Proč bych si měl na stáří spořit?

Proč bych si měl na stáří spořit?

Se zas trochu vybliju, jo ?! :-)))))

No? Proč bych to měl dělat? Kde to kurva žijeme? Co je to za zasranou dobu, že si já osobně musím šetřit na důchod, abych, nedej bože, že se ho dožiju, měl alespoň na chleba? Nebo, že si máme prej už od útlého věku spořit na svůj vlastní pohřeb.To mi taky hlava moc nebere. Se celkově ptám, kde to jako jsme a jak k tomu například příjdou ti, co celej život těžce makaj??? To je u mě teda pěknej bordel! Abyste si nemysleli. Já si tady nestěžuju, jen mě tohle v tý dnešní "parádní" době plné všelijakých možností zaráží. Dnes se to takovejma "rychlokvaškama", co nabízej všelijaká spoření s mrtě výhodami a všelijaké možnosti, kam nacpat svoje vydělaný prachy, které se ti údajně budou s každou platbou množit, jen hemží a až je to otravný. Já na ně seru! Tohle u mě prostě nemá žádnej význam. A co je to kurva za dobu, za politiku, že si v tom našem "demokratickým státě" já osobně mám spořit na svoje stáří, ve kterým, když dnes nezačnu spořit, tak jinak chcípnu? Kladu si otázku. Proč, když poctivě třeba za svý působení čtyřicetiletý někde ve fabrice odvádíš sociální a zdravotní poplatky, platíš daně atd, tak proč si máš šetřit na důchod? Však si za ten svůj prachmizernej život nacpal do státu dost peněz, který nejsou nikde mimochodem vidět, páč je opět a zase někdo ukrad!

Ne ne, tahle doba za dvacet let přináší víc zlého, než dobrého a to mě nikdo nevymluví. Jak se říká a začíná se naplňovat: "Když do hrobu, tak jako úplnej žebrák. Jestli to takhle půjde dál, tak to budeme krom vyjímek splňovat úplně všichni. Vždycky třeba bylo dané to, že děti pozůstalé po rodičích platily pohřeb. Dnes? Dnes na to nebudou mít, páč musej státu lepit jiný jejich vymyšlený svinstva. Všechno se zpoplatnilo, všechny lékařský služby například. Za vše se dnes platí, nic není zdarma a to ikdyž máš všelijaký odvody a platby. Tak, kde to jsme? Stát v dnešní době jen kouká a vymýšlí, jak a kde z obyčejnýho člověka sedřít poslední korunu, kde a jak co přidražit a vůbec celkově koná tak,aby to tomu člověku co nejvíc znechutil. Že ten člověk je tady pro něj, tak to ho nezajímá. Jen prachy, prachy a zase jen ty prachy z něj dostat. Jednou jsem už myslím někde psal, že za chvilku se bude platit v tej naší zemi už jen za to, že si dovolujeme v ní dejchat ten její "čistej" vzduch. Opakuji, že si nestěžuji, pouze se mi to nelíbí. Kdyby se mi to líbilo, tak o tom nepíšu. Nakonec už jen zbývá napsat "ZLATÝ KOMUNISTI !!!", ale k tomu se nesnížím, za nich to nebylo taky růžový. Ale nutno dodat, že takovejhle bordel tu nebyl a že průměrnej občan nepřemejšlel nad tím, zda si má spořit na stáří či pohřeb.To neměl zapotřebí, páč naproti od dnešní doby se tenkrát o tebe stát postaral a tebe tahle myšlenka ani nenapadla. To ti potvrdí každej, kterýmu je minimálně čtyřicet! Čest!

Medvěd

 

- - - -

Ahoj Medvěde, nedalo mi to a musel jsem k tomu tvému článku něco dodat.

Ptáš se: "Proč to tak v dnešní době vůbec je?" No a já se tě zeptám: "Jak dlouho vzhledem k tvému věku pracuješ v řádně deklarované práci a jak dlouho řádně platíš všechny daně a poplatky? To jako aby bylo jasné, jestli patříš spíše k těm, kteří dejme tomu mají nějaké morální opodstatnění se tak ptát, nebo ne."

Je to tak proto, že existuje moc lidí, kteří hustě zneužívají sociální systém, serou na deklarovanou práci a nemají děti (alespoň dvě), které by zase časem vydělávaly na důchody nastupující generace. Sociální stát totiž funguje jen zásluhou lidí, kteří makají a řádně platí daně. No a u nás už zhruba dvacet let umírá více lidí, než se narodí a nepoměr důchodců a aktivních pracujících se neustále zvětšuje. Prostě začínají chybět lidi na to, aby ten sociální systém, jaký máme, mohl vůbec někdo zaplatit. Demografický vývoj ČR máš popsaný v článku na odkazu, tam najdeš také vysvětlení na některé otázky, které si kladeš (na obrázku máš vývoj počtu obyvatel do roku 2030):

http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jz-demografie

 

vyvoj

 

Jinak máš pravdu, že nic není zadarmo. Taky ani nikdy nebylo a nebude, každá věc, každá služba něco stojí. Ani za těch tvých komoušů nic nebylo zadarmo. A není to u nás tak strašné, třeba ve Francii se daní fůra věcí, například i to, že bydlíš. To znamená, že zaplatíš nájem za dvanáct měsíců a třináctý nájem odevzdáš státu. Na pohřeb si tady šetří každý sám, to mi připadá normální, platí se také za každou návštěvu doktora a podobně....

Je to prostě jednoduché, když budou všichni makat a platit poplatky a daně, když budou mít minimálně dvě děti a raději více, tak ten dosavadní systém sociálního státu bude bez problémů fungovat dál.

mrtvola ©

- - - -

 

 


9.10.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 44   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 3,4
normálka 3,4
 

Diskuse ke článku - Proč bych si měl na stáří spořit?

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-43
Radovan
Radovan - 11.10.2010 7:00

smajlik - 1

 
Medvěd
Medvěd - 11.10.2010 5:55

punkie: Punkie,ale já tu neobhajuji staré časy,pouze to srovnávám.Dál jsem o KSČm psal pouze to,že se mi líbí jejich dnešní program,tudíž je asi budu volit.To co dělali před rokem 1989 taky neschvaluji a vím,že to byla jedna velká prasárna ty vraždy,znárodňování,uzevřené hranice atd.Stačí ?

Lord.Alex: Taky si to tak říkám,že nebudu poukazovat na všelijaké problémy,ale budu dělat jen kapely nebo recenze.Ale to mě nedá.Proto si myslím,že je tady právě ta sekce Literární fabrika.

mrtvola ©: Sorry,omlouvám se jestli jsem se tě nějak dotk.Vzal sem to zase z jedný vody nanečisto :-)smajlik - 14

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 10.10.2010 23:47

Jo a Médo, tvé články tenhel wek skutečně obohacují..pokud je čtenářum náct...jako tady Pankerovi atd.zas budu špatnej, e mluvim o věku co, ale kupodivu mám vždy pravdu:=) Jinak zajímalo by mě k jaké konkurenci bys to dal, páč silně pochybuju, že tyhle propagandy by ti někdo otiskl..možná tak nějaký debilové z čsaf atd.
Zkus radši napsat něco o muzice a ne o sračkách

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 10.10.2010 23:29

Ježiš to je zas brečení...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.10.2010 21:38

Anti.flag: tak to asi v kontinentální Evropě není možné. To se budeš muset odstěhovat do nějaké anglo-saské země.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.10.2010 21:37

punkie: myslel jsem tím Francii. Jak to mají se splácením dluhu, to nevím, musím se na to mrknout.

 
Anti.flag
Anti.flag - 10.10.2010 21:33

Proto bych se chtěl zeptat, vzhledem k tomu, že prý žijeme ve svobodném státě, na jaký úřad mám zajít, abych si mohl zaškrtat, které služby od státu chci a které ne. Je přeci nesmysl platit něco, co nepoptávám, ne?

 
Anti.flag
Anti.flag - 10.10.2010 21:31

Vážený státe, pane Klausi, pane Nečasi, pane Kalousku, pane Johne, pane Sobotko a soudruhu Filipe,

rád bych věděl, kam mám zajít, abych se mohl úplně odhlásit ze státního penzijního systému.
Mám na mysli podepsání nějakého prohlášení (reversu), že až budu starý, nebudu od státu požadovat žádný důchod a na oplátku teď nebudu na tento systém muset platit.
Rozhodl jsem se totiž, že bude jistější, když si sám budu spořit ve fondech, založím si akciové portfolio a koupím si na hypotéku nějakou nemovitost, kterou pak v důchodu buď prodám, nebo pronajmu.

Mám totiž obavu, že jinak teď budu platit vysoké daně a až mi bude 65, stát řekne: "Sorry, nejsou peníze na důchody - můžou za to předchozí vlády, to my ne. Jo a vy jste si vedle toho spořil do státem podporovaných penzijních fondů? Sorry, ale inflace produkovaná minulým vedením ČNB tyto úspory znehodnotila, nehledě k tomu, že vám ty úspory zdaníme sedmdesáti procenty, aby bylo na důchody pro ty, kteří si nespořili. Jak by k tomu ti chudáci přišli, že.?“

Zároveň bych chtěl úplně přestat platit sociální pojištění, protože si myslím, že v mém oboru je riziko nezaměstnanosti relativně malé.
Platit si toto pojištění má smysl přeci pouze pro ty, kteří mají reálný důvod se nezaměstnanosti obávat, ne? Kdyby mi patřila Petřínská rozhledna, asi bych si ji také nepojišťoval proti povodni…
Anebo bych se možná i proti nezaměstnanosti pojistil, ale rád bych si sjednal individuální podmínky v nějaké komerční pojišťovně, protože mám pocit, že rozumnější (pro obě strany) je odvíjet výši pojistného od míry rizika a ne od výše příjmů.

Také bych se rád zdravotně pojistil u nějaké komerční pojišťovny, opět podle míry mé zdravotní rizikovosti (sportuji, nekouřím, nepiji, nedýchám uhelný prach v dole, nebrousím sklo, nepracuji s trhavinami) a ne podle výše mého příjmu.

Také bych někde rád podepsal papír, že na smrt mé matky přísahám, že v životě nepoužiji služeb Českých drah, aby mi mohla být refundována část daní, která do ČD teče.

Také si myslím, že už stát za mé základní a střední vzdělání dostal ode mne daní dost. Zas tak dobré ty školy nebyly! Vysokou školu svých dětí platím sám, takže na školství bych již platit rád přestal.
Nepřijde mi z

 
punkie
punkie - 10.10.2010 21:24

Medvěd: nebudu reagovat na kecy o starých dobrých časech. To je psycho. Omlouvá tě to,žes to nezažil, tak asi fakt nevíš co to bylo za shit. Vzpomenout na moudro z dědictví aneb kurvahosigutntag: to nejvíc,co vymyslís, je svoboda.
BTW,kapitalismus není hospodář,je to systém. Ten nejpřirozenější. Od pravěku přes začátky výměnného obchodu až po současnost. Ikdyz se během dějin vyskytly další alternativy. Treba národní socialismus,nebo komunismus. Ani jedno se moc nepovedlo.

 
chrpa
chrpa - 10.10.2010 21:20

Medvěd: se starejma časama si vytlač zázvorsmajlik - 1

 
Medvěd
Medvěd - 10.10.2010 19:59

mrtvola ©: Tak si tady ale pak na jinejch diskuzích nestěžuj,že to tu nikdo s pravidelnou pravidelností nepodporuje.

Za článkem si stojím.Pokavaď s tím máš problém,tak ho pošlu ke konkurenci.Není problém... nadále by se taky mohlo stát,že nějaké názory tu vůbec nebudou a skončíte jako Kids and hírous,kde se sem tam objeví nějakej ten rozhovor a jinak je to jen o upoutávkách na koncerty a o recenzích.Tam kvantita přehršuje kvalitu.Neříkám,že mé věci mají nějaký kvalitní nádech,sem jen "blbej punk,kterej chce tvořit"... jestli jsem díky mému přesvědčení na obtíž,stačí to říct.Na tuhle stránku přispívám zadarmo a jen a pouze z mé osobní iniciativy... a taky proto,že mě to baví....Můj život na tomhe rozhodně nestojí,dokážu se zabavit jinak.


Komunista přímo nejsem,ale nezastírám,že mě neláká jim při volbách hodit hlas.Lepší se k něčemu přiznat či tomu věřit,než,jako v tvém případě si hrát na hrdinu,kecat o liberalismu a nadále souhlasit se vším,co po tobě systém v té tvé zemi (Francie) chce.Bych si pak musel připadat jak nějaká zaprodaná děvka,která radši podrží než - li by se místo toho zepřela a začla používat svojí hlavu .... je to o nátuře,asi no ...nebo o pohodlí ? Děvky ale nikdy neměly pohodlí....sorry :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.10.2010 19:41

Medvěd: ty vole, ta tráva bude asi hustá smajlik - 10

Jako, už o tobě tady všichni ví, že jsi zakuklený komanč, to je tvoje věc. Jak říkám, buď rád, že jsi v tom nežil a máš o tom jen jakési naivní mládežnické představy. No a co se týče "cenzury", tak už toho mám dnes dost, čeká mě toho ještě fůra a fakt už nemám čas na to, abych ještě opravoval další článek a házel ho na web. Jak jsem ti psal, pokud se ti to nerozleží v hlavě, dám to tam příští sobotu.

Navíc už tady máš o víkendu jednu věc, tak chvilku počkej a objeví se i ta druhá.

 
Medvěd
Medvěd - 10.10.2010 19:04

.punkie: Ahoj.Proč by se o člověka neměl stát starat,když si ho ten dotyčný celej život platí ??? Na druhou stranu máš pravdu.Stát je jedna velká žumpa.Za komunistu nebyl a lidi na to byli hrdí.Dnes je to jen pojem,dříve to byla realita.

Ano,prachy se projebaly,o tom žádná.Ale kdo za to může ? Zase ti kapitalisti,kteří bůh zdarma rozhazovali z toho,co jim absolutně nepatří a neříká jim to pane ! Proto jsme dnes tam kde jsme,to si uvědom.Pokavaď pustíme volnou ruku trhu k moci (kapitalismus),tak to půjde do prdele do dvou let.Já jsem pro rovnostářství,spravedlnost,což kapitalismus a jemu podobné sračky zrovna nenahrávají.To je politika jen pro bohaté,kteří si v tom mohou dovolit žít.Pro nás ,obyčejné "lopaty" tu není místo.Proto z mé strany ta rebélie a přiklánění se ke starým časům.Bylo tu zkrátka kdysi lépe.Všichni měli práci,všeho bylo dost,nic se sem nedováželo,prostě paráda.Za niuc nikdo nechtěl škvarky atd ....Tahle doba,co tu je,tak maximálně umí to,že jednoho štve proti tomu druhému.Kapitalismus zhřejmě v počátcích byla dobrá ideologie,ale nikdo nečekal to,že se tu například kuli majetku začnou lidé vraždit.

Sem pro zavedení starejch kolejí a klidně,vy co mě nemusí se z toho poserte.Mrtvola ti píše do vzkazů,že jako cenzura atd...když se ti to o těch Vietnamcích nelíbí,tak to tam tedy nedávej,bratře :-)))) A nebo to tam dej a neser.:-)))) Ale ty jsi měkej a radši mi mé názory utneš,však jako levicově smýšlející člověk s nějakou,pro tebe nepřístupnou propagandou tu nemám asi zhřejmě co dělat.Nechci nikoho urážet,ale každý,ač např.jiného politického smýšlení by tu měl dostat prostor.Hezký večer.

 
Medvěd
Medvěd - 10.10.2010 18:38

punkie: Nejhorší hospodář,který tu kdy byl je kapitalistický systém.

 
punkie
punkie - 10.10.2010 12:55

nejvíc peněz jde na důchody. druhá největší položka ve výdajích v rozpočtu jsou úroky ze státního dluhu.

Nesdílím názor, že by se o člověka měl starat stát. Neopak jsem spíš názoru, že stát je spíš na škodu. sere se do života lidí, sere se do podnikání, vybírá daně, kde se dá, a furt má málo.

prachy, který stát vybere teď, se prožraly už dávno. Na důchody vpodstatě není už teď. Seru na celej stát. spořím si na důchod sám a sám se rozhodnu, kdy do důchodu půjdu.

prostě, jaký si to uděláš takový to máš. spolehní se na stát a budeš mít prd. Ikdyž to teď vypadá, že se zadlužování zpomaluje (ikdyž nejlepší by samozřejmě bylo nezadlužovat se, nebo nejlíp splatit své dluhy), příště může být u vlády zase levice, a začne zase rozhazovat. A bude hůř...

vyser se na zlatý komunisty a postarej se o sebe sám. na stát se neposlíhej, je to ten nejhorší hospodář, jakýho znám.

 
Medvěd
Medvěd - 10.10.2010 12:50

winďas: Souhlas !!!smajlik - 5

 
Radovan
Radovan - 10.10.2010 12:28

za komančů si dělal v podniku celý život a měl si jistotu a klid. Dneska střídáme zaměstnání jak ponožky a jsme tak tak rádi že zaplatíme složenky a bude hůř!!

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.10.2010 9:22

Medvěd: největší část ze státního rozpočtu tady jde do školství, pak do armády, no a pak do sociálního systému. Je to vidět? Zatím jo, ale záleží na tom, kde děláš a jaké si ještě platíš soukromé pojištění. My ve stavebnictví ho máme velmi dobré, takže se mi v podstatě všechny peníze za lékařské služby vrátí, ale měsíčně se mi na to strhává z výplaty celkem dost peněz. Lidi, kteří nepracují, mají zajištěnou základní lékařskou péči.

Problém je v tom, že celý sociální systém je zneužíván stejně jako v ČR. Takže dluh státu markantně roste. Z toho důvodu se i tady přikročilo k reformám, taky tady momentálně máme pořád hromady státních zaměstnanců a různých zdivočelých odborářů v ulicích. Ale nedá se nic dělat, budovat socialismus na dluh jako v Řecku a doufat, že to ostatní státy z EU zalepí, prostě nejde do nekonečna.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.10.2010 9:11

P-(A)-nker: učitelka měla v podstatě pravdu, záleží, jak se díváš na svět. Pro mě jako liberála by stát měl plnit pouze funkce ochrany svobody a majetku občanů proti vnějšímu nepříteli a zachování vnitřního řádu.

Pokud se situace nezmění a neotevřou se u nás hranice mladým emigrantům ze zemí třetího světa, tak za současného trendu, kdy je stále míň dětí a počet důchodců se zvětšuje, se může klidně stát, že tvoje generace už žádné důchody mít nebude. Prostě na to nebudou prachy.

 
Medvěd
Medvěd - 10.10.2010 3:30

P-(A)-nker: To cejtíš naprosto správně,to jen někteří zaslepení,co přišli k možnostem dobrého výdělku jak slepí k houslím,pak ještě tuneláři a jim podobní,kterým ostatně tahle doba velice nahrává a jden jim v tom co dělaj (například rozkrádaj stát,dělají pochybné machinace se státními zakázkama atd) prakticky na ruku.O děravejch zákonech nemluvě.Ale zas na druhou stranu jsou velice šikovní,páč ty mega díry uměj na sto procent využívat ve svůj prospěch.Já bejt taky někde v nějaký vysoký funkci,tak to dělám stejně,a proč taky né,že ? Absolutně by mi nezáleželo na lidech a dělal bych to jako oni.Jednoduše bych ždímal stát,bral úplatky,chodil přes mrtvé atd,prostě dokavaď to jde :-) Si vem,když bys tam třeba v tom parlamentu seděl,tak kdyby jsi to alespoň neskusil,tak by si byl sám proti sobě.Tam je to jedno,o jednoho lumpa víc nebo míň,to se vždycky nějak okecá a co víc,ztratí...

mrtvola ©: A je ten někde vidět ta daň z bydlení nebo je to jako u nás ? Jinak jak píšeš,ti co hákujou na černo atd,pak na to šeredně doplatěj,že si to sociální a zdravotní neplatěj.Když jim dlužíš dvacet litrů,tak to oni se ani nezmíněj,ale jak seš tam třeba za sto litrů,tak už příjde dopis,ty když nezačneš platit,tak na to za tebou příjde exekutor a už se vezeš.Pak to má rychlej spád,to mi věř,to znám :-)Než jsem to dohnal na platbách,abych byl relativně cajk,tak to trvalo rok :-)

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-43