Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Sice možná s křížkem po funuse,ale nějak mi tu chyběla alespoň malá zmínka o umrtí Václava Havla a všeho toho, co se kolem toho jeho mega pohřbu v posledních dnech událo a co mi ještě dnes připadá jako jedna velká šaškárna, na kterou jsme doplatili hlavně my, daňový poplatníci.

Já si nemohu pomoci, ale pořád tak nějak nemohu přijít na to, v čem byl V.H. tak neskonale božský, že se mu dostalo takové dlouhodobé posmrtné pozornosti, kterou třeba kdysi neměli například ani Kléma Gottvald, Husák, popřípadě Leonid Brežněv, či s prominutím jiná bolševická pakáž! Nemyslím si, že V.H. a spol třeba stáli za tou sametovou fraškou, po které tady začli v různých funkcích nadále a co víc beztrestně řádit kabáty převléknuvší komunisté a jiná "havěť". Právě ti dnešní komunisté a "rádobydemokrati", kteří nám momentálně vládnou, tak si ho už tehdá dost slušně vodili, a přitom mně třeba nejde do hlavy, proč, když proti nim tak neskutečným stylem zbrojil a otravoval jim život, tak proč už tehdy ho, jako deseti tisíce jiných a určitě né tak "významných", nezlikvidovali. No né? Ten nemohl jinak, než že se s nimi musel paktovat, nýbrž už tehdy byl "jejich". Já ho třeba nemusel a to, že zemřel, mě nijak nezasáhlo, jako několik desítek lidí z řad například pražských Pepíků, kteří se mu houfně chodili klanět k rakvi, ve které ani vlastně nebyl, a pálili u toho svíčky. Dál si také myslím, že ti, co se tohodle účastnili, tak určitě nebyli z řad "dělnické třídy", páč ta na takovýhle akce nemá čas, protože na rozdíl od truchlících musí makat, aby se tahle vele estráda zaplatila + samozřejmě mnoho dalších akcí pořadanými našimi vrcholnými cirkusáky - mezi něž řadím právě třeba i V.Havla, který už za dob těžký totality měl v kriminále "volnou ruku", a jeho pobyt mi připadal jako jedna velká dovolená pod taktovkou KSČ, která to všechno precizně režírovala, čímž si ho léta tvořila k obrazu svému a tudíž převrat v roce 1989 už byl jen taková třešnička na kyselém dortu, který zesládl, až když "velký komouš" padl a mohl se v tichosti pod rouškou demokracie věnovat například kšeftům v podobě zkupování fabrik, které následně vytuneloval, což vedlo k totální degradaci naší ekonomiky, z které právě tehdy mnou zmiňovaní do dnes profitují a mají se jako prasata v žitě. K tomu všemu se V.H. jednoznačně propůjčil, když to s nimi dával například na Barandově dohromady. No a vše to dorazily postupem času přechody na kšeft se státními zakázkami, což dovedlo republiku do úplnýho marastu, s kterýho se už nikdy nevyhrabem. Asi ano, tak to bude sakra dlouho trvat!

Jak jsem říkal. V.Havel mě nikdy nějak neoslovil, spíš naopak jsem si kdysi říkal, že kdyby se těm komunistům nepropůjčil a opravdu s nimi bojoval a tvrdě je sejmul, tak pak možná bych na něho pohlížel z jiného úhlu pohledu, páč po tom převratu by ekonomika například ještě více šla dopředu a našemu státu by se konečně začlo svobodně dařit. Nebyli by tu třeba zloději jako Klaus, mašinfíra Gross, či to zkrmený prase Paroubek a v neposlední řadě přeživší tunelář Kalousek a vlastně mnoho dalších, za které ještě dlouho po jejich odchodu budeme ty mega dluhy splácet. Kdyby byl takovej bojovník, tak měl hned po převratu KSČ zakázat a její členy poslad do dolů k lopatám a krumpáčům na hezkou řádku let a né jim dát ještě větší prostor k demolici republiky.To ale neudělal a z mnou výše uvedených důvodů ani nemohl, proto jsem si ho třeba jako státníka nemoh ani vážit.

Já vím, že se říká, že omrtvých jen dobře - ano, ale tady mi to nějak nejde. Je jasný, že lid se jeho umrtím rozdělil na dvě strany. Jsou tu ti, co ho měli a mají rádi a byli by ochotní, jak nám pořád media servírují, položit za něj život - najednou.A pak jsou tu ti, kterým je to doslova a do písmene jedno a jsou akorát zhnusení z té mediální bubliny, která nás, tak jako všechno příjde na nehorázný výdaje, které ti, kteří tohle všechno rozhejbali, zase platit nebudou a zase to zůstane na "obyčejnejch lidech", pro které je při dnešním stavu země, ceně služeb, pohonných hmot a nebo potravin i ta "ušmudlaná" stovka dobrá a nehledě na to, že po Novém roce to bude ještě horší, páč se zvyšuje daň z 10% na 14 a to, kurva, někteří z nás hodně pocítí a to ve všem. Havel na hrad!

Mějte se hezky!

Medvěd!

 

 

Vyjádření k článku, mrtvola © :

 

Nejdříve bych chtěl podotknout, že si stejnou měrou vážím obou našich postkomunistických prezidentů, a myslím si, že jsme na prezidenty měli doposud štěstí. U obou dvou nalézám státnické činy a ideály, se kterými někdy souhlasím a někdy nesouhlasím, nepatřím však do fanatického fanklubu ani jednoho z nich a ani jeden z nich není mou božskou ikonou, tedy tabu, před kterým se smí jen padat na kolena v mystické extázi. Pohřeb Václava Havla proběhl zcela důstojně, naprosto si ho zasloužil. Václav Klaus se zachoval jako gentleman, přestože byl během své politické kariéry s Václavem Havlem v nekonečném ideologickém sporu.

Medvěd mi poslal článek, přečetl jsem si ho, nesouhlasím s ním, ale vzhledem k tomu, že v něm nepropaguje ani nacismus, ani komunismus, ani fašismus a jiné totalitní ideologie, nevidím důvod, proč by článek neměl vyjít. Nemohu tady zakázat úplně všechny Medvědovy výtvory jenom proto, že se spolu pořád o něčem hádáme. Přece jen jsme na punkovém webu. Dodnes jsem si myslel, že punk vznikl jako výraz odporu proti autoritám, proti systému a proti idolům  (i těm náboženským). Jak vidím,  je to u nás jinak, čeští punks mají své svaté, své náboženské tabu, svou modlu, na kterou se nesmí šáhnout, jinak přijde fatwa. Psal mi kolega z redakce, že prý na feyzbuku punkové z Medvěda šílí. Nemám feyzbuk, nezajímá mne to a je mi jedno, co se tam děje. Když anarchisté nadávají na Boha a na církev, nikdo z toho v punkové scéně nepadá do mdlob. Mám dojem, že Václav Havel je v české punkové scéně na mnohem větším piedestalu, než Bůh, a mám z toho smíšené pocity.

Na závěr bych vám chtěl připomenout klasiku od Sex Pistols, ve které drsně napadli nejposvátnější anglické státní symboly, tedy národní hymnu a britskou královnu. Jestli ji neznáte, jmenuje se "God Save The Queen" a pochází z doby, kdy punk byl ještě punkem, tedy hrubou provokací proti autoritám....


7.1.2012   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 59   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,2
jde to 2,2
 

Diskuse ke článku - Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59
mrtvola ©
mrtvola © - 10.1.2012 18:14

P.B.V.:

Něco z archivu našeho webu:

http://www.punk.cz/index.asp?menu=3&record=11084

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.1.2012 17:56

P.B.V.:
Jo, jinak tu paměť by sis možná měl skutečně osvěžit, neboť Dopisy Olze psal Václav Havel v letech 1979 -1982. Což bylo, jak sám dobře víš, v dobách husté normalizace. Komouši tehdy také zakázali punk a novou vlnu, mimo jiné. Nějaký Gorbačev a perestrojka přišli až o hodně později. V té době vládl Leonid iljič Brežněv, což rozhodně nebyl žádný velký lidumil, a komouši rozhodně nemleli z posledního.

Žili jsme vůbec ve stejné zemi?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 10.1.2012 17:32

P.B.V.:
Není to možné, je tomu tak, klidně si osvěž paměť. Nesrovnávám padesátá léta s osmdesátými, nejsem demagog. Jen jsem chtěl ukázat, že všechno nebylo tak růžové, jak to maluješ ty. I v osmdesátých letech to nebyla žádná sranda, třeba takový Pavel Wonka by mohl vyprávět, pokud by byl ještě mezi živými, že.

Nebo třeba takový Vladimír Hučín a podobně, ten o tom napsal knihu "Není to o mně, ale o vás". Jeho vykonstruovaný proces se táhl až někdy do Topolánkovy éry a disident Václav Havel se na něj pěkně vysral a nikdy mu nedal prezidentskou milost, ani mu nijak nepomohl, ten jeden velký morální vzor.

Takže tak nějak, - - - no.

 
P.B.V.
P.B.V. - 10.1.2012 14:37

Fritoll: Přesně tyhle dvě věci mi na něm taky nejvíce vadily. Na druhou stranu si myslím, že z oponentů bývalého režimu, kteří po Listopadu vstoupili do politiky, se jí Havel nechal semlít nejméně, ba naopak, dokázal mnohokrát prosadit svou vůli a zdánlivě naivní, nepatřičné a pro mnohé směšné představy.
mrtvola: Dopisy Olze jsem četl někdy před dvaceti lety, paměť už neslouží, ale je možné, že to tam stojí; tipnul bych si ale, že se tak dělo v případě jeho posledního věznění, kdy už byl tlak západního světa na naše z posledního meloucí a perestrojkou a glasností drcené bolševiky enormní. Druhá půlka osmdesátých let holt už byla něco úplně jiného, než první polovina let padesátých...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 9.1.2012 22:43

Jo, ještě jedna věc. Václav Havel byl za své politické činy a názory několikrát vězněn, nicméně byl oproti jiným politickým vězňům jako třeba Vladimír Hučín vězněm docela privilegovaným. Ve vězení kouřil doutníky, jeho ischias byl na ústupu díky masážím, jedl lososa, kaviár, učil se anglicky,byl zdráv a skvěle odpočatý, v cele mu ležely tácky s kaviárem, cukroví, pomeranče, čokolády, rozinky, doutníky, dostával zahraniční vitamíny a podobně. To vše sám popsal ve své knize Dopisy Olze.

Je jasné, že i když měl dejme tomu jiné podmínky, než ostatní političtí, i on byl přece jen ve vězení, což není nic jednoduchého. Ae není se čemu divit, že se pak objevilo tolik nejrůznějších teorií o tom, či o onom...

 
Fritoll
Fritoll - 9.1.2012 21:11

P.B.V. - Klaus byl a je pořád svině a je jen ostuda národa že tohle na hradě dopustil... Ale u Havla mi vadilo to jeho "humanitární bombardování" a to jak se klaněl USA...

 
Lukas MT
Lukas MT - 9.1.2012 20:17

no ty vole mrtvolo :)) nadvýšeně si mu odpověděl, seš dobrej internetovej stírač ! smajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 9.1.2012 19:05

Clockie-bOi!:

Ahoj, to je v poho, alespoň budu mít míň práce.

 
Bukva
Bukva - 9.1.2012 15:39

good save the queen a fašist réžím, protoze jestli ne tak nebudu chtit bejt spojovanej s timhle webem. :-D Tyvole punk ne...smajlik - 3

 
Lukas MT
Lukas MT - 9.1.2012 12:53

Zdar Medvěde, tak kolik plechovek Toluenu si dnes vyčichal ? -- samozřejmě doufám,že se zase v rauši podělíš o nějaký tvoje moudra smajlik - 10

 
P.B.V.
P.B.V. - 9.1.2012 12:10

Konečně bych prosil o nezvratné důkazy toho, že Havel spolupracoval s KSČ nebo že by jí byl manipulován (směšná představa při vědomí propastného rozdílu mezi inteligenci Havlovou a komunistů).
Závěrem: lidé se nedělí jen na fanatické obhájce a neméně fanatické odpůrce osoby Václava Havla. Ještě je tu nezanedbatelná skupina realistů, kteří vědí, jak si věci skutečně stojí. Dovoluji se počítat mezi ně.

 
P.B.V.
P.B.V. - 9.1.2012 11:53

Medvěd: Nebo víš co? Buďme konkrétní a pojďme si probrat jednotlivé body tvého hanopisu. Prosím o důkazy toho, že Havel se po smrti těší větší pozornosti, než Gottwald a Brežněv (Husáka pomíjím, neb ten zdechl po převratu a tím o pompézní tryznu zákonitě přišel). Mé osobní zkušenosti v případě Brežněva jsou zcela jiné, státní smutek takového rozsahu jsem nikdy předtím ani potom nezažil. O tom, co se dělo po Gottwaldově smrti, vím z dobového tisku, mj. vlastním i výtisk Mateřídoušky z té doby, která vyšla s černě orámovaným portrétem diktátora na titulní straně a plná uslzených básniček na téma úmrtí tohoto masového vraha (podobně tomu bylo 14 dní předtím, když natáhl kopyta Stalin, jen to mělo daleko větší rozměry). Dále: žádám o důkazy toho, že Havel měl v krimináler "volnou ruku" a jeho pobyt tam připomínal dovolenou pod taktovkou KSČ. Znám člověka, který s Havlem seděl v ostravských Heřmanicích, a ten říká něco úplně jiného. Havel zažíval v base peklo, i když už ne takové, jaké by prožil třeba v 50. letech. Nicméně s tou taktovkou KSČ je to pravda: bachaři i kriminální vězni byli finančně i jinak motivováni k tomu, aby Havlovi pobyt co nejvíce znepříjemnili.

 
P.B.V.
P.B.V. - 9.1.2012 11:30

Mrtvola: Já vím, punk = Fuck Authority, ne každý ovšem, kdo vystoupil z bezvýznamnosti, si zaslouží nálepku zmrd, opovržení a posměch. V Havlově případě to platí stoprocentně, poněvadž nešlo o uměle pěstovaný kult osobnosti, nýbrž o přirozenou autoritu, kterou si vydobyl svými činy.
Medvěd: Já a kultovní levičák? Kdes to vzal? Pravolevé dělení považuji za přežitek, relikt minulosti, od nějž jsem se dávno oprostil. Nežijeme v době Francouzské revoluce. A než začneš plácat nesmysly, ověř si fakta. Celý tvůj pamflet a odpovědi oponentům v diskusi jsou jen snůška lží, nesmyslů a brutálně zkreslených dojmů. Neškodilo by ani, kdyby sis od Havla něco přečetl, třeba Do různých stran, O lidskou identitu, Dopisy Olze, Letní přemítání nebo Dálkový výslech. Ačkoli pochybuji, že bys to vůbec pochopil.
bad.habit:: To. že po převratu v roce 1989 nedošlo ke krvavým vyřizováním účtů, svědčí o moudrosti tehdejší politických představitelů v čele s Václavem Havlem. Copak ti není známo, co se dělo po 2. světové válce? Kolaboranti věšeli ty, kdo to o nich věděli, hrdinové posledních minut, kteří od října 1938 drželi hubu a krok, stříleli bezbranné a nevinné něnecké ženy a děti, Židé a političtí vězni, vracející se z koncentráků a kriminálů, naráželi na bariéru stejné nenávisti, jakou je častovali nacisté. Dát po listopadu 1989 beztrestný průchod nejnižším lidským pohnutkám, dopadlo by to navlas stejně.

 
Clockie-bOi!
Clockie-bOi! - 9.1.2012 10:01

Absolutni souhlas s P.B.V. Obcas na tuhle stranku vlezu mrknout se na koncerty nebo fotky, ale tenhle clanek uz je trochu moc.. Timhle bych chtel poprosit Mrtvolu aby pripadne nezverejnoval profil kapely ve vasi rubrice "Predstavujeme kapely", ktery ti pred par dny poslal nas kytarista.. Jako kapela nechceme byt spojovani se strankou publikujici takovyhle blitky. Honza, The 5 finger discounts

 
Banjo
Banjo - 9.1.2012 7:04

Většinu z toho, co jsem chtěl napsat, už napsali jiní, hlavně P.B.V.
A jen takový doplňující dotaz na Medvěda bych měl: Gottwald má mauzoleum na Žižkově hnedka pod Žižkou. A jsou to dost nepřehlédnutelné prostory.
Kde ho má Havel?
A ty úsměvné kecy o dělnické třídě ve článku (jak nemá čas na nic - (to by mi sedělo spíš na nějakého workoholika-manažera), nebo ubohosti o "rodičích z ODS" - (že by zrovna ODS Havla nějak milovala) - má cenu to vůbec komentovat?

 
Medvěd!
Medvěd! - 8.1.2012 23:53

komár: Tady má někdo potřebu někoho moralizovat nebo jak ?

 
komár
komár - 8.1.2012 23:51

Medvěd! : a muzu se zeptat, co si za svuj zivot vytvoril a kolik pozitivnich veci si napacal? to by me vazne zajimalo

 
Medvěd!
Medvěd! - 8.1.2012 22:35

marieke: Já na Tebe neplivu - proč bych to dělal ? Však tolerance a ták - máš to přece ráda,no né ? Osobně jsem rád,že jsi se k tomu vyjádřila.Já jsem se o téhle karikatůře a tlačence bolšána,si myslím dost vyjádřil v článku,tudíž kdybych tady něco psal,tak bych se pouze a jen opakoval.

A ohledně té tvé propagandy a obhajoby toho šmejda jsem tak nějak usoudil,že to nemůžeš mít z vlastní hlavy.Sorry,jestli je to jinak.

 
marieke
marieke - 8.1.2012 22:28

Medvěd-Lol, proč voliči ODS? :-D Jsi úplně mimo, hochu. ODS bych teda nikdy nevolila, ani kdyby to byla poslední strana na světě.
A proč levičák (taky se považuju za levicově smýšlejícího člověka, tak tady na mě nechoď s ODS) obhajuje Havla? Hm, že by proto, že byl ve své podstatě taky nalevo? Samozřejmě, nemohl zakázat, aby tady nevznikl kapitalismus, to dá rozum, ale sám ten náš kapitalismus pak kritizoval. Ale když jsi přesvědčený, že za vše zlé v ČR může on, tak nemá cenu to už dál řešit. Co jsem chtěla, to jsem napsala, myslím, že jsem to podala slušně, ale bohužel jsi mě vůbec nepochopil a ještě na mě pliveš takže to vážně nemá smysl :-)

 
Medvěd!
Medvěd! - 8.1.2012 22:23

marieke: Punkeři a tolerantní ? Kde žiješ ?! To si můžete na triko napíchnou vy.Jinak koukám,že si Tě rodiče (zřejmě voliči ODS) pěkně utvořili k obrazu svému a dodnes ti nedali ani píď prostoru,aby jsi projevila vlastní názor. Dobrá propaganda,jen co je pravda!

mrtvola ©: To to zase dopadlo! Osobně autority neuznávám - však víš... Asi jsem "ze starý školy".Dnešní "rádoby punx" musej jít s dobou a šablonovitě všem a všemu přitakávat - viz třeba punx v podobě squatterů v Truhlářské atd - to tehdy byla ale ELITA! Nebo že by JELITA ? :-)))))))

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59