VEGETARIÁNSTVÍ, PRÁVA ZVÍŘAT.....

VEGETARIÁNSTVÍ, PRÁVA ZVÍŘAT.....

tý vole, ty nejíš maso? odkdy? cožee?? jako proč? do tebe bych to fakt neřekla...nebudou ti chybět nějaký vitamíy? porostou ti svaly? dyť seš ještě ve vývinu..... na tohle se mě ptala spousta lidí, když jsem si místo masa vzala sojový kostky, místo karbanátku různý smažený experimenty (fakt byste se divili, co se dá to toho "vege" karboše nastrouhat a namlet...a nepotřebujete ani kuchařku, stačí zapojit fantazii:-))  ikdyž (zatím) nejsem na 100 procent vegetariánka, masu se vyhejbám, kde můžu...a začlo mě to bavit, učím se totiž na kuchaře a s učitelkou dost často vedem dloooouhý debaty o těch experimentech.... naposled jsem třídu šokovala gulášovkou se sojovým masem a lilkem na grilu, o čemž soused prohlásil, že nic horšího nikdy nejed, a není nad masínko...a sněd by to leda přefiltrovaný přes prase :-D

 

bramborak

a ted, proč to tady píšu...je mě jasný, že máte dost těch článků o mase, co v tom je všecko za sajrajty a podobně, ale....spousta lidí jí třeba jen kuřata pěkně s kořením a je oběd na neděli....joo, byla to bašta, taky jsem to zbožnovala v jídelně na základce, kráásně křupavou kůrčičku, bílý masinko,.....ale když jsem se do tý samý jídelny dostala na praxi, tak jsem na spooooustu věcí změnila názor a přestala je dlabat :-) třeba "bramborový knedlíky plněný uzeným masem" - knedle z prášku, uzený - pomletej salám za nějaký 4pětky/kilo...., prostě se "zdravým" jídlem to má společnýho asi to samé jako lyže s létem....ale když to lidem chutná, tak proč ne, žejo? a nebo stehýnka - každej si myslí, jak neberem chlazený, že prej jídelna, ale kdybyste to viděli....snad 100 stehen zmraženejch na sobě v jednom velkym kusu se naháže do teplý vody, rozmrazej se a pečou....fuuuuuuuj....když vám to chutná....:-D

ale co je v dnešní době "zdravý" jídlo? že by BIO? si koupím za několik stovek bio párky, který budou vypadat, jak kdybych jedla zvratky, budou mít takovou mdlou barvu. anebo špekáčky za 4 pětky někde z teska (který by mohli jíst i vegetariáni, jak prohlásil kámoš na jednej víkendovce, vždyt stejně to maso nevidělo ani z rychlíku praha-brno...), obarvený vším možným i nemožným a až je napíchnu na klacek a začnu opíkat, začnou hořet....je jedli radši syrový :-D a když tady tak rozebírám ty párky a spol (stejně si to budete jíst dál, že jo), musím přidat jeden super textík od ab-normál(u), na kterejch fakt poslední dobou ujíždím čím dál víc....ale tím jim nechci dělat reklamu, i jiný skupiny, co poslouchám, zpívaj o podobnejch tématech....

 

buchta1

Straight Edge

(ale nakonec jsem dala jen ten kousek, kdo zná, ví, kdo ne, maj to na bandzone:-)) http://bandzone.cz/abnormal

 

vegetariánství; práva zvířat

já nechci se členit; do nových řad

beru tuhle filozofii vážně

ale nebudu dělat; věci bez vášně

 

(a navíc kvůli místu, kdo to má pak číst? :-D ) asi to ukončim (stejně si masožrouti nedaj říct a budou masínko dlabat dál..) a ostatní se na moje uvahy vyserou....a jesli se vám chce, zkuste si upíct kuře bez jakýhokoli koření, soli, bylinek a podobnejch věcí. a pak dejte vědět, jak vám to chutnalo. mně to jednou stačilo:-D a potom ještě jedna věc: na blogu http://rockerkamonika.blog.cz/  mám (zatím na to nemám moc času, ale chci tam dát pár dobrejch jídel z praxe, co sem vařila....), pár receptů, nejsou tam přesně váhy a hmotnost surovin, spíš něco jako inspirace....tak mě tam můžete napsat i svoje, nejen vege jídla:-) posílám k tomu ještě pár fotek...

 

buchta

 

1)bramborák - na něm není co zkazit - jednoduchost sama

2)borůvková buchta a sušenky z vloček

3)úplně jednoduchá buchta z margotek pro jednoho skvělýho muzikanta a osůbku v jednom

 

mončaa

 

 

 

Mrtvolí poznámka:

klidně tu nějaké recepty pošli, dáme to do víkendové přílohy. U nás doma vařím já, hodně mě to baví. Už jsem si taky říkal, že bych tady mohl hodit nějaký recept a tak. Jsem velký fanda indické kuchyně.

 


23.5.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 73   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,8
jde to 1,8
 

Diskuse ke článku - VEGETARIÁNSTVÍ, PRÁVA ZVÍŘAT.....

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-73
Linkos
Linkos - 23.5.2009 23:10

Jen bych měl takovou dost rejpavou poznámku, pokud už tady chcete řešit nějakou morálku, tak by ste se měli zamyslet v širších souvislostech. Například nejíst maso a díky tomu se neučastnit zabíjení zvířat je sice chválihodné, ale na druhou stranu si vemte jak žijou asi takový dojnice, slepice atd...
Osobně mě teď napadlo, odkud je většina sojovího masa a různejch dalších poživatin co mám doma,zejtra se schválně mrknu... Ale namám momentálně doma net, takže nevim kdy tu budu zas

špína: najivně se domnívám, že jakej je stat svině k menším soukromníkům, moc si jich nedovolí vylejt sud pesticidu na pole, jako to dělaj klasický zemědělci...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 23.5.2009 22:58

Ať si každý dělá, co chce, ne? mončaa nikomu nic nenutí, pohoda, nebo co, o nic zásadního nejde ;-)

 
Rattus
Rattus - 23.5.2009 22:50

:-D:-D
to je typickej "punk" přístup
bože :-D

 
o.k.p
o.k.p - 23.5.2009 22:25

fuck off VEGETARIÁNSTVÍsmajlik - 20smajlik - 11smajlik - 20smajlik - 17smajlik - 4

 
Kurt
Kurt - 23.5.2009 19:44

takže nejsem žadný 100% vegetarián, občas si dám nějakou tu rybu, ale jinak se snažím žít bez masa a je to úplně vpohodě....moc moc až přemoc mi to rozšířilo jídelníček, prostě jak člověk ztrati zlozvyk maso + přiloha...tak se začne dívat po jinych alternativách..... onehda jsem dělal čočkovou pomazánku, jáhly jsou taky super ! Sója je když se připraví dobře taky skvělá a každá přiručka správné stravy radí: člověk má jíst co nejívce zeleniny.
Ono nejde oto, si myslet, že tim že nejim maso nějak změnim konzum ostanich lidí, kteří se na maso jen pachtí...ale zase začít u sebe, navíc i trocha myslet na sebe, protože ono opravdu přejídat se masem..každy den mít maso...to vůbec není pro organismus dobré.
Jednou jsem četl něco vtomhle smyslu: Vemte si Orla, masožravec, dravec. Má střevo uplně krátké, aby rychle vstřebalo živiny a zbytek rychle šel ven, vemte si krávu vegetariánka :-D, prostě byložravec má několik žaludků a určitě taky dlouhé střevo jak anakonda :-D, které dokáže plnohodnotně využít rostlinnou stravu(mimochodem krávě klouby většinou neskřípou a dokud je člověk nezačal krmit masem(masokostní moučkou z jejich soudružek :D, tak to maso bylo taky na nich čistě z trávy (myslím tím trávu víte, jakou myslím ne ? :-D)), mno a vemte si člověka, připadá vám, že máte krátké střevo ?
Dobrá člověk je něco mezi, určitě se z masa neotrávíte, ale už je dávno dokázano, že pokud člověk sní hodně masa pomalu semu to seká ve střevech a leze to z vás jak z chlupaté deky, potom vám to tam zahnívá a do těla se uvolňujou toxiny.

Jinač ten článek je celkem bída, kdybych to měl shodnotit,..,..tak velká omáčka a o vegetariánství nic....ale každý impuls dobrý !

Joo a ještě tohle, dle meho je daleko lepší k vegetarinaství přistoupit postupně, postupně si zvykat, pomalu si kuchtit jiné a fakt skvělé vege dobroty a občas si ktomu dát trocha masa, než ze dne naden do toho skočit a pak po roce se nato vysrat a sníst kilo bůčku smajlik - 10

 
Bazarov
Bazarov - 23.5.2009 18:37

TenTřetí: přesně tak. Oni si nemyslím, že to nějak moc změní, i když trochu jo, ale prostě se na ničem už dál neposdílí, alespoň teda ne přímo

 
Bazarov
Bazarov - 23.5.2009 18:35

špína: tak tam nejde jen o velkochovy, ale prostě vzdát se "nutnosti" zabíjet zvířata, pokud nemusím. A když člověk vidí, že se dá žít i bez toho, tak může začít vidět problém v tom proč jíst dál mál maso. Kdybychom se drželi hesla: Kdo není schopen zabít, ať maso nejí, byli by tu skoro samí vegoši. V tom to je podle mě, společnost se od toho všeho vzdálila, už i na vesnici, maso se bere v lednici, resp. v marketu. Nevidíš to utrpení, smrt, a předešlý život těch tvorů. Vidíš je jen jako produkt.

 
TenTřetí
TenTřetí - 23.5.2009 18:25

spina: vetsina neveri, ze tim neco zmeni (ne jako jednotlivci), ale spis se takvoeho tyrani nechteji ucastnit, chteji mit ciste svedomi.

 
špína
špína - 23.5.2009 18:10

mimochodem, BIO potraviny sou uplně stejný chemický sráče, protože znam dost pracantů na bio farmách, který jsou v nocích nuceni hnojit umělejma hnojivama smajlik - 23

 
špína
špína - 23.5.2009 18:08

chápu, že některejm lidem vadí velkochov zvířat kde se k nim chovaj jako ke kusu hovna, nicméně abych kvůli tomu nejed maso a myslel si že změnim trh s masem... naivita... jedinej způsob jak to jde změnit - vydělejte pár stovek miliónů, a pak je vyměňte za smlouvu o lepším zacházení se zvířaty. Tim možná něco změníte, teda pokud s těma penězma někdo neuteče smajlik - 16

 
chrpa
chrpa - 23.5.2009 17:51

jo a maso žeru,bez něj je to nudasmajlik - 10

 
chrpa
chrpa - 23.5.2009 17:48

Bazarov: my nejedli mršiny???to se dá sebrat docela dobře,né...

 
Bazarov
Bazarov - 23.5.2009 16:54

mikesh: respekt. :-))
Maso jím, vypěstujeme si ho, ale snažím se to i tak omezovat. Zkoušel jsem s tím seknout, ale dycky sem se k tomu vrátil, no. Vždycky mě to tak jednou za rok chytne a maso dva měsíce nejím, pak podléhám. Možná se k tomu dopracuju. :-)))
Velkochovy jsou fakt koncentráky, vím o čem mluvím, párkrát sem tam dělal.

A člověk nebyl od přírody masožravec, pokud je známo, tak byl prvně sběrač, až potom si "přemodifikoval" žaludek i na masitou stravu.

 
joHyk
joHyk - 23.5.2009 16:03

mikesh: nojo, jenže to, že se tak zachová každý, je utopie. Proto je potřeba snažit se to změnit tak, aby tupá společenská většina šla třeba do Tesca a stejně jako vždycky vzala ty svoje vepřový řízky, který by ale byly ze šetrnýho zemědělství.
Jenže to je utopie uplně stejná. Žijeme v konzumním světě, založeném na materiálních hodnotách. Takže určujícím faktorem pro masový úspěch čehokoliv je cena. Z čehož vyplývá, že je snaha podmínky chovu naopak zhoršovat, urychlovat vývoj zvířat a chovat je na co nejmenším prostoru, protože náklady spojené s komfortním chovem neustále stoupají. Pokud společnost nebude takto založená a bude vyrábět a konzumovat jen to, co je třeba, pak je možné něco měnit. Jinak nikoliv. Ruka trhu hovoří jasnou řečí.

Prostě si to řekněme na rovinu - směr, jakým se společnost za posledních několik desetiletí ubrala je bohužel nikam nevedoucí a se zárukou jistoty dlouho neudržitelný.

Ale jinak 100% souhlas. Lepší dělat něco, než jen hloupě koukat.

P.S.: Osobně proti vege/vegan klutuře nic nemám a rozhodně nejsem zastáncem toho, že jsou to "rozkepaní chachaři s mechem za ušima".

 
mikesh
mikesh - 23.5.2009 15:35

joHyk: zanedbatelna mensina? tim mas na mysli treba Indii? :-)) myslim si, ze kdyz ty "produkty" nekupujes, tak je nijak nepodporujes.. kdyby se takhle zachoval kazdy, tak neni treba nic nicit, protoze to nikdo delat nebude... dalsi forma je treba podepisovani ruznych petic, nedavno treba hafo lidi poslalo nasim evropskym poslancum petice, ktere dokazaly prosadit zakaz dovozu tulennich vyrobku z Kanady do EU, dalsi forma je osveta, nize zminovany kamos beha maratony a zavody v triku propagujicim vegetarianstvi, jelikoz je vetsinou na bedne, tak dela vegetarianstvi dobrou reklamu... vzdycky jde delat vic, dulezity je delat aspon neco ne?

 
joHyk
joHyk - 23.5.2009 15:25

mikesh: Nepodílejí se na tom byznysu, ale zároveň ho taky nijak neničí a nebo nepodporují alternativu. Člověk je od přírody tvor masožravý, tím pádem je předem jasný, že vegetariánů bude vždycky zanedbatelná menšina. Proto jediným řešením je systém změnit a nebo zničit, ne na něj srát a dělat, že se mě to netýká, protože maso nežeru.

To ostatně platí celkem pro všechny neduhy naší společnosti...

 
mikesh
mikesh - 23.5.2009 15:18

joHyk: a proc si myslis, ze nic nezmenis? lidstvo je slozeny ze samejch malejch individualit, kazdy maly "ja", ktery si mysli, ze nic nedokaze zmenit, ma moznost volby, a kdyz je tech "ja" najednou vic, tak uz se veci zacnou hejbat... jinak naprostej souhlas, podminky velkochovu je to nejvetsi zlo, ceho se lidi dopousti, proste jedeme koncentraky ve velkym... vegetariani maji tu vyhodu, ze na tomhle byznysu se nepodileji, a maji cisty svedomi

 
joHyk
joHyk - 23.5.2009 15:12

Nechci nějak Straight Edge scénu schazovat, ale musím si trochu rejpnout. Sám se mezi podobnými lidmi pohybuju už několik let a za tu dobu jsem zpozoroval dost podivuhodný trendy. Týpci htozsně straight edge, vytetovaný xka na předloktích, moshovali si to každej tejden v sirkl pitu da sedmičce...A za pár tejdnů potkám ty stejný kluky v mekáči jak do sebe rvou hambáče a xka maj zakrytý někde pod mikinou. Další příklad jsou třeba hrozně straight edge maníci v koženejch botkách nebo v zimě v kožichu.

Neříkám, že je sXe scéna u nás uplně shnilá, ale co jsem tak měl požnost poznat, 80% z nich jsou pouze chvilkový trendy pozéři, který sXe berou spíš jako formu protestu a odlišení se od ostatních, než jako životní filosofii. Teď nenarážím na nikoho z vás, ale moje osobní zkušenost je bohužel taková.

A co se týče vegetariánství - osobně si myslím, že problém dnešní konzumní doby není v tom, že lidi žerou maso. Kurevsky velkej problém je to, v jakejch podmínkách se ty zvířata chovaj a jak je s nimi zacházeno. Řešením není maso nežrat, tim nic nezměníte. Řešením je kupovat maso od nezávislech statkářů a podporovat místní výrobu a lokální chovatele.

Žerte klidně maso, to není zločin! Ale bojkotujte obrovské masokombináty a mamutí koncerny, které zvířata berou pouze jako položku na účtě!

 
mikesh
mikesh - 23.5.2009 15:04

Medvěd: ty si kokot :) nemyslim si ze by se mi klepaly nohy nebo neco, masu nezeru uz peknych par let a do toho delam ruzny sporty a nemam zadnej problem, pred chvili jsem prijel z triatlonovejch zavodu, co jsem oddupal na sojovy boby a pohoda :)), kamos je vegetarianem od 18 a ve svejch 40 letech beha maratony a tipoval byc mu 30... a takovych prikladu znam vic, stejne jako vidim masozrouty co jsou fyzicky trosky, tohle neni zadnej argument.. proste bud CHCES, nebo NECHCES .-)

 
TenTřetí
TenTřetí - 23.5.2009 14:31

navic, ted jsem si precetl clanek v casopise velo - "cesta pro ty, co maso nemusi", ze ktereho vypliva, ze pro rekreacni a sportovni cyklistiku neni vegetarianstvi ani veganstvi zadny problem, pouze u vrcholovych veganu je treba doplnovat sacharidy a proteiny (predevsim sacahridy - skrze proteino-sacahrdive preparaty)

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-73