CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Medvěd
Medvěd - 15.11.2007 7:57

anonyme:a co bys třeba dělal,kdybys byl půl republiky od domova a neměl ani floka,to radši na cestu budu somrovat ,nebo pujdu na stopa,ale víš jak když nekdo vidí týpka s pilou a ocvokovanou bundou,tak se mu moc zastavit nechce,nevim třeba jsi na tom jinak

 
Partisans
Partisans - 14.11.2007 19:25

co vám vadí na somrování?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 11.11.2007 22:17

Když někdo žebrá na víno a cigára a já nevim an co ještě, tak je to zajebaná socka jak píše kolegasmajlik - 16nechápu, jak může bejt někdo tak dementní jak ty žebráku!

 
morcik
morcik - 5.11.2007 15:11

máš pravdu to je hroznýsmajlik - 15smajlik - 13smajlik - 7smajlik - 3

 
Mišak
Mišak - 24.10.2007 19:03

energie G...jasně, to je prostě pořád dokola:-) Vibrators su super, ale jdou na ně punx, protože maj nálepku punk. zpívaj kravinky, hrajou melodicky, ale ti punx by neunesli přes srdce, kdyby šli na offspring, jak by vypadali před kámošema:-) a jak píšeš, když se někdo za 20 let hraní naučí hrát, tak těžko ho bude bavit šmrdlat pořád ty tři akordy a hrát jednoduché písničky, to je vývoj.

 
energie G
energie G - 24.10.2007 18:47

Mišak:no nevim jestli jejich první album bylo melodický :) ignition určitě, zvlášť začátek alba, to je poznat i ze strašnýho zvuku, to je fakt ale první album mi zní spíš jako grunge a ten má s melodičností málocodočinění:) ale to je jedno, jinak s tebou souhlasim že lidi se mění a málokdo dnes hraje ve 40ti to samý jak ve dvaceti, už ho to ani nebaví nebo je instrumentálně na jiný úrovni ale to už je mimo téma :)

 
energie G
energie G - 24.10.2007 18:40

myslim si že nemá cenu rozebírat kdo kdy vyprodával haly, u každýho to bylo a je z jinýho důvodu a z jakýho, to si udělá obrázek každej sám...Já byl konkrétně na Offspringách taky a souhlasim s anonymem že tenkrát co jsem tam byl tam bylo fakt málo punks...ale to neznamená že na ně nechodí, já ty lidi ani neznal...spíš usuzuju z prvního dojmu...je celkem jasný až obsazení třeba na koncertě Vibrators a Offspring nebo Green Day bude jiný a to i přesto, že zrovna Vibrators jsou dost melodický a zpívaj o holkách...proč to tak je? kdo ví ten ví a tomu čest a kdo neví má smůlu a bude tyhle věci neustále řešit....

 
Mišak
Mišak - 24.10.2007 18:38

No dobře a co tě jako žere teda? že ve 40 hrajou jinak než ve 20? a jinak Ignition a offspring byli melodický dost! Jen měli strašnej zvuk....

 
Mišak
Mišak - 24.10.2007 16:46

Anonym 14:50 Clash hráli do 91 tušim a v halách, Pistols během 15 minut vyprodali Brixton academy ted a díky tomu pojedou šnůru a jakříkám, mco bych za to nedal, že budou v Sazce....:-) jinak byl jsem asi před 4 rokama na Offspring v Německu a pankáčů tam bylo dost! Teda podle výzoru. Já myslim, že ti starší by na ně klidně šli, a ti co poslouchaj i muziku jako muziku taky. Nešli by na ně asi jen debílkové co jim vadí každá kravina a nějací přitroublí anarchisté.

 
energie G
energie G - 23.10.2007 17:21

kdo ví, ten ví smajlik - 1

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 22.10.2007 11:05

LUkasi...vždyt ty mícháš pátý přes devátý. Za a je UPLNE JEDNO jak tomu kdo říká, hudba se lisí na líbí - nelíbí, za B když už jsi to tak krásně vyškatulkoval, tak mě pobavila stejná škatulka Clash a Cockney reject třeba, to je perla jak hrom:-)))) ale i další libůstky tam jsou:-)))) fakt mě udivuje jak mícháš styli kapel a odvážíš se říct, tohle je tu a tohle už je to:-) všechny ty kapely vyšli z rocku, proto se jim říkalo "street rock" a později "punkrock" kdybys byl třeba někdy v UK a šel na koncert, na každém plakátě je napsáno "punkrock" at u Vibrators, nebo 999 atd.chápeš jak to myslim. Prostě hlavně, že to dobře hraje a na tyhle blbosti kašli.

 
holubicka
holubicka - 10.10.2007 15:00

naky kapeli ktery si rakj pop-punk a punk-rock nejsou spatny co ty vis treba co poslouchas si v jadru rijak punk-rock a pop-punk hm????treba civilni obrana ty sou good a rikaj si punk-rock caslav woe a co jako kazde ma pravo si rikat jak chce

 
Medvěd
Medvěd - 8.10.2007 10:15

Anonym-4.10.2007 21:53 ta tvoje věta(v každym druhym vymenovanym slovu)taky není zrovna správně(v každém druhém vyjmenovamém slově) tak tady nerej kvůly pravopisu,stejně ti na to sere pes,piš na stránky kam píšou samy bezchybný,jako jsi právě Ty hééééééééééé pičo!!

 
mores
mores - 3.10.2007 13:17

ji špino znas jiřího jirku železnyho byl kecal stebou na koupaku je to muj nejlepsi kamos sem tam mel jet taky ale nak se nevidařilo mozna že kdybys byl na chvaleči tak by sme si pokecali hele a je me 13 ale sem v klidu nemej strach vsichni me berou a taky me sere jak nekdo napise furt dokola punks not dead vy volove atd sere me to pisou to kazdej den furt a furt tady vsude skim si pisu me kazdej posle do prdele kdyzu votevru hubu nevim proc tak zdar a urcite odepis

 
mores
mores - 3.10.2007 13:04

prave proto si myslim ze se kvuli temhle sracum zacina punk jit do sracek ale to nesmime dovolit ne

 
mores
mores - 3.10.2007 13:02

ja mislim ze jak ma kazdej druhej blogisek od jahudky z ruzovym pozadim a tam napsano neco o punku a je tam sum 41 atd a kdyz tam neco napisu ze to je hovadina poslou me do prdele a reknou me ty toho tak vis a kdyz jim reknu znate fpb znate telex znate vzor 60 nevedi ani kolo u trakare a sere me jak furt nekdo hlasa ted punkac muzes bejt a ani se tak nemusis oblikat jo a cim pak vyhadris provokaci vo ktzery v punku de hodne a nevedej co maj rict a poslou me do prdelea nic jim neni dobry mozna me nekdo pošle k šípku ale ja sem na to už zviklej takze cau a všechny zdravim

 
Radovan
Radovan - 23.9.2007 11:00

energie G:

....správně. pak už nebylitak nasraní a rozervan...pak hrali eště dobře ale jinak a pak už uplně nahovna...:(

 
energie G
energie G - 19.9.2007 16:59

Mišak: no já právě psal že texty u zahraničních kapel jsou mi u prdele :) mě to vůbec nevadí, mě Offspringů vadilo, kam se hudebně ubírali, já prostě to melodicky " juchání " nemusim, víc se mi líbili jejich starší temnější věci :)

 
Vojta-Assassins
Vojta-Assassins - 19.9.2007 16:55

Špína: Já si taky nic nevystřihuju a na koncertě ani jedný z těch kapel jsem bohužel nebyl. Ale jedna věc je vědět o nich všechno a druhá věc je vědět o nich tak málo, že pak člověk píše článek, ve kterým o těch kapelách píše věci, který vyloženě nejsou pravda. Někomus tu napsal: "S odstupem času všechno pochopíš". To samý bych moh já(nebo někdo jinej) napsat tobě. Copak nechápeš, že to neni vo nějakym čase, ale vo osobním názoru? A ten má každej přece jenom jinej. Trocha tolerance by neuškodila, když děláš stránky zrovna o takový subkultuře jako je punk. ;) OK, vo tý Plzni Broumis něco říkal, budem se s klukama těšit, tam v okolí jsme snad ještě nehráli. Tak tam dáme pokec...;)

 
špína
špína - 19.9.2007 15:30

Vojta: z assassins znam akorát broumíse, ale že sem kecal s tebou si nepamatuju. Vim že v tom litvínově sem byl nehorázně nakalenej... poblil sem se tam pod stůl, lítal tam jako magor a nakonec sem spal někde venku v podchodu místo u kámoše... takže ber s rezervou co sem ti řikal :-) Neznam ty kapely tim stylem že si vystřihuju každej článek z novin nebo časáku, nestuduju jejich podrobný životopisy a nejezdim na každej jejich koncert v okolí 1000KM. Nevim v jakym měřítku je znam.. Na koncertu se možná sejdeme, vačí kapelu brzo pozvu do plzně na fest, takže tu pokecáme

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana