CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
špína
špína - 26.8.2007 15:37

Tonik: tak to myslíš špatně, o tohle v článku šlo smajlik - 1 tvojí kritiku beru, sice víš kde skončí, ale sem rád že mi to sděluješ

 
Tonik
Tonik - 26.8.2007 15:15

punkie: myslim, že právě o tohle v tom článku vubec nejde...smajlik - 2kdyby to tak bylo tak je to ok

 
Tonik
Tonik - 26.8.2007 15:09

špína: no jasný, ty vole tohle jsem od tebe přesně čekal, chceš se mi vysmát i když nemáš čemu a pročsmajlik - 1 Nikoho neovlivňuješ? Vše co sem napíšeš, nebo vymyslíš, tak lidi ovlivní! Uplně všechno! a jestli si tohle neuvědomuješ, tak snad ani nemužeš takovejhle portál držet na nohou....svým článkem jsi mě akorát utvrdil , že jsi debilsmajlik - 11 jestli si nepochopil z toho, co jsem napsal, co je pro mě komerční hudba a co ne, tak si to přečti ještě jednou a jestli to zase nepochopíš, tak se na to radši asi vyser a nech to plavat...lidi si o mě můžou říkat co chtěj a mě to bude vždycky jedno, protože stojim na svejch nohách a dělám to co mě baví, hraju muziku kterou miluju! Nepochopim, jak mužeš psát o hudbě, když o tom víš naprostý hovnosmajlik - 20nikdy jsem neměl nic proti pankáčum! a to fakt nikdy, píšu texty proti ortodoxním zaujatejm lidem ako jseš ty! když někde hrajem, vždycky pokecám s lidma a pokecáme dobře a vubec mě nezajímá, jestli má číro, nebo kšiltovku, ale to ty asi nemužeš nikdy pochopit, protože jak to tak vypadá,jsi největší PUNKER v Český Republice, kterej přece nebude uznávat nic jinýho než punk punk punk......idiotesmajlik - 20

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 26.8.2007 15:07

to pod tim sem psal já sem se zapomněl přihlásit

 
punkie
punkie - 26.8.2007 14:51

to se zase zvrhlo... nadáváte si tady jak děcka... v článku snad jde o to, že rozlišovat v hudební terminologii Punk a Punkrock je kravina... s čímž snad všichni souhlasíme. Punk je myšlenkový směr a hnutí, punk-rock je hudba s tím spojená. od Clash a Ramones( což je ve své podstatě Rock´n´roll) až po Casualties a Chaos UK (street punk). Odsoudit Green day je strašně jednoduchý, já to taky neposlouchám, ale pořád vidím rozdíl mezi kapelama jako Green day a Offspring a výplodama komerce jako je Avril něbo Good charlotte. A tohle si snad taky každej člověk dokáže ujasnit sám. Já poslouchám vpodstatě všechno a nemám s tím žádnej problém. Každopádně tady nejde o to, určovat, kdo je punkrock a kdo je komerční sračka, ale o to, že "Punk" není hudební směr. Takže říct, že Varukers hrajou punk a Rancid punk-rock, je kravina, protože je oboje punk rock. nanejvejš se dá odlišit zemí vzniku a dobou. Od US punkrock 75, přes UK punkrock 77, přes US HC vlnu 80. let a tak dál... ale já to všechno považuju za punkrock.

 
špína
špína - 26.8.2007 14:48

Anonym - 26.8.2007 14:43: koncerty pořádám, kapelu mam. CD budeme vydávat až něco nahrajeme. Z těchhle drsnejch let možná vyrostu, možná ne

 
špína
špína - 26.8.2007 14:47

Kvak: opravdu jenom možná smajlik - 1 mám tady spoustu cédéček pop-punk nebo melo punk kapel, většinou je vypnu po 3 skladbách, protože se nedaj poslouchat. Sere mě jak na internetu spousta mladejch holčiček nebo kluků má vyplněnou kolonku, poslouchám punk-rock. a pak jsou tam její oblíbený kapely: rybičky48, good charlotte, +44, Simple Plan atd atd. Mě tohle uráží a budu to kritizovat dycky ať se to vám "pop-pankáčům" libí nebo ne.

Kluky z Rybiček48 mam rád, nicméně hrajou hovna, řikal sem to jim, řikam to tady.

 
špína
špína - 26.8.2007 14:29

tonda konec konců: hahá, konečně ses vytáhnul :) Jasně že mam v hlavě nasráno! Já se nestydim za svoje výplody, co píšu, za tim si stojim. Mrdku? V čem je to mrdka? Protože je to napsaný proti tobě? Kdo řiká že sjíždim každej den Sex Pistols, Exploited a Casualties hm? A kdo řiká že si kupuju jejich trička nášivky nebo placky? Víš o mě stejný hovno jako já o tobě. Budu urážet buzíčky jako seš ty, protože mě nudí vaše hudba kterej řikáte punk-rock, sou to jenom hovna. Nevim koho lidi nesnáší a povídaj si o něm jako o debilovy, nebo se mýlim špíno z konec konců? Nikoho neovlivňuju, chci diskutovat a bavim se u výplodů jako je ten tvuj. Jakej je rozdíl mezi punkem a punk-rockem? Punk je rychlej a punk-rock pomalej? tak se nazývejte třeba anti punk-rock, to k vám sedí smajlik - 1

PS: vysvětli mi jak chápeš slovo komerční?

 
martino_pig_82
martino_pig_82 - 26.8.2007 13:53

Karel2: Nemas to v mp3? hele tady je kdyztak muj email a ozvi se me tam pokud muzes at to tady nezasirame a oni muzou pokracovat v rozebirni hlouposti:-)))

chaos82@seznam.cz

dik

 
karel2
karel2 - 26.8.2007 13:50

martino_pig_82: klasickej finskej hc/punk prostě klasika jako rattus,kaaos,ristetyt....

 
martino_pig_82
martino_pig_82 - 26.8.2007 13:46

Karel2: Maho Neitsyt znam, ale ten zbytek ne-e. O co se jedna, nejaky hardcore, nebo spis melodika jako SOS, Stalin apod?

 
many
many - 26.8.2007 13:39

podle mě je tenhle článek naprosto ubohej a soudí jen o zabedněnosti autora. Sám tyhle podle něj "komerční" sračky poslouchám, ale neopovrhnu ani kapelama, který jsou podle vás "echt super punk". Příde mi to hrozně srandovní a trapný.

 
Toj
Toj - 26.8.2007 13:10

Lidi ty kinder kapely strasne hrotej.. Neni to zbytecny? Ja tyhle Green Daye a Avril neposloucham a moje Offspringovy obdobi uz skoncilo. Ale proc? Neni to o nejakym primarnim odporu ke vsem komercne uspesnym kapelam. Proste mi ta hudba nic nerika. To neznamena, ze je budu mit hned za srace a curaky. Jo sou komercni, ale jak tady rozebira Karel2 s Barushkou spousta dnes dost "kultovnich" kapel nejsou jinak. Kdyz mi nekdo rekne, ze je panker a posloucha Sum41 a Avril Lavigne, tak mu zkusim vysvetlit, co to je fakt punkrock... Kdyz uvidim cloveka, ktery ma ohromny prehled o ruznych punkovych kapelach a rekne mi, ze mimoto posloucha Green Day. Tak se rad necham poucit jeho nazorem. V cely tyhle scene je neuveritelna agresivita a odpor vuci vsemu. Vuci hipikum, diskantum, emarum, kinderpankum, technarum a hiphoperum... A nejsmesnejsi je, ze nejvic agresivni jsou ty nejvetsi pozery (kteri maji obvykle jako prvni to nejvetsi ciro)...

Spina pise, ze vsechny ty kapely, kteryma tak opovrhuje prahnou po komercnim uspechu. A co treba Ramones? Nemyslim ted to, ze jsou slavni, ale ta kapela zacala hrat s tim, ze chce byt slavna a uspesna jako beatles a kdyz to nefungovalo, byli pak zklamani. A kdyz se stali hitem v Anglii, tak rekli "koho zajima Anglie.." Ja myslim, ze skoro vsechny kapely, ktere zacnou hrat touzi po uspechu. Urcite kazdy ma tu touhu aby jmeno jeho kapely bylo na plakate napsano vetsim pismem, aby se jeho kapela stala kultem, nebo aby mela aspon uspech v zahranici. Problem proste jenom je, kdyz se to ty kapele fakt podari, stanou se hodne kvalitni a zacnou mit pocit, ze by mohli bejt jeste slavnejsi treba, kdyby udelali melodictejsi a jemnejsi refreny atd.. Nebo, kdyz jim to pirpadne rekne jejich novej major label.

Smoula: Souhlasim se vsim, co si napsala. A skutecne ve vopici nekteri ty pankaci jsou jenom pozeri s dlouhym cirem a drsnym krivakem.

Karel2 a Barushka: Myslim si, ze Discharge je porad kapela, ktera ma svou hodnotu. To se asi neda rict od Exploited. Ty jsou podle me od zacatku jenom hrozne uspesni klauni.

 
karel2
karel2 - 26.8.2007 12:56

martino_pig_82: já na nich na sedmičce nebyl,Nukketeatteri a Äpärät nemam a znáš třeba Maho Neitsyt,Abortti 13,Pyhäkoulu taky finsko

 
Spáča
Spáča - 26.8.2007 12:49

dřív jsem taky "neo punkáče" odsuzoval ale teď jim docela fandím smajlik - 18 teda aspoň ty co znám to mají v hlavě víc v pořádku než většina punx :o)

 
beetle
beetle - 26.8.2007 12:46

Zase diskuze o ničem... sorry, ale všichni tady nadáváte na všechno a přitom tomu chybí kapka soudnosti. Pop-punkový kapely maj s punkem společný jen to, že neuměj moc hrát na hudební nástroje? A to řekl kdo? Znám několik punkerů s konzervatoří a hrajou klasickej street punk. A melo? Takovej bubeník ze Selfish je jedním z nejlepších bubeníku na scéně... Jenže je špatnej, protože umí noty a hraje melo. Jen u nich nevidím ten vykalkulovanej komerční úspěch... Ta kapela hraje to, co hraje, protože je to baví. Dali do toho spoustu peněz, který se jim NIKDY nevrátěj, ale přesto tady dokážete akorát urážet a vzápětí oslavovat kapely, který vydávaj velký vydavatelství. Jenže těch se samozřejmě kdykoliv zastanete... Nechápu to, ale to asi bude tím, že jsem teplej nebo EMO, ne? Protože jinej argument jsem tady nepotkal

 
martino_pig_82
martino_pig_82 - 26.8.2007 12:42

Karel2: Ja mam TSS rad, ale co je podle me jeste lepsi a po cem se kdyztak mrkni pokud to tedy nemas: Mellakka, Apendix, Äpärät, Nukketeatteri nebo Pohjasakka...Mas pravdu co se tyce staryho hardcoru tak Finsko spolecne s Japonskem vladne!
Jaky byli discharge na sedmicce? Ja byl mimo republiku:-(

Baruska: Absolutni souhlas, nerekl bych to lip!smajlik - 5

Celkove reseni rozdilu mezi punkem a punkrockem me prijde absurdni!

 
BigMuff
BigMuff - 26.8.2007 12:20

špína:uplně s tebou souhlasim!!!

 
karel2
karel2 - 26.8.2007 11:56

Barushka: měla si na ně ject na sedmičku

 
Barushka
Barushka - 26.8.2007 11:54

karel2: Ale nasralo me, ze nehrali na Antifestu Discharge. Sice uz to vazne neni ono, ale stejne jsem je chtela videt :o)