CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Newman
Newman - 12.9.2007 15:32

giv'em :))

 
Newman
Newman - 12.9.2007 15:31

Gev'em the boot the roots are radicals KURVA !!

 
Mišak
Mišak - 12.9.2007 15:04

Špíno jedna zásadní věc! Chceš diskutovat na nějaké téma proč tyhle "komerční sračky" škatulkujem...o sex pistols pomluvy rázem dodáš. takže tys postavil věc tak, že o sex pistols a jejich vyložené komerci každej jen pomlouvá a vymýšlí si, dodáš dokonce "kdo ví, ten ví" asi jsi byl u toho tenkrát? :-) ale na druhou stranu ty přesně víš za jakym účelem a proč a jak hrajou ůpoprockový-punkový" kapely...hmmmm well done. ty je znáš? Pořád dokolečka slýchám tyhle řeči, co jsem začal hrát, a víš co je dobrý? říkaj to lidi co v muzice nikdy v životě nedělali. věc jedna. věc druhá, všechny kapely cos vyjmenoval mám velmi rád, ALE ty je dáváš jako protiklad a vyzdvihuješ je. tak si kamaráde poslechni texty Clash a hudbu Clash, pak třeba UK subs a pak Rejecty...i blec okamžitě pochopí, že každá kapela hraje naprosto jinym stylem a zpívá naprosto o nečem jiném v globále...VSECHNY tebou jmenované kapely jsou velice slavné a "komerční" víš kámo, píšem rok 2007 a někdo by pořád chtěl, aby se mleli 30 let dokolečka stejný bláboly co už řeklo milion kapel....někdo zůstal hrát stejně, někdo hraje stejnou muziku jak v 70 rokách a nemá ty názory a někdo hraje novym živějšim stylem a zpívá o normálních věcech. Nevim nechápu, nerozumim, PROC by někdo nemohl nazvat Rancid, Offspring, Time again atd.jako punkrock. tot vše. pic

 
Evžen
Evžen - 12.9.2007 9:51

500 smajlik - 16

 
Newman
Newman - 12.9.2007 0:54

Punk je v garážích a sklepech:))) Ty seš dobrej magor :)))

 
Medvěd
Medvěd - 11.9.2007 21:14

JančA:Například?
A ta Avril je taky pěkná dylina,vubec nevim proč ji spojuješ s punkem!!

 
psychoSlecna
psychoSlecna - 11.9.2007 19:14

jj presne tak!!!

 
JančA
JančA - 11.9.2007 19:10

Blbe!!smajlik - 1aspoň tu Avril si mohl vynechatsmajlik - 2do ní se neser,ona se do tebe taky nesere!!smajlik - 17to neznáš nic jinyho než jí..?!! a drobet souhlasím s panem Anonymem,který leží tady kousek pode mnou a chci jen přidat,že Green day hráli dřív punk než skončili a vrátili se jako kapela skomerčnělá se svou průrazovou deskou American idiot...A Offsring,ti začínali taky punkovější hudbou..pravda teď už takoví nejsou,ale minulost se taky počítá....a vůbec myslim,že ten článek je vo hovně..mohl by ses polepšit a řešit důležitější věci...:P

 
TaZ
TaZ - 11.9.2007 14:23

Zapomenout na sváry, vždyť svět sou jen báry.. smajlik - 14

 
Radovan
Radovan - 11.9.2007 14:15

punk přece není ořešení hoven proto se těmto hovnům směji

 
Clockie-bOi!
Clockie-bOi! - 10.9.2007 17:33

punkeer: doporucuju hlavne ty fotky, nafotily k tomu clanku punx z praglu, sem byl prijemne prekvapenej :D

 
punkeer
punkeer - 10.9.2007 15:46

doporucuju tenhle clanek

http://www.rockandpop.cz/article.php?rid=14&cid=2947&article=punk-jsou-svobodne-revoltujici-elektrony

a chtel bych vyzdvihnout tuhle cast:Jak vidí současnost punku Patrick Eudeline? „Dnes je všechno tak pevně utáhnuto, že nic obdobného se už nejspíš nebude opakovat. Je to už historie. Kapitalistická mašina málem vybouchla, když tady byl rock a punk. Ale přežila, a teď se mstí. Přivlastní si všechny revoluční koncepty, ekologii, feminismus i rock, a zneužije toho. Všechny získané svobody jsou ohroženy. Už není místo pro alternativu a rebelství.TOT I MUJ NAZOR

 
Vojta-Assassins
Vojta-Assassins - 10.9.2007 7:51

Newman: Já bych předevšim zrušil tenhle článek. To taky patří ke komunikaci, umět uznat chybu a poučit se. Ale ňák nevidím, že by se autor měl vůbec k nějaký reakci.

 
Newman
Newman - 10.9.2007 2:52

Diskuzi :))

 
Newman
Newman - 10.9.2007 2:51

Ja bych tuhle diskuzy ukončil uplně, protože jsou tady čim dál tim větší hovna.

 
psychoSlecna
psychoSlecna - 9.9.2007 17:30

tohle nema cenu resit...kdyz si nekdo mysli ze green day je supr kapela tak at si to mysli, je to jeho vec a fakt tohle nema cenu resit nebot pro kazdeho punk znamena neco jineho, nekdo tomu proste rozumi vic nekdo min...a proste tezko se v tom lidi shodnou!ale fakt je ze green day je sracka...:D:D:D

 
leeter
leeter - 9.9.2007 16:26

Anonym - 9.9.2007 13:54: A jinak mi nedělá problém poslouchatčeskej punk,rock i metal, když se mi líbí... Pokud to teda neni zrovna Kabát

 
leeter
leeter - 9.9.2007 16:22

Anonym - 9.9.2007 13:54 a já tobě doporučuju aby sis ten článek přečet ještě jednou, protože špína píše že to NENI punk a většina bravogirl a brovobois to tam s oblibou hází hned vedle tokio hotel a avril a připadají si jako MEGA punx. Takže se nauč číst nebo si zajdi na oční. A nepiš tu sračky a urážky.

 
psychoSlecna
psychoSlecna - 8.9.2007 19:26

souhlasim se Špínou, ale ať si kazdy posloucha co chce kdyz se mu to libi...

 
tyjo
tyjo - 8.9.2007 18:56

toho anonyma doel sme spal já.... 18:55

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana