CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Kreeww
Kreeww - 29.8.2007 0:34

Kuči jarouš oi! : Pribram na hrad kdy dem zas chlastat? xD

 
TaZ
TaZ - 28.8.2007 23:46

Hele a jak se to teda pozná? podle toho co má někdo na tričku? řek bych že člověk je punkáč když se tak cítí smajlik - 1 asi sem moc naivní.. smajlik - 8 on you, a poďte si koupit korálky lásky...

 
Jenik.1701
Jenik.1701 - 28.8.2007 23:11

souhlasim s Barushkou! Opravdu neni žádnej vzorec na punk a ani bejt nemůže ..... a co si já pamatuju, tak za dobu co jezdim na koncíky nebo se pohybuju v punkový scéně sem se utvrdil v názoru že punk je pro každýho něco jinýho a je to tak dobře! Nesnášim lidi co sou schopný říct " Já jsem Punk a ty ne protože...."
Jinak bych rád připomněl že i takový Greenday už o sobě netvrdí že sou punkrock ..... jejich punkrockový období je už zanima a rád bych podotknul že když sem napíše člověk, jehož rodiče mu každej tejden koupí nový triko Exploited a pak nadává na "komerční" greenday, tak asi neví nic o tom, jak kluci žili na ulici a zakládali kapelu jako vyfetovanci co neumí na nástroje .... :)

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 28.8.2007 18:01

Ale u nás v Příbrami je to se skinheadama i pankáčema apod. ůplně v pohodě.Tam se neřeší kdo co poslouchá nebo kdo je jak politickej jako tady.(kdo zná příbram ví o čem mluvim) asi taky proto mě často některý diskuze na tomhle webu dost zaskočej.Ale stejně kdybyste si spolu všeci povídali z očí do očí,tak byste se do sebe tolik nenaváželi.Na internetu je to ŮPLNĚ JINÝ než doopravdy.To je nevýhoda tadytěch diskuzí a já eště NIKDY nezažil na nákym koncíku,že by se lidi takhle hádali.Jo a můj názor k tomuhle článku: Řek bych že je na tom dost pravdy a ten článek neni nejhorší.

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 28.8.2007 17:57

Bohužel i hnutí skinheads je i takový dneska rozesraný.Né tolik jako punk ale taky.Neřešej se kapely nebo hadry ale politika.Často se vzájemně napadaj apolitický skins a levicový a anarchistický skins.Někoho sere že je ten druhej levičák a už to jede.Každý hnutí má hold svoje mouchysmajlik - 2

 
Barushka
Barushka - 28.8.2007 17:53

Souhlasim s anonymem podemnou!!!

To my si za to muzem, ze jde vsechno do hajzlu! Misto toho aby pankaci drzeli spolu, tolerovali navzajem svoje nazory a tolerovali si trosku jiny kapely, tak po sobe jenom stekaji, hazou na sebe spinu a hadaji se kdo je vic punk a kdo posloucha vetsi punk!
Furt jenom slysim...ty jses krava, chodis ve znackovym. Ty jses pica, mas otresny nazory a nejses punk.
Tak kde je kurva ta tolerance kterou se tady kazdej tak strasne ohani? Vsechny jenom kritizujete misto toho, abyste si vazili situace, ze tady vubec jeste jsou nejaky kapely ochotny hrat a lidi ktery pro tu chcipajici scenu neco delaj. Neobhajujete svoje nazory, ale navazite se do nazoru druhych!
Vetsina z vas tady neustale omila vetu, ze punk je o svobode a toleranci! Copak vy nejaky nazory a chovani tolerujete? Pokud nekdo nejede podle vaseho diktatu, uz je to pica a neni punk! A co ta svoboda? Ja jsem svobodna, protoze si kupuju co se mi libi a seru na to jestli se to nekomu libi nebo ne. Jebu na to, jestli se mi pankaci vysmejou, ze to neni dost "punkovy"!
Tak uz se lidi sakra vzpamatujte a chovejte se tak, abyste ten punk doopravdy nezakopali! Vazte si lidi, ktery poradaj kvalitni koncerty a tahaji sem kapely, ktery by jinak do Ceske Republiky ani nepachli!
Timto zminuju Kejklu a vsechny ktery pomahaj s Friday nights crew, protoze se fakt snazi a zaslouzili by si tuhle jejich praci ocenit. Oni totiz neco delaj!

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 28.8.2007 15:04

myslim si,že jestli to takhle pude dál a komerce zkurví punk,tak vznikne nový odvětví punku asi něco jako "underground punk" který bude pokračovat v původních myšlenkách a stylu.Řek bych,že to bude podobný jako u skinheads,který založili SHARP jako reakci na rasismus v jejich hnutí.Bude to škoda,až se punk taky tolik rozštěpí a pro lidi už punkeři nebudou rebelové ale hodní klučíci v hezkejch čistejch hadrech,který nejdou proti systému...smajlik - 11

 
energie G
energie G - 28.8.2007 12:15

prachy jenom prachy nečekaný, jen po nich sáhneš a už tě mají smajlik - 14

 
Šmoula
Šmoula - 28.8.2007 11:39

Mě je to eedno,třeba se poperte a já si necham narůst vlasysmajlik - 11

 
nodžis
nodžis - 28.8.2007 1:46

myslím že tenhle, článek je na mist.e ted v aptek sem potkal na ulici typ,a rikam mu ze je zkurvenej emouš, a on mi pravil: "Jsem punkáč" a ja rima co poslouchas a on" Green day" .
punk je osobni svoboda, souhlasim tady s prispevkem pode mnou. je na tom dost pravdy.
Ale punk is punk : )

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 28.8.2007 0:30

no jenže jestli to tak pude dál, tak se nám nakonec ty lidi co poslouchaj blink 182, green day a řikaj, že když je punk o svobodě, tak oni sou punkáči takoví a makoví, budou posmívat co sme to za punkáče diť sme jenom blbečci co se snaží změnit scénu a vyhnat z ní komerci apod., budou řikat, že my sme jenom špíny a krysy co se oblíkaj jak idioti a jenom oni sou ten opravdovej punk, protože neřeší komerci a uznávaj hodnoty co sou společný všem lidem na světě a punk pro ně bude jenom frajeřina a budou akční v partě....no zkrátka punk tady bude jenom ten co dnes prezentujou green day apod. takže ať už špína napsal článek jakkoliv urážlivej nebo hanící určitou skupinu lidí, tak já řikám stop tomuhle typu pseudopunku!!

 
energie G
energie G - 27.8.2007 21:22

Anonym: Bad Religion kdysi hráli i HC smajlik - 5

 
energie G
energie G - 27.8.2007 21:12

Anonym: špína myslel Offspring starý deset let a míň a ne to co hráli v 80´s

 
Boddaa
Boddaa - 27.8.2007 21:02

Anonym - 27.8.2007 20:53

nerikam ze ma vzdycky blbe nazory ale kdyby je meli vsichni stejne tak by tu byla nuda.,.,.,a stejne hadky na natu budou za chvilu in ...smajlik - 1smajlik - 1smajlik - 1 chachaaaaaaaaaaaa

 
energie G
energie G - 27.8.2007 19:29

Anonym: Horííííííííííííííííííííí ti maštalsmajlik - 16

 
Patriott
Patriott - 27.8.2007 19:28

ti co rozlišují pop punk atd. je způsobeno tím,že jim to zní trošku punkově..tim myslim že když nějaká popová kapela hraje trochu rychlejš a kytary jim tam zní trochu rozladěně tak podle některých to má hned něco společného s punkem..smajlik - 11 proto pop punk

 
energie G
energie G - 27.8.2007 18:48

altinka: smajlik - 1smajlik - 14smajlik - 5

 
energie G
energie G - 27.8.2007 18:47

já poslouchám starý Roxette, jsem ještě rocker? smajlik - 16

 
Riko442
Riko442 - 27.8.2007 18:43

inak c clankom celkom suhlasim....ale niektori "punk-rockeri" su tak zabedneni ze im to mozes vysvetlovat ukazovat ..kolko chces aj tak to nepomoze..a stale si budu tvrdit ze punk a punk rock je rozdiel a ze punkrock je blink182..
inac nofx mam fakt rad smajlik - 5

 
Riko442
Riko442 - 27.8.2007 18:38

pocuvam aj nofx.. je to spatne som este punkac?? ................smajlik - 20smajlik - 20