jakýkoli prostor pro svojí činnost a kázání jejich paranoidních a zvrácených názorů, vedoucích k teroru, je nutné dát jim jasně najevo, že tady pro ně není místo. Logo samo o sobě to ovšem nevyřeší. Řešením jsou vždy jen činny. GNWP má hlavně motivovat a inspirovat. Proto, pokud chceš GNWP podpořit, dělej to také svými činy!

Netoleruj ty, kteří tolerance sami nejsou schopni. Netoleruj naci(onali)smus! Je jedno, co posloucháš, důležité je, co děláš !!! Je nutné dát neonacistům jasně najevo, že mezi námi nemají místo !!!!

Kam pro podrobnější informace a kontakty?! GNWP nabízí několik míst, kde seženeš, co potřebuješ. Internetové stránky GNWP, které obsahují podrobnější informace, loga ke stažení a formulář pro nahlášení vaší činnosti podporující myšlenku GNWP najdete na: http://www.gnwp.cz/ 

 

Profil GNWP na Bandzone.cz :  http://bandzone.cz/fan/goodnightwhitepride

Email - info@gnwp.cz 

Přepsal Medvěd

 

ds

POZNÁMKA K TEXTU (mrtvola):

Jak už asi víte, nejsem zrovna vyznavačem toho, aby se na stránkách punk.cz objevovala nějaká politická propaganda (můj pohled na věc, nevím, jak se k tomu staví zbytek redakce). Hnutí GNWP je úzce spojené s naší hc-punkovou scénou a nejedná se o žádnou politickou stranu, ani organizaci, myslím si tedy, že má smysl podporovat jejich boj za dobrou věc. Koneckonců je na punk.cz propagujeme a zařadili jsme sem jejich reklamní banner.  I já mám obavy z rostoucího vlivu národního socialismu (nacismu) v ČR a z toho, jak jeho stoupenci inteligentně využívají mezery v našem právním řádu k tomu, aby se zviditelnili a oslovili veřejnost.

 

logo S článkem se dá až na některé faktické detaily souhlasit. Jen mi není jasné, jestli si jeho autor, či autoři uvědomují, že nejde dávat rovnítko mezi fašismem a národním socialismem. Jedná se totiž o dva rozdílné systémy. No a pak je tu ta skutečnost, kterou se vám již pár let snažím vysvětlit a doložit za pomocí nejrůznějších argumentů. Národní socialismus toho má málo společného s pravicí, protože se proti ní vymezuje např. bojem proti kapitalismu, a už vůbec nemá nic společného s ultrapravicí. No a nakonec bych chtěl podotknout, že nacismus není pouze nacionální, zkratka "naci(onali)smus" použitá v textu, se mi z toho důvodu zdá zavádějící. To, že má někdo rád svou vlast, ještě neznamená, že by okamžitě musel být náckem.  Vlastenectví je podle mne normální lidská vlastnost, což se již nedá říct o vypjatém nacionalismu, tedy ultranacionalismu.

K zamyšlení vám přikládám pár fotek z oslav prvního máje v Brně, které letos pořádala Dělnická strana (masmédii označovaná za ultrapravici...), a doporučuji vám, abyste si je opravdu pozorně prohlédli.

 

ultracelo

 

 

 

 


19.5.2009   Rubrika: Články   |   Komentářů: 207   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,7
jde to 1,7
 

Diskuse ke článku - CO JE KAMPAŇ GNWP?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
mrtvola ©
mrtvola © - 22.5.2009 11:11

Unite: no, píšeš toho vždycky hrozně moc a dá se v tom dost těžko orientovat. Souhlasím s tebou, že jsou Češi dost velcí rasisti, což je asi dané naší polohou uprostřed Evropy. Nikdy jsme neměli kolonie a tím, že jsme se po druhé světové válce vyhnali nejpočetnější menšinu, která u nás kdy žila, jsme se stali takřka etnicky čistým státem, což je v Evropě docela vzácné.

S těmi Cikány to podle mne není jednoduché a nejde všechno svádět na stát, který jim nedává jiné možnosti. Možná byla chyba v tom, že jim komanči zakázali jejich tradiční kočovný způsob života, nacpali je do sídlišť a začali je převychovávat k obrazu svému. Za těch několik desetiletí je pak naučili, že se o ně stát musí postarat. Tak, co teď s tím? Se třeba podívej na Vietnamce, kteří pocházejí z úplně odlišného kulturního prostředí a přesto se bez problémů dokázali integrovat, pracují, studují, jsou úspěšní a kromě té jejich mafie a pěstitelů mařeny o nich v podstatě neslyšíš. Navíc nás obohacují svou kulturou, protože se všude objevily jejich restaurace, stánky se žrádlem a podobně.... Tak mi řekni, proč to někdo dokáže a jiný ne?

Co se týče Národní strany, tak tu zatím považuji víceméně za konzervativní pravici, ale také dost koketují s populismem. Se podívej na jejich stránkách na ten volební klip proti Cikánům. Dělnická strana se už otevřeně hlásí k národnímu socialismu, jsou oproti NS dost nalevo.

Mezi fašismem a národním socialsmem (nacismem) je podstatný rozdíl, nedá se to směšovat.

No a nakonec by mě opravdu zajímalo, co podle tebe náckové okopírovali od "antifašistů".

 
StreetPunx
StreetPunx - 22.5.2009 10:59

A jak by jste reagovali,kdyby se DS dostala k vládě,jako v parlamentu a senátu? Asi by jste se z toho všichni posrali(včetně mě),ale třeba že ve vládě je KSČM?(KOMUNISTICKÁ strana čech a moravy) to vám nevadí? ,že každý rok jsou ve volbách? ,že komunismus zabil 20x víc lidí jak nacismus? na to se jaksi zapomíná smajlik - 17

 
Unite
Unite - 22.5.2009 10:36

To co jsem napsal,jsou zazitky z ulic,z reality jak to doopravdy je a ne jak se nekde jinde na netu a v mediich resi politika.Nespocet rvacek z hakosema,asi tim ze jsem sharp(zadna levice zalozeno O! kapelami).Mozna se to chce zamyslet nad cikanama,hloubeji nez je utlacovat ihned,ano je to potreba resit ale ne s bandou zmrdu co nedokazi nic nez zvedat pravice a rvat nemecky hesla.Cikan tu nema sanci neco dokazat a od malicka je jasny co znej vyroste,pohledy lidi,uz takovej jiste psychicky utlacovani co vede dal a dal,ze je on ten zmrd tak bude krast(holt realita,jak ji zmenime?,kdyz chyba neni jen v nich,v takovych podminkach asi dopad stejne i bilej clovek).chyba systemu,protoze xenophobie a rasismus je v ceskych korenech od jakziva,ceskej narod se boji,prodana zeme plna lidi s mindraky,nezastavam se cikanu,ale je treba myslet,nez jit s davem a jen slyset jak nackove pochoduji tam a tam,videt v nich reseni,jak media poukazuji,je malo lidi co dokaze premyslet a neprida se hned k urcite strane kde vseci budem proti cikanum,jsou to lidi a mozna ten problem je uz davno v korenech v nasi zemi v nasi mentalite.to jak system ti predvede svuj denni chleba,a my vseci zerema dal tohle vezeni.,mozna se v narodni strane najde par kalisniku co vystupovali proticikanskym rasismem ale fasouny nesnesli,byli to zaroven prvni antifasisti...Myslim ze temto nasilnym organizacim co sice mezi sebou lakaji mlade lidi od jakychkoliv odnozi,coz je totalni propaganda kdyz kadzdej druhej z nch nekdy napadl ty deti ze skejtama v ruce apodobne....je nejvyssi cas aby se stim zaclo neco delat,nebo chcete aby tyto fasounsky kurvy se tu prochazeli ,vecer delali bordel,uz tohle sleduju dlouhou dobu, je to jen ta stejna banda,delnicka strana co drzi s narodnim odporem,kde nackove skryvaji svou pravou tvar,kvuli politice.Aby nekdo hajloval v Cesku,byl zaroven hrdy Cech.Myslim ze temto germancum by se melo zabranit,apoliticky skinheadi by se mozna taky meli angazovat,nez jejich kult bude v troskach.Nikdo se nemuze vyzdvihovat nad rasu.Kazda rasa ma pravo zit.Problem je system-stat...kvuli kterym vznkaji vselijaci vyvrhelove apod.antifa je jen o tom byt proti fasismus,organizovat se kdyz rozrusta pocet techto kurev.Lidi tohle je nas kult,davat sanci nackum,lidem co si kazdou veci slusne prevratit,dneska pravda neexistuje.Dokazali jen kopirovat veci od antifasistu,z jejich kultury.FUCK FASCISM,BEFORE ITS FUCK YOU... smajlik - 21 smajlik - 21

 
punkie
punkie - 22.5.2009 10:02

už to projíždím...tohle mě dost zajímá... v mym okolí si lidi myslej, že politice strašně rozumim, ale mrtvola to má teda zmáknutý na mnohem vyšším levelu :-D

 
mrtvola ©
mrtvola © - 22.5.2009 9:57

Andrew.X: to jsem ale kus vola :-)))))))

Mrkl jsem se na to. Jednak jsem našel Tůmův čeký produkt, který vyšel v Reflexu, je hodně zkrácený a upravený:
http://liblog.alesuv.net/kompas.php

No a na Wiki se dá stáhnout český překlad těch anglických otázek z politiclcompas.org, který je mnohem komplexnější :
http://cs.wikipedia.org/wiki/Politick%C3%BD_kompas

Ale jak už jsem psal, slouží to jen k přibližné orientaci. Přesnější jsou ty třírozměrné modely.

 
Andrew.X
Andrew.X - 22.5.2009 8:43

mrtvola: punkie:a pokud anglicky neumíš stačí googlit heslo politický kompassmajlik - 14

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.5.2009 21:51

Skunx: jako, zajímá mě to hodně , to je fakt. Ale jsou to dost dlouhé a technické texty, pochybuji o tom, ža by mělo smysl to tady dávat na punkový web. No, uvidím, popřemýšlím o tom, snad nějaké zkrácené verze o víkendu....

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.5.2009 21:40

punkie: jestli umíš anglicky, tak tady máš jeden z testů.

http://www.politicalcompass.org/index

 
Houda?
Houda? - 21.5.2009 21:03

Skunx: souhlasim.....vim o tom celkem velky kulovy, docela by me to i zajimalo...a ty Mrtvolo vypadas jak znalej clovek v tomhle:-).....tak jestli bys to moh nak zformulovat i pro ty mene chapajici jako ja?smajlik - 12 :-)))

 
Skunx
Skunx - 21.5.2009 20:45

mrtvola: Hele chlape taky nejsem moc přes politiku ale tyhle rozdělení by jsi fakt mohl sepsat fakt se v tom vyznáš a hodně lidem z nás by jsi tím otevřel aspoň obzory :-).....navíc já bych se přiučil rád tohle vypadá hodně zajímavě :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.5.2009 18:05

punkie: něco podobného jsem měl v plánu, prostě popsat všechny ty pokusy o třetí cestu mezi kapitalismem a komunismem od začátku minulého století až dodnes. Udělal jsem jen italský fašismus, rozepsal jsm se o rakouském a maďarském fašismu, mám materiál o národním socialismu, o pražském jaru, o Blairově třetí cestě, o současném neokorporativismu a občanské společnosti.... a pak jsem se na to vykašlal ;-)

Rakousko je zajímavé, měli tam klerikálně-fašistický korporativistický režim až do doby, kdy se náckům podařil atentát na kancléře Dolfuse. Pak je Hitler zabral, nastolil národní socialismus a fašouni šli do koncentráků. Zajímavé je i to, že tam mají korporativistické prvky až dodnes. Nejvíce, ze všech evropských států.

No ale nejzajímavější z toho všeho je studium ideologických, sociálních a ekonomických kořenů německého národního socialismu. To byla fakt úplně jiná planeta.

Jsou to ale dost technické věci a myslím si, že se to tady nehodí.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.5.2009 17:52

Medvěd: znáš to, temnota zvítězila nad duchovním jasem :-))))

 
Medvěd
Medvěd - 21.5.2009 17:34

punkie: smajlik - 1smajlik - 1smajlik - 1

 
punkie
punkie - 21.5.2009 17:25

a dokonce i Medvěd chce být ultrapravičák??... to jsou mi dneska překvapení?!!

 
punkie
punkie - 21.5.2009 17:24

Mrtvola: docela bych ocenil nějakej přehlednější článek ohledně těch politických směrů... vím, celkem konkrétně, jak bych to chtěl, ale nevim vubec, jak se to jmenuje :-) není na to třeba nějakej dotazník? aby mi pak vypadlo, jaký vyznávám politický směr?
smajlik - 19osamělej poustevník někde na Sibiři je vlastně ultrapravičák, to je fakt hustý :-)

 
Medvěd
Medvěd - 21.5.2009 17:21

mrtvola: A copak,že si se na to vysral a zůstalo pouze a jen u těch půdů ? :-))

Jinak taky to mám podobně hozený jako tady kamarád Mikeš.Taky bych chtěl jednou žít někde třeba u prostřed nějakýho hlubokýho lesa,se svojí ženou,dětma,zvířatama a já nevím co ještě.Pěkně bych si tam hospodařil dělalal si všechny produkty sám,pěstoval si tam marihuanu jak by se mi zlíbilo a tak dál a tak dál :-)))) Prdel by mi mohla vylízat nějaká ta dnešní zkurvená civilizace a nějakej Sytém.Měl bych tam v tom svým lesíčku svůj vlastní systém a řád a ten kdo by mi ho tam chtěl narušovat,tak by za to šeredně zaplatil :-)))) Zkrátka pohoda a 100% anarchie !!! :-)))) Jo,ale ta představa,že by se to dalo takhle udělat a žít si totálně po svém,bez nějakých příkazů a jinejch podobnejch nesmyslů,je tak trochu utopie.Ale kdo ví,třeba se mi to jednou povede :-))))

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 21.5.2009 15:49

mrtvola: to ve mě taky zvítězily...příští klášter si asi nechám až mi bude tak po šedesátce:DD ale k buddhistům si občas zajdu zameditovatsmajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 21.5.2009 15:08

mikesh: jsem kdysi vážně uvažoval o tom, že se vším seknu a odejdu do nějakého budhistického kláštera, ponořím se na odloučeném místě do tříleté meditace a stane se ze mne velký zasvěcenec....

Ale temné pohanské pudy nakonec zvítězily ;-)

 
plusminus
plusminus - 21.5.2009 14:50

my sme jednou zhulili kocku,ale ona hnedka usnula,asi byla moc smajlik - 19

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 21.5.2009 14:11

mikesh: pravda, o tom jsem vždycky přemešlel, jak se cítěj zvířata, když třeba v lese sežerou nějaký lysoně nebo tak něcosmajlik - 1

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana