CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

"Punker" Pavel Junek

Mám kapelu a máme profil na bandzone.cz. Předpokládám, že víte co je tento web zač - slouží k prezentaci kapel, lze tam nahrát mp3, fotky, ... a samozřejmě všude se najdou parazité...

Jelikož máme na profilu vyplněný kontaktní e-mail, sloužící primárně k tomu, aby nám psali organizátoři akcí, majitelé klubů, jiné kapely atd, tak světe div se, občas napíše i nějaký vyžírka, kterému nejde o to pozvat nás někam na vystoupení. Asi tušíte, že tím myslím nevyžádanou poštu, tedy tzv. SPAM. A chodí toho hodně. Maily typu: "Ahoj, líbí se nám vaše kapela, nechcete vyrobit trička? Mikyny? Trenýrky? Placky? hrnečky? natočit u nás ve studiu desku?" se jen hrnou. Bohužel, Nemůžu tyto darebáky jmenovat všechny, takže se podíváme jen na jednoho, je jím "punker" Pavel Junek.

Pavel je velký fanoušek hudby, hraje v kapele, tuším, že i vystupuje sólově, a dokonce i točí videoklipy kapelám, které se mu líbí. Zkrátka umělec. Poprvé kontaktoval naší kapelu pomocí e-mailu. Nabízel nám, že nám natočí klip, abychom mohli svoji kapelu veřejně prezentovat. Samozřejmě klasický spamový koncept zprávy dával tušit, že by Pavel někdy naší kapelu vůbec slyšel. Jelikož odepsat je slušnost (budete se divit, ale na většinu spamů odepisuji), tak jsem si našel Pavla na Bandzone, napsal mu do názorů odpověď a doufal, že filmový tvůrce dá pokoj. Za pár dnů koukám na jeho profil, ale můj vzkaz nikde nevidím! Tohle je věc, která mne dokáže nehorázně rozčílit. Člověk se tam vypisuje s dlouhou poznámkou, aby tomu druhému vysvětlil, že o jeho služby nemá zájem, a žádá ho, aby nám příště nezaplňoval schránku podobnými věcmi. Ale Pavel jen máčkne "smazat" a je to! A bude se dál tvářit, že jeho hromadně odesíláné zprávy nikoho neobtěžují a všichni po nich prahnou. Tedy rozhodl jsem se odepsat mu podruhé, tentokrát trochu ostřeji, jelikož tento přístup opravdu nemám rád.

 


hary1


 


Pavlovi se mne asi zželelo, tentokrát mi příspěvek nesmazal, dokonce mi na něj odpověděl, ujistil mě, že mi posílal jen jeden e-mail, který přeci nikoho neobtěžuje, odůvodnil to tím, že se mu moje kapela líbí (nechápu ale, proč ji tedy neměl v oblíbených), a slíbil, že už na něho nikdy nenarazím. Já jsem byl šťasten a věřil jsem mu.

Dny plynuly, až v jedno březnové pondělí dostala naše kapela na BZ nového fanouška, měl jsem radost, že se kapela líbí dalšímu človíčkovi a že naše snaha není zas tak úplně k ničemu. Ale ouvej, jméno fanouška JunekFilm/Punk (bandzone.cz/fan/junekfilmpunk) ve mně vzbudilo nejistotu. Při pohledu na profil mi bylo hned jasné, že Pavel se rozhodl svou vášeň pro filmování rozjet ve velkém, založil si nový profil a háže do něho snad každou kapelu, co má jako styl punk a je na BZ. Požádal jsem ho tedy do komentářů o vymazání mé kapely z oblíbených.

 


hary2


 

Teď musím Pavla pochválit: uběhly tak 2 minuty a naše kapela tam nebyla! Bohužel ani můj přispěvek, ten by se samozřejmě špatně vyjímal mezi těmi děkujícími novému fanouškovi za přízeň.

A teď k tomu, co mne sere, jestli to teda ještě někomu nedochází. Jasně, internet by bez spamu nemohl existovat, dělá to každej, tak proč se nepřidat, proč si nenamastit kapsu na naivních uživatelích celosvětové sítě? Ale to jim to není alespoň trochu blbý? Pavel asi bude naštvaný, že si beru na mušku zrovna jeho, ale je to ukázkový příklad. Ano, může být filmování jeho koníčkem, ale proč to tolika lidem posílá e-mailem? Proč si zakládá profil určený jen k reklamě a cpe tam tolik kapel (za jeden den od založení měl skoro 900 oblíbených kapel)? Bandzone je dobrý server pro začínající kapely (sice po tom přechodu na verzi 3.0 je to tam takový "rozházený", ale to je na jiné povídání), tak proč ho takhle zneužívat? Chápu profil kapely, chápu profil fanouška, nevadí mi ani, když se tam jako fanoušek zaregistruje nějaký klub. Ale zakládat si profil jen kvůli vlastnímu obohacení je hyenismus. A mazat na něm negativní příspěvky a tvářit se, že jsou všichni spokojení a šťastní je pěkně zbabělé. A Pavel že je punkáč? Orientační cena 3 tisíce za klip (podle jeho prvního e-mailu), mi přijde trochu moc. Tohle je punková solidarita? Tohle je DIY přístup? Abych zase nekritizovaj jen Pavla, tak na blití je mi také z těch kapel, co mu do komentářů píšou poděkování za přidání do oblíbenejch, a snad si i naivně myslí, že je Pavel všechny poslouchá a obdivuje.

Omlouvám se Pavlovi, že ho takhle shazuji, on to určitě myslí dobře a o peníze mu za každou cenu nejde. Nemám kvůli němu také averzi proto, že má známější kapelu a na basu hraje určitě lépe, než já. Píšu to sem v naději, že odsud mi můj příspěvek konečně nesmaže.

S pozdravem Hary.


29.3.2011   Rubrika: Články   |   Komentářů: 60   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,7
normálka 2,7
 

Diskuse ke článku - "Punker" Pavel Junek

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60
Mattesh
Mattesh - 30.3.2011 16:34

Pája J.: V pořádku, díky;). Jinak já kritizoval právě zmíněné emailové spamy a případně komentáře na bandzone s komerční nabídkou (ne od tebe- potisky triček, výroba placek, klipů, stránek i promo fotek) vídám čím dál častěji. Profil a "fanouškování" jakéhokoliv počtu kapel je podle mě v pořádku i když podle pravidel bandzonu by profil fanouška neměl vést k vlastnímu obohacování, pokud si dobře pamatuju.
Jinak i já občas v komentářích pochválim koncert a přidam odkaz na moje fotky, což by někdo mohl považovat za spam. To píšu, aby mě za to někdo nenapadl, že kážu vodu a piju víno...

 
thomas5
thomas5 - 30.3.2011 16:22

nevím jestli větší zlo je otravování jako spamování v řádech desítek spamů nebo bonzování nějaký uoou... ale to je asi ten správnej punk!!

 
Pája J.
Pája J. - 30.3.2011 16:10

Mattesh: Nejdou mi měnit popisky fotek, tak jsem to vyřešil trochu dilentantsky (http://bandzone.cz/pajajunek#/pajajunek?at=gallery;ii=693678) Snad je to tak ok. Mimochodem perfektní fotky :)
Ještě doplnění - Od mailových spamů jsem upustil již před časem a naopak si založil "komerční" profil na Bandzone ,kam hodlám umísťovat odkazy na natočená videa a na profily kapely které v nich vystupují. Nikomu to nevnucuju, kdo nechce tak se na ten profil prostě nepodívá,koho to zajímá,ten si to najde. To že se stávám fanouškem žánrově spřízněných kapel (byť by jich byli stovky) za spam nepovažuji. Ale asi rozumím tomu že někdo na to může mít jiný názor.

 
Mattesh
Mattesh - 30.3.2011 15:17

Pája J.: Ano, jedná se o fotky z Old Punx Festu. Pokud budu uveden jako autor fotek (případně i s odkazem na stránky), pak samozřejmě můžou zůstat na profilu. Vůbec bych to neřešil, nebýt toho spamování, který mě mrzí o to víc, že se mi tvoje hudba i vystoupení na festu líbilo.
Bukva: Zrovna v tomhle případě výrok "nabídka tvoří poptávku" neplatí, zvlášť když se jedná o spam. Navíc nabídka existuje a může fungovat i bez nevyžádanýho vnucování.
Kristofson: Souhlas, pokud mě někdo obtěžuje, tak se pak nemůže divit, když se budu bránit.

 
Kristofson
Kristofson - 30.3.2011 14:48

No oni to prej tak do 10 stiznosti neresi, ale pokud jich je vice... Kazdopadne mnoho zdaru...

 
Pája J.
Pája J. - 30.3.2011 14:27

Netrvdím že je to omluva, ale mailových "spamů" jsem posla řádově desítky, takže si nemyslím že bych byl pro úřad na podání stížností nějak zajímavej, ale to je jen můj odhad. Samozřejmě se nevyhýbám jakýmkoliv důsledkům své činnosti.
Mattesh - nevím jaké fotky konkrétně máš na mysli, ale koukám na tvé stránky a odhaduju že to jsou ty z Old Punx Festu (?) Tyhle konkrétně mi přišli mailem od kámoše krátce po skončení festu. Netušil jsem že není jejich autorem a tím méně že autorem jsi ty (popravdě nijak jsem po tom nepátral) Pokud jsem se trefil, jako autora tě u nich zcela samozřejmě uvedu. Na webu kapely to děláme zcela běžně. Dej vědět zda-li jsem se trefil, či se jedná o jiné fotky..

 
Bukva
Bukva - 30.3.2011 14:26

achjo k clanku uz sem se vyjadril takze spis k diskusi, pisete ze kdyz si nekdo bude chtit nechat neco udelat, ze si najde kde, a slyseli jste nekdy o tom ze nabidka tvori poptavku smajlik - 4
hlavne je to trochu ironie, mazani (email)spamu zabere tolik energie ze by se tim dala energeticky zajistit metropole na jeden rok. No a tim psanim tady ...ale co aspon jsem usetril kacky za bulvar smajlik - 10

 
Mattesh
Mattesh - 30.3.2011 14:07

Taky bych chtěl reagovat, i když to bude trochu OT. Komerční spam je pro mě svinstvo, pokud si budu chtít někdy vyrobit trička (a bude jich tolik, že to nezvládnu sám doma), pak si najdu, u koho to bude. A rozhodně se obloukem vyhnu všem, kdo to nabízí nevyžádanou poštou. Když napíše kapela spam do komentářů (poslechni si nás,...), tak to chápu, pokud mi teda rovnou nenutí CDčko za 250 :).

Ale Pája Junek mě překvapil i trochu jinak. Chodím fotit koncerty a festivaly, nic za to nemám, nikomu nevnucuju focení za peníze (i když bych mohl argumentovat: "Nicméně mám pocit že se věnuji něčemu co může být pro spoustu kapel zajímavé a není moc jiných možností jak dát o sobě vědět") a spíš bych rád, aby za mě mluvila moje práce a případně se mi lidi sami ozvali. Proto mě překvapilo, že zrovna člověk, kterej spamuje diskuze na bandzone i emaily kapel s komerční nabídkou, používá cizí fotky bez souhlasu autora a dokonce ho ani u fotky neuvede. Naprostá většina kapel ze slušnosti uvede u fotky autora a případně i odkaz na jeho stránky. Některý kapely dokonce poprosí o svolení k použití těch fotek a ještě nikdy jsem nikoho neodmítnul. Ale když moje fotky používá člověk, kterej rozesílá spam a snaží se na tom rejžovat, tak mě to docela sere.

 
Kristofson
Kristofson - 30.3.2011 13:44

Jelikoz mi podobnejch hoven diky profilu na bandzone chodi dosti nejlepsi reseni je toto:
http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=27&loc=464
Staci kdyz tam par donde... Ono pak kazdyho spammera aj s dobrym umyslem az mu prijde obalka s modrym kde je napsano at vysvetli a dolozi souhlas se zasilanim komercnich zdeleni na danou emailovou adresu prejde. Ze zacatku jsou hodni podle poctu stiznosti to vyjde +- od nejakejch deseti do dvaceti talířů... Klidne piste ze sem kurva, ale ja narozdil od nekoho nemam cas se ve svy mejlovy schrance hrabat v hromade srackovych nabidek na veci co nepoptavam... Kdyz budu neco chtit tak si vse najdu sam a kontaktuju osobu ktera danou sluzbu nabizi... Ono nekdy se kazdej potrebuje trosku spalit aby ho to posunulo dal... Alah Akbar

 
Pája J.
Pája J. - 30.3.2011 11:44

Tak předně děkuji Harymu za publicitu. Nechtěl jsem reagovat, ale asi bych měl. Uznávám že rozesílání spamu není uplně košer. Nicméně mám pocit že se věnuji něčemu co může být pro spoustu kapel zajímavé a není moc jiných možností jak dát o sobě vědět (bilboardy u dálnic zatím neplánuju). Nedělal jsem, nedělám a nebudu dělat nějakou mega kampaň a zároveň nehodlám dělat pro "každýho kdo zaplatí".Posílám občas nabídky stylově spřízněným kapelám, jejichž muziku chci tímto podpořit. Samozřejmě nejsem charita a musím se nějak živit. Myslím že ceny jsou nasazené hodně nízko,vzhledem k tomu že tý práce na klipu fakt není málo a zbohatnout z toho se nedá ani ve snu. Takže součást odměny je zajímavá tvůrčí práce s pohodovýma lidma. V tomto případě byla chyba že jsem si neohlídal Haryho kapelu a dal jsem jim o sobě vědět podruhé, což už psychicky neunesl. To je samozřejmě moje blbost.
Jinak Awe má pochopitelně zajištěnu další hlavní roli a Harymu si už asi opravdu nikdo poslat spam netroufne. Jo a ještě k Medvědovi - běžné náklady na výrobu klipu jsou samozřejmě mnohem vyšší, nicméně kdyby přišli třeba Visáči, dám jim stejnou cenu jako komukoli jinýmu a nepumpnul bych je jenom proto že jsou třeba prachatější i když by to asi leckoho napadlo. I v tom vidím smysl punku.

 
hary
hary - 30.3.2011 11:39

s tím hledáním práce děkuji za tip - od pátku budu nezaměstnaný, takže asi budu obepisovat kapely, že jsem elektrikář a opravím jim jejich překroucené kabely jack-jack...

cena 3 tisíce je sice sporná, ale pro nás jakožto rok hrající kapelu nemyslitejná, navíc ani nemáme pořádné nahrávky našich písniček, takže v podstatě ani není na co točit klip, to zjistí každý, kdo si je pustí a neleze nám na profil jen aby našel další e-mail do svojí hromadné zprávy...

 
Medvěd
Medvěd - 30.3.2011 10:47

Jsem tam zapoměl dokončit větu :-))))

Já nevím,ale jsem toho názoru,že takovýhle vnucování v podobě nabídek třeba na trička,nahrátí desky,výrobu hrnečků atd je zbytečný.To by si především měla zařizovat kapela sama......

 
Medvěd
Medvěd - 30.3.2011 10:45

Já nevím,ale jsem toho názoru,že takovýhle vnucování v podobě nabídek třeba na trička,nahrátí desky,výrobu hrnečků atd by si především měla zařizovat kapela sama a sama by (pokuď má zájem) měla jednat.Jasně,dnes sehnat práci,tak to je na delší příběh a sám vím jak to chodí.Ale takhle,že budu "s prominutím otravovat" kde koho stylem "třeba se někdo chytne" mi taky nepříjde zrovna dvakrát rozumný.Ale tak.Je to nakonec každýho věc a kapela,když nemá zájem,tak jednoduše odmítne a je klid.Jo,když by mě pak otravoval dál,tak to je něco jiného a asi bych ho časem taky poslal do hajzlu...

awe: Já se taky internetovým prodejem sem tam živím,páč přes něj dělám nabídky odběratelům na ložiska,gufera,řemeny a jiný související sortiment - smlouvám s nimi o cenách atd.Dál od nich třeba dostávám denně například od deseti ložiskářů v ČR aktualizované nabídky skladovek nebo různá pozvání dejme tomu do různých fabrik,kam dodáváme a tak je taky podle mě slušnost,že se snažím všem odpovědět.Neodpovídám ze zásady,ale hlavně ze slušnosti,což je rozdíl.Jinak dál s tebou awe souhlasím.

Dále jsem zvědavej,co se tady na tenhle článek vyrojí za názory a určitě jste tímhle založili na pěknou debatu.Ohledně těch tří tisíc bych ještě řekl,že například pro začínající kapelu je to dost peněz.Pro třeba takový Visáče a jim podobné je to ale zase pakatel..... ale tak třeba právě ti VZ už maj určitě svoje lidi,co jim to nahrávaj dávno pod palcem a tak se jedná o mnohonásobně výšší cifry než jsou třeba tři tisíce.

 
awe
awe - 30.3.2011 10:15

Na internetu se živím, takže vím co obnáší dostávat desítky spamů do e-mailu, i jako příspěvky do diskusí. Jestli na ně někdo na všechny odpovídá, tak podle mě je... to jeho věc.
Na druhou stranu respekt - odpovídat ze zásady na vše, to vypadá na slušné vychování. Dneska není lehké si ho udržet a takových lidí je jako šafránu.. (btw. je slušné vychování dost punkový?)
ad. Pájovy spamy - pokud nemáš práci, nikdo ti jí sám od sebe nedá, musíš hledat aktivně - psát inzeráty, ptát se po firmách,...
Pokud nechceš chodit denodenně do Kolbenky a žít aspoň trochu svobodně (o čemž je podle mě i punk), ale ne zrovna v kanále, holt si musíš najít co by tě bavilo a hledat práci sám trochu aktivně - psát inzeráty, ptát se po kapelách,...
A aby bylo jasno, že nepíšu objektivně, tak se ke všemu přiznám - v posledním klipu mi Pája dal jednu z hlavních rolí, čímž si u mě udělal malé bezvýznamné plus na 10let dopředu a jsem zaujatejsmajlik - 10 Na závěr bych chtěl Pájovi popřát mnoho zábavné práce (samozřejmě za málo peněz, aby to bylo dost punkový) a Harymu málo spamu

 
mikesh
mikesh - 30.3.2011 10:12

nevim kolik takovej klip stoji, ale 3000,- neni podle me zas tolik

 
KŠILTOVKÁŘ
KŠILTOVKÁŘ - 30.3.2011 7:48

Naše kapela děkuje za přidání jen fanynkám co se fotěj v koupelně před zrcadlem v podprdě. Takový fanynky jsou nejlepšísmajlik - 10 AŤ ŽIJE ZLO, VÁLKA A CRUST/PUNK

 
Bukva
Bukva - 30.3.2011 7:19

kdyby se kvuli kazdymu spameroj meli psat clanky, na svete by nebyly valky :) jinak clanek k smichu

 
Medvěd
Medvěd - 30.3.2011 3:31

Dobrej postřeh.smajlik - 10

 
Sanovak
Sanovak - 30.3.2011 1:13

heh ja bych v tom moc nehledal,proste spamuje a doufa ze se ozve vic lidi,jen si chce namastit kapsu nic vic :-)) a myslim ze na nakej punk,DIY solidarita a podobne haze z vysoka bobek

 
Nervak
Nervak - 30.3.2011 0:21

tvoje starosti bych fakt chtel mitsmajlik - 6

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60