Tehdejší členové byli: O.Kubes - Kytara, R. Mikudík-basa, T.Řezníček - Bicí D.Hůlkem zpěv. Taky název té kapely měl být Hul.Mi.Ku.Ře., podle počátečních slabik našich jmen. Dále se k nám chtěl přidat M.Horáček, jako druhý zpěv. Název by byl Hul.Mi.Ho.Ku.Ře. Vypadalo to nadějně. Zkušebna byla to první, co jsme měli. U Kubesovi babičky byla garáž plná bordelu, uhlí a koksu. Když tak no to vzpomínám, jak několik víkendů jsme to vyklízeli, pak jsme smrkaly uhlí jako kdyby jsme sfárali. Ale tak podařilo se. Již zmíněný Michal Horáček měl otce v pohostinství, takže nabyl problém sehnat dostatečný počet plat od vajec, na jakési odzvučnění.
Než jsme si pořídili nástroje, nebo než sem spíš začali nějak vážněji uvažovat o hraní, hrávali jsme především na výletech do Štřemeníčka. Je to malá víska v srdci ničeho. Kousek od Bouzova. Zde jsme podnikali různé dýchánky, převážně alkoholové. No a zde jsme taky poprvé zkoušeli. S notnou dávkou alkoholu. Vybavení bylo: 2 španělky, Hůlkův krk a spousty kastrólů, koše, pokličky a vařečky. Jediná skoro profesionální věc byla style='color:red'> šlapka ke šlapáku. Tu jsme vytvořili s Řezníčkem během dlouhé chvíle, mezi dnem a nocí. Dokonce jsme i zaznamenali nahrávkou naše první hity. Texty písní byly velice jednoduché a lehce zapamatovatelné. Jako například "
Pásl se myšáček na pasece , Daleko v temném lese, Přišla k němu máma myška,
Ale v tlamě měla ji liška
Myšáci jsou čůráci, kteří všechno sežerou
Tím mě brutus, tím mě brutus, tím mě kurva naserou
Nabrousíme sekery nabrousíme nože
Myšáci: Ježiš Marja , Ježiš Marja, Bože
Už se na vás chystám vy kurvy jedny chlupaty
Už vám šlapu ze sekerou už vám slapu na paty " tento hit nesl název Myšáci....
Později, někdy podzim 99. Si Kubes pořídil kytaru. O několik měsíců později si Bakul pořídil svou basu. Za 5 tis. korun českých. Bohužel při opření na křesle basa upadla a zlomil se jí krk. Bylo to myslím pár dní po koupi. Bakul byl z toho zničen stejně jako my. Jeho reakce-vzal kladivo a křeslo rozsekal na hadry, aby to jeho mama nepoznala svázal křeslo tkaničkama, takže pokaždé když jsme k němu přišli musel křeslo svazovat znova a znova. Naštěstí náš v té době budoucí člen mu ji slepil, stejně blbě.
Takže Kubes kytaru měl. Bakul (Mikudík) basu také , i nějaké mikrofony by se našly, ale bicí, to byl problém. Ještě když budoucí bubeník na vás udělá tunel s koupí.Ten samotný tunel se mi popisovat nechce, bylo by fakt na dlouho.
Kubes chodil na střední školu do třídy s jistým Jakubem Skřičlem. Tak nějak se dostali k tomu že kdysi na ty bubny hrál. Teda měl je doma. Po dlouhém přemlouvání Kubis souhlasil. Ale dalo to zabrat, jeho výmluvy že je sk8ťák a že má psa... Bubny se koupili a bylo.
Ze začátku samozřejmě nic valnýho to nebylo. Vlastně pokračovali jen Kubes, Bakul, Kubis. Sehrávali se a sehrávali a pořád sháněli zpěváka. Protože se Hůlek styděl, nebo chodil na zkoušky pod vlivem a Horáček se k tomu také neměl, vzpomněl si Kubis na jistého Tomáše Zatloukala z Topolan, zvaného Coudy. Ten přišel někdy v říjnu 2000. Během týdne se měl naučit asi 20 textů kvůli vystoupení na bečce ve style='color:red'>Velkém Ujezdě. Proběhli 3 zkoušky a jelo se. No stálo to za prd, ale kapela byla na světě. A mohli jsme slavit úspěch.
Název Bylo nás pět vznikl na jedné ze zkoušek. Vymyslel ho Kubis. Byl zvláštní, okouzlující, zároveň i šokující. Ale vystihoval podstatu kapely. Zkratka je BnV, pro nechápající V je jako římská pětka.
Další členové, kteří navštívili BnV: první byl Laoš, dobrej kluk, ale nevyhranej. Takže u nás působil asi jen 3 měsíce. Další byl Jura Strouhal, ten byl sice už vyhranej, ale za to v kolách kapely to skřípalo. Poslední byl kytarista s HQ, myslím Honza? Ten byl v klidu, měl aparát, uměl hrát, ale asi se mu nelíbil náš jedinečnej styl, tak nás po jedné zkoušce opustil.
Někdy v roce 2001, tak v únoru o jarních prázdninách vznikla naše první nahrávka. Byly to skladby - Realita Světa, Letní den, Nuda Pláž, Fuckten. Protože jsme to nahrávali ve zkušebně a notně nezkušeně, vylezlo z toho hovno. Ale tak pro kamarády na poslech to nebylo zase tak hrozny. Aby se trocha vědělo co hrajeme. No to se neví dosud, ale.... Každopádně to byla sranda, ale i pořádný nervy. Po denním natáčení jsme večer zůstali ve zkušebně, pustili si Scary Movie, pili Jemnou vodku (malej hnus,jak ředidlo,no možná ještě horší). Ráno, již bez Coudyho jsme natočili "naši" známou skladbu "Když sem šel z hub" okořeněnou jednou slokou navíc, kterou napsal Kubis.
Za nedlouho se objevil v novinách inzerát že olomoucký klub hledá kapely na vystoupení do pořadu Rokle, který pořádá Český rozhlas . Samozřejmě sme se přihlásili. Jenže byl čert v tom , že potřebovali nějaků schopnů nahráuku. Tak jsme se jali rozhodnutím že natočíme demo.
Bylo na podzim v roce 2001. Byly jsme ve studiu u jistého pana Kalndříka. No dopadlo tak jak to dopadlo. Nezkušení kucí, ve studiu. Z dnešního pohledu má demo otřesnou úroveň. Za prvé jsme ještě v té době neuměli pořádně hrát a za druhé studio Kalandřík. No nic méně, jsme demo natočili. Pojmenovali jsme ho "Dem k dalšímu demu". Je to úryvek ze skladby Letní den. Vymyslel to Coudy. Bohužel v ČR nám oznámili že si to poslechnou, jistá slečna XXX a že nám dá vědě.Když se čtvrt roku nikdo neozýval, ozvaly jsme se my. Jenže slečna nám oznámila že mají plno a kevšemu se jí nezamlouvala kvalita našeho dema. Takže že máme vyčkat. Mám pocit že program rokle funguje dosud. Ale kapela jako jsme my, se asi těm hňupům nelíbí. Co s tím naděláme, že? Ať si políbí gizd...
No jako správní hudebníci jsme naše děťátko pokřtili. Bohužel to nedopadlo nejlépe.
ZBYTEK NA www.bylonaspet.com