Legenda jménem SEX PISTOLS

Legenda jménem SEX PISTOLS

     Sex Pistols byla kultovní a velice vlivná anglická punková kapela založená v Londýně v roce 1975. Kapelu původně tvořili zpěvák Johnny Rotten, kytarista Steve Jones, bubeník Paul Cook a baskytarista Glen Matlock. Matlock z kapely odešel v roce 1977 a nahradil jej Sid Vicious. Ačkoliv kapela existovala pouze tři roky, vydala čtyři singly a natočila jedno studiové album > BBC je označila za "nejlepší anglickou punkovou kapelu". Sex Pistols jsou často označováni jako inciátoři punkového hnutí ve Velké Británii a prvního generačního rozdílu uvnitř rock n' rollu.

 

  Sex Pistols se objevili jako odpověď na to, co bylo považováno za neškodný progressive rock a pop music poloviny 70. let. Kapela vyvolala během své krátké kariéry mnoho kontroverzí, které upoutaly Anglii, ale často zastínily jejich hudbu. Jejich vystoupení neustále čelily problémům s úřady a často končily pohromami a výtržnostmi. Singl God Save the Queen z roku 1977, který byl vydán tak, aby kolidoval s 25. výročí Alžběty II. na britském trůně, je často považován za útok na Britskou monarchii a britský nacionalismus

   Kapela se rozpadla v roce 1978 uprostřed bouřlivého turné v Spojených státech, ale v roce 1996 se opět sjednotila pro turné „Filthy Lucre“, později i pro turné v letech 2002 a 2003. Dne 24. února 2006 byli Sex Pistols slavnostně uvedeni do Rock and Roll Hall of Fame, ale ceremoniálu se odmítli zúčastnit a muzeum nazvali „močí ve víně“.

 

Začátky Sex Pistols

     Sex Pistols se vyvinuli z kapely The Strand, která vznikla v roce 1972 a jejímiž členy byli zpěvák Steve Jones, bubeník Paul Cook a kytarista Wally Nigtingale. Mezi členy prvních sestav patřil také Jim Mackin a baskytaristé Stephen Hayes a později Del Noones. Od roku 1973 členové kapely trávili čas u obchodu Dona Lettse „Acme Attractions“ a u luxusnějšího "Let It Rock" na Kings Road, v Chelsea. „Let It Rock“ patřil bývalému manažerovi New York Dolls Malcolmu McLarenovi a jeho přítelkyni Vivienne Westwood. Obchod se specializoval na "anti-módu" a prodávaly se tam závěsy, fetišistické zboží a potrhaná trička, která později zpopularizovalo punkové hnutí. Jak poznamenal Rotten: „Malcolm a Vivienne byli ukázkovým párem šibalů: Prodali by vše, jakéhokoliv stylu, jen aby na tom vydělali.“ Obchod se stal hlavním místem punkové scény a svedl dohromady mnoho jejích nejznámějších členů, mezi nimiž byli Jordan, Soo Catwoman (obě pracovaly v obchodě jako prodavačky), Captain Sensibile, Sid Vicious, Jah Wobble, Gene October, Mick Jones, Tony James a Marco Pirroni. Všichni s odporem reagovali na převládající módu dlouhých vlasů a rozevlátých džínů začátku 70. let. V té době se McLaren stal manažerem kapely.

     Kapela se přejmenovala na "The Swankers" a začala zkoušet ve studiu Crunchy Forg poblíž londýnských doků. V roce 1974 poprvé koncertovali a to v Tom Salter's Café v Londýně. Noones byl z kapely vyhozen pro svou neschopnost a neochotu chodit na zkoušky.

 

Johnny Rotten vstupuje do kapely

     Glen Matlock byl vybrán jako baskytarista na začátku roku 1975. Ve stejné době se Jones a Nightingale začli hádat o hudebním směřování kapely a Nightingale brzy poté odešel. V srpnu 1975 si Jones v McLarenově butiku, který byl mezitím přejmenován na SEX, všiml Johna Lyndona, později známého jako Johnny Rotten. Jak řekl Jones: "Měl zelené vlasy. Myslím, že měl opravdu zajímavou tvář. Líbil se mi jeho vzhled. Měl tričko 'Nesnáším Pink Floyd'. Na Johnovi bylo něco zvláštního, ale když mluvil, byl opravdový kretén - ale chytrý." Ačkoliv nikdy předtím o zpívání neuvažoval, Rotten byl požádán, aby se stal zpěvákem kapely. Rotten a jeho přátelé (mezi nimi i členové Bromley Contingent, Siouxsie Sioux, Soo Catwoman, Steve Severin a Billy Idol), tehdy nosili potrhané trička a sadomasochismem inspirované oblečení, které prodávala Vivienne Westwood. Tato móda se rychle rozšířila mezi fanoušky kapely.

     Novinář Nick Kent z NME si občas s kapelou zahrál, ale po Rottenově příchodu s tím skončil. Rotten tvrdí: "Když jsem přišel, podíval jsem se na něj a řekl jsem: 'Ne. Ten musí jít.' Od té doby o mně nic dobrého nenapsal." Rotten představil ostatní členy newyorkským kapelám jako byli The Modern Lovers a New York Dolls a kapela začala hrát cover verze písní od Iggyho Popa a The Small Faces.

    Po Kentově odchodu, začal Cook cítit, že Jones možná není schopný hrát sám na kytaru, takže dal inzerát na dalšího „mladého nadějného kytaristu“. Na inzerát odpověděl Steve New, hrál s kapelou několik týdnů, ale krátce poté odešel.

    Mezi první McLarenovy rozhodnutí jako manažera patřilo přejmenování kapely. Uvažovanými názvy byly například „Le Bomb“, „Subterraneans“, „Beyond“ a „Teenage Novel“. Kapela se nakonec přejmenovala na Sex Pistols a pod tímto názvem poprvé vystoupila 6. listopadu 1975 na Saint Martins College, ale publikum je vypískalo dříve než dokončili první píseň. Vystoupení zorganizoval Matlock, který který tam tehdy studoval. Následovaly další vystoupení na universitách a uměleckých školách v okolí Londýna. Na začátku roku 1976 začali mít i větší vystoupení, například v 100 Clubu, nebo v The Nashville. Dne 3. září 1976 Sex Pistols poprvé koncertovali mimo Británi a to na otevření Club De Chalet Du Lac v Paříži. Jejich první větší turné po Británii brzy následovalo, trvalo od poloviny září do začátku října.

 

 

EMI a incident s Grundym

     Po ukázkovém vystoupení na prvním londýnském punkovém festivalu ve 100 Club na Oxford Street v září 1976, Sex Pistols podepsali smlouvu s EMI. První jejich singl „Anarchy in the U.K.“, vydaný 26. listopadu 1976, sloužil jako vyjádření jejich záměrů - bylo plné humoru, zlosti a vnitřní energie. Přes všeobecný dojem, že punkové kapely neuměly hrát na nástroje, soudobé hudební kritiky a živé nahrávky odhalují, že Sex Pistols byla zdatná a divoká živá kapela.

     Jejich chování, stejně jako jejich hudba, jim přineslo celostátní pozornost. Dne 1. prosince 1976 se členové Sex Pistols a Bromley Contingent dočkali vlny publicity poté, co nadávali během večerního pořadu Today na Thames Television. Dostali se tam neplánovaně jako náhrada za Queen, také kapelu od EMI. Kapela a její doprovod v šatně před vystoupením zkomzumovala velké množství alkoholu. Při rozhovoru, Rotten použil slovo „shit“ a moderátor Bill Grundy, který byl také opilý, otevřeně flirtoval s Siouxsie Sioux ("Uvidíme se potom, že jo?"). To vyprovokovalo Jonese, který nazval Grundyho „starým dědkem“. Grundy odpověděl, že kapela „řekla něco skandálního“, na což mu Jones odvětil: „ty hnusný zmrde ... jaký zkurvený mizera“.

     Ačkoliv byl pořad vysílán pouze v Londýně, následující poprask okupoval bulvární deníky několik dní. The Daily Mirror použil titulek „Filth and Fury“ (tj. „Děs a běs“) a Daily Express titulek „Punk? Call it Filthy Lucre“ (tj. „Punk? Říkejte tomu mrzké peníze“), oba titulky Lyndon použil pro názvy projektů Sex Pistols o mnoho let později. Thames Television odvolala Grundyho a ačkoliv se později vrátil, interview prakticky ukončilo jeho kariéru.

     Díky tomuto incidentu se kapele dostalo mnoho publicity a punk se tak dostal do pozornosti veřejnosti. „Anarchy tour“ po Velké Británii brzy následovalo, přestože se dočkalo nepřátelských reakcí ze strany novinářů a některé konerty byly zrušeny místními úřady. Londýnský radní Bernard Brook Partridge během televizního interview tehdy prohlásil: „Sex Pistols by skvěle vylepšila náhlá smrt… Chtěl bych vidět někoho, kdo by vykopal velkou díru a pohřbil by je do ní“.

     Po skončení turné v prosinci 1976 zařídila EMI několik koncertů na leden 1977 v Paradisu v Amsterdamu. Předtím, než na London Heatrow Airport nastoupili členové kapely do letadla, navzájem se bili a uráželi personál letiště. „Jedna svědkyně tvrdila, že Sex Pistols dělali něco tak hnusného, že to nemůže ani popsat… obecně se věří, že Jones zvracel na staré dámy v odletové hale,“ napsal magazín Rolling Stone. EMI o dva dny později smlouvu s kapelou vypověděla. "Nerozumím tomu", tvrdil celou dobu Rotten. "Jediné, o co jsme se snažili, bylo vše zničit."

 

Sid Vicious přichází

     Vystoupení v Paradisu měly být pro Matlocka poslední a v únoru 1977 se s kapelou rozešel. Podle populární legendy důvodem bylo, že „měl rád Beatles“, ale Steve Jones později tvrdil, že opravdovým důvodem bylo to, že si Matlock s ostatními členy kapely prostě nesedl a „vždy si myl nohy“. Matock nyní tvrdí, že z kapely odešel dobrovolně, především kvůli zhoršujícím se vztahům s Rottenem.

     Matlocka nahradil Rottenův kamarád Sid Vicious (vlastním jménem John Simon Ritchie), který sám sebe označoval za „největšího fanouška Sex Pistols“ a dříve hrál v The Flowers of Romance. McLaren jej jako člena přijal, především pro jeho vzhled a „punkové postoje“ a to i přes jeho omezené hudební schopnosti. McLaren prohlásil: „Když se Sid přidal, neuměl hrát na kytaru, ale jeho šílenství se hodilo do struktury kapely. Byl rytířem v zářivé zbroji s obrovskou pěstí." Lyndon později dodal: "První zkoušky se Sidem byly pekelné. Všichni souhlasili, že na to měl vzhled. Sid se opravdu tvrdě snažil… ale ten kluk na kytaru hrát neuměl."

     Marco Pirroni: "Poté už to s hudbou nemělo nic společného. Bylo to jen o senzacích a skandálech. Stalo se to příběhem Malcolma McLarena…" Sidův zesilovač býval při koncertech často zeslaben, nebo vypnut a Matlock a Jones nahráli místo Viciouse většinu jeho basových partů na pozdějších studiových nahrávkách kapely.

     Členství v Sex Pistols mělo na Viciouse destruktivní dopady. Rotten vypozoroval: "Až do té doby, Sid byl naprosto dětinský. Všechno bylo hihňavé a legrační. Najednou z něho byla obrovská hvězda. Postavení hvězdy znamená tlak, možnost být spatřen úplně všude, obdiv. Jen tohle pro Sida něco znamenalo." Vicious pokračoval v rozvíjení své nechvalně známé osobnosti. Na začátku roku 1977 potkal Nancy Spungen, narkomanku a občasnou prostitutku s mnoha emocionálními problémy. Spungen je většinou označována za člověka, který přivedl Viciouse k heroinu a vztah mezi nimi vedl k tomu, že se Vicious odcizil od členů kapely. Rotten tvrdí: "Udělali jsme vše, abychom jej Nancy zbavili. Ona ho zabíjela. Byl jsem naprosto přesvědčen, že ta holka byla na pomalé sebevražedné misi. Nechtěla ale odejít sama. Chtěla si sebou vzít Sida. Byla naprosto zkažená a zlá."  Sid Vicious s kapelou poprvé vystoupil na Screen on the Green v Londýně 3. dubna 1977.

 

God Save the Queen

     Dne 10. března 1977 při tiskové konefernci před Buckinghamským palácem, podepsali Sex Pistols smlouvu s A&M Records. Později se vrátili do kanceláří A&M, kde uspořádali divokou párty. Sid Vicious zničil kancelář ředitele společnosti a pozvracel jeho stůl. Pod tlakem zaměstnanců, umělců a distributorů A&M po šesti dnech smlouvu s kapelou ukončila. V květnu podepsali Sex Pistols svou třetí a poslední smlouvu a to s Virgin Records.

    Jejich druhý singl, God Save the Queen vyšel 27. května 1977. Ačkloliv byl většinou chápán jako útok na královnu Alžebětu II., Rotten se později vyjádřil, že píseň nebyla zaměřena proti ní, ale měla krtizovat úctu, které se královská rodina obecně těšila. Píseň vyjadřující neúctu k monarchii vyvolala po zemi široké pobouření. Byla zakázána na BBC, jejíž Radio 1 tehdy dominovalo éteru. Rotten později poznamenal: "Vyhlásili jsme válku celé zemi - ale neúmyslně!"

    Během oslav 25 let Alžeběty II. na trůně byl singl na prvním místě na žebříčku NME, ale až druhý na oficiálním britském žebříčku. Přesto mnoho lidí spekuluje, že žebříček byl zfalšován a singl byl ve skutečnosti první, ale byl posunut na druhé místo, aby se mu nedostalo nežádoucí pozornosti. Nejméně jedna stanice oznámila, že singl byl první, ale odmítla jej hrát, protože jí bylo řečeno, že by tím mohla narušit státní oslavy.

    Sex Pistols oslavy poznamenali, nejen svým singlem, ale také se na pronajaté lodi pokusili zahrát na Temži před budovami Parlamentu. Nakonec pokus skončil tak, že policie loď pronásledovala, přestože jim bylo předem dáno povolení vystoupit. McLaren, členové kapely a mnoho dalších bylo zatčeno poté, co loď zakotvila u břehu.

    Násilné útoky na punkery se množily a samotný Rotten byl napaden gangem ozbrojenými noži v Islingtonu u Pegasus pubu a utrpěl zranění dvou šlach. Kvůli útokům bylo turné po Skandinávii, které mělo začít na konci června, odloženo do ploviny července. Následovalo tajné turné po Británii na konci sprna, známé jako SPOTS (Sex Pistol On Tour Secretly), kdy kapela hrála pod pseudonymy, aby se vyhla zrušením koncertů.

 

Never Mind The Bollocks

     Album Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols bylo nahráno mezi březnem a červnem 1977 ve Wessex Studios na Highbury v Londýně. Produkoval jej Chris Thomas, který předtím spolupracoval s Roxy Music. Na albu hrál na baskytaru John Matlock, který se do kapely vrátil jako studiový hudebník, aby nahradil Viciousův nedostatek hudeního talentu. Jones tvrdí: "Sid chtěl přijít a hrát na albu a my jsme se jej snažili udržet co nejdále od studia. Naštěstí měl tehdy žloutenku." Ačkoliv Vicious jednou opravdu nahrával, jeho party byly později znovu nahrány Jonesem. Jones vzpomíná: "Prostě jsme ho to nechali udělat, že jo? Když odešel, tak jsem to přehrál, zatímco Sidova část byla ztlumena. Myslím, že na nahrávce je to slyšitelné jen ztěží."

    Never Mind the Bollocks vyšlo 28. října 1977 a dočkalo se rozporuplných reakcí. Rolling Stone jej hodnotil pozitivně, zvuk byl podle něj jako „srážka dvou vlaků metra pod 40 stopami bahna, oběti křičí“, a chválil kapelu za hraní „s energií a přesvědčením, že je pozitivně výjimečná ve své šílenosti a vzrušení“. Někteří kritici byli přesto zklamáni a to tím, že album obsahovalo všechny čtyři dříve vydané singly a považovali jej za faktické „best of“ album. V posledních letech začalo být album uznáváno jako jedno z nejvlivnějších alb posledních 40 let a bylo označeno za "jednu z nejlepších a nejinspirativnějších rockových nahrávek všech dob".

    Název alba působil kapele další potíže. Boots, W.H. Smith a Woolworth odmítly album prodávat a konzervativní člen Parlamentu jej odsoudil jako „symptom úpadku společnosti“ a Asociace nezávislých televizních společností odmítla vysílat reklamy propagující album. V Nottinghamu bylo hudebnímu obchodu vyhrožováno soudním řízením za zobrazování „nepatřičného tištěného materiálu“. Kauza se ale obrátila, když právník John Mortimer získal svědectví expertů, kteří dosvědčili, že slovo bollocks je standardní staroanglické slovo, které původně označovalo kněze. Ačkoliv slovo v populárním slangu znamená varlata, v názvu alba znamená „nesmysl“. S názvem neúmyslně přišel Steve Jones, který v reakci na haštěření ohledně názvu alba vykřikl: "Ou, ty nesmysly mi vůbec nevadí!"

    Poslední vystoupení Sex Pistols v Británii se odehrálo v Ivanhoe's v Huddersfieldu na Štědrý den 1977, kde kapela odehrála odpolední a večerní představení na podporu rodin stávkujících hasičů. Místo vystoupení bylo oznámeno krátce před začátkem, což byla u kapely obvyklá taktika, jak se vyhnout pozornosti, která by mohla vyústit ve zrušení koncertu.

 

Turné po Spojených státech a konec kapely

     V lednu 1978 vyrazila kapela na turné po Spojených státech, které se skládalo především z koncertů na jihu země. Ačkoliv bylo plánováno už na prosinec 1977, zdrželo se, protože americké úřady nechtěly členům kapely vydat víza kvůli jejich kriminálním záznamům. Ačkoliv bylo turné vysoce očekáváno médii a fanoušky, poznamenaly jej vnitřní spory, špatné plánování a nepřátelsky naladění návštěvníci. Během dvoutýdenního turné byl Vicious silně závislý na heroinu a začal žít přesně podle svého pseudonymu. Jak řekl Rotten: "Sid měl konečně publikum lidí, kteří by se chovali šokujícím a hrůzným způsobem. Sida jednoduše vedl jeho nos."

    Během konertu v San Antoniu v Texasu, nazval Vicious diváky „partou buzerantů“ a poté udeřil fanouška do hlavy svou baskytarou. V Baton Rouge se dočkal simulovaného orálního sexu prováděného jednou fanynkou, o které později pronesl: "Takový typ holek mám rád." Vicous trpěl abstinenčními příznaky a při koncertě v Dallasu se objevil na pódiu a se slovy „dejte mi dávku“ se řízl do hrudi a krví postříkal ženu, která vylezla na pódium a udeřila ho do tváře. Později byl převezen do nemocnice, kde se měl zotavovat ze svých zranění. Jeho chování mimo pódium bylo ubohé. Napadl fotografku, ochranku a dokonce byl zbit podrážděným bodyguardem, který jej měl chránit.

    Rotten, který tehdy trpěl chřipkou a vykašlával krev, se cítil stále více izolovoaný od Cooka a Jonese a znechucený Viciousem. Při posledním koncertě ve Winterlandu v San Franciscu 14. ledna 1978, rozčarovaný Rotten skončil přídavkem, písní „No Fun“ od Stooges. S úšklebkem vykřikl: „Tohle vůbec není sranda“, čímž jasně vyjádřil své pocity o koncertu, kapele a divácích. Po vystoupení se Rotten zeptal diváků: "Cítili jste se někdy podváděni?" Poté odhodil mikrofon a odešel z pódia. Později to komentoval: "Nesnášel jsem ten scénář. Byla to fraška. Sid byl naprosto mimo, prostě ztráta místa. Malcolm se se mnou nebavil. Potom obrátil a řekl Paulovi a Stevovi, že veškeré napětí byla moje chyba, protože bych s ničím nesouhlasil. Bylo to velice trpké a matoucí."

    Dne 17. ledna 1978 oznámil Rotten svůj odchod z kapely. Vicious odjel do New Yorku a McLaren, Cook a Jones odjeli do Rio de Janeira na dovolenou. Rotten zůstal v Americe bez peněz a bez letenky. Později řekl: "Sex Pistols mě opustili, nechali mě trčet v LA bez letenky, bez peněz, bez ubytování a se zprávou, že pokud někdo bude volat do Warner Bros a tvrdit, že je Johnny Rotten, tak lže. Tak jsem skončil s Malcolmem - ale ne se zbytkem kapely. Vždy je budu mít rád." Nakonec zavolal Richardu Bransonovi, šéfovi Virgin Records, který mu zaplatil letenku zpět do Londýna.

     Po odchodu z kapely si Johnny Rotten změnil přijímení zpět na Lyndon a založil Public Image Ltd, kde s ním hráli bývalý člen The Clash Kevin Levene a kamarád ze školy Jah Wobble. Kapela se dostala do první desítky britského žebříčku se svým debutovým singlem „Public Image“ v roce 1978 a v roce 1979 nahrála album Metal Box. V roce 1978 zahájil Lyndon proti McLarenovi a jeho společnosti Glitterbest právní kroky kvůli nezaplaceným honorářům, používání jeho jména, nevýhodným smluvním podmínkám a škodám za „všechny kriminální činy, které se odehrály“.

    Vicious se přestěhoval do New Yorku a začal vystupovat sólově, přičemž Nancy Spungen mu dělala manažerku. V roce 1979 nahrál živé album Sid Sings, kde jej doprovázeli Arthur Kane a Jerry Nolan z New York Dolls. Dne 12. října 1978 byla Spungen nalezena mrtvá v pokoji v Chelsea Hotel, kde žila s Viciousem. Byla pobodaná na krku a oblečna pouze ve spodním prádle. Policie na místě zajistila drogy a Vicious byl zatčen pro podezření z vraždy. V té době prohlásil McLaren: "Nevěřím, že by v tom byl namočený. Sid si měl Nancy v New Yorku vzít. Byl jí velice blízký a měl s ní docela vášnivý vztah." Vicious zemřel o pět měsíců později, 2. února 1979 na předávkování heroinem po párty k jeho propuštení z vězení na kauci. Bylo mu 21. O vztahu Viciouse a Spungen byl v roce 1986 natočen film Sid and Nancy, který režíroval Alex Cox. Lyndon film hodnotil kriticky, ať už šlo o ztvárnění hlavních charakterů, nebo o spekulaci, že Vicious a Spungen chtěli spáchat společnou sebevraždu.

    McLaren chtěl o Sex Pistols natočit film. V roce 1977 najal Russe Meyera, aby jej natočil podle scénáře Who Killed Bambi?, který napsal s Rogerem Ebertem. Natáčení ale skončilo po dni a půl, kdy herci a štáb odešli na protest proti nevyplacení peněz McLarenem. Druhý pokus se odehrál v polovině roku 1978 s filmem The Great Rock 'n' Roll Swindle, který režíroval Julien Temple a hráli v něm Cook a Jones. Film byl natočen z McLarenova pohledu na historii kapely a tvrdil, že manipuloval a kontroloval kapelu od úplného začátku. Na soundracku se podílel Jones a také Vicious s Cookem. Dalšími, kteří na albu zpívali, byli Edward Tudor-Pole a Ronnie Biggs.

     Cook s Jonesem vystupovali při různých koncertech jako hosté a působili jako studioví hudebníci a později založili kapelu The Professionals. Cook v současnosti hraje v kapele Man-Raze. Matlock se zúčastnil několika hudebních projektů, například The Rich Kids. McLaren dělal manažera Adam & the Ants a Bow Wow Wow a v polovině 80. let vydal několik hitů jako sólový umělec.

     V lednu 1986, po soudním sporu, získali čtyři zbývající členové Sex Pistols a pozůstalí po Viciousovi kontrolu nad odkazem skupiny, který zahrnoval autorská práva, nahrávky, filmové záznamy a právo k užívání názvu „Sex Pistols“. Díky tomuto mohl vzniknout v roce 2000 film Julien Temple The Filth and the Fury, vyprávějící příběh Sex Pistols z pohledu členů, čímž se lišil od The Great Rock 'n' Roll Swindle, který byl zobrazoval McLarenův pohled na historii kapely.

     Zbývající členové kapely se znovu spojili v roce 1996, kdy vyjeli na půlroční „Filthy Lucre World Tour“, při které vystoupili v Evropě, Americe, Austrálii a Japonsku. V roce 2003 koncertovali po tři týdny v Severní Americe při své „Piss Off Tour“.

    V listopadu 2005 byli Sex Pistols uvedeni do Rock and Roll Hall of Fame, přičemž členové tuto poctu odmítli s tím, že si má síň slávy „políbit“. Jones to komentoval následovně: "Jakmile chcete být v muzeu, je to konec Rock & Rollu. Nevolí tam fanoušci, ale lidé, kteří už tam jsou."

     Dne 9. března 2006 prodala kapela práva k písním ze svého katalogu Universal Music Group. Tento obchod byl kritizován jako „výprodej“.

 

Vlilv a kulturní odkazy Sex Pistols

     Časopis Rolling Stone prohlásil, že kapela „v odpovědi na hvězdné okrasy a samolibost rockové hudby poloviny 70. let rozpoutala a ztělesňovala jeden z mála opravdu kritických okmažiků v historii populární hudby - vzestupu punku“. Ačkoliv nebyli první punkovou kapelou, jejich Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols je jedinečným úkazem jak v punkové, tak i v populární hudbě obecně. Je pravidelně uváděno na seznamu nejlepších alb všech dob: Q Magazine jej zařadil na 27. místo v žebříčku "100 Greatest Albums Ever" a Rolling Stone jej v roce 1987 zařadil na druhé místo v žebříčku „Top 100 Albums of the Last 20 Years“.

    Jejich živá vystoupení byla taktéž velice vlivná. Významná show se odehrála na začátku jejich kariéry 4. června 1976, když vystoupili pro skupinu 42 lidí v Lesser Free Trade Hall v Mancheseteru. Koncert byl jednou z nejdůležitější a nejzmýtizovanějších událostí v historii rocku. Mezi diváky byli lidé, kteří později založili kapely, nebo jinak zpopularizovali vznikající punkové hnutí, například Buzzcocks (kteří koncert zorganizovali), Bernard Summer, Ian Curtis a Peter Hook (později členové Joy Division), Morrissey (později člen The Smiths) a Mick Hucknall (později člen Simply Red).

     Sex Pistols jsou také připomínáni pro svou přímou komunikaci s místním publikem. Lyndon tvrdí: "Pokud jsme měli cíl, tak to bylo protlačení našich názorů, názorů dělnické třídy, do mainstreamu, kde tehdy nebyly sylšet." Zdali byl jejich anti-establishmentový postoj spontánní, nebo uměle vytvořený je sporné. Jeden kritik poznamenal, že „zdeptaná duše anglické společnosti“ stačila k tomu, aby vznikly kapely jako Sex Pistols a Rottenova „prudká inteligence a ohromující charisma na pódiu“ byly důležitými katalyzátory, ale nakonec zmiňuje McLarenovy manipulace jako opravdovou sílu, která byla za kapelou.

    Mnoho kapel bylo Sex Pistols inspirováno, například The Clash, Siouxsie & the Banshees, Nirvana, Oasis, The Fall, Green Day, Guns N' Roses a stovky dalších po celém světě. Sex Pistols rozpoutaly punkový rozmach skutečně do všech koutů Země a za to bychom jim měli děkovat.

    V roce 1997 pojmenovali paleontologové Adrian a Edgecombe skupinu vyhynulých druhů trilobitů po členech kapely: Arcticalymene Rotteni, Arcticalymene viciousi, Arcticalymene jonesi, Arcticalymene cookiArcticalymene matlocki.

Kompletní historie punku:


5.2.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 232   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,4
PUNK 1,4
 

Diskuse ke článku - Legenda jménem SEX PISTOLS

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Kylian
Kylian - 20.2.2007 16:56

To dole jsem napsal já.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 16:52

Nevim proc odsuzovat Sex pistols. Ano meli sve chyby ale dovedete si nasi pred a porevolucni scenu bez tehle kapely predstavit?
to Neopunker a Misak: Hele tak kdyz sem chodite jen srat lidi a tuhle muziku neposlouchate (konkretne Neopunker) tak tahnete treba na ipunk.cz nebo podobny sracky a neserte se do vetsiny z nas! Nazdarsmajlik - 20

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 16:35

to Mišák: no já akorát vim že si kdysi napsal že ti tuhle stránku někdo doporučil, že se tu pobavíš...možná že s někym nebo s většinou se tu bavíš, ale je to nutný se do nich srát když jak jsem již psal jsou tu většinou teens, nebo lidi, co o punku nemaj příliš šajn? jestli diskutuješ s winďasem ok, ale diskutovat nebo se hádat s patnácti sedmnácti letym a ukazovat mu jak si nad věcí, je řekl bych o hovně....a vim že nevim kdo, možná si to byl ty, psal si že 80 procent punks jsou idioti a špíny, nebo někdo možná ty si psal že kdo se oblíká do řetězů a punkovýho je směšnej, jestli si to psal ty tak je to názor o hovně...

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 16:17

Mišák for Anonym dole...klasik punx? No, přijdou mi směšný ti co hlásaj anarchii a vyvolávaj fuck off system, ti mi směšný přijdou ano. A z důvodů, které píšu, že se chovaj takto. Jinak proti klasik punx, pokud maj punk.jako modu, jako muziku, vůbec nic nemám a jak říkám, znám jich hodně moc, mám mnoho přátel mezi kalsickými punk.kapelami.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 16:15

Mišák for Anonym 15:47...no já sem sem vlezl víceméně náhodou a zrovna se probíralo, jací sme kokoti a jak máme vymleto v hlavě, tak sem se ozval, to byla náhoda. No a právě, že jsem se po delšim čase podíval na příspěvky ke kapelám co mám rád a všude Windas říká, jací jsou magoři atd.tak proto sem na něj zareagoval, s nikym jinym se už nebavim o punku, protože je to jak říkáš a neni se o čem bavit.
co se týče nás, no možná na nás chodí dost lidí co jsou tací jak říkáš, ale to neznamená, že jsou za A takový všichni!!! poznám vela lidí co chodí an nás a byli aj na oi polloi atd.za B.aj ti co takový jak ty říkáš jsou přece maj právo jít an náš koncert a bavit se ne, třeba za pár let budou poslouchat nás a úplně jiné akpely, třeba na nás budou jebat a poslouchat úplně něco jinýho, ale ted se jim líbí tohle, tak at. CO je na tom zlého? Když se baví. My se bavíme taky. Já pořád radši budu hrát pro mladý lidi, než pro nalitý pozéry s čírama, nebo levičáky. Mj.desku nám křtil Petr Hošek, minulej rok nás pozvali E!E, Aurora, NVU, Arzte a další na koncerty s nimi, takže ono to nebude taky tak zlé jak píšeš...že nás poslouchaj jen teenageři....prosimtě a nesud jak moc rozumim a nerozumim muzice ok? Nikdy sme neřekl, že punk je pro omezence, já chodim na punk koncerty pořád třeba nedávno sme byl na Casualties, Epoxies atd.pak už se opakuješ a na to jsem ti odpovědlě an začátku. bavim se s konkrétnima lidma, nepíšu obecne a na konkretni lidi mám konkretní připomínky, když chceš jebat, přečti si nedávnou diskusi na "je tohle punkový" a pak posud, kdo začal nadávat a urážet hm. No a k těm teens zde ano, já to dobře vim, to jsme ale u toho, Takový lidé píšou někam, že jiný jsou kokoti...no úroven jak svině...jinak mezi punx mám hafo kamarádů...jenže ti co se hlásej k levici, ti jsou prostě někde jinde, bohužel.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 16:12

ještě na něco bych se zeptal, přijdou ti směšní klasik punks? jestli jo tak proč? (samozřejmě nemyslim ty, kteří pálí odpadkový koše, noší áčko na krku, či na triku jsou zhulený v parku a punk mnohdy ani neposlouchaj, nemyslim ani ty, kteří na sebe navlečou punkový oblečení s trikem Exploited, který nosí jen proto že je to v módě, ani jedni z nich punks nejsou....myslim klasik punk, kteří rozumí punkový hudbě, pohybujou se v punku léta, objížději festy, koncerty apod...)

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 15:47

Mišák: za prvé, proč lezet na tyhle stránky když tě punk zajímá jen jako muzika? proč nepíšeš příspěvky do pokec o kapelách? tady se hádáš s punkáčema o něčem co tobě přijde absurdní ale těch druhých je to život, který ty nemůžeš pochopit tak je nech a nejebej do nich, já taky nelezu na stránky vašich fans a neurážim je a klidně bych mohl protože ty lidi co poslouchaj kapely jako ste vy ví o muzice pěkné hovno...stačí si zajít na váš koncert a pobavit se snima...náctilét slečinky, zeptáš se jich co poslouchaj oni že punk a ty se zeptáš jakej a ony že Jaksi Taksi, Vypsaná Fixa, Divokej Bill, Green Day, Good Charlotte apod...fakt maj hudební obzor když ani neví co poslouchaji za styl hudby...prostě a jednoduše hrajete pro lidi nebo spíš děti, které nejsou příliš hudebně znalé, vaše melodie jim hezky zní, hezky se poslouchaj, ale tak do šestnácti let...pak z toho vyrostou...řekni mi jaké publikum a jeho věkové rozmezí poslouchá váš styl hudby? poslouchá ho člověk kterému je třicet? čtyřicet a víc? asi těžko, poslouchá ho daleko omezenější věková skupina než punk a neni to jen tim že punk poslouchaj jenom omezenci, punk poslouchá spousta lidí, který muzice rozumí, mnohem víc než ty a mnohdy už jsou ve věku, ale tu vaší hudbu pouslouchaj pořád jenom teenageři...kdybych byl hudební, srokrát radši bych hrál, už si to jednou použil, pro pořád ty samý lidi, ale pro lidi, kterym je patnáct, dvacet, třicet, čtyřicet a víc a měl bych příjemnej pocit že jaká koli generace má ráda mojí hudbu ale vás? vás poslouchaj pořád a jenom teenageři...vybíjíš si snad komplexy když tu jebeš do lidí jak si nad věcí a že oni jsou směšný radikálové? co je ti do toho jací jsou? já se taky neseru do vašich fans, jsou mi volný, nelezu na stránky kde vaši fans debatujou tak proč lezeš ty sem a jebeš tu, chceš si něco dokázat? přijdou ti punks co sem píšou směšný? mě přijdou vaši fans taky směšný, zvlášť když se kecá o hudbě, ale mám dostatek sebevědomí na to abych si ho zvyšoval tim že polezu na jejich stránky a budu do nich jebat...a když už chceš do někoho jebat, zajdi si mezi skupinku punks který se v punku pohybujou už roky a do nich si jebej, na ně chytrači, ale ne po netu...sem lezou stejně vesměs teens, kteří se o punk začínaj zajímat...a ty přeškrtnutý hákáče a áčka...zase reaguješ na teens...punkáč kterej se v punku nějakou dobu pohybuje tohle nosit nepotřebuje...

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 15:05

Neopunker:,,,hehe to je prdel, ještě že mi nikdy klasickej punk nepřirostl k srdci, díky Kalifornieeeeeeeeesmajlik - 10

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 14:40

Mišák..neviem proč se mi to neodeslalo celé, ale pokračuji kde jsme zkončil a zkrátím to již...takže....o TOM TO KURVA JE!!!! CO chceš dokázat víc? Já hraju pro lidi, pro sebe, lidi se na našich koncertech baví a o tom to je ne? Co máme dělat víc? Pro mě bylo super, když sme předloni hráli na Masters of rock v 10.ráno před 40 litrama lidí a byli tam metloši, skejtři, rockeři, punkx, "obyč" lidi a všichni se bavili, apřili a nebyl problémek a parádička. Tleskali nám a z toho mám super pocit. Muzika je o zábavě, moc nechápu co ty chceš pořád dokazovat a řešit atd.sám jsi nedokázal nic.
No a jelikož je to již moc dlouhé a jak sám říkáš, moc si s tebou nepokecám, protože máš značně omezené pohledy a myšlení, zkusíme to v bodech a odpovídej jen na tyto body.
1.jakej je rozdíl mezi srdíčkama a dokolečka cpanejma trapnejma hákáčema v kříži a áčkama? JAKEJ?????????

2.všichni, kdo nejsou punx a nebojují proti třídnímu bezpráví a proti náckům v ulicích jsou u tebe asi něco méně, chápu to dobře?

3.jaké české, aspon drobet známější kapely ty uznáváš? nechci žádný okresovky! taky nechápu, jak vůbec, když to tak vše nesnášíš můžeš hrát se Zonou třeba???? Vždyt ti maj stejný postoje jak já, to ti nevadí hrát s nima?

4.CO TI VADI NA HOLKACH na koncertě???

5.co bych měl v hudbě "dokázat" abys ty o mě řekl, že jsem v dobrej kapele atd.

zbytek co jsem psal si přečti a zamysli se nad sebou.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 14:30

Mišák for Windas....no to je kvalitka, když se mě někdo zastane, tak si to hned píšu sám, well done. No mysli si co ccheš, tohle netřeba komentovat.
No, mi pořád neni jasný, co tě kurva sere, co ty chceš???? jakej je rozdíl mezi srdíčkama a dokolečka cpanejma trapnejma hákáčema v kříži a áčkama? JAKEJ????????? Já nechápu co ti vadí, podle tebe jsou všichni kdo nejsou ultras asi debilové, nebo nevim. Viděl si mě, že někde nadávám lidem za áčka atd? Ikdyž mi to přijde debilní, ale nemám nutnost těm lidem nadávat.

z tvého dalšího odstavce teda chápu věc tak, že všichni, kdo nejsou punx a nebojují proti třídnímu bezpráví a proti náckům v ulicích jsou u tebe asi něco méně, chápu to dobře? Pokud ano...tak good luck, ale jen bych doporučil zjistit, že je rok 2007...tot vše.
jestli sme se děli v ESU s Marešem no a proč bysme tam neseděli, ani jedne z nás nemá potřebu toho tvého třídního boje, protože máme úplně jiný věci na práci a máme hlavně úplně jiný zájmy. Jako 95 procent lidí v republice. Jestli se ti to nelíbí, tak at. Ale nemusíš hned jebat všechny kolem ne?
No a jinak ano jd eto do píče a víš proč? Protože dnes je už jiná doba, ale ty a pár anarchistů se s tim neumíte smířit a pořád si myslíte, že probíhá nějaká válka asi a že jsou 70 roky.
No a když se ještě zmínim o důvěryhodnosti kapel, by mě zajímalo jaké české, aspon drobet známější kapely ty uznáváš? nechci žádný okresovky! taky nechápu, jak vůbec, když to tak vše nesnášíš můžeš hrát se Zonou třeba???? Vždyt ti maj stejný postoje jak já, to ti nevadí hrát s nima? Nám začalo vadit hrát s levicovejma kapelama, tak sme s tim skončili, Zona nechce hrát pro oi, tak s nima nehrajou a tobě to jako radikálovy nevadí? Divné...

další odstavec..já se nebránim, ty mi totiž jen píšeš holé fráze, kdybys někdy položil věcnou otázku, odpovim.
propo...další otázka kterou jsi opomněl, ale klido zopakuju, CO TI VADI NA HOLKACH na koncertě???
Jo ty urážky cos napsal se mě týkají, protože urážíš mé dobré přátele a NIC o nih nevíš!!!! Jestli to slyšíš ty mě nezajímá, si představ jak o tobě někdo dlouhé týdny každýmu vykládá, ajkej seš kokot atd.a pak bys ho potkal, nic bys mu neřekl????
kapely...co dokázali? ty tvoje poppunk tzv.komerční? No dokázali to, že na ně chodí lidi se bavit a jdou z koncertu spokojený a O TOM TO K

 
Radovan
Radovan - 20.2.2007 10:38

to anonym:

ja crust nejedu vubec. Pokud jsme u mé hudby tak to zas budu muset napsat po 100x jedu (ne přesně popořadí:) HC oldschool punk ´80yrs (Italy, Brazil, Finland, Sweden, Japan, USA, ČSSR a SK), metalpunk, punk´n´oi, ska, drum´n´bass, jungle, triphopfunk, death, pre-punk, post-punk, grunge, post-grunge, filmová hudba (J.Goldsmith, D.Elfman), líbí se mi i Korn-follow the leader, můžu i old school USA Hip Hop (Run DMC, Beastie Boys, Onyx, apod.),nevadí mi ani starý Chaozz, nevadí mi Jamiroqvai, najdeš u mě i Iránskou hudbu zpívanou arabsky, ve sbírce nechybí i pálky typu Mozaika apod. . Hard Rock, New wawe (The B-52´s), semnou se nemusíš bavit jen o punku, hral sem v kapelach i noise, indie, grungepunk, HC, apod. jako ja snesu dost ale je pravda že vybíravý sem kurevsky to zas jo, a ještě raz se omlouvám za ty příspěvky na ty ¨kapely¨ co nemám rad. To zas beru-to sem zkonil. čest

 
Radovan
Radovan - 20.2.2007 10:25

ale odpovím po 100x už...

Ano má inteligence není moc valná v některých stádiich a chvílích to vím. To že nechceš komentovat kapely které nemaj na punk stránkách co dělat? ale vždyť otom je přece tady celá ta fraška stebou, nebo ne? Štve mě to že z 80% procent se tady pořád píše čest punkáči, ahoj punkové, punx not dead, Miluji Houbu, apod. podívej se na odkaz tady co je houba...ty příspěvky z toho du kolen...bud jen srdíčka od děcek (ty ¨děcka¨ ztěch koncertů, to mi vadí-ani né že jim je dvanact ale jak si hrajou na zlo ale s usměvem)

Měřítko kapely? důvěrná by pro mě byla kdyby dělala a žila tak jak otom třeba zpívaj. Hrat punk a žít jej je to nejduvěryhodnější nebo ne? (když jsme teda u toho punku) pokud vypdají vzhledem a agresivitou v hudbě hustěji tím líp. je třeba šokovat a nebat se jít do něčeho. Uznávám kapely , které když se na koncertech doslechli že jsou venku nazis a jebou ty malé ¨vaše¨ děti tak dou snamy a jdou do nich natvrdo. Zatím co jaksi taksi ted sedí v Esu s Marešem tak my vedeme třídní boj s našimy rozbitýmy pysky od nich dnes a denně. sere mě už to vysvětlování přes net. Mam možnost jít na něj asi cca rok a na punk to má podle mě negativnější dusledky. Internetová generace, která po koncertech dneska má byt v deset večer doma a herectví po třetím pivu a hraní ožralosti a křičet punx not dead na důvěryhodnosti nepřidá. Říkam si je to dnes už jen móda? Asi jsem odbočil ale vše to týka jedné věci že kromě par kapel které to mají v srdci to jde všechno do piči.....

To ktěm pistolím, hele když tohle teda řekl rotten tak to je asi pravda a z jeho hlavy ne??? to snad muví za vše, ne? sam sis ted odpověděl na to. hey čti to po sobě ty nevíš jakse už branit.
podvra´taci, feťaci apod. slova tě točí, ikdyž se tě hovno týkají (jo vlastně kamarádi) kémo ja tohle a všichni posloucháme tohle dnes a denně, každy má svuj nazor na každou kapelu. Ty jedeš pop punk? dobře jed si ho - pro mě to jso melodické komerční hovna pro děcka. Nic víc o nich nechci vědět hudba je na jeden poslech stačí dva songy a utíkáme. názor? kde je? očem to teda je? co bych o nich měl víc vědět co dokázali tak revolučního? hitparady hmm...ale to je snad proti tomu očem tahle stranka a punk je ne?
to že mě na forech jebe ¨vaše¨ tlupa nactíletých dívčinek co za rok budou jinde mi žíly netrhá...fakt ne. Neoargumentoval? Ja totiž nemam potřebu lozit pořad na stranky sps, houba, jaxi taxi....apo

 
Radovan
Radovan - 20.2.2007 9:56

to myšak:

spíš mam takový dojem že si ty anonymské ¨kladné¨příspěvky píšeš tady ty sám myšmoši:) že? teda, vidˇ?

 
Kremik.Si
Kremik.Si - 20.2.2007 9:44

jako pardon,ale co sem četla zatim ty mišáhovy a Windasovy příspěvky tak podle mého Windas odpovídal na konkrétní otázky a to že se to Mišákovi nelíbí za to mi nemůžem.Je ale zajímavé jak jednou za čas Mišák přijde a se všemi se tu pohádá..No tak at si uznává svoje kapely a Windas at si zas jede na svym Crustu nebo co to poslouchá..neni to jedno?!!!vždyt nemusíte mít přeci na každou kapelu stejnej názor ne?!! a že byli OPistole sračka? tak at....tomu kdo začínal třeba na Hoube se mužou jevit ok ,ale tomu kdo začínal na Casualties to tak přijít nemusí.....Každopádně je jisté,že kdyby nebyli Pistole,byla by tu jiná prvopočátková kapela,ale punk by asi nabral malinko jinej směr....Tot muj KOnec..AVE smajlik - 23

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 1:04

Alex...no tohle asi neni o tom kdo je a kdo neni punkáč:-) já je chápu oba. leč stojim na jedné straně a to na Mišákovej. soupeř se neumí vyjadřovat.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 0:40

Tak kdo je větší punkáč, co děcka? smajlik - 1

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 0:39

Mišák..sorry,a le tenhel klučina už mě fakt jebe!!!! Buzeruje kapely, sám hraje v kapele co je leda lokální a nic nedokázala, ale má plnou hubu keců o tom, jací jsou všichni jiný špatný a svině a bla bla. už mě začínáš srát Windasy! Aspon zkus odpovědět věcně naš se ptám.

 
Anonym
Anonym - 20.2.2007 0:34

Mišák for Anonym..23:29...jj tak tak. souhlas!!!!! leč někdo to nechápe holt:-)
for ANonym 23:54 parádička, další normální jak se zdá...tak snad to nebude tka zlé nakonec.
noa ted pro mistra Windase....
Chochu...začínám si fakt myslet, že tvá inteligence nebude moc valná....
Nebudu ani komentovat kecy o kapelách co nemaj na punkových stránkách co dělat...ikdyž možná přeci jen maličko, jenže od tebe těžko uvidim odpověd na přímou otázku,a le zkusim to...třeba to zvládneš, ikdyž pochybuju...takže JAKE JE PODLE TEBE MERITKO DUVERY KAPELY? RESP.PODLE CEHO TY RADIS KAPELU? KTERA ZDE MA A KTERA NEMA CO DELAT???? zkus odpovědět, otázka je to snadná, měl bys to zvládnout.
To o pistols "myslíš, že yb to azbalili po jednom albu" neokopčil jsi to z reportu že ne:-))))))))))))))) doslovná odpověd Lydona na podobnou otázku...no nic...
za další ty nejebeš hudbu, ty jebeš lidi, urážíš lidi a píšeš sračky o někom o kom nic nevíš, použils slova podrazáci, fetáci, cíleně hrající za účelem takovym a takovym a při tom o tom NIC nevíš, já nesleduju nějaký anarchistický tlupy, tak je taky nekomentuju, ty ale jebeš něco o čem NIC nevíš, čemu nerozumíš. no ale to jsme vlastně skoro o mé konkrétní otázky, na kterou doufám, dostanu odpověd....
jinak ne, nevšiml sme si, všiml sme si, že třeba na forech kapel tě dost lidí jebalo:-))) ale tys nikdy ničim neoragumentoval.
co mi máš napsat na ty lidi na koncertě, seš ok? asi odpověd ne? Proboha položil sme ti jasnou otázku, co tady zas meleš fráze? umíš se bavit věcně???
další otázka, můžem se spolu abvit v bodech. CO TI VADI NA TOM, ZE NA KONCERT CHODI HOLKY a třeba náctiletí? stručná odpověd prosím
Ty seš prostě člověk, kterej neuznává nic jinýho než rádoby tvrdý kapely a vše je sračka, ano seš ten omezenej jedinec co si žije v tom svim vákuu, tka tě vidim já. Ty wole, ty jdi za Konykem řekni mu, že je feták, třeba tě zabije a bude pokoj.

 
Radovan
Radovan - 20.2.2007 0:10

tak mi ty těžky punkový kapely tady napiš at sem v obraze

 
Anonym
Anonym - 19.2.2007 23:54

Neopunker to all:Hehe to radši budu tahat kačera s nápisem Sum 41, kapely která alespoň pro lidi něco dělá a jede třeba do Afriky pomáhat lidem a stavět školu nebo vesnici, než nějaké rádoby drsňáky Sex Pistols kteří každýho jen fuckovali a pro lidi nic neudělali. Jo a Houbu si taky pustím rád protože ty lidi se prostě vyvíjejí a nehrají si na nic jako okolní rádoby alko punk kapely...a nestydí se za to že hrají více melodicky a pokud de o peníze, tak po nějakých 15 let existence kapely, která hraje stále za cesťák, to klobouk dolů.....pak se musím tlemit když vydím těžký punkový kapely co hrají 2 roky a chtějí za koncert 5 litrůůůů...no nic...nasadím si čepici a skejtový hadry a du si pustit Nofx....zdar punkáči

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana