GOSPEL OF THE FUTURE: The Eclipse

GOSPEL OF THE FUTURE: The Eclipse

Dračím plesem 29. ledna vypukne v kojetínské Sokolovně plesová sezóna, jež bude začátkem února pokračovat tradiční akcí Hanácké bál. Haná, bohulibá kotlina žírnými obilnými lány prosycená a ohraničená z východu i západu strmými hřebeny nehostinných hor, za nimiž končí civilizace. Pohled tvůj s potěchou spočine na zrny těhotných klasech v přátelském obětí mírného vánku zvolna ze strany na stranu naklánějících se, milé cvrlikání ptáčka zpěváčka a hemžení drobných božích hovádek podobno zručnému malíři dokreslí onen čarokrásný zemský kout.

Lidskému rozumu je vskutku nepochopitelné, že  tuto skutečnou rajskou zahradu se slavnými vinnými Zámeckými sklepy v Kroměříži nedaleko světově proslulého ústavu pro duševně choré, tedy pakárny, hyzdí zvýšený výskyt zdivočelých ultra afáčů. A co víc, zdráhám se uvěřit a vysvětlení nenalézám, jsem zmaten a myslí mou vír otázek do klenby lebeční v divokých poryvech zmateně naráží. Nejenže černý symbol Ďábla v Brně z dlažebních kostek na Svoboda placu k nebi hrozivě ční, přímo z hlubin Satanovy říše navíc vyhřezl brutální předvoj příští mocné armády šílenstvím zaslepených fanatiků zombie-crustu, tedy Gospel of the Future. No a dnešní recenze, jak jinak, bude pojednávat o jejich převratném díle, jež zove The Eclipse. Bylo by vskutku bláhové se domnívat, že hudba tohoto gangu hledá své kořeny v melodiích tak typických pro hanáckou skočnou, či cófavou, jejichž bujaré improvizaci za zvuků veselé cimbálovky se zcela jistě budou věnovat tanečníci a tanečnice během plesové sezóny po celé Hané.

Nikoliv, jak dokonale popsal můj kolega v etnickém bádání Bazarov, pro pravý zombie-crust je zcela typické kymácení a kývání hlavou uprostřed davu "monster" v černém. Já bych k tomu skromně podotkl, že má mnoho společného se starým Brůnou a jeho monotónním přešlapováním se sekerou v ruce vedle studně, do které právě nacpal mrtvolu své zákonité manželky. Nechci tím v žádném případě naznačit, že by prvopodnětem pro vznik zombie-crustu byl normalizační seriál o komunistických fízlech Třicet případů majora Zemana, to určitě ne, ale ta podobnost s pohybovou kreací starého Brůny je vskutku zarážející......

Obal desky, která vyšla u labelu Epidemie rec., vytvořil Seldon Hunt, což je australský malíř a esejista žijící v USA, jenž pracuje i pro kapely jako Isis, nebo Sunn o))). Co se týče samotné hudební náplně alba, budu mít velmi jednoduchou práci, Gospel of the Future se s tím totiž moc nesrali a na cédo šoupli vlastně jen čtyři songy, pokud tedy nepočítám dlouhou a syrupovitě lepkavou instrumentální předehru na začátku a na konci. Nástup prvního songu "Children of Chaos" po první předehře tě okamžitě postaví na nohy, neboť brutální zvuk kytary je opravdu monumentální. Je nutné beze studu podotknout, že se jedná o opravdu hustý námrd, jehož mocná síla nespočívá v nějaké grindové mega smršti, ale v těžké a pomalé monotónnosti. Si říkám, jestli někdo z kapely náhodou nepracoval v nějaké továrně, kde ho osvítilo poznání při pohledu na obří protiběžný buchar a jeho pomalé bušení, nebo tak něco. Vlastně když se tak dívám na jejich video z Bandzone k songu "The Power Of Black Sun", jenž vyšel na jejich první desce, a vidím industriální krajinu z prostředí nějaké fabriky, tak mne napadá, že se mi možná podařil zásah do černého.

Druhý vál "Cavemaster" je o poznání rychlejší, no, hlavně na začátku, než dohasí první změna rytmu. Zpěvořev je pný napětí, zloby a úzkosti. Tak nějak si představuji zoufalý řev vojáků, kteří během zákopové války běží s napřaženými bajonety proti blížícím se hordám nepřítele. Nastupuje "Witchbone Dust Overdose", song jako z počátků Black Sabbath, i tato skladba je docela dlouhá a vyvíjí se různými změnami rytmu. Jo, zapomněl jsem podotknout, že v kapele hraje výborný mlátič, z poslechu jeho úsporné a efektivní palby mám hřejivý pocit na duši. Nelze také opomenout basistku, jejíž hra se velmi podílí na hutné a kompaktní dynamice celé nahrávky. Vlastně mi trochu vadí jen to, že oba dva kytaristé dali přednost úderné dynamice před trochu promakanějšími aranžemi. Čtvrtý kus před závěrečnou předehrou je překopávka ve stylu sludge fláku "Geniové" od naší black metalové klasiky Master´s Hammer. Skladba dosviští ke svému konci a opět vstoupíš do jiného světa, plíživě valivý takřka čtyř minutový industriální závěr tě pomalu připraví na návrat do běžné reality.

Vítej na Hané, Satanovy voje se počaly srocovat k totálnímu úderu, ale já, zrnko písku v poryvech větru Ďáblovy pekelné zlotřilosti se nevzdávám, neboť Boží úradek přináší doufajícím v Hospodina útěchu a naději.

 

Amen.

 

Stránky kapely na Bandzone

Stránky kapely na MySpace

Label Epidemie Records

mrtvola ©


23.1.2011   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 6   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2
jde to 2
 

Diskuse ke článku - GOSPEL OF THE FUTURE: The Eclipse

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
mrtvola ©
mrtvola © - 24.1.2011 20:56

Bazarov: my jsme doma říkali Opičí hory Chřibům, jezdil jsem přes ně kolem Buchlova na školu do Brna.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 24.1.2011 20:48

Ufff, tak jsou z Hané a musel jsem to poněkud upravit smajlik - 10 smajlik - 14

 
Bazarov
Bazarov - 24.1.2011 1:31

http://www.mortemzine.net/show.php?id=2400

 
Bazarov
Bazarov - 24.1.2011 1:30

Jo no, ještě než jsi sem hodil tvůj koment , tak jsem četl rozhovor s nima, že je to: Kojetín, Brno, Olomóc... Akorát nevím, proč je Olomóc a Kojetín součástí jižní Moravy? (Olomoucký kraj, Haná) Osobně teda krajské dělení pro Moravu rád nemám, radši mám označování kulturními regiony (Haná, Podluží, Lašsko, Valašsko...), když už, což je ovšem dnes debilně přehlušeno krajama podle volených inkoustů z Prahí.

 
Bazarov
Bazarov - 24.1.2011 0:59

Haha, pěkné. Hrají fajně. I když mám textově radši víc řekněme polit. kapely... Třeba Ekkaia ze Španěl poslední dobou.
Jinak ten verbuňk, nebo-li odvedenecké písně se zpívali a tančily původně v kulturně širším okruhu, i když všude jinak. Dneska je nejzachovalejší, resp. nejdéle udržovaný, na Moravském Slovensku (a v přilehlých oblastech) s klasickým cifrováním. Dokonce i u nás na Hané se cifrovalo, i když teda o dost jinak.
P.S.:Za "Opičí hory" jsem měl dycky Drahanskou vrchovinu, Blanensko a spol.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 23.1.2011 23:59

No, to je fakt dobrá prdel, právě mi psali GOTF, že nejsou z Napajedel. Sakra, ani už nevím, kde jsem na to na netu přišel. Hmmm, ještě nevím, co s tím vším podniknu, ráno moudřejší večera smajlik - 10