CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
SABBATH
SABBATH - 26.8.2007 18:58

sorry ze to rikam ale lidi typu TOJ"radobypunk"bo ten anonym pode mnou sou fakt ubozi,uznavam jejich nazor,dobre mozna si toto mysli,ale nechapu proc mysli ze by se green day atd,meli pravoplatne povazovat za punk,ti lidi neumeji hrat to je sice pravda ale jeste do toho spousta pc zvuku atd,takze tohle a punk?a ti co rikaj ze punk je jen o fetacich a poblitejch zmrdech,nerikam obcas se rad napiju ale je to o lidech,nepovazuju se za fetaka(a neposloucham jen punk)ale tohle me fak mrzi punk je predevsim o nazorech nebo mel by pro me byt,a ted sracky na mou hlavu klidne

 
přerostlá veverka Baruš
přerostlá veverka Baruš - 26.8.2007 18:50

měla sem chuť udělat diskuzi "Kdo chce koho urazit, pošpinit či jinak pomluvit... zde je volné místo pro vás" nakonec sem si to rozmyslela von by tam stejnak nikdo nepřišel...

 
přerostlá veverka Baruš
přerostlá veverka Baruš - 26.8.2007 18:42

Namyšlenej: něják to nepobírám...:-D

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.8.2007 18:17

To video je dobré ;-))) Ale jinak bych to zbytečně nedramatizoval, pokud má někdo větší ambice, než hrát za cesťák, guláš s chlebem a pár piv, tak dělá komerci. Protože komerce, tedy obchod, nebo-li prachy a tedy kapitalismus, je motorem vývoje celé naší lidské civilizace. A je jedno, jestli u toho bude řvát jak cyp za šíleného nářezu, nebo zpívat krásné melodické trojhlasy. Pokud je jeho cílem za to něco vydělat, nebo se tím živit, tak dělá komerci. Tečka.

I punk rock je z tohoto pohledu komerční záležitost, revoluce skončila někdy v sedmdesátých letech, od té doby se jedná jen o byznys ;-))))))))))

 
Namyšlenej
Namyšlenej - 26.8.2007 18:12

Tak když už se mi tu nejtuje dobráchy rádoby pankáč toník , tak tady je k němu malý info z jeho stránek . Nedivim se že ho článek vytočil a uráží, páč on je přesně část toho celku proti který je namířenej a kterej ničí naší scénu


Stáří:
18

Funkce v kapele :
basskytara hlavní zpěv

Oblíbené kapely:
Sum 41, Blink 182, Jaksi taksi, My chemical romance, Ska-p, NoFX, Rancid, Totální nasazení, Rybičky 48, The Casualties, The Distillers, Houba

Kouří:
Lucky Strike, Marllboro, Red and White

Pije:
rum, pivo, houbu, Havana club

Povaha:
namyšlenej egoista :)

Stav:
oficiálně, závazně a výhradně zadán!

Nejaký jiný info:
no to bych se ještě dostal do řečí :)

 
Toj
Toj - 26.8.2007 17:55

Spina: Placas paty pres devaty a este ke vsemu urazis ty, co nesouhlasi s tvym clankem. Ramones byli komercni, byli popovi a byli skveli. Takze kdyby Ramones byla soucasna hudebni novinka, tak je nebudes poslouchat? A Ramones maji tu vysadu, ze je poslouchas jenom proto, ze byli krok ke vzniku punkrocku? Takze je vlastne poslouchas jenom za jejich zasluhy, nikoliv za jejich kvality? Mam na tebe jednu otazku.. Poslouchas jinou hudbu nez je punkrock? Nebo veskera ostatni hudba, krom punkrocku je pro tebe hudba "teplousu" (sry, ze pouzivam tvoji urazka) a hlupaku?

OldHandFromHell: Ja bych to rozhodne neinovoval. Proste se to tak pouziva ve svete a snahou neco zmenit by v tom byl jeste vetsi bordel. Proste hnuti je punk. A veskera hudba je punk-rock. Je to jenom ohromna skatulka pojimajici vsechny mozny odvetvi punkove hudby (podobne jako skatulka rock muze pojimat i punkrock). Myslim, ze skatulek pro ruzne druhy, odrudy a fuze punku existuje az dost: HCpunk, anarchopunk, melopunk, crust, grindcore, d-beat, oldschoolpunk, skapunk, skacore....

 
přerostlá veverka Baruš
přerostlá veverka Baruš - 26.8.2007 17:32

ty vole to je zas diskuze ... nechcete si přestat už vzájemně nadávat, když někdo bude mít jinej názor ať ho sem napíše... ale nemusíte se tady vzájemně obviňovat a nadávat si...smajlik - 3

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 26.8.2007 16:37

jako lidi nechápu,co si tu furt všichni navzájem nadáváte.Je jedno,kdo co poslouchá a jak se kdo oblíká.Jde o to,aby nám nikdo nekradl náš styl to je všechno!At si každej poslouchá třeba Blink 181 ale at mi někdo netvrdí,že je to punk.

 
špína
špína - 26.8.2007 16:33

Radek Nežfaleš: v tý době byli Ramons jediný svýho druhu, tak to nemůžeš přirovnávat k pop-punkovejm kapelám dneška. Na tu dobu zas tak vyměklí nebyli, hráli prostě pohodovej rock'n'roll se šťávou

 
špína
špína - 26.8.2007 16:28

pankáči a lidi co maj v hlavě pořádek uznaj co je v článku pravdivý... a zbytek uráží autora,... tak už to bejvá

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 26.8.2007 16:22

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=smajlik - 10to je fakt nářezový video

 
Kuči jarouš oi!
Kuči jarouš oi! - 26.8.2007 16:20

Je to dobrej článek.Pankáči od začátku propagovali protikladnej životní styl,nenáviděli přetvářku a honbu za penězma...jsem toho názoru,že punk by se neměl hrát pro peníze,ale spíš pro lidi!Pro kamarády!Nesnášim kapely typu Good Charlotte a Green day,co se snaží z toho vytřískat co nejvíc prachů a serou se do všech hitparád.Punk sakra neni jenom styl a hudba.Jsou to taky náký idee,názory a taky koncerty.Koncerty,během kterejch si klidně můžete vylízt na podium a ukázat na lidi prdel a po dohrání si můžete pokecat s kapelou a nedáte půlku peněz co máte u sebe jen za vstup(u komerčních kapel asi těžko že?)To je podle mě punk.Srát na autority,srát na to,co je a co neni v modě a "in" nesnažit se ze všeho vytřískat prachy,srát na to,co si myslý veřejnost.Krom toho u komerčních kapel ani nevíte,jestli ty jejich texty a názory jsou z jejich hlavy.Nevíte,jestli to dělaj nebo nedělaj pro peníze.Navíc takovýhle kapely ani pořádně často nevěděj,co to je život obyčejnýho pankáče.Nevěděj,co to je když dřete v práci jak idioti za málo peněz a šéfové vás buzerujou,nevěděj,co to je bejt seřezanej od party nácků nebo od policajtů na demonstraci.Mě tyhle kapely prostě nelákaj ba naopak.Takže s autorem čůánku jednoduše souhlasim.Oi!

 
špína
špína - 26.8.2007 16:13

to video přesně sedí, tak sem to měl namysli. Ostatní keci co tu vede machýrek Tonik mi sou někde. Snaží se mě jenom strapnit :-)

 
špína
špína - 26.8.2007 16:02

jasně, assassins se mi líbí, hudebně. Broumís je pohodář, a vim co je zač

 
Tonik
Tonik - 26.8.2007 15:59

špína: jsi opilej????ty tvoje vzkazy jsou horší a horší, třeba to s tim oblečenim to už je fuckt HC :D:D lolsmajlik - 10

 
Tonik
Tonik - 26.8.2007 15:56

Anonym 26.8.2007 15:53: všichni nosí značkový věci...i punkeři nosej skejtový boty, protože jsou prostě pohodlný, ne proto, že jsou skejt!smajlik - 10špína to má všechno trošku popletený jak to tak vypadá, ale třeba se z toho fakt probudísmajlik - 1

 
špína
špína - 26.8.2007 15:43

HxAxNxD: možná si ten článek nepochopil naprosto ideálně, jde tady hlavně o škatulkování hudby která do škatulky punk-rock nemůže spadat. Už ze samý podstaty melo punk nemůže jít proti main streamu, když ty lidi nosí drahý značkový věci. proto nemůžou takový věci spadat pod punk-rock.

 
špína
špína - 26.8.2007 15:41

Anonym - 26.8.2007 15:37: baví se tady někdo o sockách? a kdo tady kecá něco o předsudcích :-)

 
špína
špína - 26.8.2007 15:39

Tonik: píšeš o mě jako bys mě znal od každýho detailu.. moje holka je semnou každej den půl roku a pořádně mě nezná.. tys mě viděl párkrát na koncertu a letmo sme kecali

 
HxAxNxD
HxAxNxD - 26.8.2007 15:37

na 100% souhlasim stimhle článkem.... Dneska všude po ulicích choděj "punkáči" ktery si myslej jak jsou skvely, že znaj každou písničku od Green day atd..... Hlášky v televizi, jako Green day: ovládá Punk-rockovou scenu, mi vracej snidani ze žaludku rovnou na talíř......Souhlasim hlavně s částí, kde se píše o textech písní, které vůbec neodpovídaj tomu co je v punku základ..... Vaše připomínky na můj příspěvek mi posílejte na profil....