CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

Pivní kůra v BierLandu & Lobotomia v Discentru

Pivní kůra v BeerLandu aneb Lobotomia v Discentru

Tak jsem zase po nějakém čase čistě ze zdravotních důvodů navštívil rodný BierLand a to rovnou po Bruntálu druhé nejstarší město Koruny české, stověžatou matičku Prahu. Pivní léčebnou kůru mi bohužel sociálka nezaplatí a musel jsem to táhnout ze své kapsy, nasrat, ale takový už je život a zdraví je přednější, - - - - že. Ono je vůbec lepší se na nějaký stát a jeho byrokratickou mašinérii nějak moc nespoléhat a raději se postarat sám o sebe.

Můj ozdravný pobyt v domovině se vzhledem k tomu, že se počítám mezi příznivce Velkopopovického Kozla, odehrával celkem jednoduše. Kromě několika výjimek jsem navštívil pouze místa, kde onen brutální nápoj dělnické třídy vyvěrá, prostě a jednoduše jsem zamířil přímo k pramenům. Program byl natolik nabitý, že jsem pro tentokrát nestihl oběhnout všechna má oblíbená místa Prahy magické, zato jsem však díky chrpákovi, Barce a malému Baltazarovi, objevil jedno nové, Parukářku. Parádní hospoda na vrcholu hory majestátně čnící nad Žižkovem, zdroj mocně pozitivní pivně-trávní energie, oáza pobíhajících jogging bláznů, psích smeček & rodičů s mrňaty, jež se zapadajícím sluncem pomalu mění svou tvář i návštěvníky. Psí smečky zůstávají, z temnot se však pomalu plouží underground, pro běžného občana vzhledem podivní týpci, štamgasti, kteří jsou onomu místu věrní i v dobách nejkrutější zimy (Parukářka je jen taková chajda bez izolace, která nemá ani dvojitě prosklené okna = v zimě totální Sibiř pro tvrďáky a otužilce). Nesnáším zelené ekofašouny, ale v jednom s nimi souhlasím, Zelení z Prahy 3 podporují to, aby Parukářka zůstala tak, jak je, což podporuji také.

No, když se totálně vytuhlí skutálíte z Parukářky dolů z kopce na tu správnou stranu, objevíte se zčista jasna před Discentrem. Hmm, to je takový squat nesquat, ale je dobře položený. V hlubinách nákladového nádraží, dostatečně vzdálený od potenciálně nasraného tradičního Pepy Nováka, kterého sere noční hluk a divní týpci v černém, co mají namlácené hřeby v bedně a hrají si na jakési anarcho-komunisty, nebo co a podobně.

A právě do Discentra jsem nakonec během svého pobytu v BeerLandu vyrazil. Když jsme tam s bandou dohasili, tak právě přijely hvězdy večera, punks postávali venku, chlastali pivo a psí samci se mezi sebou omrdávali. Jsem se dozvěděl, že to je normální, prý si tím dokazují své nadřazené postavení. No, nevím, člověk se pořád učí. Jestli je to tak, budu asi muset pozměnit svůj pohled na ten zvláštní bukviční svět. Asi není deviací, jak tvrdí Hájek z Hradu, ten militantně karnevalový homosexualismus, na který upozorňuje Bátora s Klausem, je prostě asi v přírodě normální. Jako, asi jo, no, ale to nezmění nic na tom, že mě v průvodu poskakující dědci s růžovou podprsenkou a tak neberou.

Vypadli jsme do ulic a našli jsme hospodu, kde se čepoval Kozel, načerpal jsem energii a vrátili jsme se do klubu. Právě začal koncert, platím vstupné, malují mi jakési X na ruku a pádím dovnitř. První kapela, CRIPPLEKORPS , mě moc nebere, zbytečně moc keců mezi songy, nějací těžcí komouši, docela bych jim přál malý výlet do komunistické totality. Hustě by čuměli a nechápali by, která bije. Pokud by je nesejmul fízl za jejich vzhled, rozbili jim hubu dělníci v hospodě za jejich komoušské názory. Přestávka, lidi se hrnou ven, jdu k baru. Ptám se týpka, co čepuje pivo, něco jako: "Ahoj, já su tady z webu punk.cz, můžu si udělat pár fotek? Ne lidi, ale místo, atmosféru a tak. "

"Jo, jasně," tlačí, pak se baví s dalším týpkem na baru a ten je zásadně proti. OK, nic, no, nechávám to být a tlačím pivo.

 

prasata1

Další kapela je hudebně mnohem lepší, dobrý námrd, SCHEISS BÖHMEN, zpěvák huláká české a německé texty, něco beru, něco ne, ale šlape to, prostě punk jak má být. Dobrá práce, docela mě zaujali, tato kapela stojí za pozornost. Ptám se zpěváka, jestli je mohu fotit, páč u baru mi to zakázali, nevadí mu to. Seru na týpka od baru, dělám pár fotek, poslouchám muziku, pohoda. Chlastám  lahváče, co tam prodávají, Braník, žádná sláva, ale jde to. 

 

 

Pauza, jdu za Marcem z  LOBOTOMIE, nesu čtyři vychlazené lahváče, které jsem koupil pro kapelu, pokládám je na stůl.

"Nechcou, abych tady fotil pro web punk.cz,  můžu fotit kapelu?" ptám se ho.

"Jasně, OK, no problem.

 

prasata2

Vracím se k baru a hlásím, že jsem se domluvil s kapelou a že na ně seru a fotím. Stojím před pódiem a vychutnávám parádní koncert, klub je napráskaný, hromada lidí, výborná atmosféra, starý dobrý hardcore. Nějaký babáč na mě vytahuje jakousi plastikovou kartu, že má prý akreditaci na focení od punk.cz. Neznám, sunu do ní, že jsem si oproti ní zaplatil lístek, jde pryč a už neopruzuje. Ještě se na to musím zeptat Kilčáka, co to jsou za čachry, řekl bych, že o něčem podobném vůbec neví.... Všichni vydělali. Vím, že pořadatelé akce nebyli v mínusu, a jsem přesvědčený o tom, že si týpci v klubu díky vypitému chlastu celkem slušně namastili kapsu. Navíc vůbec s takovou návštěvností nepočítali. Kolem půlnoci ještě kdesi rychle ve večerce u Vietnamců, nebo kde, koupili několik beden s Plzní, které pak za slušné prachy prodávali. Čistý kapitalismus, prostě byznys a tak, pohoda. S podobným přístupem nemám problém, obchod je obchod a na něm stojí vývoj lidské civilizace. Týpek z klubu, co to tam vedl, by si měl raději přestat hrát na drsného zmrda, který nechce propagaci klubu a propagaci kapel, ale zároveň chrochtá blahem, když prachy tečou..... Zkrátka by si měl udělat pořádek v bedně o tom, o co mu vlastně jde, a být důsledný v tom,  jakým způsobem  to prosazuje. OK, takový přístup bych bral.

 

Parádní kalba, doufám, že byli všichni spokojení. Já jo, až na tu zbytečnou buzeraci s focením. Ty vole, jako, to je fakt jak u blbých, jsem si připadal jako u nějakých malých děcek někde na pionýrském táboře za komunistického totáče. Ale jinak super akce.

 

lobot2

 

 

lobot3

 

mrtvola © pro punk.cz

 

 

DODATEK:

 

Kytarista z Cripplekorps mi napsal, že nikdo z muzikantů kapely není komunista a že jim vadí, když je tak nazývám. OK, možná jsem se mýlil, ale na některé věci, které mi tu dobu připomínají, jsem prostě alergický.

 

 

oi

 

 


20.8.2011   Rubrika: Články   |   Komentářů: 85   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,4
jde to 2,4
 

Diskuse ke článku - Pivní kůra v BierLandu & Lobotomia v Discentru

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-84
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 22:47

chrpa: ale je dobře, že tady byl vůbec někdo, kdo do toho šel natvrdo a proti komunistické diktatuře nastolil guerillu a přímou akci. Prostě i příslušníci komunistického gestapa si najednou uvědomili, že nejsou nedotknutelní.....

 
chrpa
chrpa - 27.8.2011 22:39

Medvěd: rozumim si i s tebou,ty pakosmajlik - 1


co se mašínů tejká-začali slibně,ale pak si moc neškrtli...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 22:39

Karlos: Bratři Mašínové dostali na konci války medaili od presidenta Beneše za chrabrost. I oni se přesto, že byli ještě nezletilí, podíleli na sabotážích proti nacistickému režimu a účastnili se odboje. Pak přišel únor 48 a nástup diktatury proletariátu, jak to komouši sami nazývají, prostě vyhlazovací válka proti určité skupině obyvatelstva, tzv. třídní boj. Lidé z jejich okolí, jejich známí, končili ve vězeních a na popravišti, založili odbojovou skupinu proti komunistické diktatuře a ta pomyslná smyčka se nad nimi začala stále více stahovat. Oba dva byli dokonce v base za údajný pokus o emigraci, když se ze srandy bavili u nějakého vraku letadla a jakýsi snaživec je práskl, Ctirad byl dokonce pár let v uranových dolech ve velmi tvrdé věznici Jáchymov. Ty peníze, které ukradli, přičemž byl zastřelen pokladník Kovolisu Josef Rošický, měly být použity na jeho osvobození z Jáchymova. Dostal se však po dvou letech na svobodu díky presidentské amnestii. V té době už bylo jasné, že režim nepůjde rozložit zevnitř, zároveň se ocitli ve stále nebezpečnější situaci a tak se rozhodli k emigraci. Věřili tomu, že USA vojensky podpoří kontrarevoluci.

V NDR na ně byla nasazena německá armáda, ruská armáda a policie, dohromady dvacet pět tisíc mužů. Přesto se jim podařilo prostřílet z obklíčení, přičemž byli dva členové skupiny dopadeni. Mašínům a Paumerovi se podařilo proniknout do americké zóny v Berlíně. Jak už jsem psal, považuji odpor proti komunistické diktatuře za úctyhodný. Mrtví byli na obou stranách, ale tak už to ve válkách bývá.....

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 22:38

Karlos: Nejedná se o jednoduchou záležitost a chápu, že dodnes vzbuzuje celkem vášnivé reakce. Myslím si však, že by se měla posuzovat v kontextu té doby a z toho, z jaké rodiny a z jakého prostředí pocházeli. Nelze také opomenout, k čemu byli patrně vychováváni a jakým způsobem je ovlivnil život jejich otce, generála Mašína, který se nesklonil před německými okupanty, vstoupil do ilegality a založil odbojovou skupinu Tři králové. Nakonec ho zatklo gestapo a byl popraven.

Jeho poslední zpráva, moták z vězení:

"Drahé moje děti!

posílám Vám poslední svůj pozdrav před svým odchodem na věčnost. Poslední má myšlenka platí jen Vám a to mne nejvíc tíží, neboť jste ještě dosud malé a potřebovaly byste mé největší péče. Bohužel Vás musím opustit. Dnes ještě nechápete vše, ale až budete starší, jistě mne pochopíte.

Bojoval jsem za Vaší drahou vlast a národ proti odvěkým naším nepřátelům - Němcům, kteří naší vlast a národ chtěli porobit a zničit. Nechtěl jsem připustit, abyste jednou i Vy byly porobenými otroky, nýbrž abyste zůstaly svobodnými a volnými občany. Pamatujte si, že hájit svobodu své vlasti a národa jest povinností každého uvědomělého Čecha. I Vy jednou takto musíte postupovat. V tomto boji jsem podlehl. Věřím však pevně, že naše svatá věc zvítězí.

Chlapci, mám ještě jedno přání. Jeden z Vás se ujme rodného statku. Ovšem, není to žádná podmínka. Nebudete-li mít chuti, nemusíte. Tím končím, mé nejdražší děti! Líbám Vás v duchu všechny, i s Vaší mamičkou. Buďte šťastni.

Váš milující otec. Vlasti zdar!"

 
Karlos
Karlos - 27.8.2011 14:45

mrtvola ©: "mrtvola © - 27.8.2011 12:04 (odpovědět, poslat vzkaz)

Karlos: ve válce platí jiná pravidla, než v míru. Ano, jednalo se o vraždy, nicméně představitelé tehdejší komunistické diktatury vraždili v té době také."

Ano, vraždili. Ale bojovat proti něčemu a chovat se stejně, také vraždit?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 14:30

Berny: nevím, jestli byl poctivý, nebo jaký, neznal jsem ho. V každém případě mu chyběl instinkt sebezáchovy. Ostatní pasažéři v autě ( bezpečnostní referent Karel Skokan, řidič a Ludmila Minaříková z kantýny v továrně Kovolis), to přežili a nic se jim nestalo.

Kdybych byl na jeho místě a před svědky by na mě někdo namířil zbraň a chtěl by po mně aktovku s penězi, kterou bych měl u sebe, tak mu ji bez rozmýšlení a jakýchkoliv zbytečných gest a pohybů okamžitě předám.

Prostě bohužel pro něj byl ve špatnou chvíli na špatném místě, špatně vyhodnotil nebezpečnost situace a zvolil řešení, které se mu stalo osudným.

 
Berny
Berny - 27.8.2011 12:36

Tak jako sorry, ale to se snad nedá divit, že když má na starost takovou obří sumu, že ji dá jen tak z ruky, navíc, když je to poctivý člověk...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:35

Berny: v dobách národního socialismu se policajti jmenovali gestapáci, za komoušů to byli esenbáci. Nevidím mezi nimi rozdíl.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:30

Co se týče toho účetního, tak měl prostě smůlu, že vytáhl zbraň. Jak už jsem psal, v té době by komouši nedali jen tak někomu pistoli. Jak to bylo doopravdy, se už nikdo nedoví, ale osobně dávám přednost verzi členů odbojové skupiny.

Kdyby mi někdo podřezal fotra, byl bych samozřejmě nasraný. Jenomže tyto věci, podle mne, nemůžeš posuzovat bez obsáhlejšího pohledu na celou dobu, ve které se to událo.

 
Berny
Berny - 27.8.2011 12:27

gestapák?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:24

Berny: asi bych to nedokázal, ale nedovedu si představit, jak bych se v podobně vyhrocené situaci zachoval, protože jsem ji naštěstí nezažil. Ten týpek byl řadový gestapák, přísahal věrnost komunistické diktatuře a svou prací se aktivně podílel na třídním boji. Třídní boj je boj jako každý jiný, prostě válka, nese sebou riziko, že tě nepřítel sejme.

 
Berny
Berny - 27.8.2011 12:20

Já neobhajuju to, co se dělo, jen pro mě není hrdinství, to co udělali oni...
Zajímalo by mě, co bys o tom říkal, kdyby podřezali třeba tvého otce? To by pořád byli hrdinové?

 
Berny
Berny - 27.8.2011 12:18

mrtvola: já nevím, co má společnýho účetní, co chce jen ochránit svěřené peníze, společného s politickými vraždami KSČ, podle mě nic. Nevím, jestli ty by jsi byl schopen svázanýmu člověku podříznout krk, já ne, navíc, když bych ho vůbec neznal...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:15

Něco o komunistickém teroru v padesátých letech, ženy v komunistických lágrech:

"Je tam úvod, ve kterém se snažím trochu vyrovnat s dobou 50. let. U nás i v historiografii se šíří pojem socialistická nezákonnost, s tím já ale nesouhlasím. To co se tu odehrálo po únoru 1948, to byl teror. Podle mě komunistický režim a KSČ vyhlásila válku vlastnímu obyvatelstvu a kdo se vzepřel, šel do vězení......"

http://www.radio.cz/cz/rubrika/knihy/pravda-o-politickych-vezenkynich-50-let

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:10

Berny: No a co, jako?

Seznam popravených pro politické trestné činy:
http://www.totalita.cz/seznamy/seznamy_01.php

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 12:04

Karlos: ve válce platí jiná pravidla, než v míru. Ano, jednalo se o vraždy, nicméně představitelé tehdejší komunistické diktatury vraždili v té době také.

Lidem u nás dodnes vadí zločiny národního socialismu a šíření jeho ideologie je trestné, je trestné i to, když někdo zpochybňuje hrůzy, které byly za jeho existence napáchány. Ke zločinům komunismu jsme však mnohem benevolentnější, komunisté si mezi sebou po sametovce rozdělili státní majetek, sedí v Parlamentu a stali se "tradiční demokratickou stranou". Komunisté nám jaksi nevadí. Mnohem více nám vadí ti, kteří se proti nim opravdu postavili a nastavili zrcadlo našemu tradičnímu: "Pohoda, pivko, kus mastného bůčku a nohy v teple..."

Z mého pohledu na věc se nejednalo o nevinné lidi. Byl podle tebe řadový gestapák nevinný?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 27.8.2011 11:51

Medvěd: Názory a úvahy pana presidenta si vždy rád přečtu, protože jsou promyšlené, velmi kvalitní a dobře vyargumentované. Třeba jako tato ze začátku týdne: http://www.klaus.cz/clanky/2904

Jako státník mi nevadí, abych odpověděl na otázku zdejší poslední ankety.
Ne se vším, co tvrdí, však souhlasím. Vzhledem k tomu, že jsem oproti němu bytostným antikomunistou, chápu a uznávám činnost bratrů Mašínů.

 
Berny
Berny - 27.8.2011 11:11

http://www.novinky.cz/domaci/242746-bilance-bratri-masinu-zastreleni-podrezany-a-rozdelena-spolecnost.html
dobrý popis několika jejich činů

 
Medvěd
Medvěd - 27.8.2011 8:15

http://www.novinky.cz/domaci/242956-rozhovor-vaclav-klaus-o-euroatlanticke-spolecnosti-bratrech-masinech-i-svych-politickych-planech.html

mrtvola ©: Co ty na to ?

 
Karlos
Karlos - 27.8.2011 7:38

mrtvola ©: Vzpomeň jsi na svá slova: krádež jako krádež, ať už se jedná o (naše) peníze ze státního rozpočtu zcizené nějakým politikem a skupinou lidí na něho napojenou nebo o zapalovač zcizený čtrnáctiletým chlapcem na jakési tržnici. Toto je podle tebe to samé, pro mě nesrovnatelné.

Nyní já říkám: vražda jako vražda. Je pro mě nepochopitelné, aby vrah byl vyznamenán a učiněn hrdinou, když zabije nevinné lidi.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-84