CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Demarche - 7"EP Fucking hangover

Demarche - 7

Pražská kapela Demarche hraje už od roku 1999, takže jsou v naší republice relativně známým pojmem. Prošli si četnými změnami sestavy, dvouletou pauzou ve které nehráli ani nezkoušeli, ale přesto se nevzdali a v roce 2004 v sestavě Havran, Kuro, Čezi a nový basák Kanár opět oprášili nástroje a všem ukázali jak se má hrát surovej punk. Od té doby stihli vydat split kazetu a objevili se i na několika kompilačních albech. Kluci právě vydali 7"EP Fucking Hangover, poslední nahrávku ve staré sestavě. Kapela totiž znovu promíchala členy.

Album zdobí klasická Demarchovská lebka s plynovou maskou a se samopalem v pozadí. Texty jsou napsané přehledně, jak v češtině tak i v angličtině. Obal je jednoduchý, v černobílé barvě a obsahuje pouze čtyři fotky členů kapely. K placce je přiložen animovaný plakát kapely, který vypadá jako drzá parodie na Rychlé šípy a Čezi je bezesporu Mirek Dušín :o) Určitě si kluci mohli trošku více pohrát s grafikou, mezi tolika promyšlenými obaly dost zanikají a působí nudně.

Na 7"EPčku se objevují 4 vály: Fucking hangover, System paranoi, Válka a Holy tragedy. Fucking hangover je první vál na tomto počinu. Rychlé tempo, syrový řev a celkem pravdivý text ukazují, v jakém duchu se bude placka odvíjet. Co bych však kapele vytkla jsou refrény, ve kterých pokulhávají a mám pocit, že doplňující zpěv zní vedle Havranova hlubokého hlasu jako pěst na oko. Zpěvný refrén není to, co kapele zrovna sedí, na tomhle by mohli ještě zapracovat. Ovšem to co na Demarche naprosto zbožňuju jsou jednoznačně bicí a kytara. Takže si neustále přehrávám poslední Holy Tragedy, bezesporu nejlepší vál na 7"EP, ve kterém mě bicí a kytara zaujali a jsou geniální! 

Tohle 7"EP můžu doporučit všem, kteří si to mají na čem přehrát, nejen fanouškům Demarche. Vzhledem k tomu, že nám na naší scéně chybí raw punkové kapely, měli bysme být rádi, že se na nás aspoň Demarche nevysrali a hrajou dodnes :o)

Desku seženete na stránkách kapely: www.demarche.tk , na koncertech Demarche a ve většině dister za 90 korun.

Barushka


28.12.2007   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 106   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,7
jde to 1,7
 

Diskuse ke článku - Demarche - 7"EP Fucking hangover

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-69
Kokeš
Kokeš - 9.1.2008 11:28

Barushka: no to je pravda co říká praha4punx. Dyť přece od samýho začátku se k punku hlásili většinou omezenci, násilníci a podobná spodina, akorát, že poslední dobou se do toho motají takový Ti Mirkové Dušínové s kecama o právech zvířat, ekologii atd...na to přece nemusím být pankáč abych se choval slušně k přírodě, zvířatům, lidem a tak...musíš s urážkama, hrubším chováním atd. trošku počítat ve společnosti těchto lidí. Neříkám, že to je správně, ale je to tak...

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 9.1.2008 11:02

Evžen: ooooooo děkujismajlik - 12

 
Evžen
Evžen - 9.1.2008 8:53

OldHandFromHell: seš debil, kokot...apod. smajlik - 12

 
praha4punx
praha4punx - 8.1.2008 22:28

Barushka: To si pleteš punk s rychlými šípy

 
Barushka
Barushka - 8.1.2008 18:19

Ja uznavam spatnou kritiku. Byla bych prece sama proti sobe, kdyz kritizuju vytvory kapel :o) Pokud me nekdo napise" Hele tohle mas spatne, tady mas pravopisnou chybu nebo v tomhle nemas pravdu", zamyslim se nad tim a propriste s tim neco udelam. Ale pokud mi nekdo nadava a hazi na me spinu, tak to neni kritika ale omezenost, hnus a neucta. Ja jsem jenom clovek a ne robot na baterky. Pokud se ke me nekdo chova nepatricne, klesne u me sice na nejnizsi pricku, ale zamrzi to.

Zacinam si totiz vsimat, ze se rozmaha jedna hodne spatna lidska vlastnost - nerespektovani ostatnich lidi. Zvlast me to mrzi v punk rockove scene, kde bych cekala ze se budou lidi vzajemne respektovat a podporovat.
A jestli to takhle pujde dal, budem horsi nez nejaka "normalni" spolecnost.

Jinak dekuju vsem co se me zastali a povzbuzujou, Vas si vazim a uznavam kritiku, i tu spatnou.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 8.1.2008 18:08

a ještě k těm, kterym se tahle recenze, nebo kapela nelíbí. Každýmu se nemůže líbit všechno, ale tim, že nadáváte na všechny strany a kritizujete co se dá, bez předchozího uvážení opravdu ukazujete jenom svojí omezenost a stupiditu.
Jenom dofám, že se na můj příspěvěk, ozvě nějakej super znalej punkáč, tim stylem, že sem debil, kokot...apod.smajlik - 10

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 8.1.2008 18:05

Barushka: nenech se rozčílit bandou chytráků a pozérů, který neumí ohodnotit žádnou práci, jenom oni sou ty nejlepší a okolí je nedoceňuje. Sme tady pořád i my, kterym se tvoje recenzování líbí, i když zrovna co se týče Demarche a vůbec raw punku, tak nejsem jeho vášnivej příznivce, tak tvoje recenze se mi moc líbí a doufám, že jimi budeš přispívat i dálsmajlik - 1

 
Kokeš
Kokeš - 8.1.2008 17:21

Anonym: MARTIN víš jak to je pravda vždycky bude někde u prostřed, holt každej si chrání to svojesmajlik - 1
No raději to proberem v Olomouci na pivku na Chaos Night...totéž platí pro Barču, piš dál a nenech se odradit hovadama jako jsem já!

 
Medvěd
Medvěd - 8.1.2008 16:33

Ty vole oni jsou spojený :-)

 
Roundhellka
Roundhellka - 8.1.2008 16:16

great smajlik - 5

 
Šmoula
Šmoula - 8.1.2008 10:38

Barushka: Ano tady je zcela normální že pokud někdo něco napíše tak je hned ten špatnej a ten největší debil co o punku nic neví.Občas mi přijde že člověk nemůže napsat ani svůj názor jelikož si to tady každej přebere jinak a pak píše úplný blbosti..

Bejt tebou se na ně ale vyseru, napsala si to dobře a myslim si že ostatní recenze by byli stejně tak dobrý,ne li lepší..Většinou tady kritizujou pouze lidi co si o sobě myslí jak nejsou chytří,přitom v životě nenapsali ani jeden článek..Takže určitě piš dál=)
Taky jsem se rozhodla všude dávat třeba svoje fotky z koncíků a všichni mi je kradli, články to samý- na pomluvy a blbý kecy jsem si zvykla.Nediv se, tohle je teďka naprosto normální...
Protože si každej řekne že on je ten nejlepší a vy všichni jste blbečci..Takhle to teďka chodí..
Jinak souhlasím tady pod sebou- pokud chce člověk něco vytvářet,musí počítat i s negativní kritikou..:)Jenže ta se objeví vždycky,protože vždycky se najde někdo kdo by to "udělal líp"..No končím z blbostma..mějte se a smějte se

 
barbie
barbie - 8.1.2008 9:37

na jednu stranu je to pravda, vždycky když člověk něco udělá tak (by měl pro svůj klid duše) už předem očekávat reakce jak pozitivní tak ty negativní. A nad ty negativní by se měl povznést (nebo si z některých i něco vzít). Prostě to k tomu asi patří. Vím že se to snáz píše než dělá...
Jinak fanda kapely Demarche rozhodně nejsem, ale recenzi jsem si přečetla celou, protože byla poutavě napsaná.
A rozhodně souhlasím s tím, že by se i zde měla zrušit anonymyta, páč sem píše kdejaký mamlas který nemá ani tu "odvahu" se pod to podepsat.

A myslím, Báro, že pokud Tě psaní recenzí baví, dělej to dál smajlik - 5

 
mikesh
mikesh - 8.1.2008 0:03

1) zrusit anonymy!
2) ty recenze barusky se dobre ctou a sou kvalitne napsany, dokonce jsem se na zaklade recenze rozhoupal koupit si placku od kapely, kterou bych si jinak urcite neposlech, takze je to fakt skoda podle me, ze s tim konci, treba si to jeste rozmysli? :), a doufam ze nikdo kokoti nenasere kilca, pac ty fotky sou dalsi vec, co se mi na tehle strankach hodne zamlouva

 
Medvěd
Medvěd - 7.1.2008 22:17

obraz

 
jihad
jihad - 7.1.2008 22:17

crust je nejlepší vy mrdky!

 
Medvěd
Medvěd - 7.1.2008 22:17

Barushka: Nic jsi z toho nedělej,na stránkách Revíru taky napsal Mrtvola recenzi na kapelu Degradace a dopadlo to úplně stejně jako tady.Kritizování,pomluvy,navážení se jeden do druhýho,možná u někoho i závist,zkrátka typickej odraz naší dnešní společnosti.

 
Barushka
Barushka - 7.1.2008 22:07

Anonym - 7.1.2008 9:08: Autorem clanku? Promin ale ja jsem na punk.cz nikdy zadnej clanek nepsala...a uz vubec ne o emarcich. Ja jsem jen z dobre vule rekla, ze sem muzu psat RECENZE a takhle se mi to vyplatilo...kazdej akorat drzkuje.

Medvěd: Promin, ja jsem tady emare resit nechtela a netusila jsem, ze se tady rozjede urazliva debata. I kdyz na strankach punk.cz uz je to pravidlo.

NAPISU POSLEDNI RECENZI JEN KVULI PAPAGAJOVI,KTERYMU MOC DEKUJU ZE MI UMOZNIL TOHLE PSAT, A UZ ODE ME ZADNOU JINOU RECENZI NECEKEJTE. CHTELA JSEM POMOCT S TEMAHLE STRANKAMA A NECIM SEM PRISPET, ALE UZ CHAPU SPINU...VSECHNO CO TADY KDO UDELA JE SPATNE A SNESE SE NA NEJ PRINEJMENSIM VLNA HNUSU A URAZEK. JA JSEM JEN NAPSALA RECENZI NA DEMARCHE A UZ JSEM ZA NEJVETSI POZERKU, HLOUPOU HUSU A KRAVU. RIKAJI SE TADY O ME VECI, KTERY JSEM V ZIVOTE NEREKLA NEBO NEUDELALA. PROTO KONCIM...NEBUDU SEDET PO NOCICH NAD POCITACEM A PSAT RECENZE PRO LIDI, KTERI SI TOHO NEVAZI. AZ ME POZNATE OSOBNE, SUDTE...DO TE DOBY SI ZAMETTE PRED VLASTNIM PRAHEM, VERIM ZE MATE TAKY SVOJE CHYBY JAKO JA.

 
jihad
jihad - 7.1.2008 21:25

kokeš seš fakt trapnej jestli ti de jenom o slovo punk tak mi to je k smíchu, myslim si že většina crustovejch kapel je vetsi underground nez punk 77 a taky jako crust je hodne spojenej s punkem. napis sem laskave odkaz na tvoji kapelu at zbytek muze posoudit, kdyyz uz tu mas fotku s kytarou........... ps a co si myslis o tom kdyz nekdo hraje crust punk?

 
Šmoula
Šmoula - 7.1.2008 20:40

Ach jo..Chudci kluci z Demarche..:D

 
Kokeš
Kokeš - 7.1.2008 20:00

No musim uznat, že na tom něco je...ten první příspěvěk jsem nečetl jinak bych asi nepsal, to co jsem psal, máš pravdu
No jo, jsem ale až moc arogantní a egoistickej a upřímnej, než abych teďka tvrdil něco jinýho, takže stále platí fuck crust,grind a jiné pseudohudební styly. Jo možná máš pravdu, že punkem se chtějí bavit ti, co neumějí moc hrát. Ale to je zase možný jenom u nás, nebo mi chceš říct, že třeba Ramones, Clash a desítky jiných dosahovali na svém debudu úrovně české začínající kapely???

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-69