CO PANKÁČ,TO SORTA...

 

VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

motto:

Stát se samostatným by docela dobře mohlo také znamenat naučit se rvát v ulicích, zmocnit se opuštěných domů, nepracovat, šíleně se milovat a krást v obchodech.

Přichází vzpoura (L´insurrection qui vient, La Fabrique, 2007)

 

bb1

 Extremisty z ultralevicového seskupení Black Bloc, kteří  koketují s ideály anarchismu, vám určitě nemusím představovat. Jejich vznik spadá někde do počátku osmdesátých let a je spojen s potyčkami mezi policií a tzv. Schwarzer block, kteří bránili silou squaty, do kterých se usídlili. Už od začátku sympatizovali s Rote Armee Fraktion (ultralevicová teroristická organizace stojící za vraždou několika vysokých politických představitelů a za explozemi výbušnin v obchodních centrech v osmdesátých letech v Německu), kterou podpořili během svých manifestací a od které přebrali způsob boje, tedy přímou akci. Nemohli chybět ani při sumitu NATO ve Strasbourgu před čtrnácti dny.

 

bb2

Systém se na celou akci dlouhodobě připravil a Strasbourg se na pár dní stal mrtvým městem v totálním obležení. Ve čtvrtek večer policejní zátarasy zablokovaly takřka všechny dálnice v okolí, střed města byl hermeticky uzavřen a policie s armádou dohlížela na klidný průběh akce v polokružnici skoro třiceti kilometrů kolem Strasbourgu. Nemusím vám jistě zdůrazňovat, že v pátek ve Strasbourgu a jeho okolí skoro nikdo nepracoval a všechny školy byly zavřené, to prostě ani jinak nešlo. Samozřejmě, jak už to tak bývá, nevládní organizace zorganizovaly kontra-sumit, na který se sjelo skoro třicet tisíc lidí. Obří stanové městečko vzniklo v opuštěné zóně nedaleko od německých hranic a začalo žít vlastním životem. Pořádaly se koncerty, semináře, diskuzní kroužky, v areálu se dalo koupit docela levné pivo. Již ve čtvrtek odpoledne začaly první agresivní střety mezi jednotkami speciální policie a členy Black Bloc v okolí sídliště Neuhoff, vedle něhož stojí velká kasárna s vojáky z celé EU. Shodou okolností jsem tam zrovna bouchal, náš podnik tam má totiž práci zhruba na rok, mění se veškerá kanalizace, parkoviště, zkrátka celý interiér. Jako, byla to docela sranda, křik, hukot helikoptér a na staveniště dopadaly nejrůznější předměty podivného původu. Zdivočelí bojovníci proti kapitalismu se pokoušeli nejrůznějším způsobem dostat za zdi kasáren, ale naštěstí se jim to nepodařilo a neskončil jsem s koktejlem molotov na palici :-)))) Došlo k prvním zatčením a napětí se zvyšovalo, nad hlavami nám létaly helikoptéry, které nepřestaly kroužit dnem a nocí i během dalších dní. Hlavní protestní akce, pochod ze stanového městečka do Strasbourgu, byla naplánovaná na sobotu odpoledne.

 

bb3

Nemohu se zbavit dojmu, že systém si to všechno dopředu promyslel a připravil a členové bojových buněk Black Bloc mu jako naivní idioti sedli na lep. Ale nebudu předbíhat, vezmu to pěkně po pořádku. Stanové městečko se nacházelo asi deset kilometrů od centra města a trasa, kterou se měl ubírat průvod, se k centru přibližovala po vnitřním obvodu města mimo hustě obydlené oblasti. Asi v polovině cesty se manifestace dostala k jedné z nejchudších částí Strasbourgu, port du Rhin. První ostré střety mezi policií a Black Bloc však začaly už o něco dříve, v několika kilometrovém parku, který lemuje Rýn na francouzské straně. Čelo průvodu pomalu vniklo do obydlené části port du Rhin a pokračovalo dál směrem k blížící se průmylové zóně, když najednou muselo zastavit. Čtvrť port du Rhin hraničí s Německem, vede z ní dlouhý most přes řeku Rýn do německého města Kehl, kde čekalo dalších sedm tisíc demonstrantů na povolení ke vstupu do Francie. A právě tehdy vypukl spektakulární bordel, při kterém shořela bývalá, dnes již opuštěná celnice, ale i informační centrum pro turisty, benzínová stanice s obchodem, který byl vedle ní, pošta, lékárna a budova hotelu Ibis. Policie zhruba hodinu nečinně přihlížela scénám z městské partizánské války a obyvatelé čtvrti se o sebe museli postarat sami (třeba ženské obstoupily školu a chránili ji vlastními těly a podobně). Říkám si, že to celé nemohla být náhoda, a docela bych věřil tomu, že policie infiltrovala Black Bloc a možná i stála za zapálením bývalé celnice. To jsou ovšem jen domněnky, ke kterým nikdy nebudu mít žádný důkaz.

 

bb4

Občas zasahovali požárníci, ale jen v momentě, kdy bylo třeba evakuovat nějaké lidi, o oheň se hodinu nestarali a nechali všechno vesele hořet a doutnat. Partizáni z Black Bloc, kterých bylo asi dva tisíce, tak měli hodinu na to, aby se pořádně vyřádili, čehož naprosto využili. Pak policie spustila akci a rozprášila je. Bojovníci v kuklách se rozutekli a ztratili se v průvodu manifestantů. Ti nejtvrdší stále bojovali proti policejním silám, což vedlo k tomu, že granáty se slzným plynem začaly dopadat i do průvodu pacifistů. No a celá akce skončila tak, že ozbrojené státní složky neotevřely bariéru na mostě mezi Německem a Francií a Němci se museli vrátit domů, aniž by se účastnili demonstrace. Průvod pacifistů byl zastaven a jeho pokračování směrem k centru Strasbourgu bylo z bezpečnostních způsobů zakázáno. Black Bloc tedy pomohl tomu, že všechno proběhlo tak, jak to mělo proběhnout. Střed města zůstal nepoškozen, jediný bordel, který byl okamžitě využit masovými médii, byl kanalizován do neobydlené zóny a pak přerostl k chudé části města. Zároveň to hodilo negativní obraz na všechny demonstranty, všechny ty pacifisty, nejrůznější odboráře, ultralevičáky, národní socialisty  a jiné bojovníky proti kapitalismu a globalizaci světové ekonomiky, nebyli žádní mrtví, ani těžce ranění a došlo jen k nepříliš významným materiálním škodám. Na prvních dvou přiložených videích je dobře vidět celý průběh akce, kterou jsem vám popsal. Jsou sice komentovaná francouzsky, ale to nevadí. Věrně zachycují celou atmosféru gerily na předměstí Strasbourgu.

 

bb5

Těch pár revolucionářů, kteří měli smůlu, že je policie odchytila při činu, to bohužel pro ně pěkně odskáče za všechny. Tento týden už padly první dva tresty, šest měsíců natvrdo pro jednoho německého studenta matematiky, tři měsíce pro nějakého mladého automechanika z Německa. Další soudní procesy proběhnou příští týden.

 

 

 

 

 

 

 

 

celnice

 

bb7

mrtvola


11.4.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 94   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,2
jde to 2,2

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-91
mrtvola ©
mrtvola © - 17.4.2009 18:30

Medvěd: zdarec kámo, kdo tvrdí, že není ani napravo a ni nalevo, je nalevo. Dlouholetá zkušenost. Hele, jsem se mrkl na stránky Antify ve Francii, docela síla.

Víš, co podle nich znamená (mimo jiné) ten rudý a černý prapor v logu Antify? Komunismus & Anarchie United.

 
Linkos
Linkos - 16.4.2009 22:46

Lord.Alex: takle bych to neřek, ale uměj si vymyslet nějakou záminku, i když všichni stejně vědi co sou zač a proč pochodujou, zákon na ně mnohdy nemůže

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 16.4.2009 14:30

Linkos:přesně tak, nejsou tak blbý v tomhle jak rudá lůza:-)

 
Linkos
Linkos - 16.4.2009 11:28

Lord.Alex: Rasová nenávist maskovaná za jiné věci... Oficiálně nic zakázanýho nehlásej, neoficiálně je to trestný čin, ale ten se těžko dokazuje, prože to nahlašujou pod jinejma záminkama.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 15.4.2009 14:33

mikesh:Voltaire znalsmajlik - 5

 
mikesh
mikesh - 15.4.2009 13:22

Medvěd: to rekl myslim Voltaire: „Nesouhlasim s tim, co rikats, ale budu hajit tvoje pravo to rikat.“

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 14.4.2009 0:20

Medvěd.náckové na svejch demoškách nepropagují žádné zakázané ideje přece,nebo jo? Prostě legálně neni důvod zasáhnout, tak at si pochodujou a at si lidi sami uznaj, zda je to dobré, nebo ne. A ne, že jim to někdo zatrhne.

Mies:Zeměžluč mě sice hudebně nebaví, ale maj super texty, to ano.

 
Mies Van der Rohe
Mies Van der Rohe - 14.4.2009 0:05

Až další výklad rozbyješ
možná pochopíš
že tímhle jim jen nahráváš
že tak nic nezměníš
neříkám buď pasivní
ale uvažuj
a když něco uděláš
tak si za tim stůj

Jinak se nic nezmění

Až zas něco rozbiješ
a skončíš uvnitř cely
potom možná dojde ti
že mají tě kde chtěli
pokud vážně změnit chceš
všechno co tě sere
přestaň konečně mudrovat
a změn napřed sám sebe

Starší věc, ale jednoznačně nadčasová... Pod určité texty Zeměžluče bych se mohl s klidnym svědomím podepsat...
PS: Demonstrace mají určitě smysl. Ale musí je tvořit dav lidí co vědí co chtějí, jak to chtějí změnit a vědí proti čemu protestují. Jinak je to k ničemu.
Spíš si myslim, že lidé ztratily chuť se vůbec nějak veřejně angažovat byť jen protestem...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.4.2009 23:46

Linkos: doufám, že neskončí:-)))) Je to pořád dokola, každý z nás to prostě vidí trochu jinak. To je normální. Pro mě osobně jsou konzervativci a liberálové na jedné lodi. Ale ti tradiční britští liberálové, ne ten politický proud, který se tak označuje v USA.


 
Medvěd
Medvěd - 13.4.2009 23:44

mrtvola: Já bych jí hned přijal mít tu pravomoc,kterou ti co tohle můžou z fleku zakázat mají.Už jen dělání těhlech pochodů je v podstatě nesmysl,vždyt' se ve vědšině jedná o propagaci zakázaných ideí,takže bych v tom neviděl sebemenší problém. Demokracie tu částečně je,ale taky v některých případech není.Co je to třeba za demokracii a svobodu,když tě na vědšině míst v Praze monitorije kamerový systém,zkrátka jseš pořád po dohledem,což se mi nelíbí.Tobě ano ?

S muzikantama si to nepochopil.Chtěl jsem jen říct,že oni nejsou ani na levo ani na pravo.Šli tam proto,že jim to příjde normální chodit veřejně vyjadřovat proti fašos lůze nesouhlas. Dvě bandy na stejné lodi ? To je blbost.Ano,v některých věcech,například v tom boji proti kapitalismu se shodují,jasně.Ale pořád ve finále jsou to ti co bojují především proti sobě.

 
Linkos
Linkos - 13.4.2009 23:34

Medvěd: Antifa není žádná samospásná záležitost, kdysi sem dokonce čet kritiku od jednoho anarchisty, kterej říkal že v podstatě antifa pohltila anarchistický hnutí a zabívá se jen dílčíma věcma né problema jako celku...
"E!Ečka sou prostě nejlepší!" řekla patnáctiletá slečna a napila se z flašky rumu.
mrtvola: Nenávist k Izraleli maj třeba společnou, ale... Náckové nenávidi Izrael kůli tomu že to je židovskej stát(třeba bych připoměl trapnou story, kdy NS chtěli vstupovat do muslimský armády,jen aby mohli bojovat proti židům), zatímco anarchisti jí nemaj rádi z jinejch důvodů, hlavně kůli tomu vyhánění lidi z jejich domů, že vedou války na rozšíření svého uzemí atd. Opět bych ti rád zopakoval svůj názor, že pokud je někdo zaškatulkovanej jako levičáka ještě to neznamená, že s dalšíma, stejně označkovanejma, je na stejný lodi. To je jako bych tvrdil, že liberál a konzervativec sou na stejný lodi, páč to sou pravičáci. Doufám, že to zas neskomnčí nějakým dlouhým dohadování... :)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 13.4.2009 23:34

mrtvola:s tvojim postojem souhlasim, má to hlavu a patu. A sem rád, že někdo konečně napsal to co já říkám celou dobu - ale holt to řeknu já, tak je to špatně no...já sem psal xkrát, že náckům nemůže nikdo nic zakazovat a neměl by. Protože by to byla cesta do pekel.
Jinak stačí se podívat na články antify a zjistíš, že ideje jsou opravdu pro mě a mrtvolu a hafo dalších lidí nepřípustné. A jednotlivci na tom nic nezmění, protože ti co se hlásí k antifě vyznávaj tyto hodnoty. A hlásit se k antife jen, že nemám rád nácky je kravina že.
Nu a opět souhlasim, ještě, že tyto věci v reálném životě nemusim vůbec řešit a netejkaj se mě:-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.4.2009 22:59

Na jedné straně, Medvěde, nadáváš, že u nás není demokracie (osobně tvrdím, že je), na druhé straně máš názory jako nějaký diktátor. V právním státě je podobná logika nepřijatelná. Nemůžeš něco zakázat jen proto, že předpokládáš, že z toho bude bordel. Ovšem v momentě, kdy začne být porušován zákon, je třeba razantně zakročit.

To, že nějací muzikanti, nebo co, byli na nějaké manifestaci, pro mě není důležitá informace o tom, jestli se jedná o takové, či onaké hnutí. Podstatu hnutí nalézám v jeho ideologii, historii a tak, prostě v tom, jak se prezentuje a jaké má politické postoje ke vnitřní, tak k zahraniční politice, k ekonomii a podobně. Antifa, stejně jako nácci bojuje proti kapitalismu a za tzv. sociální spravedlnost, nenávidí USA a Izrael. Pro mě, jako zastánce klasických pravicových hodnot (liberála), se jedná o dvě levicové frakce, dvě bandy na stejné lodi. Už jsem ti kdysi psal, že kdybych neměl jinou možnost výběru, dal bych přednost Antifě před národními socialisty, ale tu možnost naštěstí mám, takže je to OK ;-)

 
Medvěd
Medvěd - 13.4.2009 22:14

mrtvola: Já bych jednoznačně těm náckům ty demonstrace zakazoval !!! A proč né ? Zrušil a zamítl bych je ještě dřív než by začaly.Však o co jim jde,vem si třeba poslední dva případy.Tam kdyby nebylo policie,tak jdou a začnou v ghettech dělat ty pogromy.Už jen jak na to byli vybavení mluví za vše.Na těhlech demo se to dá krásně předvídat :-) To že se jim chodí například Antifa stavět je podle mě naprosto normální věc.Měl by jít vyjádřit nesouhlas úplně každý !!!

Jinak už mě nebaví pořád číst a poslouchat,že ti co choděj pod hlavičkou Antify vyjadřovat nesouhlas,tak jsou levicový aktivisté.Dle mě to ve většině případů je docela zcestný.Byl jsem třeba kdysi na demonstraci v Plzni a tam se zúčastnili i třeba muzikanti z kapely E!E a to všichni do jednoho !!! Myslíš,že jim taky patří cejch levičák ? No nepatří !!! Ano,na demostraci pro náckům se najdou levicový příznivci a to třeba ti co se hlásí k ČSAF a jinejm podobnejm levicovejm hnutím,tam by se o tom dalo i mluvit.Hodně lidí se nechce vůbec nikam řadit a jde "jen" proto,že se jim fakt nelíběj ty pochody,takže hnedle všechny označovat jako levici je nesmysl !!!

Heh,jinak dík,že sis vzpoměl,to potěší :-))))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.4.2009 21:57

Medvěd: jsem na tebe myslel, když jsem se vrátil domů a viděl jsem ten výsledek.

Jojo, vím, že má Chrpa výdrž. Nejdříve si šli někdy ve dvě ráno do auta pro spacáky, ale nakonec jsme to táhli až do rána :-)))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.4.2009 21:54

Lord.Alex: nevím, ale pokud se nepletu, nikdy jsem tady neodsuzoval demonstrace nácků z toho pohledu, jak říkáš. Víš, jaký k nim mám vztah, jsem ideologicky úplně někde jinde a ty potyčky mezi dvěmi levicovými frakcemi (Antifa X národní socialisté) mě nechávají chladným. Na druhé straně samozřejmě nesouhlasím s tím, že se nějaká demonstrace nepovolí jen kvůli tomu, že by snad mohla potencionálně nějak škodit. V právním státě by to mělo fungovat tak, že se povolí a policajti pak dohlídnou na to, jestli je, nebo není porušované platné právo a na základě toho ji nechají proběhnout, nebo ji vyruší.

Také jsem neřekl, že s demonstracemi souhlasím, nebo nesouhlasím a tak, prostě to jen považuji za jednu z legitimních nátlakových forem na poslance, kterou současný systém umožňuje i v Ústavě (právo shromažďovací). A myslím si, že jimi lze i něco dosáhnout, si vem třeba radar. Kdyby lidi byli pro, paroubek by se proti tomu nikdy nepostavil, koneckonců ta jednání s USA začaly za vlády Špidly a Tvrdíka. Nebo demonstrace jednotlivých korporací, jako třeba železničářů a podobně, ti si vesměs vždycky něco vybojujou, nebo zabrání tomu, aby ztratili nějaké výhody.

 
Medvěd
Medvěd - 13.4.2009 21:32

mrtvola: Pěkně jsem se nasral,jsme to mohli vyhrát (Sparta).Jinak se dnes léčím.S Chrpou to bylo opravdu dost ostrý (taky pěkně chlastá :-))))) ) V sobotu jsem šel na kamarádky narozeniny a v neděli jsme se s mou milou zbourali v Počernicích v knajpě :-))

Dnes si dávám fakt oraz a léčím se :-))))))

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 13.4.2009 21:31

Jinak derby bylo super jako vždy. Dokonce ani opičky v kleci nezlobily:-)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 13.4.2009 21:29

Mrtvola:no potom nechápu proč napadáte náckovský demošky, resp.to, že je vůbec povolujou! oni tam nehajlujou na nich a rasismus...většina levicových demošek je vůči subjektům a státům, organizacím, kde hraje prim tříádní boj a pointa té demošky a jakej rasismus je horší..třídní, nebo rasovej? podle mě žádnej. Takže tak.
Nu a připomen mi nějakou demonstraci, která něco někdy nějak změnila? Za demonstraci považuji ruzné pochody a hlásání frází a transparentů atd.tady za posledních několik let? nebo vlastně vůbec...leda z toho byl bordel a strach lidí co se jim kde rozbije a stojí to miliony prachů danové poplatníky no.
Ty příklady co dáváš ale nejsou demošky o kterejch je zde řeč snad ne? A vůbec proč proti nečemu protestovat násilně, tobě se něco líbit nemusí, ale dalšímu třeba jo a tlačíš mu vlastně násilim svojí pravdu-názor.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.4.2009 21:23

Medvěd: já taky, zítra jdu rachoty, tak to nemůžu přehánět. Hele, jak jsi přežil derby?

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-91