CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Barushka
Barushka - 29.8.2007 19:41

punkie: jj...punkie, ucitel malej budoucich punx :oD
Ale souhlasim s tebou...vsechno je to o toleranci a tom, aby jim clovek naznacil jak se veci maj a o cem punk doopravdy je. Cast se chyti, cast to s vekem prejde. Ja jsem si taky vyzkousela nejaky ty styly, nez jsem prisla na to, ze punk rock je pro me jako stvorenej a ze se vubec nemam snazit bejt barbie, protoze na to proste nemam povahu.

 
Barushka
Barushka - 29.8.2007 19:38

barus: Sak jasny...ja zas ujizdim na Linkin Park a co...:o) Dyt je prece nesmysl zakazovat si poslouchat kapely jen proto ze nejsou punk rockovy, ne? Treba Velvet revolver, Anagoes, Green day, Arch enemy, Lostprophets, atd....mohla bych vyjmenovat jeste desitky kapel co hrajou kvalitni a paradni muziku mimo punk!

Tonik: Diky moc, jses hodnej :o) Do prahy jsem taky chvilku jezdila :o)

 
Tonik
Tonik - 29.8.2007 19:36

punkie: máš pravdu!!! ale jedna věc mi příjde hrozně divná...že já ty pop punkový děcka jak tu občas zazní na akcích vubec nepotkávám....většinou tam snad bejvám ještě mezi těma mladšímasmajlik - 10

 
punkie
punkie - 29.8.2007 19:31

PUNX UNITE!!! Dyť je jedno, jestli člověk poslouchá HC, Street, Punkrock 77, nebo Skate-punk. Důležitý je, jestli je v pohodě a má to v hlavě srovnaný.
Špína se očividně snaží nějakým způsobem zachránit Punk, ale nevím, jestli vrážení klínu mezi jednotlivý odnože punku je správná cesta. Mám spousty kámošů (spousta z nich úplně mimo punk scénu) různejch směrů a nemáme žádný problémy... znám dost děcek, co poslouchaj Pop-punk a tak, ale chce to s nima v klidu pokecat a říct jim, že punk vznikl jinak a tak... a přestože mají skejťácký botičky a šiltovky, naslouchaj a učej se. A pak je to už jenom o toleranci.
Co se týče nějakýho toho názvosloví, co je ještě Punk-rock a co už teen-rock a pop-rock, to bych nechal časem ustát... podle mě ta vlna Avril Lavigne a good charlotte brzo opadne... a pak se bude lámat chleba :-)

 
přerostlá veverka Baruš
přerostlá veverka Baruš - 29.8.2007 19:19

Barushka a Šmoula: : jj myslím že ste to napsaly moc hezky a správně... přeci jenom já sem jednu dobu poslouchala Sum 41smajlik - 12... a do teď poslouchám Wanastovki.. ale poslouchám i spoustu punkových skupin smajlik - 1 a jestli teď jebne někomu a napíše co sem chodím tak ať si prdel políbí...

 
Tonik
Tonik - 29.8.2007 19:17

Barushka: odrostlej punkáč z Prahysmajlik - 16ale to je jen tady...na internetu a hlavně se skritou identitou, je každej velkej frajer, ale naživo se schovávásmajlik - 11takovýhle lidi milujusmajlik - 11 já jsem ti ty přízpěvky nekritizoval, chváli....čtu to tu od začátku....smajlik - 18

 
Barushka
Barushka - 29.8.2007 18:55

Tonik: Diky moc, fakt si toho vazim, protoze tady je to samej uchyl, kterej jenom nadava a urazi...Proto me potesi, kdyz se tady najde nekdo s intelektem na vysi a oceni nebo s nadhledem zkritizuje muj prispevek bez urazeni :o)
Odkud jsi?

 
Tonik
Tonik - 29.8.2007 18:53

Barushka: na těhle stránkách se fakt najde málo lidí, co to má v hlavě srovnaný,ale jseš jeden z nich a tvé příspěvky mě vždycky něčím osloví a s většinou těch názorů souhlasímsmajlik - 10smajlik - 5

 
Barushka
Barushka - 29.8.2007 18:41

mikesh: Tos myslel me? :o) Pokud ano, vrele dekuju...bohuzel se na techto strankach pohybuji lidi, kteri si to o me nemysli :o)

Šmoula: Je to pul na pul. Ja fandim mladym, ktery koketujou s punk rockem. Je to zaruka, ze ten punk porad jeste nekoho zajima a pritahuje. Je jedno na cem ty lidi zacinaj, jestli je to grunge, ska nebo mainstreamovej garazovej rock (nechce se mi napr. u kapely green day pouzivat nazev punk rock). Hlavni je, ze se toho chytnou a zacleni se do punkove kultury.

 
Fike
Fike - 29.8.2007 18:33

jop sem psal já

 
Kubaz
Kubaz - 29.8.2007 17:53

Tyhle stránky jsou o hovnu, když jsem sem začal chodit byly tady dobrý články, drželo se to na úrovni a dalo se tu aji něco číst a teď? To je hrůza jak by řekl Bobby Floutek, hrůza hrůza hrůza hrůza nosí černý brejle.... seru na články co jsou tady, abych to tak řekl mám svůj punk, punk jako hudbu a punk jako životní styl. Tenhle článek je stejnejná sračka jako článek o EMU. Říká vám kurva ještě něco myšlenka PUNX UNITE? No a co že poslouchaj sračky, GreenDay, Offspring, Avril Lavigne, taky jsem poslouchal...ono to ani jinak nejde, protože jak se mají mladí lidi dostat k hudbě? Pokud nemaj známý tak jenom přes televizi a v televizi hrajou jenom tohle. Pokud se samy o punk nějak nezačnou zajímat tak nebudou vědět co to je, televize jim to neřekne, nejlepší je znát punk rockoví kamarády. Punk s takovou půjde za chvilu uplně do hajzlu, je jenom na nás jeho budoucnost a pokud se budem chovat jako čuráci punk umře.

 
Šmoula
Šmoula - 29.8.2007 16:52

Co jsme se dneska bavili celá naše banda začínala na Offsping,nebo Green day..A nemyslím si že jsem vyjímka..Když to těm lidem pustíte,většinou se jim to i zalíbí..Nevěřila bych moc tomu že bárbínky co chodí na diskárny budou za dva roky punkerky..:)
Každej má jinej názor,já si prostě myslím tohle..že ačkoli se vám to nezdá,z těch lidí fakt kolikrát něco bude=)

Když už se bavíte o čírech..Sice ho mám taky,ale je lepčí mít normální vlasy,jelikož z toho člověk udělá víc účesů i to číro..Haha a stejně jsem nejdrsnější já?mno=)

 
Šmoula
Šmoula - 29.8.2007 16:48

Barushka: Jo i to je docela možný..ale já znám hodně lidí,sama jeem byla mezi nima,kteří na týhle hudbě začínali a teď poslouchají například to co ty=) Nemyslím si že je NEJLEPŠÍ nápad jim nadávat a mlátit je,což někteří dělaj..Ale taky netvrdím že je mám ráda,kolikrát mě svýma výjevama taky štvou,ale přece jen mají právo na to aby to poslouchali.Pokud věří bravíčku že je to punk tak ať si věří,ale nechápu proč by se kvůli nám měli omezovat a proč by jsme jim měli pořád nadávat??

 
Tonik
Tonik - 29.8.2007 16:26

achjoooooo...tohle bude furt dokola....punk nepunk...jestliže pan mega punkáč špína tady píše takový články, tak ať si sundá všechny ty kapely, co jsou u něja teplý zmrdi a podobně.....má jich tu mezi kapelama fakt tři prdele...když to vezmu kolem a kolem jen zběžně jsem narazil na IneKafe, R48, zařvidveře a pod....samozřejmě u každý kapely diskuze, že jsou to sračky, co tady vubec dělaj....špíno sundej náš odkaz, protože já se na takovýhle stránce prezentovat fakt nebudu....je to tu horší a horší...ze začátku to bylo f pohodě.....kámo punk je pro mě svoboda, rock nejlepší hudba, proto jsem chtěl hrát punk rock, ale tak to už dávno není, jak tak na to koukám....v punku neni kapeka svobody....jen přetvářka, urážky, nadávky, špína, osočování a bůhví kolik hanlivých přídomků ještě....je to škoda....myslím, že v normálnim světě to tak určitě není, o tom jsem se přesvědčil, když jsem v pondělí potkal po dlouhý době starý kámoše.....celý to zakopaný v tobě a tomhle podělanym serveru....nezapomeň nás sundat pls....odkaz z našich stránek také mizí...měj se jak chceš...

 
mikesh
mikesh - 29.8.2007 15:44

Barushka: ta holka ma snad i rozum smajlik - 5

 
Barushka
Barushka - 29.8.2007 14:34

Šmoula: To právě nemůžeš vědět...a to je to. Nemyslím si, že většina lidí, co poslouchaj Green Day opravdu přejdou na punk rock a budou toho o něm chtít vědět víc. Většina těchhle lidí bude pořád dokola poslouchat mainstream.
Já si třeba taky poslechnu Green Day, Offspring, Linkin Park a spoustu jinejch kapel, který hrajou pro pro tisícový davy. Ale základ u mě prostě tvoří punk rock.

Anonym - 29.8.2007 9:30: Problém je v tom, že tady vůbec nejde o číro. Já ho mám, protože se mě fakt líbí. Je to parádní účes . Ale je spousta lidí, kteří si vyholí číro, jsou omezený jen na dvacet kapel a od nich slyšeli ještě jen malou část jejich tvorby a už jsou velcí punk rockeři, který diktujou co se má jak nosit, co se má poslouchat a jak se máš chovat abys byl "dost punk". Ale už si neuvědomujou, že vlastně diktujou módu, aby byli ostatní stejně "punk"

Takže dokud se budou k sobě lidi chovat tak jak se chovají, nemůžou se divit, že je nás čím dál míň. Já bejt 16kou která neví co chce, taky bych si taky rozmyslela jestli bejt punk rockerem, když jsem si o něm myslela že je o svobodě a pak tvrdě narazim, protože pokud nejedu podle diktátu, tak jsem nula.

 
Šmoula
Šmoula - 29.8.2007 12:34

Neřekla bych že byjsme to měli zarazit v základech,protože oni jsou základ další "generace" pankáčů..smajlik - 4 protože z těch co poslouchaj GD, budou za půl roku lidi jako my a to většina známe z vlastní zkušenosti..takže tohle opravdu enchápu,tu vaší toleraci=/

 
SID12
SID12 - 29.8.2007 12:16

špíno za tehnhle článek dostáváš jedničku (sem nebyl přihlášenej)

 
oipajda
oipajda - 29.8.2007 11:33

punk je rock´n´rollsmajlik - 1

 
Evžen
Evžen - 29.8.2007 8:30

Vaše starosti bych chtěl mít smajlik - 1

PS: Beztak největší pankáč z vás všech jsem jen a jen já!!

smajlik - 3