CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Psycho
Psycho - 5.9.2007 22:14

MaM: Ty starý punx už vymřeli. Teď už je to tady samej 15 year punk
smajlik - 2

 
M@M
M@M - 5.9.2007 21:29

leeter: Máš pravdu, občas mě taky nějaký věci hodně štvou-předevšim tzv. punková intolerancesmajlik - 1, praktikovaná předevšim malejma harantama-prostě, když nejseš od pohledu šíleněmegadrsnej tvrďák, nemáš triko Exploited a barevnou hlavu, tak seš hnuj....to mě fakt sere.....ale na druhou stranu pořád věřim a mam to i ověřený že mezi starejma dobrejma punx ta svoboda pořád funguje....otázka je, za jak dlouho vymřou a zbydou tu jen ožralí 15ti letý dětičky....

 
Pítrs
Pítrs - 5.9.2007 21:12

Toj....jo souhlasim s tebou, Bad Religion mam taky rád, jsou v pohodě. A to že jsou trochu měkčí, mě ňák netrápí.

 
leeter
leeter - 5.9.2007 21:09

M@M: svoboda je relativní a i když se hovoří stále a pořád o svobodě, já tomu zase až tak nevěřim, možná byla u zrodu punku ted pro většinu megasuperpravýchpunkáčů platí nepsaná pravidla.(teď nemyslím špínu ani tenhle článek a je to jenom můj skromný názor nebo dojem). Je to taková malá- velká punková iluze ale záleží na úhlu pohledu... Ale jsem někdy i rád že to tak funguje a pro mě je to hlavně o lidech, zábavě a nějakých názorech, když se podávají objektivním způsobem a ne jednostranně.

 
M@M
M@M - 5.9.2007 20:46

leeter: Ale tak já věřim, že to tak i povětšinou funguje.....naštěstí....a předevšim bych vypíchnul tu svobodu....

 
leeter
leeter - 5.9.2007 20:42

Psycho: Je tam důležitý to slovo "MÁ"

 
Psycho
Psycho - 5.9.2007 20:17

Já mam taky triko sex pistols a tam muzika se mi líbí. Nechcete se už konečně přestat hádat vo hovnech typu: Je to punk neni to punk a další tyhle sračky. PUNK MÁ BEJT O SVOBODĚ A ZÁBAVĚ!!!smajlik - 3

 
štelca
štelca - 5.9.2007 19:56

Do hajzlu s Exploited

 
leeter
leeter - 5.9.2007 19:46

já nevim ale když jdu na konzert počítam nápisy sex pistols a exploited na oblečení punx... Nevim jak vám ale mě to přijde ohraný až někdy i trochu trapný

 
praha4punx
praha4punx - 5.9.2007 19:38

To je slabota smajlik - 1 tohle je hezčí skutečnost o exploited smajlik - 1 http://www.libreopinion.com/members/decibelios/TheExploited-Haggis_Noruega.jpg

 
Toj
Toj - 5.9.2007 19:23

Kdybych si mel vybrat, tak si vzdycky radeji vyberu Bad Religion nez Exploited. Prestoze i me prijdou vymekly, tak to jsou inteligentni lidi a jejich pisnicky maji inteligentni texty a na nic si moc nehrajou. Pro me osobne je to vic punk nez nejaka vystajlovana ozralecka pseudohvezda, ktera nevi, co zpiva, zije v nejdrazich hotelech a po festivalovejch arealech hleda pervitin... Jenze se mi zda, ze ten punk tady lidi furt vic videj v nakym primitivismu.

 
Pítrs
Pítrs - 5.9.2007 18:55

Když je řeč o tý komerci, tak plno PUNKovejch kapel jsou na tom stejně, né-li hůř než ty pop-punkový.
Např. Exploited, který si na fest Pod Parou poručili pětihvězdičkovej hotel a hafo obžerství..
A neni to tak dlouho co Green day jezdili na turné sockou, a přespávali náhodně u různejch punkáčů...
Pro ty největší a nejsprávnější pankáče, co fakujou Offspring a Green day, protože jedině jejich hudba je ta správná, a maj na triku Exploited, doporučuju přečíst tenhle článek http://www.escape-mag.com/clanek.php?id=897 kde se o Exploited mluví trochu víc

 
M@M
M@M - 5.9.2007 18:09

Martin Suicide: Navíc jestli ti přijde sexy feťák, co se válí ve vlastních blitkách a posléze zavraždí svojí manželku, tak myslim, že tu neni něco v pořádku.

 
M@M
M@M - 5.9.2007 18:07

Anonym - 5.9.2007 14:10: já to taky tak pochopil...sorry, jestli sem se blbě vyjádřil

 
M@M
M@M - 5.9.2007 18:06

Martin Suicide: 1) já neurážim tebe, tak nevim, proč urážíš ty mně. 2) Sex Pistols znám víc než dobře a neřikám, že je to špatná hudba, na druhou stranz prostě to byla komerce a řikej si co chceš. A SId nesahal Matlockovi ani po kotníky, Matlock bohužel musel kapelu opustit mj. proto, že poslouchal Beatles, což samo o sobě mi přijde dost strašný, protože punk je podle mě hlavně o svobodě.... Navíc SP si to u mě totálně posraly tim odpornym stadionovym turné v roce 1996...to taky nebylo dělaný jen pro prachy?

 
Martin Suicide
Martin Suicide - 5.9.2007 14:33

M@M: Priste az budes psat sracky vo dobrejch kapelach poslechni si je a neco si o nich zjisti, blbecku. Sex Pistols byla skvela kapela, pokud budes schopnej napsat alespon jednu pisnicku na jejich urovni tak teprve neco kecej. Navic tu kapelu zadnej McLaren nezalozil!!! Sid byl sexy kluk, kterej mel skvelou image a navic hral vic nez slusne podle toho co znam z jejich zivejch nahravek s nim, at uz jsou to nahravky ze Svedskeho turne nebo z turne po Americe :)

 
Newman
Newman - 5.9.2007 14:20

co to pořád meles? dit ty mluvis uplne z cesty

 
Newman
Newman - 5.9.2007 13:56

To anonym: na jakej sjezdech ty magore? mluvim o videu podivej se treba na kluky co jezdej za Black label ty sračko.

 
M@M
M@M - 5.9.2007 13:39

Anonym - 5.9.2007 13:37 : Bejt více či méně punk.....to je hrozný spojenísmajlik - 1 osobně si myslim, že punk-hudba (nebo punkrock) nemá s pravim punkem často vůbec nic společnýho....nebo že nutně nemusej jít ruku v ruce...

 
M@M
M@M - 5.9.2007 13:36

Tohle je sice všechno pravda, ale na druhou stranu Sex Pistols, modla milionů dnešních pankáčů byla jen komerčnim projektem jednoho sráče jménem Malcolm Maclaren a vznikla pouze za účelem vydělání prachů. Byla jim vybudována dokonalá "drsná image", kvůli které taky Malcolm vyhodil nejlepšího muzikanta kapely Matlocka a nahradil ho neschopnym feťákem, idiotem a vrahem Sidem.....to jen tak pro připomenutí, pro vás, co nadáváte na Green day a máte Sex pistols na tričku. P.S. Sám neopunkový kapely nesnášim

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana