CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
altinka
altinka - 27.8.2007 18:22

energie G:souhlasim,podle me velmi rozumny nazor..smajlik - 10

 
Jenik.1701
Jenik.1701 - 27.8.2007 18:13

speciálně pro špínu: co si myslíš o kapele NOFX ?

 
přerostlá veverka Baruš
přerostlá veverka Baruš - 27.8.2007 17:23

já souhlasím hlavně s tímhle: Kubaz - 1.8.2007 19:10 (odpovědět, poslat vzkaz)

Punk hlavně není o tom řešit pičoviny na netu co je a co není punk a správnej punk musí to to a tamto

 
energie G
energie G - 27.8.2007 15:48

kdo ví ten ví smajlik - 1 každopádně z velký části je podle mě článek pravdivej, jsou tam i věci s kterýma nesouhlasim ale to bych neřešil, když někdo píše pod určitou dávkou emocí, občas zachybuje ale myslim si že tenhle článek je adresovanej hlavně lidem, který si myslí že punk rock, Blink 182 a ještě třeba neopunk je to samý. To že špína napsal o kapelách typu Blink že jsou sračky nebo teplouši bych celkem neřešil, spíš bych se tomu zasmál, pokud bych to poslouchal a dotklo by se mě to ale každej je jinej no :)

 
Martin Suicide
Martin Suicide - 27.8.2007 14:15

Punk a punk rock je opradu totez, jediny rozdil je v tom ze pouze slovo punk muze oznacovat i spoustu veci ktere nejsou hudba, hadry mohou byt punk, grafika atd. atd. Punk rock je proste hudebni vyjadreni punku. Kazdopadne je tu par zadrhelu...:) Co se tyce tech starych kapel, fura z nich taky zpivala o holkach, zvlaste treba Buzzcocks nebo 999 a dalsi je to ze v podstate vsechny z nich taky touzily po tom byt uspesny.. a mnohym z nich se to i alespon na chvilku povedlo , ale i bez toho aby to byl prvoplanove komercni kalkul. A prave ta vykalkulovanost je to co cisi ze soucasnych uspesnych tzv. punk rock ci emo kapel predevsim.

 
leeter
leeter - 27.8.2007 13:59

http://bandzone.cz/theairbags zde je krásný případ českého copy/copy american comercial style ... doporučuju shlédnout video on the road... schválně jakou kapelu vám to připomíná? a jakej styl je tam napsaný? Když byl klip exlusivně týden na bandzone skoro sem je zavraždil kvůli tý úvodní stránce... ale taková je doba, takové jsou trendy... ten křivák je nejvíc já si nemůžu pomoct

 
Poly
Poly - 27.8.2007 13:56

Docela nemůžu z vašich příspěvků. Umíte i něco jiného než se hádat a urážet?

Ale k tomu článku: Je na něm dost pravdy, třeba že punk a punk rock je to samé. Punk jako styl a punk rock jako hudba tohoto stylu. Doopravdy nechápu proč se věci které hrajou pop punk označují jako punk rock. Já tomu říkám pop rock nebo melo punk a nezajmám se o ty lidi co to poslouchají nemám potřebu je urážet nebo tak...Prostě lidi co poslouchají nebo hrajou tuto hudbu ( pop punk) by si měli najít jiný název než punk rock, protože tenhle název je zabraný a to pro hudbu stylu punk...sem k těm lidem tolerantní ikdyž se mi to nelíbí že dělají rozdíl mezi punkem a punkrockem, ale nic nenadělám

 
leeter
leeter - 27.8.2007 13:52

mě jenom dojímá, jak se tu pár jedinců připlete do hádky a končí slovy :nehádejte se smajlik - 9

 
leeter
leeter - 27.8.2007 13:50

Anonym - 27.8.2007 13:46

no jo ale na teenage-rock dneska nikoho nechytíš, jo punk rock, to je manžerů ráj, to je to správný! to reprezentuje...smajlik - 12

 
Tonik
Tonik - 27.8.2007 13:40

Anonym 27.8.2007 13:19 : v tom s tebou naprosto souhlasim! Ale spousta kapel to nehraje jen proto, že je to podle někoho teď in.....našli v tý hudbě něco, co jinej najde v punkusmajlik - 10

Anonym - 27.8.2007 13:37 : jo, ten největší diskantsmajlik - 1každou chvilku se mihnu v miž maži xD lolsmajlik - 1

 
Bujty
Bujty - 27.8.2007 13:35

Bujty: naprosto s tebou souhlasim smajlik - 5

 
Bujty
Bujty - 27.8.2007 13:23

nějak mě ty komrční sračky nezajímají ať si říkaj co chtěj o tom co hrajou, my víme svý a tak to taky zůstane...tahle hudba stejnak nemá nějakou budoucnost, pobláznila pár puberťaček který s toho stejnak vyrostou a bude jim jendo jestli poslouchali punk-rock nebo pop-punk, oni prostě říkaj že posloucaj Rock, většina z nich neví co je to punk a nikdy to vědět nebudou akorád říkaj že něco takovýho poslouchaj ale když je někdo vidí stejnak neví co poslouchaj, jenže když vidí punkáče řeknou Punkáč a to nám musí stačit né...jo jinak ten članek hezky napsanej

 
Tonik
Tonik - 27.8.2007 12:28

mikesh: naprosto s tebou souhlasím! Punk má bejt o svobodě, ale jakmile něco neni pravej "punk" tak se to odsuzuje, což mi připadá naprosto nepochopitelný a kvůli tomuhle jsem vubec začal psát do týhle diskuze...ten článek se mě dotknul a spousty dalších lidí taky...punk rock je prostě skvělá hudba a stejně jako jiná hudba se tento styl vyvíjí, a bude se vyvíjet dál, příjdou lidi co dotoho zase přihoděj něco novýho a tak....já punk jako kapelky Damned a pod. uznávám, protože dali vzniknout tomu, co teď hraju a bez nich by bylo všechno uplně jinak....ale určitě se o nich nedá říct, že by to nebyli komerční kapely.....protože dokud se nedostanete do skupiny lidí, který například pořádaj koncerty zahraničních i jiných kapel, nikdy nepochopíte komerci...nevidím na tom nic špatnýho mít třeba klip v televizi....vždyť SPS ho maj taky! A E!Ečka byli kolikrát na očku a tak...taky maj klipy, akorát, že tady ty kapely nikdy bejt komerční nemužou...ne v ČR, protože tady si tím vydělává opravdu jenom málokdo...když mi někdo začne tvrdit o Jaksi Taksi, že jsou komerční, nebo Rybičky, tak se tomu opravdu musim vysmát, protože nikdo nevíte, kolik si berou natož jaký maj VÝDAJE za to že tu hudbu mužou produkovat mezi širší veřejnost....nikomu necpu tyhle kapely, ani neříkám, že punk je sračka...všechno se vším souvisí a jde ruku v ruce....řešit kdo je a neni punkáč mi příjde naprosto zbytečný...každej je takovej jakej je a když to má v hlavě srovnaný a neni to debil, tak je uplně jedno jestli je punkáč, nebo skejťák, nebo já nevim co....smajlik - 5smajlik - 10

 
sHIT.or.DrUGS
sHIT.or.DrUGS - 27.8.2007 12:26

hele...pokud nejde vo život de hovno ..tak proč se tu hadate ?

 
mikesh
mikesh - 27.8.2007 11:53

to su byl ja ten anonym 11:52

 
Leina
Leina - 27.8.2007 11:28

Barushka ma recht.....souhlasim z cela..tohle je špínovo názor..ostatní napsali taky svuj názor a víc bych prostě neřešila....nadávky a urážení je zbytečný

 
Clockie-bOi!
Clockie-bOi! - 27.8.2007 10:19

Buzzcocks, 999, Cockney rejects a hodne moc dalsich treba ve svy dobe vystupovalo v Top of the pops, umistovaly se v zebriccich na prvnich mistech.. tim neobhajuju kapely typu green day.. ale at si delaj co chtej, jediny co mi vadi je, ze punk se tim tak trochu ohlodava a prizpusobuje na prijatelnejsi vec, masa uz ho nevidi jako neco drzyho, ceho by se mela bat, ale jako kluky z telky, a cim vic decek to bude poslouchat, z mensiny se bude stavat vetsina.. a to je smrt vetsiny undergroundovejch zanru. Jinak me prekvapuje jak sou tu lidi netolerantni, chovaj se jako ty "obycejny" lidi, ktery tak odsuzujou

 
Iggy
Iggy - 27.8.2007 10:18

jj, bez hádání to nejde :D

 
Iggy
Iggy - 27.8.2007 10:18

jj, bez hádání to nejde :D

 
gaunerka
gaunerka - 27.8.2007 10:16

Špína:prostě to ten článek vidim jinak,když tě znam a pamatuju si spoustu rozhovorů..a prostě už mě to nebaví.Číst stejný sračky jako se řeší v hospodě a všude..Všeobecně oblíbený téma : kdo je punkáč kdo ne,co je to tohle za styl,kdo ma kalhoty za 2000kc a kdo je ma doma vyrobeny....Vim že to neni primo k tomu clanku,ale proste jsme to sem chtela napsat.a rict ti to.Ze me si minulej tejden psal ,kdyz jsem odesla s kapely jak se chovam..k ostatnim apod.Ale uvedom si co resis za picoviny...a co ti to da.Verim ze v tvejch ocich jsem pomlouvacka drbna intrikarka a buhvi co jeste,ale ja aspon neresim veci typu tohodle clanku.

Nedivim se tem lidem,ktery tady rikaji v ironii ze jsi nejvetsi pankac vsude,protoze z toho clanku se to da lehce precist...vim te takovej nejsi...ale ty lidi to nepoznaji,a toho chces docilit? :-) Svyma clankama.
Ted se mi muzes smat jeste vic,treba..smajlik - 5