CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Po dlouhý době co píšu nějakej článek, napadlo mě, že spousta lidí je tvrzení: punk a punk-rock je rozdíl. Nevím kdo tenhle rozdíl udělal, nevím ani proč to někdo vymyslel. Punk a punk-rock byli odjakživa naprosto stejný výrazy pro totéž. Punkem se většinou označoval životní styl, punk-rockem zase hudební odnož. Ale oboje vyjadřuje stejnou podstatu dodnes.

V posledních letech (začalo to vlnou Offspring, Green Day a Avril Lavigne) se spousta kapel u nás začala označovat jako (rádoby) melodickej punk-rock, neopunk, nebo pop-punk a přitom mají s punk-rockem společnou jen jednu věc - neumí moc hrát na nástroje. Kde je nějaká nasranost, kde je nějakej smysluplnej text, provokace, rezignace nebo cokoli s punkem spojenýho? Chápu sice, že zpívání o holkách a (pro mě) 'teploušská' vyměklá melodie se někomu může líbit, nicméně škatulkovat tohle pod punk-rock je naprostá idiocie! Řadit se pod tuhle škatulku punk-rocku jako kapely: The Clash, The Vibrators, The Damned, Buzzcocs, U.K.Subs, Cockney Rejects, The Stooges, Sex Pistols, 999 (atd..) a přitom zpívat o sračkách, snažit se mít komerční úspěch, bořit hit-parády, postupem času začít vydělávat a hlavně ve skutečnosti jít přesně ve stopách toho, proti čemu šel punk od svejch základů doteď! Není to směšný?

Popový skladby bevaj komponovaný, nahrávaný a vydávaný zpravidla s cílem komerčního úspěchu, sem mi zrovna sedí kapely, který se u nás označujou za pop-punk či melodickej punk-rock. Sračky, který zajímaj lidi nemající s punkem nic společnýho, sračky který těží na základu punku a přeměňujou ho v 'teplo' odpornej rádoby punk-rock. Doba se vyvíjí a hudba samozřejmě taky, ale proč si tyhle lidi nevymyslí svoje nový škatulky a nenechaj punk punkem?! Punk-rock se kvůli tomuhle stává tím slovem DEAD, veřejnost je dezinformovaná a spousta mladejch lidí se k opravdovýmu punk-rocku ani nedostane

Pokud pop-"pankáči" umí akorát okrádat punk-rock a těžit z toho úspěch, jsou pro mě nuly. Nic novýho nevymysleli, nic svýho nevymysleli, jen přetvořili...

Chci vyvolat diskuzi na tohle téma "proč tyhle sračky sakra škatulkujete pod punk-rock" ?! Spousta z vás mi předhodí Sex Pistols a jak byli komerční. Na tohle téma bylo řečeno už spousta pomluv a řečí, nechme je bejt, kdo ví ten ví.

Vaše urážky a pomluvy sou mi víte kde

To je všechno, vzůru do diskutování

 

autor: Špína

 

 takhle se to dá vyjádřit videem:

http://www.youtube.com/watch?v=V2Oml4r5dZg&mode=related&search=


25.8.2007   Rubrika: Články   |   Komentářů: 721   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,6
normálka 2,6
 

Diskuse ke článku - Odlišuješ punk a punk-rock? Chytej muj výsměch

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Vojta-Assassins
Vojta-Assassins - 19.9.2007 15:17

Špína: Já machruju, jo? :D Ty mě fakt bavíš...;) Mluvim o tom, že píšeš v článku o nějakejch kapelách a mám takovej pocit, že o nich nic nevíš. Jestli se mýlim, vyvrať mi to prosím. Co sem zač?? Asi mě neznáš, i když sme spolu jednou dvakrát mluvili. Tušim, že na koncertě v Litvínově. Pamatuju si akorát, žes tam lítal polonahej po sále a pak si za mnou několikrát přišel, že se ti líbila kapela, ve který sem tehdy zaskakoval na basu - mimochodem americkej MTV pop-punk jak vyšitej...;) Rád bych tě někde potkal na koncertě, abysme tady tou diskuzí nemuseli zasírat stránky. Sednem, dáme colu a proberem to, ne? ;) Hraju na kytaru v Assassins, tak si mě někde najdi. ;) PEACE

 
martinkz
martinkz - 19.9.2007 14:58

A neposloucham ty zasrany kecy co do nas cpou vty zkurveny televizi mam svuj nazor

 
martinkz
martinkz - 19.9.2007 14:57

špína:zda se mi ze ty si napsal at se neodsuzuje kinderpunks ne???hele nejsem nejaka pica ktera si mysli ze punk je Blink182,Tokio hotel atd..A ja taky nesnasim takovy lidi kteri si myslej ze kdyz na sebe hodijou roztrhany hadry a cvoky na bundu ze jsou punkaci, delaji punku jen ostudu...Neboj nejsem jeden znich neco o tom fakt vim.. Jinak klid smajlik - 3smajlik - 3

 
martinkz
martinkz - 19.9.2007 14:46

to vim o cem punk je. nemela byt otazka ale oznamaneni smajlik - 10

 
martinkz
martinkz - 19.9.2007 14:46

špína:jo asi je pravda ze az budu starsi ze se nad tim zasmeju ale nejsem zadny vylizany pako a vim o cem punk je?

 
martinkz
martinkz - 19.9.2007 14:44

špína:ja mam v hlavne jasno.. a nejsem takovej debilek kterej by uctival jen heslo punks not dead atd..

 
Mišak
Mišak - 19.9.2007 14:37

Energie G...jen otázečka, tobě vadí, že už nehrají o politice a sociálních kravinách? Jako že, tim pádem pro tebe nejsou už dobrý? Nemyslim ve zlém, iba se ptám. DOufám, že to ale tak neni....mě je fuck o čem zpívaj, at zpívaj třeba o kytičkách, když je to dobře nahraný a poslouchatelný, why not.
U mě je Offspring pořád velmi velmi dobrá kapela. Hudebně se mi líbili starší dva albumy jedny, ale kromě snad 7,8 písniček sem si texty nepřekládal z nich, jen hudba mě bavila. Hip hop taky souhlas, dobrý texty - znám od kámošů, ale kromě Cypress hill mě to hudebně nebaví.

Špína..s Vojtou souhlasim v tom, že ty články jsou hodně štvaví a může se stát a stává to co psal...neříkám, že ničemu nerozumíš, ikdyž tvůj pohled na svět je diametrálně odlišnej od mého. ale to sem asi nepatří. Možná by se mohli psát články globální, ne jednorázově vyjádřený. Klidně převzatý odněkud, či to jde. Takhle to opravdu může přečíst debílek a říct si, kurva, co tady na tom koncertě dělá ten frajírek s tričkem Green day?

 
energie G
energie G - 19.9.2007 13:59

to být kurva já

 
špína
špína - 19.9.2007 13:41

Vojta: z 95% procent nevim o čem mluvim obrázek - hahaha.gif jen si rejpni machýrku. Co seš zač? kapelník? z nějakýho webu? nebo jenom obyčejnej debílek, kterýho článek urazil a musí si vylejt komplex? Ten tvuj příspěvek adresovanej mě sem tak trochu nepochopil, o čem že to píšeš? jakejm věcem nerozumim?

 
Vojta-Assassins
Vojta-Assassins - 19.9.2007 13:14

energie G: OK, beru, jenom ještě poslední poznámku si nevodpustim. Já celou dobu mluvim o voze a ty o koze. Grunge se možná tak bral jako odnož punku, co se týče hudební stránky, ale rozhodně ne, co se týče scény. Právě naopak. Mluvim o ideový, názorový, undergroundový stránce věci. Z týhle stránky jsou Pennywise tvrdší než Nirvana a Offspring tvrdší než Slipknot. A já to vidím především z týhle stránky, protože součástí tý scény jsem a vyhovuje mi to. To je celý...;)

 
Vojta-Assassins
Vojta-Assassins - 19.9.2007 13:10

Špína: Stojim si za tim, že z 95% nevíš vo čem mluvíš. Kdybys nechal lidi ,který těmhle věcem trochu rozuměj, aby na tyhle stránky psali objektivní články, pak bys možná udělal daleko líp. Tyhle bludy akorát zmatou polovinu těch mladejch, který nevěděj a druhou polovinu těch zmatenejch a tupejch agresivních, který pak pudou a začnou dštít síru a hlásat nenávist vůči každýmu patnáctiletýmu klukovi s rovnym kšiltem nebo v mikině NOFX. Fakt jdi do hajzlu nebo se přidej k nějaký neonacistický organizaci, tam možná tvojí touhu po netoleranci vyslyšej a přijmou tě mezi sebe. Sorry, že píšu tímhle tónem, ale už mě to fakt nebaví. Punk.cz = Xenofobie.cz ??

 
energie G
energie G - 19.9.2007 11:44

Vojta: v kapele nehraju a nikdy nehrál a nikdy hrát nebudu, ani jsem na to nikdy neměl čas ( možná od sedmnácti do doby než jsem začal studovat vš ) Víš o co jde, já ti chtěl uvést jasnej příklad proto jsem do toho tahal kapely, který mnohdy s punkem neměly skoro nic společnýho, mimochodem o Melvins se kdysi psalo že je to nejpomalejší punková kapela na světě, grunge se vůbec kdysi bral jako odnož punk rocku ale to je jedno...jinak si měl pravdu že je to o hovně takhle se hádat kvůli slovíčkaření atd., každej to vidí jinak, já měl a mám pocit že Offspring vyměkli, ty takovej pocit nemáš, ok beru smajlik - 1

 
Mišak
Mišak - 19.9.2007 0:38

v tomhle musim špínovy dát za pravdu. Já třeba tyhle 15letý frajery vyloženě nesnášim, protože 90 procent z nich sou prostě vymletý, ale ani jiný bejt nemůžou to je jasný. Každej takovej byl i já. Ale člověk roste a vyvyjí se a pak zjistí, že to je maličko o nečem jiném:-) horší je, když někdo svůj vývoj zastaví na těch 15....

 
špína
špína - 19.9.2007 0:10

Anonym - 18.9.2007 21:16: myslim že kvůli tobě sem ten článek nepsal, já tě totiž asi ani neznam a nepamatuju si že sme si někdy psali smajlik - 1

martinkz:

s odstupem času všechno pochopíš, já neodsuzuju mladý pankáče, fandim jim (ty mladý co mě znaj, vědí). Ale mlaďoši tady na webu častokrát omýlají dokola jen větu punks not dead a nic moc rozumnýho :) A uvidíš sám za pár let, že když se podíváš zpátky jakej si byl, zasměješ se názorům o kterejch sis myslel že sou nejlepší na světě ;-) Znám to, zažil sem to ;-)

 
martinkz
martinkz - 18.9.2007 22:41

špína:myslis si ze kdyz ma nekdo 14 let ze nemuzes byt punkac nebo co?? Myslim ze bys to nemel odsuzovat kazdy si tim musel nekdy projit a starsi punkaci by spis meli byt vzorem pro tu mladsi generaci...A ne ze by to meli odsuzovat spis bys mel byt rad ze i ti mladsi se k punku hlasi a ze punks not deadsmajlik - 4smajlik - 4smajlik - 4smajlik - 15smajlik - 15

 
psychoSlecna
psychoSlecna - 18.9.2007 21:20

Anonym 18,9,2007 21:16 drsne hej

 
špína
špína - 18.9.2007 20:52

mě to tady nebaví. na koncertech sou pankáči v pohodě, ale tady na netu nikdy nevim kdo sem co píše, většina lidí sou normální lidi co s punkem toho moc společnýho nemaj a nebo 15ti 14ti 13ti letý děti, který omýlaj dokola to samí. Ostatně já už taky nevim co vymyslet jinýho, sere mě to tu. Tisíce chytráků, tisíce nadávek, tisíce zbytečnejch frází a mejch tisíce minut který do toho dávam zbytečně

 
Mišak
Mišak - 18.9.2007 20:19

Anonym 19:51 předně mě fascinuje, že ty poznáš co je a co neni umělý a kdo toho kolik dává do hudby atd.Třeba konkrétně Avril si píše písničky sama, texty, hudbu atd.takže jako umělej produkt bych ji ani nenazýval. To můžeš říct o Anetě langerový, že je umělá, protože vyhrála Superstar a tim pádem ji odsoudíš, ale při tom asi nelze pochybovat o ní ne? Takže tvůj divnej přístup nechápu. A když už jsme u Clash, docela sem se zasmál:-) tys totiž asi nečetl autobiografii Strummera a literaturu o punku v tý době vid? :-) Strummer přiznává, že Rhodes-manager, je udělal stejně jako McLaren a že oni sami tenkrát ani nevěděli o čem zpívaj:-) čemu věřim. ono v jejich 20 jim ten politickej styl nelze moc věřit. takže to ses kámo moc netrefil:-)

 
Carlos
Carlos - 18.9.2007 17:30

Punk patří do podzemí,nemůžete být punková kapela,když hrajete na hokejových stadionech Billie Joe,Green Day ale když zas vemete v potaz todle co řek...

 
Carlos
Carlos - 18.9.2007 17:23

Nejni taky náhodou punk o tom že si myslím co chcu a ostatní mi ste u prdele, tak proč se hádat?smajlik - 15smajlik - 15smajlik - 15smajlik - 13

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana