Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Samé změny, samé změny, už si pomalu i začímám zvykat. Horší je to, kdyby ty změny byly alespoň k něčemu dobré, což si třeba o tom, když někdo začne na úrodném poli, které mimochodem dávalo úrody jak sviňa, stavět takový "hybrid", jako je solární elektrárna, nemyslím, že je to ta správná volba. O tom, že tyhle "novinky" opět a zase zaplatí daňový poplatník (viz dnes i já !), netřeba hovořit. Zkrátka zase celostátní zakázka jak prase a firmy vybrané ve výběrovém řízení už si mnou ruce kolik na tom zase vytřískají škváry. A né jen oni. Samozřejmě největší bakšiš si odnese nějakej ten vandrák, co to "odklepl", a taky ten, co to vlastně celé "zpunktoval". Ale tohle je už ve světě známé věc, takže to tady rozebírat, je něco jako mlácení prázdé slámy.

Co mě ale víc sere, je jinej problém, díky němuž nesouhlasím s podobnými projekty.Ten problém se jmenuje zbytečné zastavování užitkových ploch, ze kterých se napřílad ještě dodnedávna sklízely tuny řepy, obilnin, luštěnin a jiných plodin a v neposlední řadě mě štve to, že je to jeden z mnoha další mega zásahů do přírody. Nehledě na to, že jako vesměs všechny dosud provedené zásahy ji také hyzdí. Další z průserů je ale taky ten, že tyhle "nádhery" budou financovány z našich kapes.To se zase prohneme každej měsíc, až budem na poště platit za energii! Já osobně se zase těším, jak zas na Vánoce uslyším tu cifru, kolik že si to zase dal ředitel Čezu na svátky prémie. To se my vždycky žaludek obrátí o 360 stupňů. Ale nebuďme zavistivci a chamtivci, prostě mu to za jeho celoroční "dřinu" přejme! Ty vole, ještě že jsem zrenovoval starý Petry, sehnal dříví a uhlí, tudíž v mém případě má podpora v tohle bude takřka minimální. Co na tom, že kamna na tuhá paliva škodí životnímu prostředí. Až mi někdo dá písemně, že když budu například topit, vařit, prát atd za přispění elektřiny, nebo plynu a výjde mě to levně, tak do toho půjdu, to bez debat. Kdo v dnešní době nechce ušetřit nějakou tu korunu, že. Jenže já jsem to propočítal a vyšlo mi, že když "odjedu" sezonu na tuhá paliva, tak ten rozdíl oproti například elektřině jen u mě činí rovných 25 000 tisíc korun, které kdybych vařil, topil atd elektřinou, tak bych musel zaplatit na víc. Nasrat! Prostě uhlí, dříví a šmitec.Ty vole, kdyby to mělo alespoň nějaké výhody, jako třeba, že když tu energii získávají ze slunce, z přírodního zdroje, tak aby taky ta elektrika šla například třeba o 30 % procent dolu, né? Ale to se nestane, v to nedoufám, spíš půjde nahoru, páč tu hromadu matroše, co na výstavbu byla použita, bude muset někdo zaplatit. A zkuste hádat kdo :-) Ano, správně, zase my!

Co se mi také nelíbí, je to, kde všude tyhle paskvily vznikají, kde se vlastně stavějí. Ještě donedávna jsem jezdil do práce kolem takovýho nádhernýho svahu, kde stála nádherná hájenka, byly tam nádherné lesy a o tom, co tam rostlo hub, se ani bavit nebudu, to bych byl nasranej ještě víc. Dnes? Dnes je to všechno pryč. Hájenka zbouraná, stromy vykácené, prostě svah vymydlenej úplne na holo! Místo toho jsou tam vylité betonové patky na ty kovové konstrukce a už tam na ně montujou desky. Zkrátka prasárna jak svině. Škoda, že na Jičínsku nemáme nějakou vědší řeku, která by to tak dvakrát do roka spláchla a bylo by po problému :-) Jenže řeka není... Nevadí, ona si snad matka příroda i s těmito problémy poradí po svém. Snad. Ale co víc mi nejde vůbec do hlavy, že to někdo dokáže povolit (zřejmě úplatek, viz nahoře v článku). Třeba už jen proto, že tohle pole bylo pro místní Agro Bystřice (zemědělci), jedno z nejúrodnějších a nejvědších, co mají. Proč to sakra prošlo? Že by se ředitel nechal taky "podmazat" ? Možná, kdo ví... Je to zapeklité. Další, co mě napadá je to, že tyhle "novinky" nepřinesou do regionu, kde vyrostly, ani žádné pracovní příležitosti, k tomu zkrátka nejsou zaměstnanci potřeba. No možná jeden, co to bude hlídat, aby to lidi nerozkradli :-) Takže zase žádné pozitivum. Ať přemýšlím jak přemýšlím, žádná výhoda mě nenapadá. Jo, pokuď by šlo o nevýhody, tak těch mě napadá spousta,však jsem vám některé napsal. Zdar!

Medvěd


16.10.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 65   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 3,1
normálka 3,1
 

Diskuse ke článku - Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62
Medvěd
Medvěd - 26.10.2010 11:53

punkie: Aha,tak to sorry.Já myslel,že v těch Poděčelech si to byl ty :-)

Jo klidně o tom něco napiš.Já osobně to slyším poprvé.

Jo klidně fest obnov,hlavně aby ti to ale vyšlo.

 
punkie
punkie - 24.10.2010 9:17

medvěd: pochybuju, že jsme se někde potkali... nanejvýš tak loni na Podpáře. Jinak navštěvuji výhradně Brno, Olomouc nebo naše vlastní koncerty :-)

Pasivní dům je prostě vychytanej dobře zateplenej barák, kterej je navrhnutej tak, aby se ti vytápěl už tím, že máš zapnutou televizi, vytápí se zapnutou ledničkou, dýchajícím psem. Do takovýho baráku se dokonce doporučujou klasický žárovky. škoda, že stupidní EU je zakázala (možná o tom napíšu článek, když si najdu čas). ten teplej vzduch jde do rekuperační jednotky, do které je nasáván vzduch z venku, a ten teplej vydýchanej vzduch z domu cestou ven ohřeje ten vzduch, co jde dovnitř. prostě vychytanost sama.

Taky jsme měli komouše, co to tady čekoval. Ale pak se po okupaci nějak vyhrotil a spoustu svých sousedů předhazoval STB, jenom když se mu nějak znelíbili... prostě MAGOR!! sou tu aji relitvně slušní komouši, ale omlouvá je to, že v tom strávili 40 let života. to je prostě brainwash jak kráva, odolali jen ti nejsilnější.

a 18. do Hradce taky bohužel nedorazím... Budu na cestě do Alp s lyžama v kufru... už se na to těšim jak melej kluk... trocha toho zimního adrenalinu :-)

ale že seš takovej milej, tak ti prozradím tajemství :-), že možná obnovím Recykl fest... ale jen tak na jeden večer, a ne v létě, ale asi v Olomouci v klubu... doufám, že ta skvělá atmosféra je přenosná...


jo a ty extrernality... Jsou činnosti, které k sobě vážou tzv. extrenality. Například, když jsou dvě továrny, a jedna dbá víc na ekologii, takže rve víc peněz do technologií, aby vypoštěla míň těch sraček, a druhá to nedělá, čimž samozřejmě ušetří. ale vypouští zase víc sraček. a přesně ten rozdíl, to jsou ty náklady, který ta firma nemá, ale pak když v ostravě zas nemůžou dýchat, tak stát vymýšlí a realizuje různý ekologický programy, a ty samozřejmě stojí prachy... a tyhle prachy, to jsou ty náklady, který ušetřila ta firma... nejsou to oddělený věci. extrenality to je věda... existuje ale například i pozitvní externalita. To je když nějaká činnost, přenáší na někoho dalšího svoje potenciální výnosy... například včelař se stará o včely, a pak dostane ten med... ale kromě toho ty včely opylujou obrovský množsví polí a sadů, z čehož mají zisky zase zemědělci. To je takovej učebnicovej příklad pozitivní extrenality... samozřejmě celá ta věda o externalitách je hlavně o tech negativních. douf

 
Medvěd
Medvěd - 24.10.2010 5:32

Punkie:A budem tam pálit plasty,který budem zasypávat uhlím :-)))))))))))))))))smajlik - 14smajlik - 5

 
Medvěd
Medvěd - 24.10.2010 5:29

punkie: Aha,tak sorry.Co je to pasivní dům ?

Jasně,do cigaret mi nekecej :-)

Hele,já si s těma komunistama u tý formanky sednu a to i rád.Víš jaká je to prdel do nich vandrovat :-))) Takovej starej Kapras,tomu je asi 89.let a ten byl kdysi takovej dráp u nás ve vesnici,prostě dával pozor,aby byl ve vesnici pořádek (a že za něj byl) ,to není jako dnes,že si každej může na chodník například vysypat co chce.Dřív,když někdo stavěl,tak minimálně dva dny tam ten píšek mohl ležet,víc né.Abylo to dobře,páč dnes u nás lidi choděj po silnici,páč chodníky jsou plný samejch sraček v úvozovkách,když to tak řeknu.

Topit uhlím není psycho,ale ta nejlevnější varianta.Znáš levnější ? Poraď.Rád se jí budu inspirovat a klidně jí budu používat.Aha,že by nebyla ? :-))) Jo a :Jaký náklady přenáším na někoho jinýho ?

Hele,kamaráde,rád si s Tebou povídám a beru Tě jako chytrýho kluka a i si Tě vážím,však jsme se osobně setkali (Poděčely).Jsi sice o trochu mladší než-li já,ale to není problém.No a proto doval do Hradce Králové 18.12 na Punkový vánoce.Rád Tě tam uvidím.smajlik - 14

 
Medvěd
Medvěd - 22.10.2010 12:00

punkie: Hele, synku,můžeš bejt úplně klidnej,páč s tím nezatápím jenom já,ale celá naše vesnice a okolí,kde lidé dříve pracovali v téhle fabrice.O nic nejde.Je to velký jak malej hokejovej puk a používá se to jen na to,aby chytly ty třísky jenom.Takže se to tam nefedruje lopatou :-)))))))

Já taky ty prachy radši prohulím a nebo proleju,či propařím někde na dobrý muzice atd,než abych je cpal Čezu,kde si pak ředitel dá nekřesťanské odměny. Jo a automaty nehraju :-)Hochu,už jsem ti psal,že v dnešní době se lidi hlavně snažej ušetřit.Schválně,přijeď k nám na vesnici do hospody a začni tam lidem vysvětlovat,jak je lepší netopit plynem a ať se na něj dají,páč topení uhlím škodí životnímu prostředí.By tě hnali,páč u nás na tuhá paliva jedou bezmála všichni :-)

Hele,moje máma má těch psů pět a stejně musí topit :-))) Co je tohle zase za blbost a kdo ti řekl ? Si z tebe někdo udělal prdel,né ? :-)))))) Jinak s tím vzduch souhlasím,když poránu vyvětrám ( v zimě),tak to takhle funguje.

 
punkie
punkie - 22.10.2010 7:04

Medvěd topí plastovýma sklíčkama :-D no to mě poser :-) a naftou jednou zkoušel zatopit muj strejda (moc rozumu nepobral) a vyhořel mu celej sklep, div né celej barák...
My topíme plynem, nevzniká žádnej popel. Cena je důležitej faktro, ale není jedinej. Z vlastní zkušenosti vím, že pod záminkou zdražování si ten plyn pár lidí odpojilo a topěj dřevem, uhlím, či bordelem, ale jsou to většinou lidi, kteří následně své "ušetřené" peníze utratěj radši za alkohol, cigára, nebo to naházej do automatu.

Osobně se přikláním k systémům pasivních domů s tzv rekuperací vzduchu. To si barák sám bere teplo ze spotřebičů nebo z dechu. Dokonce, když se to opravdu dobře postaví, tak ti stačí v baráku nějakej větší pes a spolehlivě ti vytopí celej barák. Ten teplej vzduch z pabráku pak ohřívá čerstvej vzduch z venku. Akorát se nedoporučuje větrat oknama. tím se celej ten systém rozesere... :-)

 
Medvěd
Medvěd - 21.10.2010 20:13

punkie: Vhodný to sïce není,ale dodnešního dne je to zatím nejlevněší možná varianta.Až někdo příjde s něčím,co bude levnější jak uhlí,tak to já osobně zvážím a když to bude tak jak říká,půjdu do toho.Zatím ale nikdo s ničím nepřišel.Já třeba taky nemám moc peněz nazbyt,abych se nějak rozcapoval.Jedu tohle prostě i na úkor ekologie.

S tím druhým o papíru a jeho tříděním spojeným s recyklací souhlas.Ale i tak noviny shomažďuji a zatápím s nimi.Dál taky zatápím (teď nevím zda to znáš) takovými sklíčky,které kdysi vyráběli tady u nás v Plastimatu.Je to takové sklíčko z umělé hmoty o rozměrech cca 5 x 3 cm a to když hodíš pod třísky,tak ti spolehlivě ty kamna rozjede (i bez novin :- )) ).A ani to nesmrdí.

Říkáš,že občas papír spálíš Ok.Ale jinak ? Jak jinak zatápíš ? Heh,teď jsem si vzpoměl na vojnu,tam jsme zatápěli třeba tak,že jsme tam svihli trochu nafty a bylo.Nikdo nikdy nic neřešil.Dnes se každej,kdo netopí uhlím do druhýho naváží a ani nemá důvod si myslím.Tady v Libáni kdysi nechalo město tehdá udělat plynové přípojky,na které bezmála polovina občanů kejvla a dnes ? Dnes při těch cenách plynu jsou ještě rádi,že tehdá kotel nehodili do šrotu :-))) Jo hochu,doba je zlá a bude ještě hůř.Těm nahoře,co jsou u koryt je to jedno.Těm když vezmeš deset tisíc,tak jim ještě třeba sto devadesát zůstane.Co maj ale říkat rodiny s průměrným platem deset tisíc.Těm i když zdražej energii o "blbou stovku",tak to poznaj.K tomu se přidá voda a další nutné věci,které využívají a už jedem bezmála v tisících...Nebo jsem u tisíce.Ale co.Co jsme si zvolili,to máme,že :-)

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 21.10.2010 16:40

mrtvola: třeba se za nějakou dobu konečně rozsvítí světlo i nad těma věčnýma obhájcema oteplování a já si zase budu moct v klidu užít jízdu na motorce bez toho aby mi někdo nadával, že vypouštim do ovzduší přemíru CO2 (ještě ke všemu, když 90% se ho tvoří samovolně v přírodě žejo)...heh, je to sranda s těma rakušákama, mě to občas příde, že už i oni sami se stydí za ty svoje ekoodpůrce...momentálně studuju s partou rakušáků v Dublinu vejšku a když sem se s nima bavil o blokování přechodů, tak pěnili, jaký to maj u nich v zemi idioty, že tohle dokážou dělat...hold všude najdeš hlupáky;)

 
mikesh
mikesh - 21.10.2010 13:42

punkie: ja mel za to, ze obaly od vajicek, ruzny umasteny papiry a tak se uz tridit nemaji...ale ted fakt nevim, normalni papir recyklovany se tam hazi, to jo

 
punkie
punkie - 21.10.2010 13:16

mikesh: jak mysliš... já bych papírem netopil. radši všecko vytřídím. i recyklovanej papír se dá znovu zrecyklovat, teda myslim... já ho tam rozhodně hážu. :-) taky občas papír spálím, ale netopím jím.

 
mikesh
mikesh - 21.10.2010 10:35

punkie: olovo se uz myslim v tech barvach nepouziva, mam pocit...stopit papiry, ktery se v domacnostech bezne hromadi, mi prijde setrnejsi nez je hazet do tridenyho ( naklady na odvoz, trideni, recyklaci ), treba recyklovanej papir uz se do tridenyho podruhy stejne nesmi hazet, tak co s nim

 
punkie
punkie - 21.10.2010 9:53

mikesh: ve stručnosti de o to, že obecně není moc vhodný topit tuhýma palivama, a když, tak alespoň těma, která jsou na to speciálně připravená, a při spalování nevzniká takřka žádný pevný odpad. samozřejmě není papír jako papír. Proti zažehnutí ohně novinama samozřejmě nemůžu namítat nic, ale souvislé topení barevnými letáky, mastnýma obalama a časopisy, plnými olova, to přírodě nijak nepřidá... ale furt lepší jak, plasty, o tom žádná... navíc papír je dneska možné efektivně recyklovat a výrabět z něj znovu papír. Takže za každej papír, kterej spálíš, nebo nedejbože, vyhodíš do směsného odpadu, se holt někde musí skácet další strom, aby doplnil na trh dostatek suroviny :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 20.10.2010 22:28

Medvěd: to né, jen prostě blbý a neschopný přijít s nějakými kloudnými argumenty.

 
Medvěd
Medvěd - 20.10.2010 22:08

mrtvola ©: Takže si vlastně nenápadně naznačil,že byl "měkej". Nebo se pletu ?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 20.10.2010 19:49

Medvěd: no, prostě podobné názory byly naprosto v rozporu s jeho zažitou šablonou správného punka. Nedokázal se s tím vyrovnat jinak, než vyvoláním konfliktní situace.

Asi tak smajlik - 1

 
mikesh
mikesh - 20.10.2010 12:01

punkie: co je skodlivyho na paleni staryho papiru? to je pro me novinka

 
Medvěd
Medvěd - 20.10.2010 11:59

punkie: Já taky né z toho si nic nedělej.

 
punkie
punkie - 20.10.2010 11:36

Diskutujete tady o článku, kterým víte jen vy dva... klidně bych Medvěda nechal, ať si zveřejňuje, co chce... nanejvýš opravdu dojdeme k závěru, že je nácek.
Osatatně nebyl by první ani poslední. Nedávno jsem potkal jednoho svýho známýho, ...
velkej antifašista, takovej ten militantní. Ale jen tak mezi řečí mi řekl, že nácky samozřejmě nesnáší, ale že kdyby tehdy Hitler dotáhl tu věc se židama do konce, bylo by dneska líp... že dneska ovládají svět přes kapitál a média a jsou mnohem horší než Hitler...
No chápete to? Po večerech mlátí nácky, a přitom by holocaust nejradši dotáhl do konce. Já to teda nechápu...

 
Medvěd
Medvěd - 20.10.2010 6:10

mrtvola ©: Tak ten švindl tam je,to bez debat,zkrátka továrna na prachy (ale jen pro vyvolené),nutno podotknout,že zas měl někdo geniální tah,kterej okopíroval v cizině.Stejně to jsou ale šmejdi,páč kdo na tom bude bitej,tak budem zase jen my.

Proč z toho dostal kolaps ? :-)

 
Sanovak
Sanovak - 20.10.2010 0:24

dyz uz tu byla rec o vietnamcich,oni tu sou jen pro to ze vydelavaj,ukladaj si ty penize a pak se vratej zpatky do vietnamu z balikem penez ,nebo tu proste zijou?

a jestli je to ta prvni moznost tak jak si muzou vydelat tolik penez v blby vecerce,to nechapusmajlik - 12

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62